Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

DJ M-Baby eli Mariko Sero vaatii suuria yökerhoja puuttumaan ahdistavaan käytökseen, kuten jatkuvaan tuijottamiseen

Vierailija
18.04.2026 |

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011942561.html

Ainakin ovelle tulee suullisen ilmoituksen lisäksi kirjallinen lista tapahtuman turvallisen tilan periaatteista, joihin tulijat sitoutuvat.

Kommentit (873)

Vierailija
861/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän ne naiset jotka menevät naisten discoihin voisivat lakata pukeutumasta h*orahtavasti. Marttakerho vaan päälle.

Ehkä kuitenkin voivat pukeutua ilmavasti jos tanssia haluavat, mutta vesirajamekot ja tissitopit takaisin vaatekaapin perukoille. Väljä t-paita ja vaikka väljät caprit on ok.

Miten puetaan päälle marttakerho?

862/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Komeat miehet saa vain tuijottaa" "Muiden pitää katsoa tuoppiin"

Eikö olis vaan kätevämpää kieltää miehiltä pääsy koko tilaisuuteen. Mutta jaksaisivatko naiset silloin tanssia enää, en tiedä. Monihan väittää että naiset menee noihin "pitämään kavereiden kanssa hauskaa" eikä miehiä kaivata siihen. Joten minusta pitäisi kieltää miehiltä pääsy rakennukseen, jolloin voitaisiin nähdä oliko naiset sanansa mittaisia

Kai siellä on huippuinsinöörit ollut tuijottamassa? Jonka ahdistavuuden ymmärrän, koska sitten alat miettiä että saatko tahtomattasi seuraa huippuinsinööristä, kun yrität lähteä kotiin

Mutta ei olisi nykynaisista vaikea kuvitella, että tämä koskee myös kantasuomalaisia, jos ei ole komea. Miehet eivät enää uskalla puhua ettei joudu känselöidyksi. Joten nyt yritetään katsoa etäältä. Sekin alkaa olla kiellettyä

Minä olen mies eikä minulla ole mitään ongelmaa olla yökerhoissa tuijottamatta naisia. Nuorten naisten katseleminen ei ole koskaan aiheuttanut minulle ongelmia eivätkä katselemiseni kohteet ole siirtyneet minusta kauemmas. Kun minäkin ymmärrän eron katselun ja tuijottamisen välillä niin tokihan minua nuoremmat ja fiksummat ymmärtävät sen vielä paremmin.

En ole rikas enkä komea ja ikäni 60v puolesta kuulun lähes eläkeikäisiin "setämiehiin" joten siitä ei ole ollut kysymys. 

M60

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
863/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen nainen ja minua ja ystäviäni on videokuvattu kun olimme tanssilattialla. Miehellä oli facetime puhelu auki eli lähetti videokuvaa jonnekin. Mm. tämä on yksi syy miksi ihmiset ei halua enää käydä yökerhoissa, kun jokapuolella kuvataan. Haluun olla rauhassa vähän tuiskeessa ja viihteellä! 

Tämä, että jokaisella ä ä liöllä on käytännössä videokamera (älypuhelin) mukana 24/7 on yksi p/\skimpia ideoita koskaan. 

Arvasin jo ajat sitten että tämä tulee aiheuttamaan sen että kuka tahansa tavis julkisella paikalla voi joutua kuvatuksi, ja sillä nyt voi olla kaikenlaisia seurauksia, käyttäkää mielikuvitustanne. 

Mutta ilmeisesti tämä oli sitä mitä valtaosa ihmisistä halusi? Laitevalmistajat lanseerasi nuo rimpulat, ja suuri yleisö tykkäsi kuin hullu puurosta ja osti niitä pää märkänä. No, nauttikaa nyt sitten...

Vierailija
864/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäselvyyttä ketkä siellä tanssilattialla tuijottavat ja tulevat tyttöporukkaa lähemmäksikin.

Laki ei salli yökerhoa kieltää heitä tulemasta paikalle. Se olisi syrjintää.

Laki sallii yökerhon kieltää kaikilta tuijottamisen eli katsoa saa muttei tuijottaa. Sopii minulle.

Vierailija
865/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole epäselvyyttä ketkä siellä tanssilattialla tuijottavat ja tulevat tyttöporukkaa lähemmäksikin.

Laki ei salli yökerhoa kieltää heitä tulemasta paikalle. Se olisi syrjintää.

Laki sallii yökerhon kieltää kaikilta tuijottamisen eli katsoa saa muttei tuijottaa. Sopii minulle.

Häiritsevät saa poistaa,  se ei ole syrjintää.  Kriteerit on väljemmät  kuin jossain muualla mutta tanssijoiden  keskellä seisoskelu  on häiritsevää.  

866/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin taas päästiin syyllistämään kantasuomalaiset miehet ilmiöstä jonka juuret täysin monikulttuurisia. Taattua HS laatua.

Miksi syyllistyt, jos häiritsevästi tuijottavia miehiä syyllistetään? Riippumatta kansalaisuudesta. 

Suomalaisen  miehen  luonteen ja tavat tietää noin  ylimalkaan.  Hänet saa väistymään eikä  ole  mitään suurempia hallitsemishaluja.  Reiskahan se siinä vaan tuijottelee. Ulkomaisista ei tiedä,  pienikin kontaktin otto voi olla  virhe. 

Naiset oppivat hyvin nopeasti sen, että myös Reiskan suuntaan katsominen on virhe. Reiska luulee että naisen katsesuunta kertoo hänen haluavan Reiskan liimaantuvan seuraansa. Ja naisen pääseminen eroon umpihumalaisesta Reiskasta vaatii muiden paikalla olevien miesten puuttumista tilanteeseen.

Katseilla on merkitystä. Itse olen joskus aluksi siirtynyt tanssilattialla ihan vain varmistaakseni, että naisen katseen kohteena olin juuri minä eikä esimerkiksi takanani seisova kaapin kokoinen poikaystävänsä. 

M60

Vierailija
867/873 |
20.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
868/873 |
21.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa nyt kuitenkin olla niin, että valtaosa näistä keskusteluun osallistuneista tuijottajia puolustavista "miehistä" asuvat paikkakunnilla missä ei edes yökerhoja ole, DJ:stä puhumattakaan. 

Siltä vaikuttaa. "Tuijottajat" ovat koko lauantaipäivän notkuneet Vauva-palstalla ja puolustelleet tuijottamista. Melko epätoivoivoista etten sanoisi.

Jatkui myös vielä pari päivää myöhemmin mutta oli väsynyttä low effort copypaste trollausta. 

Vierailija
869/873 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliksi alastonna tanssivat tuolla, se miehelle tulee halvemmaksi kuin visiitti striptease ravintolassa. Se on lespomesta eli täynnä féministejä, jonka takia ovat nyrpeinä, eivät voi estää miesten asiakkuutta tasa-arvon kultamaassa.

Vierailija
870/873 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kielimuurin takia tuijottelu on usein ainoa tapa yrittää kommunikoida naisten kanssa.

Vierailija
871/873 |
22.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen miehen pitää vain opetella pariutumaan ja lisääntymään katsomatta ja lähestymättä naista. On se kumma jos ei noin yksinkertainen asia onnistu.

Luonnonvalinta käynnissä: Katsomisen ja tuijotuksen eron ymmärtävät miehet löytävät kumppaneita samalla kun tuijottajat ja muut sosiaalisesti kyvyttömät jäävät osaksi luonnollista karsintaa. 

Vierailija
872/873 |
23.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen oli sanonta katsoa saa muttei koskea. Mitenkäs nyt. Ei saa katsoa eikä koskea. Eipä tarvitse ihmetellä syntyvyyden laskua.

Sinulle saattaa tulla yllätyksenä, mutta aina on syntyvyyden lisäämiseen tarvittu muutakin kuin katse ja tuijottaminen. Eipä tarvitse ihmetelle että teidän suku on sukupuuton partaalla. 

Et oo flirtistä kuullu? Silmäpelistä?

Tuijottaminen ei ole silmäpeliä.

"Säännöt ne on silmäpelissäkin"

https://yle.fi/a/3-6229548

Vierailija
873/873 |
29.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisivatkin kielimiehiä niin ihan kaikkialla maailmassa miehet mykkänä ihailevat puol-alastomana tanssivia naisia yöjuottoloissa yms. kun alapakarat vilkkuvat ja nännit/tisulit tärisevät biisin tahdissa.