Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomalaisten tyylitön pukeutuminen

Vierailija
18.04.2026 |

Tuulipukukausi jäi 90-luvulle mutta tilalle on tullut collegehousut, väljät hupparit ja merkkitennarit jne.

Oletteko katselleet ympärillenne kuinka surkeaa esimerkiksi keski-ikäisten miesten ja vanhempien naisten pukeutuminen on? Eniten ihmetyttää keski-ikää lähestyvien miesten väliinpitämätön ja epäsoisti pukeutuminen ja vanhempien naisten "sporttisen mukava" look. Vaatteita ostetaan ruokamarkettien ryysyosastolta ja kengät samojen ketjujen muovilenkkariosastolta. Laadukkaita, aikuiseen makuun sopivia vaateliikkeitä on hävinnyt katukuvasta koska suomalainen on tottunut epäsiistiin, halpaan Kiina-kamaan. Pääasia ei näytä olevan tyylikäs ja ikään sopiva vaatetus vaan halpa mukavuus.

Jotenkin tuntuu että tämän on pakko olla osasyy siihen miksi suurin osa kotitalouksista on sinkkutalouksia, sukupuolet eivät kohtaa eikä vauvojakaan synny. Vaatetus on ensiarvoisen tärkeä asia vaikutelman, intohimon ja kiinnostuksen luomisessa ja se ei todellakaan ole suurimmalle osalle selvää.

Oma pukeutumiseni on aina lähtenyt siitä että se on ikään sopivaa, se on päästä varpaisiin mietitty kokonaisuus ja vaatteiden tulee olla laadukkaita. Miehenä tuntuu kuitenkin siltä että laadukkaita vaatteita täytyy tilata ulkomailta koska vaatteita myyvät kaupat tarjoavat miehelle hyvin vähän volyymia ja laatua.

Mitä mieltä siis olette? Kiinnostaisiko teitä näyttää houkuttelevalta ja itsevarmalta vai onko halpa mukavuus pääasia?

Kommentit (253)

Vierailija
161/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neljäs nainen tuli baarissa istumaan viereen että saa olla rauhassa että mies jättää hänet rauhaan.

Vierailija
162/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toyota-laatu nyt sattuu olemaan vallan mainiota, nehän ovat kestäviä autoja jotka vain harvoin tarvitsevat korjausta, huoltoa, varaosia ja silloin kun tarvitsevat varaosia saa helposti. Kuluttavatkin aika vähän polttoainetta, ainakin oma kokemukseni Avensiksesta vm 2002 on tällainen. En vaihda enkä myy, helppo ja vakaa ajettava, automaattivaihteinen ja farmarimalli niin hyvin saa tavaraa mahtumaan jos reissuun lähtee/jotain isoa ostaa tms. 

Et nyt ihan saanut kiinni pointistani. Kirjoitin varmaan epäselvästi. Tiedän varsin hyvin, että Toyota on varmaan maailman laadukkain auto. Silti se on kuin tuulipuku. Minien laatu on käytännössä täyttä paskaa ainakin vanhemmissa vuosimalleissa. Silti valitsen sen Minin. Apparenza.... 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä poljen töihin klo 4 aamulla. Tyylikkyys on silloin kauimpana minun prioriteeteista? Funktio on tärkeämpää.

Vierailija
164/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele miksi naiset ei laittaudu.

Vierailija
165/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi naispuolinen ystäväni laittautui ennen baariin menoa. Mies yritti ostaa häntä huorana. Hän lähti baarista ja tuli minun luokse turvaan ja joi tässä olusensa laitettuna turvassa...

Kyllä se vika on ko miehessä eikä naisessa joka meikkaa, laittaa hiuksensa ja pukeutuu nätisti. Vai oliko nainen laittautunut yltiöpäisen "antavasti" ja käyttäytynytkin niin?

Kaikenlaisia selityksiä sitä lukeekin ettei naisen (ja miehen, tässä tarinassa nyt vain kyseessä oli nainen) kannata, tarvitse ym välittää pukeutumisestaan.

Vierailija
166/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viides nainen soittaa minulle ala ovelta että aukaisen hänelle oven jotta hän pääsee pois kun on mies vonkaamassa.

Vierailija
167/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viimeksi naispuolinen ystäväni laittautui ennen baariin menoa. Mies yritti ostaa häntä huorana. Hän lähti baarista ja tuli minun luokse turvaan ja joi tässä olusensa laitettuna turvassa...

Mä varmaan olisin tona naisena sanonut baarimikolle, järjestysmiehelle, tarjoilijalle, jollekulle henkilökunnasta tästä häiriköijästä ja se ois poistettu, ei viatonta asiakasta. Tai ainakin käsketty käyttäytymään ihmisiks.

Vierailija
168/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

naispuolinen ystäväni laittautui ennen baariin menoa. Mies yritti ostaa häntä huorana. 

Juu. Nykyään saa varoa. Juhlapukeutuminen voidaan tulkita miksi vaan.

Vierailija
169/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä varmaan olisin tona naisena sanonut baarimikolle, järjestysmiehelle, tarjoilijalle, jollekulle henkilökunnasta tästä häiriköijästä ja se ois poistettu, ei viatonta asiakasta. Tai ainakin käsketty käyttäytymään ihmisiks.

Varmaam juu sinä. Mutta hän ei jalsanut halusi kokea olonsa turvalliseksi ja viettää hauskaa ettei joku toinen ole perässä kiinni. Turhautui. Naiset haluaa monesti laittautua mutta ei uskalla kun tietää että joku tulee yrittämään tai iskemään.

Vierailija
170/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toyota-laatu nyt sattuu olemaan vallan mainiota, nehän ovat kestäviä autoja jotka vain harvoin tarvitsevat korjausta, huoltoa, varaosia ja silloin kun tarvitsevat varaosia saa helposti. Kuluttavatkin aika vähän polttoainetta, ainakin oma kokemukseni Avensiksesta vm 2002 on tällainen. En vaihda enkä myy, helppo ja vakaa ajettava, automaattivaihteinen ja farmarimalli niin hyvin saa tavaraa mahtumaan jos reissuun lähtee/jotain isoa ostaa tms. 

Et nyt ihan saanut kiinni pointistani. Kirjoitin varmaan epäselvästi. Tiedän varsin hyvin, että Toyota on varmaan maailman laadukkain auto. Silti se on kuin tuulipuku. Minien laatu on käytännössä täyttä paskaa ainakin vanhemmissa vuosimalleissa. Silti valitsen sen Minin. Apparenza.... 

Niin kirjoitit. Puhuit nimenomaan laadusta. Eikä se ole kuin tuulipuku vaikka yleinen ja edullinen auto onkin. Sinä teet kuten tahdot ja käytät rahasi mihin tahdot. Minä tykkään pukeutua kivasti  vaikka menisin koirien kanssa metsälenkille mutta kahta autoa en hanki ja jos menen teatteriin tms en aja keskustaan autolla, julkisillakin pääsee ettei kenenkään silmiä särje "tuulipukuautoni". 

Vierailija
171/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaam juu sinä. Mutta hän ei jalsanut halusi kokea olonsa turvalliseksi ja viettää hauskaa ettei joku toinen ole perässä kiinni. Turhautui. Naiset haluaa monesti laittautua mutta ei uskalla kun tietää että joku tulee yrittämään tai iskemään.

Minä olen saanut ja saan olla turvassa ja rauhassa vaikka olisin laittautunut. Enkä ole ruma. 

Vierailija
172/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ne vaatteilla koreilee. Eikö sun kannattaisi keskittyä perheeseesi, vai oletko sinäkin lapsettomaksi jäänyt?

Vierailija
173/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä poljen töihin klo 4 aamulla. Tyylikkyys on silloin kauimpana minun prioriteeteista? Funktio on tärkeämpää.

Noh.. ei nyt tarvitse tyhmäksi heittäytyä. Työmatkapyöräily ei ehkä ihan kuulu keskusteluun laittautumisesta ja pukeutumiseen panostamisesta esteettisesti.

Vierailija
174/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen saanut ja saan olla turvassa ja rauhassa vaikka olisin laittautunut. Enkä ole ruma. 

Se on hyvä. Hän ei vain jaksanut. Halusi tulla varmasti turvalliseen paikkaan.

Vierailija
175/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat ne vaatteilla koreilee. Eikö sun kannattaisi keskittyä perheeseesi, vai oletko sinäkin lapsettomaksi jäänyt?

Ei vaan ne jotka nauttii kauneudesta.

Vierailija
176/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kannattaa näyttää kauniilta kokonaisuudessaan, niin ei tarvitse päälle liimata vaatteita. 

Vierailija
177/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Viides nainen soittaa minulle ala ovelta että aukaisen hänelle oven jotta hän pääsee pois kun on mies vonkaamassa.

Oletko nyt ihan varma että kaikki nämä naiset olivat pulassa ja peloissaan, mitä jos et itse tajua että he yrittivät iskeä sinua antamalla sinulle pelastavan ritarin roolin ja leikkivät itse avutonta neitoa?

Vierailija
178/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en viitsi nykyisin enää laittautua. Eroan liikaa kanssa sisarista. Kaapunaiset ja muut lyhyet tylleröt ovat niin vanhanaikaisen näköisiä. Ymmärrän miksi niiden miehet kyttää nuoria kauniita naisia Suomessa. 

Vierailija
179/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo. Kannattaa näyttää kauniilta kokonaisuudessaan, niin ei tarvitse päälle liimata vaatteita. 

Kuka liimaa vaatteita päälleen ja miten en kauniita vaatteet pilaisivat kokonaisuutta? Kauneutta voi korostaa.

Oikeasti, kauhea poru ettei muiden pukeutumiset kuulu muille ja kaikki saa tehdä kuten tykkää - mutta eipäs saakaan silloin jos tykkää pukeutua kivasti ja jopa meikatakin, silloin alkaa ilkkuminen, haukkuminen yms.

Vierailija
180/253 |
07.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en viitsi nykyisin enää laittautua. Eroan liikaa kanssa sisarista. Kaapunaiset ja muut lyhyet tylleröt ovat niin vanhanaikaisen näköisiä. Ymmärrän miksi niiden miehet kyttää nuoria kauniita naisia Suomessa. 

Oho. Siellä on ihan koko Suomen mittakaavassa kytätty. Ei ihan tervettä ole.