Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskooko lastensuojelu lääkärin arvioon vanhemman toimintakyvystä?

Vierailija
30.07.2024 |

Ongelma ei ollut alunperin minun mielenterveyteni, vaan nuoren kouluvaikeudet joka liittyy koulukiusaamiseen. Nyt kuitenkin terveystietoihini tunkeutuminen paljasti 10 vuotta sitten asetetun diagnoosin, F43.0 Akuutti stressireaktio, joka tuli läheisen itsemurhan takia. Ajankohtainen apu ja tuki, sekä ihan vain aika auttoi.

Nyt diagnoosi on noussut kynnyskysymykseksi, joka otetaan esiin jokaisessa neuvottelussa. 

Minulle tuputetaan keskusteluapua ja olen pakotettu palaamaan noihin tapahtumiin yhä uudellen ja uudelleen. Kykyäni vanhempana arvioidaan tuon vanhan diagnoosin kautta.

Ajattelin että varaisin ajan psykiatrian erikoislääkärille ja kävisin arvioituttamassa psyykeni. Toimittaisin lausunnon lastensuojeluun. Lasun käsitys ihmisten mielenterveydestä on epäammatillista ja leimaavaa. Suomessa on yli puolimiljoonaa psyykenlääkkeiden käyttäjää, he eivät ole kaikki huonoja vanhempia. 

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin uskovat. 

Vierailija
2/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yleensä, jos ihminen hakeutuu lääkärille hankkimaan puhtaat paperit. Lähinnä se heidän oma arvionsa merkitsee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on nyt jotain muutakin, mitä et kerro. Pelkästäään noista lähtökohdista sossu ei mene terveystietojasi katsomaan.

t. sossu

Vierailija
4/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on nyt jotain muutakin, mitä et kerro. Pelkästäään noista lähtökohdista sossu ei mene terveystietojasi katsomaan.

t. sossu

Hei sossu, minulla ei ole tarvetta valehdella anonyymisti. Kirjoitan täällä nimenomaan sen takia että nimettömänä voin kertoa asioistani avoimesti ja kenties saada vertaistukea. Voisitko kertoa missä tilanteessa vanhemman terveystiedot sitten ovat tutkinnan kohteena? Minä en nimittäin tätä protokollaa tunne.

Ap

Vierailija
5/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti stressireaktio on normaalin ihmisen normaali reaktio vakavaan kriisiin. Se ei ole mielenterveyden häiriö, vaan mielenterveyden oire, joka ilmenee ihan normaaleilla ihmisillä tietyissä olosuhteissa. Kertomuksesi kuulistaa absurdilta. Ehkä keskusteluapua on tarjottu sinulle vain lapsesi kiusaamisen vuoksi.

Vierailija
6/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään kun esität siellä lääkärissä sitten. Yllätyshyökkäys paljastaa eniten.

Vierailija
7/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennä sinne lääkärille!

Jos on pakko, menkää vaikka Viroon.

Vierailija
8/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastensuojelussa tehdään merkittäviä rikoksia joten muista oikeutesi ja ole yhteydessä poliisiin jos sinua uhkaillaan tai pakotetaan ja painostetaan johonkin. Tsemppiä!

Vierailija
9/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa maalittamiselta ja kiusaamiselta. Kai jokainen vähänkin normaali sossu tajuaa ettei mennyt ole nyt just. Miksi niissä tapaamisissa pitää käydä ylipäänsä, pitäisikö ne lopettaa kokonaan. Vaikka olisi todistuksia, aina joku keksii uusia vikoja. Missä lasten toinen vanhempi on ja mummo. Älä keskustele enää heidän kanssaan menneistä tapahtumista (eli se ikävä tapahtuma), lopeta se kertakaikkiaan, älä anna penkoa sitä! Joko lapsen asia menee eteenpäin tai ei mene, se siitä. Haki asianajajan neuvoja.

Vierailija
10/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lääkärin sanomiset mitään vaikuta, kumpaankaan suuntaan. Muista että sinulla saa olla tukihenkilö mukana palavereissa. Joku joka tuntee sen "protokollan" ja muistaa kysyä kysymykset, jos et itse muista. 

Vierailija
11/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lääkärin sanomiset mitään vaikuta, kumpaankaan suuntaan. Muista että sinulla saa olla tukihenkilö mukana palavereissa. Joku joka tuntee sen "protokollan" ja muistaa kysyä kysymykset, jos et itse muista. 

Siis kuvitteleeko nämä sossut tietävänsä lääkäriäkin paremmin? Tajuatteko te tätä manipulaatiota ollenkaan? Miksi annatte huijata itseänne? Minä en anna vaan elän elämääni ja hoitakoon ongelmansa itse. Siinähän koittavat miten onnistuvat setvimään kaikki aiheuttamansa ongelmat. Kirjoittavat papereihin valheita ja keksivät jopa diagnoosejakin ihmisille. Ihan naurettavaa paskaa sanon minä. Pitävät ihmisiä ihan jopa tyhminä mutta eivät ymmärrä minuakaan ja sitä miten älykäs olen. Huonasin kyllä että he eivät ole niin kovin älykkäitä. Hahhah.

Vierailija
12/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis huomasin 

Vierailija
13/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo 10 vuoden takainen diagnoosi siis vedetään mukaan nykytilanteeseesi?

Vierailija
14/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tekevät kiusaa ihan kaikella ja painostavat ihmisiä sekä kuvittelevat että kaikki alistuvat heidän tahtoonsa. Lapsia on hyvä käyttää pelinappuloina ja kiusata huoltajiakin siinä samalla. Ihan kipeetä touhua. 

Vierailija
15/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No tekevät kiusaa ihan kaikella ja painostavat ihmisiä sekä kuvittelevat että kaikki alistuvat heidän tahtoonsa. Lapsia on hyvä käyttää pelinappuloina ja kiusata huoltajiakin siinä samalla. Ihan kipeetä touhua. 

Tekevätkö ne tätä siis vallanhalusta vai mikä tuossa on taustalla? Olen ollut vain vähän tekemisissä, mutta muista yhteyksistä tiedän erään alalle hakeutuneen jolla oli todella sairaalloinen alistamisen tarve

Vierailija
16/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

t. sossu

Todellakin menee sossu katsomaan ihan milloin huvittaa eikä lupia kysele.

Vierailija
17/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akuutti stressireaktio kymmenen vuotta sitten ei ole mitenkään ajankohtainen terveystieto tässä hetkessä. Sinua ennestään tuntematon lääkäri ei kykene tästä asiasta juurikaan enempää sanomaan.

Vierailija
18/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko lapsen isä menehtynyt?

Vierailija
19/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekevätkö ne tätä siis vallanhalusta vai mikä tuossa on taustalla? Olen ollut vain vähän tekemisissä, mutta muista yhteyksistä tiedän erään alalle hakeutuneen jolla oli todella sairaalloinen alistamisen tarve

Kyllä tekevät kiusaa ja ahdistelevat ihmisiä. Ongelmaksi muodostuu se että tekevät niin räikeitä virheitä että tunneälykkäämpiä hirvittäisi. Ei mitään ymmärrystä edes lasten oikeuksista heidän huoltajiinsa. Olkaa onnellisia jos lapsillanne huoltajina on tervepäiset yksilöt, muuten tapahtuu ikäviäkin asioita.

Vierailija
20/80 |
30.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Akuutti stressireaktio kymmenen vuotta sitten ei ole mitenkään ajankohtainen terveystieto tässä hetkessä. Sinua ennestään tuntematon lääkäri ei kykene tästä asiasta juurikaan enempää sanomaan.

Eikä ainakaan se sossu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan