Miksi sanotaan että naisten pitää ymmärtää tehdä lapset ajoissa kun juuri kukaan mies ei ole halukas ja kykevevä isäksi alle nelikymppisenä?
Kun mietin omaa parisuhdehistoriaani pari-kolmekymppisenä ja sinkkuna kohtaamiani miehiä, joista se lasten isä olisi pitänyt viimeistään löytää niin useimmat olivat vielä nelikymppisen lähestyessäkin aivan täysiä haihattelijoita, itsekeskeisiä ja epäkypsiä. Omat harrastukset, viihteellä luuhaaminen ja matkustelu kiinnosti, perhettä eivät olleet edes oikein miettineet. Monella ei ollut raha-asiatkaan kunnossa edes vakituisesta työstä huolimatta, kun kaikki mikä tulee, on vain rallateltu menemään kuin huomista ei olisi. Lopulta itsellä loppui aika. Lähinnä ihmetyttää että mistä jotkut ovat onnistuneet kaivamaan nämä isäksi kykenevät ja haluavat yksilöt jo joskus 30-vuotiaana.
Kommentit (114)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän pitäisi olla alle 40v? Moni 50+ on kypsempi isyyteen ja taloudellisesti paremmassa asemassa.
Viisikymppisen sperma on useimmiten todella huonolaatuista.
Tuon ikäinen mies saa vain satunnaisesti erektion ja on vakavasti vahingoittanut spermaa tuottavan itusolukkonsa päihteillä ja läskillä.
Lisäksi 50-vuotias mies on fysiologisesti ikääntyneempi kuin 60-vuituas nainen.
Ei nuori nainen todellakaan mitään vaaria halua. Sehän kuolee/halvaantuu koska tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän ajatuksena kun itsellä naisena tulee vaihdevuodet jo 50 vuotiaana ja alapää kuivuu ja elämästä tulee katkeraa työtä ja kissojen hoitoa, jatkuu miehillä soidinmenot nuorten likkojen kanssa.
Minä olen ainakin niin hurmaantunut lapsenlapsestani näin viiskymppisenä, mummous on parasta mitä tiedän, että ei haittaa muiden soidinmenot pätkääkään eikä menopaussit, oon vihdoin löytänyt tarkoitukseni elämässä!!! 🥰
Ihmettelen miksei mummoutta hehkuteta missään, tämä on parasta mitä elämä voi tarjota. Elämä alkaa vasta kun saa lapsenlapsen. Kun en oo töissäkään, niin aikaa on olla kunnon mummo.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi isän pitäisi olla alle 40v? Moni 50+ on kypsempi isyyteen ja taloudellisesti paremmassa asemassa.
Autismin riski lisääntyy iäkkäillä isillä
Ja epämuodostumien, downin ja skitsofrenian.
Oma mieheni oli 29v kun teimme ensimmäisen lapsen (itse olin 32v) ja oli kyllä todella kypsä isäksi jo silloin. Nyt olen jo 40v ja meillä on kaksi lasta. Olimme seurustelleet 5vuotta jo ennen lapsia. Ennen häntä olin seurustellut itseäni monta vuotta vanhemman miehen kanssa, joka oli ihan kehittymätön idiootti (olin itse nuori ja minulla kesti useampi vuosi tajuta tämä..). Eli yksilökohtaisia juttuja.
Vierailija kirjoitti:
Komppaan kyllä tuota, että nelikymppisillä äijillä ei ole kiire muualle kuin viihteelle! Kaveripiirissä tapauksia on montakin! On vieraannuttu ydinperheasiasta jopa siinä määrin, että nimikin on tuntematon! Ko.tyypille on perheasia naisen opetettava! Jotkut oppii, jotkut eivät ymmärrä yhtään mitään! Vapaus ja viihde vain on tärkeää!
Vaikeaa on myös sopivaa naista löytää! Kyllä tänään viihde ja alko kelpaavat myös naisille! Joskus sattuma astuu kuvaan, kuten itselleni kävi, mutta kohtaamisongelma nostattaa kynnystä!
Älä huuda.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että naisen hedelmällinen ikä on rajallinen.
Niin on miestenkin, vaikka joku pappa olisi joskus onnistunut siittämään.
Biologisesti vaikkapa 60 vuotiaista miehistä lähes kaikki pystyy saamaan lapsia. Siinä mielessä ikä ei rajoita miehiä ollenkaan samalla tavalla.
Sosiaalisesti asia on toinen. Harva kolmekymppinen nainen rupeaa perustamaan perhettä kuusikymppisen kurttumunan kanssa. Joten tämä käytännössä estää vanhoja miehiä saamasta lapsia. Toki poikkeuksia on, kuten vaikka Sauli Niinistö.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todellisuudessa miehet on halukkaampia perheen perustamiseen kuin naiset.
Se, että haluaa joskus ei tarkoita sitä, että oikeasti olisi aikeissa perustaa perhettä. Pitäisi kysyä, että haluaisitko saada lapsia seuraavan kahden vuoden sisällä nykyisessä parisuhteessasi. Suurin osa miehistä vastaisi tähän ei. Kun aina lykkää asiaa eteenpäin niin oikeasti ei halua lapsia tai ei ymmärrä realiteetteja lapsen saannin suhteen.
Ja auta armias, jos naisena yrittää ottaa tämän asian esiin jo tapailun alkuvaiheessa, jotta kenenkään aikaa ei haaskattaisi. Ehkä varmin tapa saada mies liukenemaan paikalta.
Noin nimenomaan pitää tehdä, jos haluaa löytää sen lapsia oikeasti haluavan miehen. Jos mies tuosta säikähtää ja kiinnostus lopahtaa, niin silloin se oli just sellanen joka ei niitä lapsia halua, ja silloinhan on vain hyvä, että nainen ei tuhlannut häneen enempää aikaa.
Me puhuttiin mieheni kanssa lapsitoiveista jo toisilla treffeillä ja mies oli vain ilahtunut, kun kuuli että mulla oli samantapaiset ajatukset asian suhteen. Eli hänellä kiinnostus vain kasvoi, kun kuuli että haluan perheen. Sellaisiakin miehiä on, yllättävän paljonkin. Kaverini puolestaan on vela ja hänellä tuntuu ongelmana olevan, että kaikki häntä kiinnostavat miehet haluaisivat lapsia. Aina tyssää tutustuminen siihen.
Ehkä teillä on ongelmana, että jostain syystä kiinnostutte juuri sen tyyppisistä miehistä, jotka todennäköisemmin eivät ole perheenisä-tyyppiä.
Ei se ole naisten syy, jos miehet on laiskapaskoja.
Vierailija kirjoitti:
Ottaa päähän ajatuksena kun itsellä naisena tulee vaihdevuodet jo 50 vuotiaana ja alapää kuivuu ja elämästä tulee katkeraa työtä ja kissojen hoitoa, jatkuu miehillä soidinmenot nuorten likkojen kanssa.
Ydinviestisi on tämä, Pasi: En saa pillua. Antakaa pillua.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä käytännössä merkitystä jos riski kasvaa 0,1 prosentista 1,2 prosenttiin? Huomionhakuisesti voi sanoa riskin olevan moninkertainen! Mutta siinä ei kyllä taas nähdä metsää puilta.
Unohda koko juttu. Älä kuuntele ulkoista painostusta, manipulaatiota tai edes opetusta vaan KEHOASI. Jos sinusta tuntui nuorena siltä että ei lapsia niin se oli sitten just niin. Jos joskus tuntuu siltä että kyllä lapsia niin se on sitten just niin.
Lapsiasialla manipulointi on seksuaalista väkivaltaa naista kohtaan, ihan niinkuin seksin vaatiminenkin. ÄLÄ suostu siihen, älä reagoi siihen. Ihminen joka tekee sinulle tällaista, poista elämästäsi välittömästi.
Mieti mitä itse haluat ja tee se. Vaikka sillä ei olisi mitään tekemistä sukuelintesi kanssa. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Perheen perustamiseen halukkaita ja valmiita miehiä on pilvin pimein, mutta he valitettavasti ovat nuorille naisille näkymättömiä.
Se, että haluaa tunkea munansa pilluun, ei ole sama kuin perheen perustaminen.
Isyys tarkoittaa 20 vuoden hoiva- ja elatusvastuuta nonstoppina ja loppuikäistä sitoutumista.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sillä käytännössä merkitystä jos riski kasvaa 0,1 prosentista 1,2 prosenttiin? Huomionhakuisesti voi sanoa riskin olevan moninkertainen! Mutta siinä ei kyllä taas nähdä metsää puilta.
Autismi voi sitä paitsi johtua vaikka synnytysväkivallasta, mitä pharma ei suostu ottamaan omalle kontolleen. Mikään mitä sepittävät ei ole totta.
Vierailija kirjoitti:
Miehet ovat nykyään sen verran älykkäitä ja tiedostavia, etteivät suostu tekemään lapsiq suomalaisten naisten kanssa. Suomalaiset naiset ovat maailman huonoimpia äitejä ja puolisoja, ja siitä kertoo myös miesten naisrealismi, jonka vuoksi naiset uhriutuvat siitä vihana, vaikka kyseessä on vain terve itsesuojeluvaisto.
Ei taida nuoria naisia kiinnostaa asettuminen. Munakaruselli ja työ kiinnostaa. Siinä vaiheessa kun alkaa kiinnostaa on jo liian vanhoja saamaan lapsia ja ulkonäköltään ne tyttövuoden on menneet jonkun turistin tai narsistin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska se isyyden aktiivivaihe kestää 20 v. Unohtakaa se kuvitelma että siittäminen riittää. Mun viisikymppinen kaverini paimentaa kahta alle kouluikäistä ja on todella kovilla jaksamisensa kanssa. Ja elääkin pitäisi niin kauan, että lapset ovat omillaan. Talouspuoli näyttää olevan huolista pienimpiä.
Itse olen tämmöinen vähän alle viisikymppinen. Eikä mun jaksaminen ole yhtään sen vähäisempää kuin parikymmentä vuotta nuorempana! Ihan naurettavaa ajatella keski-ikäisten olevan jotain vanhainkotien väsyneitä ja hauraita vanhuksia. Ihan varmasti jaksaisin hoitaa lapsia. Miksi ihmeessä en jaksaisi? (Tosin omat muksut hoitaa jo ihan itse itsensä.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siksi, että naisen hedelmällinen ikä on rajallinen.
Niin on miestenkin, vaikka joku pappa olisi joskus onnistunut siittämään.
Biologisesti vaikkapa 60 vuotiaista miehistä lähes kaikki pystyy saamaan lapsia. Siinä mielessä ikä ei rajoita miehiä ollenkaan samalla tavalla.
Sosiaalisesti asia on toinen. Harva kolmekymppinen nainen rupeaa perustamaan perhettä kuusikymppisen kurttumunan kanssa. Joten tämä käytännössä estää vanhoja miehiä saamasta lapsia. Toki poikkeuksia on, kuten vaikka Sauli Niinistö.
Salekin turvautui hedelmällisyysklinikan tuotteisiin ja palveluihin.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eihän sillä isälle tosiaan mitään väliä ole kun sehän vain hylkää lapsensa.
Yksinhuoltajaäidit eivät hylänneet lapsiaan, mutta heitähän sinä syljet kasvoille.
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TOTTA KAI SILLÄ ON MERKITYSTÄ!
Samoja lukuja on naisen iän riski downiin, mutta ei silloin kukaan väitä eron olevan pieni!
Vierailija kirjoitti:
Sepä kummallista, minä olen nainen joka en missään tapauksessa ole koskaan halunnut lapsia, ajatuskin inhottaa. Kaikki pitkäaikaiset mieskumppanini taas olisivat innolla halunneet isäksi. Siksi tuli ero, en halua mitään siittäjää elämääni. Toivottavasti ovat nyt löytäneet sopivan lapsentekijän.
Kyllä ihan tutkitusti tiedetään, että ylivoimainen enemmistö niin naisista kuin miehistä haluaa omia lapsia elämänsä aikana.
Toki ei kaikkien tarvitse haluta, mutta ihan rehdisti voi sanoa suurimman osan haluavan.
Vierailija kirjoitti:
Jaa-a. Omien (rajallisten) kokemusten perusteella moni mies ei parikymppisenä ole kovin kiinnostunut vastuunkannosta, vaan mielummin nauttii elämän kivoista jutuista, mikä on siis ihan hyvä juttu. Osa jatkaa tätä loppuikänsä. Naiset puolestaan on aika usein kasvatettu jo nuoresta pitäen "pyörittämään kotitaloutta", tai niin ainakin minut ja moni läheinen naispuolinen ystäväni on kasvatettu. Vastuun kantaminen tulee siis enemmän luonnostaan, kun sitä on opetellut jo nuorena.
Oma mieheni on kyllä mielestäni isäksi kykenevä ja haluaa olla isä lähivuosina, vaikka olemme molemmat parikymppisiä. Ollaan tässä ihan samoilla linjoilla, eli toivottavasti lapsihaaveet täyttyy muutamien vuosien kuluessa. En usko, että kukaan on ikinä oikeasti "valmis" vanhemmuuteen, mutta koen, että me kyllä pärjättäisiin, jos saataisiin lapsi vaikka nyt heti.
Miehet eivät ole monoliitti, eivätkä naisetkaan. Molemmista ryhmistä löytyy kaikenlaisia ihmisiä, joista osa haaveilee lapsista jo silloin parikymppisinä, osa haluaa viettää nuoruutensa itseään etsiskellen, osa haluaa jotain muuta. Kyllä tässä maailmassa on varmasti paljonkin kypsiä, vastuuntuntoisia ja isäksi haluavia parikymppisiä miehiä.
Tsemppiä lapsenhankintaan ja kannattaa aloittaa asian työstäminen aktiivisesti heti. Sain lapsen 38-vuotiaana ja kaikki tämä on tosi raskasta tässä iässä. Täytin juuri 40 eikä taapero ole vielä edes kaksivuotias.
Plan b, hitaasti kypsyvä mies.