Hantta Krausella kauhuvuokralaisia taas, onko tuo yleistä oikeasti?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Vi**u mikä länsimaisen ihmisen ahdinko, sijoitusasuntoni on sotkettu yhyy yhyy.
Tulisipa todella iso meteoriitti pian.
Keharimaalainen voi tehdä, mitä tykkää? Suomikin kun on jo keharimaa, niin mikäs estää kusemasta kaikkea täälläkin. Heitin just äsken roskat maahan. Se on vasta alku.
Valitettavasti aika yleistä nykyään. Helsinki + ympäryskunnat pahimmasta päästä.
Mä ihan aidosti ihmettelelen, että teidänkö mielestä toisen omaisuutta saa tuhota, koska he ovat riistäjä kapitalisteja? Ja rahaa on... Joo, o. Minä itse tienaan 3200kk bruttona, eli en ole kovin isotuloinen ja minulla on sijoitusasunto, jossa on maltillinen 6% tuotto. Lainaa asunnosta on vielä. Vuokrani on sijaintiin ja asunnon kuntoon nähden halpa. Mutta kyllä riistänhän minä vain... vaikka oikeasti käytän asuntoa eläkesäästämiseen, teen sen vain hieman erilailla.
"Aiemmat kauhuvuokralaiset olivat löytyneet ystävien kautta."
V i t t u mikä kaveripiiri :D Eipä ole ikinä itsekään vaikuttanut miltään vakaimmalta älyn jättiläiseltä, joten eipä ihmetytä.
Jutun mukaan asunnossa eletty vuosia saastan keskellä, ilmeisesti Hantta ei ole käynyt asuntoa tarkastamassa
Vierailija kirjoitti:
Mä ihan aidosti ihmettelelen, että teidänkö mielestä toisen omaisuutta saa tuhota, koska he ovat riistäjä kapitalisteja? Ja rahaa on... Joo, o. Minä itse tienaan 3200kk bruttona, eli en ole kovin isotuloinen ja minulla on sijoitusasunto, jossa on maltillinen 6% tuotto. Lainaa asunnosta on vielä. Vuokrani on sijaintiin ja asunnon kuntoon nähden halpa. Mutta kyllä riistänhän minä vain... vaikka oikeasti käytän asuntoa eläkesäästämiseen, teen sen vain hieman erilailla.
Et sinä mikään riistäjä ole. Ne, jotka elävät tuilla, ovat kuin alabamalaisen puuvillapellon omistajat aikoinaan, jotka katsoivat sivusta, kun mustat ja köyhät valkoiset tekivät töitä.
Suu näillä vassareilla napsaa silti ja näppäimistökin on saatu nettiyhteyksineen. Muka työnhakua varten.
Opiskelijalapseni on muutaman kerran muuttanut opiskelupaikkakunnallaan vuokra-asunnosta toiseen ja joka kerta on käynyt niin, että uusi asunto on ollut todella likainen ja siivottavaa on ollut paljon. Ei toki tuollaista kaatopaikkaa kuin mitä Hantta Krauselal on ollut edessään. Mutta kertoo silti paljon suomalaisten siisteystasosta, kun jätetään vanha asunto sellaiseksi, että suihkukaivot pursuvat hiuksia, joka paikassa on pinttynyttä likaa.
Ja tässä vähän myös viestiä vuokranantajille, että se seuraava asukas ei ole syypää siihen, että vuokraamanne asunto on siivottomassa kunnossa, vaan te olette siitä myös vastuussa, eli asunto siistiin kuntoon ennenkuin sinne muuttaa uusi asukas, vaikka sitten itse siivoatte sen, jos ei ole pokkaa vaatia sitä edelliseltä asukkaalta.
Totta. Itse olen aina siivonnut asunnon lähtiessäni viimeisen päälle saapuakseni paskaiseen kämppään, jossa muun lisäksi jenkkikaapin pakastimessa vanhat ruoatkin. Jääkaapin kuntoa en viitsi edes kuvailla.
Onko niin vaikeaa edellisen vuokralaisen tai vuokranantajan siivota asuntonsa ennen seuraavan vuokralaisen tuloa?
En nyt muuhun ota kantaa, mutta hauska kun joku puhuu vielä Hantta Krausesta. Tietää olevansa vanha, kun tunnistaa tuon nimen perusteella, kenestä puhutaan.
Kyllä se ihmisten pahoinvointi näkyy monella tavalla.Päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti,taloudelliset haasteet lisääntyy ,lasten pahoinvointi yms.,jotka johtaa välinpitämättömyyteen.
Vierailija kirjoitti:
Hantta varmaan valinnut itsensä näköisiä tatskarentovuokralaisia ja sitten ihmettelee, kun kämppä paskana.
Olisi kannattanut valita se tylsä tavis. Jos siis haluaa vuokranmaksun sekä asunnon pysyvän siistinä.
Luitko jutun ystävien kautta saanut vuokralaisia. Oikeassa elämässä suurin osa ihmisistä elää siivosti, mutta kai se kohta pitää Suomessakin ottaa käyttöön suosittelu kirjeet edellisiltä vuokranantajilta.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on nykyisin todella yleistä. Ihmisillä on outo kuvitelma, että yksityinen vuokranantaja on hahmo, jonka omaisuuden saa tuhota ja jonka velvollisuus on korvata vuokralaisen taloyhtiölle aiheuttamat haitat. Tuolla tavalla yksityiset asuntomarkkinat hiipuvat ja entistä useampi asuu mukavasti ja edullisesti kaupungin vuokrataloissa, joissa ei ole turhia ulko-ovia eikä häkkivarastoja.
No kato kun se on v!!tu sikarikas porvari. Oikeasti moni vuokraisäntä on sellainen jolla on jäänyt kämppä käteen elämäntilanteen muutoksen tmv takia ja tekee sitä hieman pakon edessä.
Hyvä vuokralainen valitsee hyvän vuokranantajan. Onko asunto ollut tip top, sopimukset kunnossa ja huolehtiiko vuokranantaja omista velvoitteistaan sekä antaa vuokralaiselle lämmintä kättä? Jos vuokranantaja yrittää vaan kapitalisoida ihmisiä mahdollisimman helpolla, ei auta itkeä jos lankeaa omaan karmaansa.
Vierailija kirjoitti:
Sitä saa mitä tilaa. Karma iskee ahneeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuokraloordin ulina on yksi turhimmista asioista tässä maailmankaikkeudessa
Ja samalla itketään kun asunnottomuus lisääntyy.
Alan havaita jotain yhteyttä.
Suomessa asunnottomuus johtuu pääosin siitä että ei osaa asua siivosti. Kämppä paskotaan ja melutaan 24/7 ei siinä auta vaikka Kela kuittaa vuokran.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihmisten pahoinvointi näkyy monella tavalla.Päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti,taloudelliset haasteet lisääntyy ,lasten pahoinvointi yms.,jotka johtaa välinpitämättömyyteen.
Ihminen voi huonossakin tilanteessa ottaa toisia huomioon. Ei kaikki välinpitämättömyys selity haasteilla.
Aikoinaan, kun asuttiin vuokralla, niin asunnoista pois muuttaessa saatiin vielä vuokranantajalta kiitokset, että oltiin pidetty asunto siistinä. Mehän oltiin asuttu siinä kuin omassa eli pidettiin puhtaudesta ja siisteydestä huolta, eikä rikottu paikkoja (miksi olisi pitänytkään....)
Kyllä pääosa vuokralaisista on ihan ok. Kun vähän näkee vaivaa valitessa niin hyvin paljon laskee riskiä. Ottaa vaikka välittäjän jos ei itse jaksa valintaa tehdä. Tosin jos asunto on rähjäinen ja nuhjaantunut talo haja-asutusalueella niin usein hakijoissa ei paljoa valinnan varaa ole. Kasvukeskuksessa, hyvältä paikalta, hyvin pidetty asunto jossa vuokra on kohtuullinen on usein vähintään 5 hakijaa joista valita
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itse olen aina siivonnut asunnon lähtiessäni viimeisen päälle saapuakseni paskaiseen kämppään, jossa muun lisäksi jenkkikaapin pakastimessa vanhat ruoatkin. Jääkaapin kuntoa en viitsi edes kuvailla.
Onko niin vaikeaa edellisen vuokralaisen tai vuokranantajan siivota asuntonsa ennen seuraavan vuokralaisen tuloa?
Ei vuokranantajaa kiinnosta mikään muu kuin se että massit tulee tilille ajallaan ja voi heti alkaa suunnitella seuraavia vuokrankorotuksia. Siellä saat muhia vuokrakomerossa paskoissasi ja katsella kauheita remontoimattomia pintoja tästä ikuisuuteen, ainoa vuokranantajan suorittama aktiviteetti on oman pankkitilin saldon tarkastelu.
Jonkun paskaisen anarkistivassarisaastan mielestä on melkein pakko tuhota vuokraamansa asunto koska tietysti se kapitalistiriistäjä tekee miljoonia sijoituksellaan. Muutama kymppitonni menee asunnon korjaukseen ystävällisen vuokralaisen jäljiltä mutta vuokraloordilla sitä rahaa kuulemma riittää.