Hantta Krausella kauhuvuokralaisia taas, onko tuo yleistä oikeasti?
Kommentit (70)
Vierailija kirjoitti:
Ei kai tuollaisessa järkyttävässä pienessä komerossa voi ihminen asua ilman että pää sekoaa, ei mikään ihme että elämänhallinta pettää.
Moni viettää koko elämänsä niissä rikkomatta yhtään mitään.
Ikävä tapaus, mutta moni vuokranantaja on niin pihi että ei vaivaudu tekemään mitään oikeita remontteja ellei joku elämänkallu pistä paikkoja paskaksi. Koska muuten ainoa mitä loordi tekee vuokralaisten välillä on hutainen ylimaalaus seinien tummentumille ja kutsuu sitä remontiksi.
Vierailija kirjoitti:
Jutun mukaan asunnossa eletty vuosia saastan keskellä, ilmeisesti Hantta ei ole käynyt asuntoa tarkastamassa
Vuokranantajalla ei ole oikeutta mennä sisälle, jos vuokralainen kieltää sen. Näin on kerrottu ehdissä.
Hantta on niin hurjan näköinen, että saa vain hurjia vuokralaisia??
Vierailija kirjoitti:
Ikävä tapaus, mutta moni vuokranantaja on niin pihi että ei vaivaudu tekemään mitään oikeita remontteja ellei joku elämänkallu pistä paikkoja paskaksi. Koska muuten ainoa mitä loordi tekee vuokralaisten välillä on hutainen ylimaalaus seinien tummentumille ja kutsuu sitä remontiksi.
Yleensä ne tuhotut kämpät ovat just näitä muovimatto lattiassa + keltaiset keittiökaapit - lääviä joihin ei edes suostu muuttamaan kuin nistit ja moniongelmaiset.
Lopun ajan merkkejä on se kun tavikset alkavat koronkiskureiksi ja vuokraloordeiksi riistämään rahaa toisilta tavikseilta.
Minulla on kaksi asuntoa jota vuokraan. Haastattelen aina hakijat ja tapaan ne kasvotusten. Mun asuntojen vuokra on melko kohtuulliset ja ollut hyvät vuokralaiset ja työpaikka pitää olla. Toinen mun vuokralaisista on prisman kassalla töissä sellainen nuorehko nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Totta. Itse olen aina siivonnut asunnon lähtiessäni viimeisen päälle saapuakseni paskaiseen kämppään, jossa muun lisäksi jenkkikaapin pakastimessa vanhat ruoatkin. Jääkaapin kuntoa en viitsi edes kuvailla.
Onko niin vaikeaa edellisen vuokralaisen tai vuokranantajan siivota asuntonsa ennen seuraavan vuokralaisen tuloa?
Ei vuokranantajaa kiinnosta mikään muu kuin se että massit tulee tilille ajallaan ja voi heti alkaa suunnitella seuraavia vuokrankorotuksia. Siellä saat muhia vuokrakomerossa paskoissasi ja katsella kauheita remontoimattomia pintoja tästä ikuisuuteen, ainoa vuokranantajan suorittama aktiviteetti on oman pankkitilin saldon tarkastelu.
Ei se nyt aina ihan noinkaan ole. On hyviä vuokranantajia ja vuokralaisia ja sitten niitä muita, jotka ovat tottuneet ilmaiselämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihmisten pahoinvointi näkyy monella tavalla.Päihteiden käyttö lisääntyy jatkuvasti,taloudelliset haasteet lisääntyy ,lasten pahoinvointi yms.,jotka johtaa välinpitämättömyyteen.
Ihminen voi huonossakin tilanteessa ottaa toisia huomioon. Ei kaikki välinpitämättömyys selity haasteilla.
Niin voisi mutta harvemmin ottaa.On vaan ihmisiä jotka eivät selviä niistä kasautuvista haasteista jonka jälkeen antavat kaiken mennä.Osahan ei käy enää edes ulkona juuri lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on nykyisin todella yleistä. Ihmisillä on outo kuvitelma, että yksityinen vuokranantaja on hahmo, jonka omaisuuden saa tuhota ja jonka velvollisuus on korvata vuokralaisen taloyhtiölle aiheuttamat haitat. Tuolla tavalla yksityiset asuntomarkkinat hiipuvat ja entistä useampi asuu mukavasti ja edullisesti kaupungin vuokrataloissa, joissa ei ole turhia ulko-ovia eikä häkkivarastoja.
Muuhun en ota kantaa, mutta monessa paikassa kaupungin vuokra-asunnot ovat huomattavasti kalliimpia kuin yksityisten vastaavilla sijainneilla ja varustetasolla. Esim. täällä on kaupungilla vuokra-asuntoja yksityisissä taloyhtiöissä ja kaupungin asuntojen hinnat samassa talossa ja jopa samassa rapussa olevissa samankokoisissa asunnoissa on todella paljon kalliimmat.
Tällaisen hävityksen vuoksi en kaksioon muuttaessani antanut yksiötäni vuokralle, vaan myin sen hyvällä voitolla.
Olisi ollut mahdollisuus pitkäaikaiseen vuoraukseen, koska sain asuntolainaa myös kaksiota varten, mutta mahdollisuus saada kauhuvuokralainen ei innostanut.
Kun olin myynyt yksiöni, tuntemani kunnollinen työssä käyvä nuori nainen kissansa kanssa kyseli sitä vuokralle.
Harmitti, olipa ollut ajoissa asuntoasialla, niin olisimme tehneet molempien kannalta hyvän diilin pitkäaikaisesta vuokrauksesta kohtuuvuokralla.
(Ps. tykkään itsekin kissoista, ja sopimukseen olisi kirjattu yksi (1) kissa, ei enempää minun omistamaani yksiöön.)
Vierailija kirjoitti:
Minulla on kaksi asuntoa jota vuokraan. Haastattelen aina hakijat ja tapaan ne kasvotusten. Mun asuntojen vuokra on melko kohtuulliset ja ollut hyvät vuokralaiset ja työpaikka pitää olla. Toinen mun vuokralaisista on prisman kassalla töissä sellainen nuorehko nainen.
Itse olen ollut työtön, mutta silti hoitanut kaikki raha-asiani mallikkaasti. Ysärillä en meinannut saada juuri työttömyyden takia vuokra-asuntoa.
Yksi tyyppi uskoi kuitenkin minuun ja sai jokaisen vuokransa ja siivotun asunnon lähtiessäni.
oon nähnyt tätä tapahtuvan paljon että esim.siistin tytön poikaystävä on joku nisti ,joka hajottaa kämpän koska on tytön poikaystävä.se tyttä hämää vuokran antajaa tahallaan.
sitten on alkoholisteja ja muita jotka aiheuttaa vesivahinkoja jne.
on varmasti iso ongelma ja ne normaalit joutuu maksaan takuvuokria jne kärsimään.
alkoholistin tuhoamisestajne oikea paikka on joku valvottu asuntola ,ei normaali asunto, päihde hoitoa on lakkautettu ja se näkyy heti asunnon tuhoamisina,lisäksi nykyihminen on tahallaan vandaali,huono kasvatus jne.
Hantta asuu itse kaupungin vuokra-asunnossa (Heka) ja omistaa sijoitusasunnon?
Vierailija kirjoitti:
Hantta asuu itse kaupungin vuokra-asunnossa (Heka) ja omistaa sijoitusasunnon?
Pitäiskö ilmiantaa se kaupungille?
Vierailija kirjoitti:
oon nähnyt tätä tapahtuvan paljon että esim.siistin tytön poikaystävä on joku nisti ,joka hajottaa kämpän koska on tytön poikaystävä.se tyttä hämää vuokran antajaa tahallaan.
sitten on alkoholisteja ja muita jotka aiheuttaa vesivahinkoja jne.
on varmasti iso ongelma ja ne normaalit joutuu maksaan takuvuokria jne kärsimään.
alkoholistin tuhoamisestajne oikea paikka on joku valvottu asuntola ,ei normaali asunto, päihde hoitoa on lakkautettu ja se näkyy heti asunnon tuhoamisina,lisäksi nykyihminen on tahallaan vandaali,huono kasvatus jne.
Tyttö hämää vuokranantajaa tahallaan? Mitä ihmettä sä nyt selität?
Voisikohan asunnon omistaja maksaa kotivakuutuksen ? Olisi varmempaa jos vuokralainen ei maksa.
Hyvin yleistä. Enää ei välitetä ja oteta vastuuta. Kela kuitenkin hoitaa uuden hienon asunnon.
Vika hänessä itsessään. Ei osaa vuokrata ja on liian joustava. Ottaa kenet vaan saa kun ilmeisesti tulijoita ei vaan ole. Tämä mun veikkaus. Kun asunto on hyvältä seudulta ja hyvässä kunnossa niin on varaa valita kenelle vuokraa.
Noihin liittyy ylensä myösd asunnon pintojen tuhoamista. Syviä viiltoja ja koloja lattiassa ja seinissä sekä tussilla tai maalilla sottaamista jne.