Hantta Krausella kauhuvuokralaisia taas, onko tuo yleistä oikeasti?
Kommentit (70)
Hantan olisi kannattanut ottaa kiinteille kalusteille ja pinnoille kotivakuutus.
Vierailija kirjoitti:
Vika hänessä itsessään. Ei osaa vuokrata ja on liian joustava. Ottaa kenet vaan saa kun ilmeisesti tulijoita ei vaan ole. Tämä mun veikkaus. Kun asunto on hyvältä seudulta ja hyvässä kunnossa niin on varaa valita kenelle vuokraa.
Heheh. Päivän paras trolli. Kuin sos.demin oppikirjasta: aina kaikki on kapitalistin syy
Vuokranantajana tiedän, että edes Helsingin keskustan asuntoon on vaikea saada maksukykyinen vuokralainen.
Vierailija kirjoitti:
Hantta varmaan valinnut itsensä näköisiä tatskarentovuokralaisia ja sitten ihmettelee, kun kämppä paskana.
Olisi kannattanut valita se tylsä tavis. Jos siis haluaa vuokranmaksun sekä asunnon pysyvän siistinä.
Kenestäkään et näe päällepäin miten elää ja käyttäytyy. Eikö noista toinen ollut vieläpä hoitoalalla ja seinät sotkettu pskalla.
Lopetin vuokraamisen jo vuosia sitten, kun asikaskunta oli maksukyvytöntä. 80% tai ylikin oli Kelan antaman vuokratuen varassa. Kokonaan tai osittain. Jotkut mmuuttajat oli sellaisia herroja, että pyysivät neuvottelemaan Kelan asiakaspalveun ihmisen kanssa vuokra-asioista.
Vierailija kirjoitti:
Hantan olisi kannattanut ottaa kiinteille kalusteille ja pinnoille kotivakuutus.
Häh? silläkö murhe meni ohi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika hänessä itsessään. Ei osaa vuokrata ja on liian joustava. Ottaa kenet vaan saa kun ilmeisesti tulijoita ei vaan ole. Tämä mun veikkaus. Kun asunto on hyvältä seudulta ja hyvässä kunnossa niin on varaa valita kenelle vuokraa.
Heheh. Päivän paras trolli. Kuin sos.demin oppikirjasta: aina kaikki on kapitalistin syy
Vuokranantajana tiedän, että edes Helsingin keskustan asuntoon on vaikea saada maksukykyinen vuokralainen.
Jos vuokrasi on luokkaa 1200 jostain alle 30 neliön kopperosta niin syynä on se, ettei kukaan täysjärkinen halua maksaa järjetöntä ylihintaa mitä noissa pyydetään. Ja niinpä jäljelle jää vain järjettömät joiden vuokran maksaa sossu tms. eikä summat sinänsä kiinnosta. Nyt tosin et saa noitakaan kun sossukin rupeaa tinkaamaan siinä paljonko vuokra saa olla yhdeltä.
Miksi AP kutsuu ihmistä sen vanhalla nimellä?
Kelan tuilla elävissäki ja jopa edunvalvonnassa olevissa on paljon ihmisiä, jotka osaa asua asiallisesti. Ite olen asunut 6 vuotta vuokra-asunnossani ja olen sentään alkoholiriippuvainen. Kokoajan maksanu vuokrat ajoissa. Ajoittain on sotkua, mutta siivoan kun selvenen, onhan tämä mun koti. Jotain listoja on irti, mutta ei niitä ole tahallaan hajotettu vaan on kulumista. Hella ja jääkaappi on pitänyt asumiseni aikana uusia, mutta edelliset olikin 80 tai 90-luvulta ja ne vain lakkasi toimimasta.
Onko Vilma ollut hiukka liian empaattinen, että on jollekin reppanoille vuokrannut? Ja onko tuo Kallio sellaist aluetta, että on paljon huumeidenkäyttöä?
Olin pari vuotta sitten erään pitkäaikaisasunnottoman entisen laitosasukin ja narkomaanin mukana asunnon katsomisessa. Vuokranantaja antoi heti avaimet käteen. Hänkin on osannut asua tämän kaksi vuotta, maksanut vuokrat ja siivonnut. Olen käynyt katsomassa ja on parempi siivo kuin minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh? silläkö murhe meni ohi?
Vakuutus olisi korvannut osan vahingoista,.
On sukupolvi ja toinekin menossa, joka on tottunut saamaan kaiken yhteiskunnalta ilmaiseksi. Moraali rappeutuu. Kun mitään ei tarbitse itse tehdä.