Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (1866)
Täällä on paljon käyty keskustelua lapsuuden tavaroista, joita aikuiset säilyttää lapsuudenkodissa vanhempien luona. Tänään käytiin siskon kanssa läpi vanhaa huonettamme ja kerättiin kierrätykseen 7 isoa laatikkoa leluja ym tavaraa, sekaroskia 2 kassia ja lajiteltua roskaa 3 kassia. Paljon vielä jäi, mutta tää oli alkuraapaisu asiaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi tehdä talveksi jonkinlainen "vaatesuunnitelma". Itse asiassa tälle on vähän hassu syy: pyykkikoneeni temppuilee, joten yritän vältellä kovin paksuja vaatteita ja suuria pyykkimääriä, joiden linkouksesta se ei oikein tykkää.
Ehkä voisin käyttää tätä tekosyynä järjestellä itselleni kapselivaatekaapin, mitä olenkin jo vuosikausia pyöritellyt mielessäni, tarttumatta kuitenkaan koskaan toimeen.
Itsellä oli sama ongelma pesukoneen kanssa. Tiedät ettei koneen vaihto välttämättä ole mahdollista, mutta itseltäni poistui 90 % ahdistuksesta pyykkikoneen vaihtamisen jälkeen. En oikeasti edes tajunnut ennen koneen vaihtoa miten paljon stressiä vanha kone aiheutti ja miten helppoa nyt on kun kaikki peitot ja muutkin saa pestyä täysin ilman ongelmia. Lapseperheessä toimiva kone on kyllä ehdoton.
Itsekin pitkään haaveilin kapselivaatekaapista. Valmiissa malleissa ongelma on se, että ne on oikeasti todella tylsiä. On beigeä, kauluspaitaa ja trenssitakkia, eli vaatteita joita itse en oikeastaan ikinä käytä. Oma pukeutumiseni vaihtelee myös todella rennosta, melkein teatraaliseen eli siinä on erilaisia kausia. Olen myös huomannut, että moni vaate, josta olen ollut epävarma on stailaamalla nousut yllätyäen suosikkivaatteeksi.
Kerro, jos löydät jonkun hyvän konseptin kapselivaatekaapin osalta. Suomessa jo pelkkä sää tekee sen, että takkia tarvitsee jos minkälaista, jos ei halua käyttää sateenvarjoa tai kerrospukeutua tuulitakin kanssa, kun pakkaset paukkuu.Jep, uusi pesukone kyllä vähentäisi stressiä huomattavasti, ja onkin pian ajankohtainen. Kyllähän tuo nyt vielä toimii, mutta...
"Kapselivaatekaappi" oli ehkä väärä termi, koska en aio ostaa mitään valmista mallia, enkä oikein käy missään enkä ole sellaisessa työssä, että pitäisi näyttää tyylikkäältä. "Rento ja tylsä" on vaatekaappini kuvaus jo valmiiksi. Järjestelen siis ihan vain jo olemassaolevia tylsiä arkivaatteita valmiiksi suunnitelluiksi kokonaisuuksiksi, joita on helppo pestä :)
Yksi asia, mihin tähtään, on se, että käyttäisin yhden viikon aikana mahdollisimman paljon samanlaisia värejä. Ilman pesukoneongelmaakin minua on aina ärsyttänyt se, että erillisessä pyykkipussisssa on voinut roikkua esim. yksi punainen huppari, jonka olen sitten lopulta heittänyt harmaiden kanssa pesuun. Tai hienopestävä neule, jonka kaveriksi pesukoneeseen ei ole löytynyt sitten mitään muuta. Tällaiset asiat ovat ärsyttäneet minua vuosikausia, mutta jostain syystä en ole silti tehnyt niille mitään, vaan olen aina summanmutikassa vetänyt aamulla kaapista jotain päälleni.
Toinen olisi kerrospukeutuminen. Todellinen syy on se, että paksujen vaatteiden linkous toimii huonosti, mutta toisaalta olen aina pitänyt sitä käytännöllisenä ja ajatellut tekeväni niin - koskaan kuitenkaan siihen ryhtymättä. Esimerkiksi neuletakkia voi käyttää useamman päivän, jos alla on kerros, joka vaihtuu. Ja neuletakin voi ottaa pois, jos tulee kuuma (daa!). Ihan perusasioita useimmille, mutta itse olen yleensä vain vetänyt paksun neuleen tai hupparin päälleni, ja sitten pahimmillaan hikoillut siinä koko päivän.
Tällaisia pikkujuttuja. Muutenkin vaatekaappi on niin kaoottinen, ettei sieltä löydä mitään, vaikka en edes omista mitään valtavaa määrää vaatteita.
Tämän ketjun innoittamana muuten vedin syvää henkeä ja tilasin sen uuden pesukoneen. Olen jo kuukausikaupalla stressannut tuon kanssa, kurkkinut kauhuissani ovelta miksi hemmetissä se taas noin pomppii, ja mielessäni kuvitellut kaikkia dramaattisia skenaarioita, että se räjähtää tai vedet lentää seinille tai jotain. Ei enää! Tulkoon uusi tilalle, niin voidaan lingota taas.
Meillä on pesukoneen paikka vähän hankalassa paikassa, niin siksi olen pitkittänyt uuden hankkimista - kun stressaa sekin, miten asentajilta sen tuominen ja vanhan poisvienti onnistuu. Mutta eipä se sen helpommaksi käy talvellakaan.
Kaikesta minä aina otankin järjetöntä stressiä.
Meillä pyykkikone vain lakkasi toimimasta yhtenä päivänä. Se oli 12 vuotta vanha. Sitä pyykkiä ehti kertyä sinä aikana kun odotimme uutta konetta ja asentajaa. Oli kyllä onnellinen päivä kun uusi kone oli paikoillaan ja toiminnassa.
Minunkin on pakko vielä lisätä yksi jakso tuohon aiempaan pyykkikonesaagaan, kun tämä on niin kumma juttu. Heti kun tilasin uuden pesukoneen, tämä temppuillut kone meni ihan oikeasti rikki. Yhtäkkiä kesken huuhtelun se vain pysähtyi. (Ei onneksi räjähtänyt sentään!) Piti tyhjentää kone vedestä, jotta sai vaatteet ulos, ja nyt ne on valumassa ulkona.
RIP pesukone. No se oli kyllä 10 vuotta vanha tämäkin.
Kävin läpi keittiössä pannut ja kattilat. Teen paljon ruokaa, joten välineitäkin tarvitaan paljon, mutta niitä oli silti liian paljon. Kävin läpi mitä oikeasti käytän ja tarkistin kaikkien pannujen ja kattiloiden kunnon. Lopputuloksena neljä(!) pannua ja yksi pata päätyi metallinkeräykseen ja lisäksi vielä yksi pannu ja yksi pata kirpparille. Rikkinäisten ja metallinkeräykseen päätyneiden tilalle ostin yhden(!) ainoan uuden pannun. Kattiloille en tehnyt mitään, ne ovat kaikki kunnossa ja käytössä. Kylläpä tuli kaappeihin tilaa. Olisi pitänyt tehdä tällainen kunnollinen ja kriittinen inventaario jo aikaa sitten!
Minä tein keittiöratsian, jossa keräsin ei-enemmistösarjan lautaset, ylimääräiset pullon- ja purkinavaajat, mutteripannun, kauhat yms laatikkoon. Laitoin ilmoituksen paikkakuntamme lehden kirppisosastolle, että opiskelijalle annetaan sekalaisia keittiön kippoja ilmaiseksi. Hakija tuli jo samana päivänä ovelle. Sain tuupattua vielä hänelle mukaan yhden puolisolle liian pieneksi jääneen nahkatakin, jota ei ole saatu aikaiseksi viedä kirpputorille.
Vierailija kirjoitti:
Mietin tänään, että miten paljon aikaa jäisi muuhun, kun aika ei kuluisi tavaroiden raivaamiseen, myyntiin, kierrätykseen, järjestelyyn, ostamiseen, korjaamiseen, siivoamiseen ja muuhun ylläpitoon.
Lapsiperheessä se, että vaatteita on sen verran, että pyykätä tarvitsee ehkä kerran viikossa on itselle mukavuustekijä, mutta jossain välissä se raja tavaroiden määrässä ylittyy. Sama kaiken muun tavaran kanssa. Jossain välissä minulla oli yli 20 orkideaa ja välillä kyllä kävi työstä niiden hoitaminen.
Jotenkin aivot on ohjelmoitu etsimään jatkuvasti uutta ja kokemuksia ja ostaminen on helpoin tapa saavuttaa se uutuudenviehätys. Nykyään yritän miettiä ennen ostamista jo sitä työmäärää, jonka se tavara lisää elämääni.
Mulla on alakerrassa 27 viherkasvia ja ylhäällä 4. Yleensä talvella kuolee osa mutta viime talvena ei kuollut yhtään. Lisäksi nuo olivat 2025 kesällä pihakirppiksellä haluttuja joten juurrutin niitä keväällä samaa varten, mutta nyt yhtään ei ostetukaan🙄
En henno tappaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapselivaatekaapin idea on että käyttää kaikkia vaatteitaan kun nykyään ihmiset (naiset ainakin?) käyttää vain 20% omistamistaan vaatteista. Vaatimattomamman vaatemäärän mahdollistamiseksi niiden pitää sopia yhteen. Mutta jos googlaat kapselivaatekaappia tulee vain klassisen leidin asuja trensseineen ja beessinä.
Sen beigen trenssin voi korvata vaikka mustalla nahkaisella prätkärotsilla, jos se on ominta tyyliä. Paitapuserot voi korvata vaikka bändipaidoilla. Idea on löytää muutama ylä- ja alaosa sekä päällysvaatteet, jotka sopivat keskenään vaihdellen helposti yhteen.
Kyllä. Mulla on mustat legginsit se the alaosa, ja vaihtelen yläosaa, ja sitäkin tietyissä väreissä joita voi pestä yhdessä. Mulla on vielä sellainen vaatimus vaatteelle että sen pitää kestää normaali 40 asteen ohjelma normilinkouksella, tai ei ole mun vaate lainkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kapselivaatekaapin idea on että käyttää kaikkia vaatteitaan kun nykyään ihmiset (naiset ainakin?) käyttää vain 20% omistamistaan vaatteista. Vaatimattomamman vaatemäärän mahdollistamiseksi niiden pitää sopia yhteen. Mutta jos googlaat kapselivaatekaappia tulee vain klassisen leidin asuja trensseineen ja beessinä.
Sen beigen trenssin voi korvata vaikka mustalla nahkaisella prätkärotsilla, jos se on ominta tyyliä. Paitapuserot voi korvata vaikka bändipaidoilla. Idea on löytää muutama ylä- ja alaosa sekä päällysvaatteet, jotka sopivat keskenään vaihdellen helposti yhteen.
Kyllä. Mulla on mustat legginsit se the alaosa, ja vaihtelen yläosaa, ja sitäkin tietyissä väreissä joita voi pestä yhdessä. Mulla on vielä sellainen vaatimus vaatteelle että sen pitää kestää normaali 40 asteen ohjelma normilinkouksella, tai ei ole mun vaate lainkaan.
Minä en suostu hankkimaan yhtään kemiallista pesua vaativaa vaatetta. En huoli edes ilmaiseksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minun pitäisi tehdä talveksi jonkinlainen "vaatesuunnitelma". Itse asiassa tälle on vähän hassu syy: pyykkikoneeni temppuilee, joten yritän vältellä kovin paksuja vaatteita ja suuria pyykkimääriä, joiden linkouksesta se ei oikein tykkää.
Ehkä voisin käyttää tätä tekosyynä järjestellä itselleni kapselivaatekaapin, mitä olenkin jo vuosikausia pyöritellyt mielessäni, tarttumatta kuitenkaan koskaan toimeen.
Itsellä oli sama ongelma pesukoneen kanssa. Tiedät ettei koneen vaihto välttämättä ole mahdollista, mutta itseltäni poistui 90 % ahdistuksesta pyykkikoneen vaihtamisen jälkeen. En oikeasti edes tajunnut ennen koneen vaihtoa miten paljon stressiä vanha kone aiheutti ja miten helppoa nyt on kun kaikki peitot ja muutkin saa pestyä täysin ilman ongelmia. Lapseperheessä toimiva kone on kyllä ehdoton.
Itsekin pitkään haaveilin kapselivaatekaapista. Valmiissa malleissa ongelma on se, että ne on oikeasti todella tylsiä. On beigeä, kauluspaitaa ja trenssitakkia, eli vaatteita joita itse en oikeastaan ikinä käytä. Oma pukeutumiseni vaihtelee myös todella rennosta, melkein teatraaliseen eli siinä on erilaisia kausia. Olen myös huomannut, että moni vaate, josta olen ollut epävarma on stailaamalla nousut yllätyäen suosikkivaatteeksi.
Kerro, jos löydät jonkun hyvän konseptin kapselivaatekaapin osalta. Suomessa jo pelkkä sää tekee sen, että takkia tarvitsee jos minkälaista, jos ei halua käyttää sateenvarjoa tai kerrospukeutua tuulitakin kanssa, kun pakkaset paukkuu.Jep, uusi pesukone kyllä vähentäisi stressiä huomattavasti, ja onkin pian ajankohtainen. Kyllähän tuo nyt vielä toimii, mutta...
"Kapselivaatekaappi" oli ehkä väärä termi, koska en aio ostaa mitään valmista mallia, enkä oikein käy missään enkä ole sellaisessa työssä, että pitäisi näyttää tyylikkäältä. "Rento ja tylsä" on vaatekaappini kuvaus jo valmiiksi. Järjestelen siis ihan vain jo olemassaolevia tylsiä arkivaatteita valmiiksi suunnitelluiksi kokonaisuuksiksi, joita on helppo pestä :)
Yksi asia, mihin tähtään, on se, että käyttäisin yhden viikon aikana mahdollisimman paljon samanlaisia värejä. Ilman pesukoneongelmaakin minua on aina ärsyttänyt se, että erillisessä pyykkipussisssa on voinut roikkua esim. yksi punainen huppari, jonka olen sitten lopulta heittänyt harmaiden kanssa pesuun. Tai hienopestävä neule, jonka kaveriksi pesukoneeseen ei ole löytynyt sitten mitään muuta. Tällaiset asiat ovat ärsyttäneet minua vuosikausia, mutta jostain syystä en ole silti tehnyt niille mitään, vaan olen aina summanmutikassa vetänyt aamulla kaapista jotain päälleni.
Toinen olisi kerrospukeutuminen. Todellinen syy on se, että paksujen vaatteiden linkous toimii huonosti, mutta toisaalta olen aina pitänyt sitä käytännöllisenä ja ajatellut tekeväni niin - koskaan kuitenkaan siihen ryhtymättä. Esimerkiksi neuletakkia voi käyttää useamman päivän, jos alla on kerros, joka vaihtuu. Ja neuletakin voi ottaa pois, jos tulee kuuma (daa!). Ihan perusasioita useimmille, mutta itse olen yleensä vain vetänyt paksun neuleen tai hupparin päälleni, ja sitten pahimmillaan hikoillut siinä koko päivän.
Tällaisia pikkujuttuja. Muutenkin vaatekaappi on niin kaoottinen, ettei sieltä löydä mitään, vaikka en edes omista mitään valtavaa määrää vaatteita.
Tämän ketjun innoittamana muuten vedin syvää henkeä ja tilasin sen uuden pesukoneen. Olen jo kuukausikaupalla stressannut tuon kanssa, kurkkinut kauhuissani ovelta miksi hemmetissä se taas noin pomppii, ja mielessäni kuvitellut kaikkia dramaattisia skenaarioita, että se räjähtää tai vedet lentää seinille tai jotain. Ei enää! Tulkoon uusi tilalle, niin voidaan lingota taas.
Meillä on pesukoneen paikka vähän hankalassa paikassa, niin siksi olen pitkittänyt uuden hankkimista - kun stressaa sekin, miten asentajilta sen tuominen ja vanhan poisvienti onnistuu. Mutta eipä se sen helpommaksi käy talvellakaan.
Kaikesta minä aina otankin järjetöntä stressiä.
Meillä pyykkikone vain lakkasi toimimasta yhtenä päivänä. Se oli 12 vuotta vanha. Sitä pyykkiä ehti kertyä sinä aikana kun odotimme uutta konetta ja asentajaa. Oli kyllä onnellinen päivä kun uusi kone oli paikoillaan ja toiminnassa.
Minunkin on pakko vielä lisätä yksi jakso tuohon aiempaan pyykkikonesaagaan, kun tämä on niin kumma juttu. Heti kun tilasin uuden pesukoneen, tämä temppuillut kone meni ihan oikeasti rikki. Yhtäkkiä kesken huuhtelun se vain pysähtyi. (Ei onneksi räjähtänyt sentään!) Piti tyhjentää kone vedestä, jotta sai vaatteet ulos, ja nyt ne on valumassa ulkona.
RIP pesukone. No se oli kyllä 10 vuotta vanha tämäkin.
Sika lyhyitä aikoja nykyään kestää kodinkoneet. Meidän pesukone on 15 v vanha, ja hyvin toimii. Mikro on 24vuotias😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mietin tänään, että miten paljon aikaa jäisi muuhun, kun aika ei kuluisi tavaroiden raivaamiseen, myyntiin, kierrätykseen, järjestelyyn, ostamiseen, korjaamiseen, siivoamiseen ja muuhun ylläpitoon.
Lapsiperheessä se, että vaatteita on sen verran, että pyykätä tarvitsee ehkä kerran viikossa on itselle mukavuustekijä, mutta jossain välissä se raja tavaroiden määrässä ylittyy. Sama kaiken muun tavaran kanssa. Jossain välissä minulla oli yli 20 orkideaa ja välillä kyllä kävi työstä niiden hoitaminen.
Jotenkin aivot on ohjelmoitu etsimään jatkuvasti uutta ja kokemuksia ja ostaminen on helpoin tapa saavuttaa se uutuudenviehätys. Nykyään yritän miettiä ennen ostamista jo sitä työmäärää, jonka se tavara lisää elämääni.Mulla on alakerrassa 27 viherkasvia ja ylhäällä 4. Yleensä talvella kuolee osa mutta viime talvena ei kuollut yhtään. Lisäksi nuo olivat 2025 kesällä pihakirppiksellä haluttuja joten juurrutin niitä keväällä samaa varten, mutta nyt yhtään ei ostetukaan🙄
En henno tappaakaan.
Itsellä lähti viime vuonna villakilpikirvan takia varmaan 10 kasvia roskikseen, kun ei edes tuplamyrkytys auttanut. Sen jälkeen olen todella harkiten hankkinut lisää.
Kasvien pitää mahtua yhteen huoneeseen ja yhdelle ikkunalle, kun kasvilamput ovat siellä.
Orkideat kuolivat aikanaan pikkuhiljaa tai annoin pois niitä.
Ehkä tässä on jotain oppinut. Nykyään kaivan pihalle ne kasvit ja saavat pärjätä omillaan / minimihoidolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoisin, että ummikkona olisi ollut kiva löytää joku kapselimalli, joka edes etäisesti muistutti omaa tyyliä.
Ajan kanssa on helpompi tehdä noita muutoksia, mutta alku oli tosi nihkeää, kun piti pähkäillä koko prosessi periaatteessa yksin läpi, kun monet noista on vielä suunniteltu johonkin välimeren ilmastoon, jossa se trenssi varmaan on ainoa takki, jonka tarvitsee ja yhdet pitkät housut/hame riittää.Onko siinä planetaarista vaatekaappia käsittelevässä kirjassa mitään ehdotusta Suomen oloihin riittävästä puvustosta? Voihan sitä kysyä tekoälyltäkin.
Eihän Suomen olot vaadi mitään muuta erityistä kuin riittävät ulkovaatteet ja kengät. Kuinka monta talvitakkia yksi ihminen edes tarvitsee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sivusta kommentoisin, että ummikkona olisi ollut kiva löytää joku kapselimalli, joka edes etäisesti muistutti omaa tyyliä.
Ajan kanssa on helpompi tehdä noita muutoksia, mutta alku oli tosi nihkeää, kun piti pähkäillä koko prosessi periaatteessa yksin läpi, kun monet noista on vielä suunniteltu johonkin välimeren ilmastoon, jossa se trenssi varmaan on ainoa takki, jonka tarvitsee ja yhdet pitkät housut/hame riittää.Onko siinä planetaarista vaatekaappia käsittelevässä kirjassa mitään ehdotusta Suomen oloihin riittävästä puvustosta? Voihan sitä kysyä tekoälyltäkin.
Eihän Suomen olot vaadi mitään muuta erityistä kuin riittävät ulkovaatteet ja kengät. Kuinka monta talvitakkia yksi ihminen edes tarvitsee?
Aktiivisesti liikkuva ihminen, joka joutuu työn puolesta edustamaan tarvitsee aika montakin erilaista /kausi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa "valmiissa" puvustoissa tai "kuinka monta takkia tarvitsee"-vastauksissa on se haaste, että ne eivät ota huomioon elämäntapoja. Jos liikkuu vaikka lähes kaikkialle autolla kotiovelta ja ulkoilee erikseen, niin tarvitsee lähinnä jonkun siistin takin ja jotkut siistit talvikengät (joiden kummankaan ei tarvitse olla edes valtavan lämpimiä) - tai ehkä parit, jos käyttää erilaisia asuja (esim lyhyt ja pitkä takki) - ja sitten erikseen ulkoiluun sopivat vaatteet, joita ei tarvitse yleensä valtavaa määrää, koska ulkoillessa on helppo kerrospukeutua. Jos taas vaikkapa kävelee kilometrin bussipysäkille säässä kuin säässä päästäkseen töihin, ja työskentelee työssä joka vaatii siistihköä pukeutumista, tarvitsee luultavasti enemmän siistejä takkeja kenkiä erilaisille keleille ja eri lämpötiloihin. Ulkona vuoden ympäri työskentelevä tai urheileva tarvitsee todennäköisesti enemmän erilaisia ulkoilutakkeja kuin satunnainen ulkoilija. Ja niin edelleen ja niin edelleen.
Tämä ei toki poista sitä tosiasiaa, että monella meistä on varmasti liikaa takkeja(kin) :)
Tuskin muuten tässä ketjussa oltaisiin.
Jalkineiden kanssa on sama juttu. Joku tarvii lämminvuoriset talvikumisaappaatkin ja joku toinen ei tarvi edes citykumisaappaita. Itse olen karsinut samankaltaisten ryhmästä eli ei monia samantyylisiä mustia ballerinoja, avokkaita tai samantyylistä mustaa laukkua.
Mä oon päättänyt käydä huomenna läpi viisi kassillista kaksi kokoa liian pieniä tavoitevaatteita. Parhaat meinasin koettaa myydä, sillä mulla on varmaan puolessa näistä vielä hintalaput kiinni. Mutta jotta pääsisin nopeasti eroon, mitä sanoisitte sopivaksi hinnaksi niille? Raha on menetetty ostohetkellä jo, joten omiani en saa pois. Mutta mitä luulette, liikkuisiko farkut ja housut esim 5e/kpl? Entä shortsit ja hameet? Vai mikä olisi järkevä? Entä paidat ja puserot?
Vierailija kirjoitti:
Mä oon päättänyt käydä huomenna läpi viisi kassillista kaksi kokoa liian pieniä tavoitevaatteita. Parhaat meinasin koettaa myydä, sillä mulla on varmaan puolessa näistä vielä hintalaput kiinni. Mutta jotta pääsisin nopeasti eroon, mitä sanoisitte sopivaksi hinnaksi niille? Raha on menetetty ostohetkellä jo, joten omiani en saa pois. Mutta mitä luulette, liikkuisiko farkut ja housut esim 5e/kpl? Entä shortsit ja hameet? Vai mikä olisi järkevä? Entä paidat ja puserot?
jos laitat asukokonaisuuksi ja myyt silleen?
T-paita ja farkut
kauluspaita ja suorat housut
villapaita ja farkut jne
Vierailija kirjoitti:
kerro sitten miten meni. Miten jaksoit ja stressasko vai oli helpotus saada ne kassilliset pois.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mielelläni maksaisin 5 euroa/ kpl. Enemmänkin. Lohduttaa kun toisillakin vaatteita joissa laput kiinni. Tänään vein 11 vuotta sitten ostamani mekon hyväntekeväisyyskirpparille. Koskaan en sitä käyttänyt. Matkalta muinoin ostin mutta kotimaassa tuntui jotenkin liian erikoiselta. Matkaostokset ovat se minun heikko lenkki..Tulee ostettua tarpeetonta koska lomalla shoppailu vähän niin kuin kuuluu asiaan..Pitäisi oppia tuosta tavasta pois !
Töissä kävi tosi ikävä juttu. Vuosien varrella olen saanut kollegoilta ilmaiseksi kirppistavaraa.
Olen myynyt ne ja kaikki ovat olleet tyytyväisiä.
Eräs on jatkuvasti kritisoinut miksi antaa ilmaiseksi. Itse kerran vastasin kirppiksessä on niin paljon työtä, rahaa tulee vähän, paljon työtä. Ja kun tämä on kummallekin ok.
Keväällä hän oli sanonut töissä häbenkin pitäisi alkaa myymään ja jos löytäisi jonkun, joka teki sen puolesta. Toinen kollega oli kuullut osan ja kertoi hänen tytöllään ei ole kesätöitä, mielellään ottaisi vastaan kirppistavaraa. Näin on sanonut ja tälle on todistajiakin.
Nyt sitten lahjoittaja valittaa, kun tytär on myynyt liian halvalla, kukaan ei edes tiedä missä on myynyt ja hän ei ole saanut osuuttaan, ei ole sanonut mikä hänen osuutensa on. On sanonut no ei hän enempää, kuin 20% anna.
Olin sattumoisin eilen toimistolla ja hyökkäsi mun kimppuun ja kysyi mikä on hybä %. Olen sanonut saman ennenkin, 100%.
Opetus, sovi selkeesti miten ajattelitte jakaa.
Nyt menee lujaa: näin unta tavaroiden lajittelusta ja kiertoon laittamisesta.