Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omaatko inpf persoonallisuuden?

Itrestingg..
26.06.2023 |

Kerro itsestäsi?
Sain vastikään tietää että puolisoni on 100% tämän persoonallisuus tyypin omaava ja haluaisin mielelläni kuulla muilta kertomuksia. Millaista on olla tämän tyypin ihminen.

Kommentit (192)

Vierailija
1/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Infp

Vierailija
2/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aika herkkä, vaikken sitä näytäkään, paljon omissa ajatuksissani. Sisäinen maailma on rikkaampi, muuten olen ehkä vähän vetäytyvä.

Olen tavannut muutaman muun infp:n ja heti tuntenut jotain sielujen sympatiaa! Oma puoliso on ihan muuta tyyppiä, ja hyvä niin. Me saatetaan olla vähän passiivisenkin oloisia, vaikka päässä tapahtuu paljon. Moni on jotenkin taiteellinen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika herkkä, vaikken sitä näytäkään, paljon omissa ajatuksissani. Sisäinen maailma on rikkaampi, muuten olen ehkä vähän vetäytyvä.

Olen tavannut muutaman muun infp:n ja heti tuntenut jotain sielujen sympatiaa! Oma puoliso on ihan muuta tyyppiä, ja hyvä niin. Me saatetaan olla vähän passiivisenkin oloisia, vaikka päässä tapahtuu paljon. Moni on jotenkin taiteellinen.

Oletko taipuvainen stressiin?

Omaa kokemusta ei ole kun tuosta yhdestä henkilöstä, ensimmäisellä näkemisellä rakastuin silmittömästi vaikka en olekkaan yhtään sen tyyppinen ihminen. Eikä puolisokaan ollut yhtään naisihanteeni mukainen, enemmänkin vastakohta

Vierailija
4/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luova haihattelija kai pahimmillaan/parhaimmillaan, vaikea keskittyä ja pitää jalkojaan maassa. Tarvitsee ehdottomasti kumppaniksi jonkun jolta rutiinien ylläpito onnistuu. Mutta muuten oikein miellyttävä, hauska, erilainen, pidetty tyyppi. Ajattelen, että monen on hankala ymmärtää tätä tyyppiä, ja infpt sen itsekin kyllä hoksaa, ja siitä ulkopuolisuuden tunnetta.

Vierailija
5/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Introvertti

Vierailija
6/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen INTP-T

Vierailija
7/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Heti löytyy useita yhtäläisyyksiä.

Puolisoni ei kestä tylsyyttä tai vääryyttä töissä.

Sosiaaliset tilanteet vaativat nollausta, lukee paljon.

Ja joo olen itsekkin oppinut kantapään kautta ettei mun mielipiteen kysyminen tarkoita sitä että hän haluaisi kuulla sen rehellisenä 😂.

Todella vahvat reaktiot mustasukkaisuuteen, ei siedä sitä jotenkin yhtään, mun kokemuksen perusteella ei ymmärrä sitä tunnetta ollenkaan. Eikä koe sitä.

Vierailija
8/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen infp, enkä kyllä tunnista itseäni noista kuvauksista täysin. Kyllä viihdyn pääni sisällä ja haaveilen paljon. Olen kuitenkin oppinut realistiksi oikeassa elämässä. Olen tunteellinen, mutten näytä sitä. Teen joitakin itseäni ilahduttavia asioita impulsiivisesti. Häiritsee, kun infpit kimpassa laulaa kuinka irti todellisuudesta he ovat. Kypsä infp voi olla hyvinkin syvällistä ja tunnollista seuraa, jos hänelle annetaan siihen mahdollisuus.

Vierailija
9/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskooko joku oikeasti tuollaisiin? Humpuukia.

Vierailija
10/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen infp, enkä kyllä tunnista itseäni noista kuvauksista täysin. Kyllä viihdyn pääni sisällä ja haaveilen paljon. Olen kuitenkin oppinut realistiksi oikeassa elämässä. Olen tunteellinen, mutten näytä sitä. Teen joitakin itseäni ilahduttavia asioita impulsiivisesti. Häiritsee, kun infpit kimpassa laulaa kuinka irti todellisuudesta he ovat. Kypsä infp voi olla hyvinkin syvällistä ja tunnollista seuraa, jos hänelle annetaan siihen mahdollisuus.

Aivan. Kyllä itse ainakin siedän tylsyyttäkin.

Vierailija
11/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkiskelin tätä persoonallisuus tyyppiä paljon ja monestihan tän tyypin ihmiset eivät edes tajua millaisia ovat. Tää persoonallisuus tyyppi on siinäkin mielessä vaikea että usein nämä saavat persoonallisuus testeissä eri tuloksia 😂.. Tämä onkin yksi inpf persoonallisuuden merkki.

Toinen asia mihin törmäsin on se että inpf voi oppia elämästä ja virheistä jolloin hänestä tulee realisti.

Ja kyllä inpf on todella syvällistä seuraa ja tunnollista kunhan pääset riittävän lähelle häntä.

Mahtava persoonallisuus tyyppi lopulta mutta äärimmäisen haastava ymmärtää välillä.

Vierailija
12/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

.

Kaukana siitä. Näitä testejä tehdään mm työnhaussa.. Näistä testeistä näkee todella paljon ihmisestä mikäli ihminen vastaa rehellisesti..

Ja kyllä nyt uskon vielä enemmän kun törmäsin tuohon inpf joka selventi kaikki erikoiset tapahtumat mun ja puolison suhteen ajalta.

Vierailija
13/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satunnainen lukija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luova haihattelija kai pahimmillaan/parhaimmillaan, vaikea keskittyä ja pitää jalkojaan maassa. Tarvitsee ehdottomasti kumppaniksi jonkun jolta rutiinien ylläpito onnistuu. Mutta muuten oikein miellyttävä, hauska, erilainen, pidetty tyyppi. Ajattelen, että monen on hankala ymmärtää tätä tyyppiä, ja infpt sen itsekin kyllä hoksaa, ja siitä ulkopuolisuuden tunnetta.

Yks inpf täällä.

Ajatukset vaihtelee kuin sukat. Tänään lähdetään Lappiin paimentamaan poroja. Huomenna muistetaan ettei pidetä kylmästä eikä poroista.

Olen aina kokenut olevani erilainen, väärin ymmärretty. Vihaan sosiaalisia tilanteita mutta ajaudun niihin tahtomattani. Näissä tilanteissa minusta tulee sitten ekstrovertti joka pyrkii miellyttämään kaikkia, ja antamaan hyvän kuvan.

Pitkäaikainen sitoutuminen mihinkään työt, parisuhde, harrastukset ei onnistu minulta. Heti kun koen asiat tylsäksi lopetan.

Toisinaan ajaudun tiloihin jossa en kykene toimimaan, on vaan minä ja ajatukset, näitä tilanteita on muutaman kerran vuodessa ja ne kestävät viikon tai kaksi. Tuona aikana teen minimin, loppuajan makaan sängyssä lukien tai metsässä hengaillen.

Parisuhteen kannalta paras neuvo on varmaan aloittajalle se ettei meitä voi vangita, määrillä, tai edes neuvoa. Muuten me kudotaan kuin tuhka tuuleen. Pahinta varmaan puolisolle on se että hän joutuu katsomaan kun teen isojakin virheitä. Voimatta puuttua yhtään.

Onnea vaan aloittelijalle.

Ei kyllä pidä paikaansa! Olen erittäin tunteellinen joten kun kiinnyn ihmiseen se side pitää. Parhaimmat kaverini ovat vuosikymmenten takaa ja parisuhdekin jo 20 vuotias.

Minulla on erittäin rikas mielikuvitus ja tunne-elämä. Jopa uneni ovat viihdyttäviä. Olen lämmin ja empaattinen ihminen josta tuntuu pahalta ajaa muurahaisenkin päältä.

Minulla on erittäin paljon harrastuksia, mm huonekalujen kunnostamista ja tanssimista. Olen utelias ihminen. Minun on helppo lukea ja ymmärtää muita, teen sen tarkkailemalla.

16 personalities INFP teksti pätee erittäin hyvin minuun. Haluaisin tehdä maailmasta edes hieman paremman paikan.

Vierailija
14/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aapeeeeeeeq kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

.

Kaukana siitä. Näitä testejä tehdään mm työnhaussa.. Näistä testeistä näkee todella paljon ihmisestä mikäli ihminen vastaa rehellisesti..

Ja kyllä nyt uskon vielä enemmän kun törmäsin tuohon inpf joka selventi kaikki erikoiset tapahtumat mun ja puolison suhteen ajalta.

Se, mitä tehdään työnhaussa, ei todista mitään.

Vierailija
15/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks inpf täällä.

Ajatukset vaihtelee kuin sukat. Tänään lähdetään Lappiin paimentamaan poroja. Huomenna muistetaan ettei pidetä kylmästä eikä poroista.

Olen aina kokenut olevani erilainen, väärin ymmärretty. Vihaan sosiaalisia tilanteita mutta ajaudun niihin tahtomattani. Näissä tilanteissa minusta tulee sitten ekstrovertti joka pyrkii miellyttämään kaikkia, ja antamaan hyvän kuvan.

Pitkäaikainen sitoutuminen mihinkään työt, parisuhde, harrastukset ei onnistu minulta. Heti kun koen asiat tylsäksi lopetan.

Toisinaan ajaudun tiloihin jossa en kykene toimimaan, on vaan minä ja ajatukset, näitä tilanteita on muutaman kerran vuodessa ja ne kestävät viikon tai kaksi. Tuona aikana teen minimin, loppuajan makaan sängyssä lukien tai metsässä hengaillen.

Parisuhteen kannalta paras neuvo on varmaan aloittajalle se ettei meitä voi vangita, määrillä, tai edes neuvoa. Muuten me kudotaan kuin tuhka tuuleen. Pahinta varmaan puolisolle on se että hän joutuu katsomaan kun teen isojakin virheitä. Voimatta puuttua yhtään.

Ei kyllä pidä paikaansa! Olen erittäin tunteellinen joten kun kiinnyn ihmiseen se side pitää. Parhaimmat kaverini ovat vuosikymmenten takaa ja parisuhdekin jo 20 vuotias.

Minulla on erittäin rikas mielikuvitus ja tunne-elämä. Jopa uneni ovat viihdyttäviä. Olen lämmin ja empaattinen ihminen josta tuntuu pahalta ajaa muurahaisenkin päältä.

Minulla on erittäin paljon harrastuksia, mm huonekalujen kunnostamista ja tanssimista. Olen utelias ihminen. Minun on helppo lukea ja ymmärtää muita, teen sen tarkkailemalla.

16 personalities INFP teksti pätee erittäin hyvin minuun. Haluaisin tehdä maailmasta edes hieman paremman paikan.

Paljon omakehua.

Vierailija
16/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan olla INFP. Olen ollut koko ikäni hieman ujo ja tuntenut itseni ulkopuoliseksi. Pohdin asioita paljon ja vapaa-ajalla olen usein tekemättä mitään. Nuorena pidin itseäni hyvin epäkäytännöllisenä.

Hieman vanhemmalla iällä ajauduin yllättäen käytännölliseen ja ihmisläheiseen työhön, jossa olenkin jopa melko hyvä. Toki myös hankaluuksia on ollut, ja työn sosiaalinen puoli uuvuttaa välillä.

Olin lapsena erittäin empaattinen mutta sittemmin melko lailla kyynistynyt. Ulospäin olemukseni on herkkä mutta osaan olla hyvin sarkastinen ja jopa kylmä. Sosiaalisissa suhteissa olen hitaasti lämpiävä, ja esimerkiksi töissä joidenkin hyvin eriluonteisten työkavereiden kanssa kestää aikansa, että yhteinen sävel löytyy. Epäsosiaalisuudestani ja muita ihmisiä kohtaan tuntemasta asennevammastani huolimatta tulen kuitenkin useimmiten toimeen monenlaisten ihmisten kanssa.

Minua kiusattiin lapsena ja nuorena paljon, ajoittain väkivaltaisestikin. En halua rypeä siinä, mutta kokemus kyynisti minut, pahensi ulkopuolisuuden tunnetta ja jätti kieltämättä tunteen, etten arvosta muiden sosiaalista teatteria enkä edes halua olla osa sitä. Olen kärsinyt masennuksesta nuoresta saakka. Tällä hetkellä vietän vapaa-aikani enimmäkseen yksin ja yritän saada selkoa ajatuksiini.

Luulen, että INFP:itä on hyvin monenlaisia. Stereotyyppi taitaa olla haihatteleva taiteilija-runoilija, joka on kai 16 Personalities -sivulta peräisin. Töissä ollessani saatan vaikuttaa joltain toiselta tyypiltä ja osaan olla melko järjestelmällinen. INFP-tyypillähän on Si- ja Te-funktiot, jotka liittyvät järjestelmällisyyteen ja tehokkuuteen. Vapaa-ajalla kuitenkin haluan vain olla ja pohdiskella, ja silloin Fi ja Ne ottavat vallan.

Vierailija
17/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmisen persoonassa tietyt piirteet pysyy aikalailla samana, mutta olisi toivottavaa että kehitystä ja kypsymistäkin tapahtuisi.

Nuorena voi olla juuri vähän tuuliviiri, idealisti, ei osaa keskittyä, haahuilee pää pilvissä ja voi olla sitoutumiskammoinen, ei välttämättä vain parisuhteessa vaan muutenkin elämässä. Itsellä kuitenkin iän myötä on tullut enemmän realismia, sitoutumista ja kantapään kautta opittua järjestelmällisyyttä. En halua että koko elämäni on impulsiivista kaaosta, vaikka se nuorempana viehättikin.

Samalla taas mielikuvitus, empaattisuus, omissa oloissa viihtyminen jne on kyllä säilynyt. Minulla on myös todella värikkäät ja viihdyttävät unet!

Vierailija
18/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yks inpf täällä.

Infp on tyypillistä sitoutua todella kovaa ja jopa kestää erittäin huonoa käytöstä muilta ihmisiltä.

Mutta kun se mitta tulee täyteen inpf lähtee nopeammin kuin kukaan ehtii kissaa sanoa..

Pitää myös ymmärtää että jokainen persoonallisuus muuttuu kokemuksien ja eletyn elämän mukana. Inpf voi löytää intohimon esim harrastuksesta. Puolisollakin on pari todella rakasta harrastusta. Mutta esim työelämässä inpf persoonallisuus näkyy, siinä että työpaikat vaihtuu.

Puoliso on samanlainen tuossa että suree esim sitä yliajettua muurahaista. Ja tarkkailee tosi paljon muiden tunnetiloja. Joskin usein tuossa ihmisten analysoinnissa mennään pahasti pieleen koska hän haluaa uskoa kaikista ihmisistä pelkästään hyvää.

Ja kyllä hän on persoonana mailmaa parantava ihminen.

Inpf persoonasta löytyy todella paljon kattavammin tekstiä Googlella vs testin tekstit. Kannattaa lukaista joskus.

Vierailija
19/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks kuvaavimmista kommenteista mitä olen tästä persoonasta löytänyt on ristiriitaisuus..

sitä on saanut kokea paljon suhteen alkumetreistä asti.. esimerkiksi olen tapaillut paljon ihmisiä elämäni aikana ja olen todella hyvä lukemaan muita. Tiedän esimerkiksi heti pitääkö joku minusta vai ei.. Yleensä mun suhteet onkin alkaneet todella nopeasti..

Inpf kanssa meni 3kk päivittäin yhteydessä oloa ennenkuin tiesin pitääkö tää nainen minusta vai ei.

Suhteen syveneminenkin kesti toista vuotta.

Vierailija
20/192 |
26.06.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen. Töissä tosin näyttäydyn muille enfj:nä.

Samaa kuin yllä: tarvitsen paljon omaa tilaa ja rauhaa. Ja minua ei kukaan tule neuvomaan.

Mutta olen hyvin parisuhdekeskeinen ja uskon pitkiin ja sitoutuneisiin suhteisiin. Enkä ole yhtään taiteellinen, vaikka esteettinen silmäni on vahva. Ja olen hyvin mutkaton ihminen, en yhtään vaikea.