Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (1184)

Vierailija
1181/1183 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Harmittaako tämä jotenkin sinua? Vai harmittaako sinua se että jollakulla on tilaa pitää tavaraa odottamassa?"

Ketjun nimi taitaa edelleen olla Tavarapaljous, ja tarkoitus tavaroiden karsiminen. 

Kyllähän tuossakin karsitaan, vaan hitaammin. 

Vierailija
1182/1183 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin poistoon kahdet kesäkengät, joita en ole käyttänyt koko kesänä, vaikka tilaisuuksia niiden käyttöön olisi kyllä ollut. Teen usein näin, jos kyseessä on vaate tai kengät tai harrastusväline, josta en ole varma: odotan seuraavan käyttökauden yli, ja jos ei tule koko kautena käytettyä, niin saan varmuuden, että voin luopua.

Ainoa huono puoli tässä systeemissä on se, että jos haluaisi myydä, se kannattaisi tietysti tehdä kauden alussa eikä lopussa. Jotain kalliimpia harrastusvälineitä olen säilyttänytkin vielä seuraavan kauden alkuun, jolloin ne saa myytyä helposti ja niistä saa paremman hinnan. Mutta osan, esimerkiksi nämä kengät jotka nyt poistan, vien Kierrätyskeskukseen, joten tästäkään ei tarvitse välittää. Täkäläinen Kierrätyskeskus oikein erikseen mainostaa, että heille saa viedä väärän kauden tuotteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1183/1183 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä myyn muutamia viikkoja ja jos ei mene niin totean että tavarani ei ole haluttu ja vien sen sorttiasemalle loppusijoitukseen.

Vierailija
1184/1183 |
10.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli Torista on tullut romuvarasto, jossa roikotetaan ilmoituksia vuositolkulla. Ei hyvä.

En myy mitään romua. Moni tavara menee kyllä pitkänkin ajan päästä kaupaksi kun oikea ostaja osuu kohdalle. Huomiseksikin on sovittu nouto tavarasta joka on ollut reilun vuoden myynnissä.

Harmittaako tämä jotenkin sinua? Vai harmittaako sinua se että jollakulla on tilaa pitää tavaraa odottamassa? 

Olen eri, mutta vastaan silti omalta osaltani. 

Ei minua ainakaan harmita pätkääkään että jollain on tilaa (miksi harmittaisi, kun nimenomaan minimalistiseen elämäntapaan viehättyneenä olen tavaroita karsinut ja mahdun nyt elämään unelmieni kodissa), vaan ihmettelen, miksi tavarapaljoutta käsittelevässä ketjussa on henkilöitä, joita tavarapaljous ei selkeästikään haittaa. 

Eihän täällä varmastikaan suurimmalla osalla ole minimalismi tavoitteenakaan, mutta ei näköjään aina edes ylimääräisistä tavaroista eroon pääseminenkään, jos tavaroita pidetään myynnissä pitkään, jopa vuosia.

Haittaa ja ei haittaa, tavallaan joo. Tietenkin haluan päästä eroon tavarasta jota en käytä mutten myy perimiäni astiastoja, mattoja ja lasiesineitä kympillä vaan odotan sitä oikeaa ostajaa koska ei ole pakko myydä nopeasti. Eikä tämä tavaroiden karsiminen ole itselleni myöskään mikään pakkomielle jota ajattelisin ensimmäiseksi aamulla kun herään ja viimeiseksi ennen nukahtamista. Nyt joku varmaan sanoo että hinnoittelen väärin mutta itse ajattelen niin että jos antiikkikauppias myy samaa 130-150 eurolla (oma pyyntö 50-60€) niin sen tavaran hinta ei millään voi olla se kymppi mikä minulle on siitä tarjottu tyyliin "maksan kympin, haen tänään". Mieluummin pidän silloin tavaran itse. Ja toki rahalle olisi käyttöä mutta mieluummin pitkitän myyntiä kuin otan sen kympin, niin rahapulassa en ole kun on kuitenkin säännölliset tulot. 

Vastasin siis tuon edellisen henkilön kysymykseen kuinka kauan pidätte tavaraa myynnissä niin heti osui @aska tuulettimeen niinkuin tällä palstalla valitettavan usein käy. Ilmeisesti tämä ketju onkin niille jotka vimmaisesti karsivat tavaraa ja ovat tehneet siitä oikein  elämäntehtävän itselleen,  eli taidan olla selvästikin väärässä seurassa. Joku on jopa nopeasti haukkumassa romuksi tavaraa josta ei tiedä yhtään mitään mutta sehän onkin tämän palstan henki, painaa muita alas luullen itse nousevan näin ylös mutta eipä siinä mitään,  jatkakaa vaan samalla tavalla. 

Hän kirjoitti selkeästi näin: Eli Torista on tullut romuvarasto, jossa roikotetaan ilmoituksia vuositolkulla. Ei hyvä.

Oletko sinä siis tori? Jos et, niin sinun esineistäsi ei puhuttu mitään🤷‍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kahdeksan