Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (1177)

Vierailija
1141/1177 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako kysyä paljonko postikulut on?

Vierailija
1142/1177 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme kestokassillista vaatetta viety tänään hyväntekeväisyyskirpputorille. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1143/1177 |
05.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alle 5 € tuotteet alkaen 3,29 €, yli 5 € tuotteet alkaen 4,09 €. 

Vierailija
1144/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alle 5 € tuotteet alkaen 3,29 €, yli 5 € tuotteet alkaen 4,09 €. 

Kiitos. 

Vierailija
1145/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta kaikille!  Mulla on kanssa roinanvähennysviikot menossa.  Seulon parhaat Konttiin, loput kaatikselle.   Mutta mitä tehdä puolisolle, joka roudaa autotallin täyteen ties mitä!  Työkalussa  löytyy, jos sattuu löytymään…  Jos pitäisi joku pieni remppa tai korjaus tehdä, pitää ensin löytää työkalut.  No eihän niitä löydy kaiken kaman  seasta. Ensin seuraa kiukutikiukuti -hetki, sitten porhalletaan rautakauppaan, ostetaan uusi saha/pora/ruuvilaatikko/tms, ja varmuuden vuoksi tuplana, ”on sitten valmiina jos tarvii”.

Kerran järjestin koko autotallin, se oli viikon savotta.  Mm. kolme akkuruuvinväännintä löysin, yhden jemmasin itselleni.   Kiitokseksi mies raivosi naama punaisena ettei nyt löydy mitään.   Menin ulos kun nauratti niin makeesti!  Paistoin sille pannarin ja keitin kahvit, no sehän leppyi oitis.  Mutta:  aloin miettiä että mitäs jos mies tulisi käpälöimään miun ompelutarvikkeita ja siirtelisi niitä pitkin, sehän olisi täysi katastrofi.   Oli laitimmainen kerta kun menen järjestelemään toisten kamoja, omissakin riittää työtä.   
 Hymyä päivään kaikille!

Vierailija
1146/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo nyt mitään projektia. Onpa outoa. Odottelen vaan josko joku haluaisi ostaa multa jotain Torista tai Vintedistä. Jos jotain myytävää löytyy, niin lisään myynti-ilmoituksen, mutta taitaa olla kierros aikalailla tehtynä. Ehkä keskityn seuraavaksi kodin tehopuhdistukseen. Kaivan jostain valmiin siivouskalenterin ja käyn kodin läpi. Lattiakaivot ja jääkaappi tuli jo tehtyä. 

Vierailija
1147/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kirppareita, mutta silti kynnys sieltäkin ostamiselle on korkea. Ei hinnan takia, vaan sen, etten halua ruokkia kodin tavarapaljoutta. 

Vintedissä/Torissa on nykyään korkeat kulut tuotteen ostohinnan päälle, joten sieltäkään ei viitsi huvikseen ostella. Viimeksi ostin lapselle junior koon pussilakanasetin (Metsola), koska omistamme vain yhden setin sekä lapselle talvitakin (Minirodini), koska vanha jäi pieneksi. 

Molemmat olisi tietysti voinut myös ostaa uutena, mutta täältä maalta pitäisi ensin ajaa kaupunkiin ja käytettynä saa laatua edullisesti. 

Maalla tietysti vähän eri juttu, mutta kaupungissa kannattaa ehdottomasti käydä tuote noutamassa. Olen ostanut paljon lapsille vaatteita, kenkiä, lautapelejä ja kirjoja Torista noudettuna. Myös itselleni ostin hetki sitten vaatteita töihin. Postikulut nostaa hintaa sen verran etten halua niin paljon ylimääräistä maksaa. 

Jos on aikaa noutaa kaikki tavarat eri osoitteista ja säätää myyjien kanssa, hyvä sinulle. Minulle aika on rahaa. Lisäksi, jos noutaa omalla autolla eikä kävellen tai julkisilla, niin tuskin se paljon ekologisempaa on kuin pakettien kuljettelu postin toimesta. Toki en tiedä onko juuri sinulle ekologisuudella mitään merkitystä (ei ole pakko olla). 

Itse en ole kokenut vaikeaksi tai aikaa vieväksi sopia ja käydä noutamassa tuote. Mielummin noudan kuin tilaan tuotteen. Lehdessä oli vasta juttu, kun oli tilattu Torista tuote kotiinkuljetuksella ja posti oli sullonut paketin väkisin laatikkoon vaikkei sinne mahtunut. Oli ulkopuolella laatikosta mutta kuitenkin niin ettei saanut pois kuin pakkauksen rikkomalla. 

Vierailija
1148/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakastan kirppareita, mutta silti kynnys sieltäkin ostamiselle on korkea. Ei hinnan takia, vaan sen, etten halua ruokkia kodin tavarapaljoutta. 

Vintedissä/Torissa on nykyään korkeat kulut tuotteen ostohinnan päälle, joten sieltäkään ei viitsi huvikseen ostella. Viimeksi ostin lapselle junior koon pussilakanasetin (Metsola), koska omistamme vain yhden setin sekä lapselle talvitakin (Minirodini), koska vanha jäi pieneksi. 

Molemmat olisi tietysti voinut myös ostaa uutena, mutta täältä maalta pitäisi ensin ajaa kaupunkiin ja käytettynä saa laatua edullisesti. 

Maalla tietysti vähän eri juttu, mutta kaupungissa kannattaa ehdottomasti käydä tuote noutamassa. Olen ostanut paljon lapsille vaatteita, kenkiä, lautapelejä ja kirjoja Torista noudettuna. Myös itselleni ostin hetki sitten vaatteita töihin. Postikulut nostaa hintaa sen verran etten halua niin paljon ylimääräistä maksaa. 

Jos on aikaa noutaa kaikki tavarat eri osoitteista ja säätää myyjien kanssa, hyvä sinulle. Minulle aika on rahaa. Lisäksi, jos noutaa omalla autolla eikä kävellen tai julkisilla, niin tuskin se paljon ekologisempaa on kuin pakettien kuljettelu postin toimesta. Toki en tiedä onko juuri sinulle ekologisuudella mitään merkitystä (ei ole pakko olla). 

Itse en ole kokenut vaikeaksi tai aikaa vieväksi sopia ja käydä noutamassa tuote. Mielummin noudan kuin tilaan tuotteen. Lehdessä oli vasta juttu, kun oli tilattu Torista tuote kotiinkuljetuksella ja posti oli sullonut paketin väkisin laatikkoon vaikkei sinne mahtunut. Oli ulkopuolella laatikosta mutta kuitenkin niin ettei saanut pois kuin pakkauksen rikkomalla. 

https://www.is.fi/digitoday/art-2000012182639.html

Vierailija
1149/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä sinulle, kuten jo sanoin. Siinä ei ollut mitään sarkastista eikä sellaista, että sinun pitäisi alkaa tilata noutojen sijaan. Minä kuljen vain julkisilla ja olen joskus nuorempana kuluttanut yli tunnin yhden tavaran hakemiseen (pk-seudulla).  En enää viitsi. En kyllä yleensä osta tilaamallakaan, vaan ihan vaan kaupoista itse noutamalla. 

Vierailija
1150/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kassillista lasten leluja viety kirpparille tänään.

Vierailija
1151/1177 |
06.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi pokkari meni kaupaksi. Myin, koska sama kirja löytyy meiltä myös kovakantisena. 

Vierailija
1152/1177 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon se joka harmitteli edellisessä tavarapaljous-ketjussa sitä etten saanut ikean ps-kaappiani mihinkään sopimaan eikä mennyt kaupaksikaan torissa eikä huutonetissä. myin tuota kaappia aika ajoin noissa sekä pari kertaa rompetorilla vuosien saatossa. Lopulta nyt sain sen myydyksi rompetorilla mutta olipa tosiaan vuosien savotta tuokin. Pienellä paikkakunnalla kovin huonosti saada tavaraa liikkumaan, pienet tavarat vien suosista lahjoitukseen, kerran-maks 2krt vuodessa käyn rompetorilla myymässä. Ja jos jota kuta kiinnostaa niin voin kertoa että 20€ sain kaapista. 

Vierailija
1153/1177 |
07.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavaroiden myynti torissa on minulle täysi arvoitus. Olen kyllä tehnyt onnistuneita kauppoja, mutta yleensä juuri niistä kamppeista joiden en uskonut kiinnostavan. Toisaalta jotkut uudet, halvoiksi hinnoitellut eivät tunnu menevän kaupaksi. Onneksi en ole kauppias! Minulta taitaa puuttua taju siitä mitä ihmiset haluaa ja/tai mikä on sopiva hinta! Mahdottomia myytäviä ovat minulla olleet uusi merkkikäsilaukku ja design maljakot, Iittalan lasilinnut ja taide. 

Vierailija
1154/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjottelin tänne joskus, että haluaisin ostaa tekstiilipesurin, mutta sille ei ole kotona paikkaa ja haluan karsia ensin, että saan sille paikan. No kaappi, mihin ajattelin sen sitten laittaa, on tyhjentynyt kun olen saanut kirppisteltyä, mutta olen sitä taas täyttänyt tavaroilla, jotka sitten on lojunut muualla kun ei ole mahtunut kaappiin. Päädyin nyt kuitenkin pesurin tilaamaan, sillä olen sitä miettinyt nyt ainakin pari vuotta. Haluan pitää huolta nykyisestä sohvasta, autonpenkeistä ym, ettei tarvitsisi lian takia uusia. Pitää nyt kuitenkin yrittää tilaa uudelleen tehdä ja huomenna olis tarkoitus peräkonttikirppikselle mennä. Nyt ei siis ole tavoitteena karsia yhtä tavaraa kun uuden hankin vaan sen verran mitä uusi tavara vie tilaa.

Vierailija
1155/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi myynti-ilmoitusta lisätty. Nyt yhteensä 40 myynti-ilmoitusta aktiivisena. Lisäksi roskiin lapsen rikkinäiset collegehousut. 

Vierailija
1156/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on liikaa pussilakanasettejä. Aiemmin myin jo yhden ja tänään meni toinen. Ei tarvitse enää tuupata väkisin lakanakaapin ovea kiinni. Opiskelijat etsivät just nyt tavaroita kämppiinsä. 

Vierailija
1157/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myytyä parhaimmat tavarat Vintedillä. Odotan pari päivää, jos loput eivät mene kaupaksi, vien ne Kierrätyskeskukseen. 

Olen karsimisprosessissa jo aika pitkällä. Pystyn nyt luopumaan tavaroista, jotka koin aiemmin tärkeiksi. Tajusin että jos ne vain makaavat kaapissa käyttämättöminä, voin hankkiutua niistä eroon. 

Vierailija
1158/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pattayalla on niin paljon "tavaraa" että kyllä osan kuluneimmista voisi luopua

Vierailija
1159/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on osa tavaroista hankittu tai säästetty jotain projektia varten, esim. remppaa, askartelua jne. Viime kesänä ostin öljypurkin keinun öljyämistä varten, mutta en saanut aikaiseksi hoitaa asiaa. Tänään päätin, että nyt se on tehtävä kun kelejä vielä on. Menihän siinä aikaa, mutta enää ei tarvii purkkia säilytellä eikä tuntea huonoa omaatuntoa kun näen purkin tai keinun. Siinä tehdessä mietin, että yllättävän siististi sain homman tehtyä enkä ollut hoksannut vaihtaa remppavaatteita päälle. Mietin, että osasta remppavaatteista voisi kyllä jo luopua kun en niin paljon vaatteita liannut taaskaan ja niitä on säästössä paljon. Muutenkin osa on niin ikävän tuntuisia päällä että taidan sotkea niitä enemmänkin siksi, että nostelen housuja tai revin paitaa jatkuvasti alaspäin. Miksi ihmeessä niitä välillä oikein pidän?

Vierailija
1160/1177 |
08.08.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin isommasta asunnosta pienempään. Kaksion kalustuksen verran lähti huonekaluja kierrätykseen, n reilu 20 säkkiä vaatteita ja vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä samoin. Sorttiasemalle ajoin muutaman auton perillisen tavaraa ja ihan sekajätteeseen meni muutaman kuukauden aikana paljon tavaraa. Oli hyvä aloittaa ajoissa. 

Vieläkin ihmettelen, mistä sain voimia moiseen rutistukseen. Vieläkin on turhaa tavaraa, niitä voi nyt katsoa rauhassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme