Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (1184)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piti olla tänään peräkärrykirppis ja huomenna toinen, mutta molemmat peruuntuivat sateen vuoksi🙄 Eli nyt vuoden jo hillottu tavara pitäisi säilöä vielä toisen vuoden🙄
Lähdetään nyt käymään parit näyttelyt sitten, enkä jaksa miettiä mitä tavaralle tekisin🙄 Voi olla että vien vain sorttiasemalle kaiken enkä koskaan enää edes mieti mitään kirppistelyä. Tuossa onneksi olisikin ollut ns loput tavarat, ja lisää ei taloon enää tule!
T: se joka sanoi tulevansa kertomaan miten noilla kirppiksillä tavara liikkui
Mulla on kirppikselle menevät tietyssä paikassa ja se ei ole ns minulla aktiivikäytössä.
Ei haittaa tippaakaan, jos joku kaappi on täynnä myytävää, koska kaapin saa kiinni ja minulla ei ole käyttöä kaapille.
Keväällä siivouspäivään on paljon myytävää nyt jo
Mulla nämä on pihavarastossa eikä edessä ollenkaan. Lääniä täällä kyllä riittää.
Mies myi tänään 9 eurolla ulkokorpparilla tavaraa ja pussitettiin loput vietäväksi ukrainan apu-kirpputorille. Löydettiin samalla kasa 90 luvun satukasetteja. C-kasetteja siis, ja niiden kotelot, semmoiset mihin mahtuu paljon kasetteja, ja pääteltiin ettei niillä kukaan mitään tee ja viedään ne hyötykäyttöasemalle.
Ensi vuodelle en enää säästä myytäväksi jos jotain poistoja tulee, vaan hävitän ne sitä mukaa ettei kerry.
Kasettimankkoja on vieläkin olemassa. Meillä oli sellainen vaaleanpunainen lastenmankka. Lapset soittivat etenkin automatkoilla ja kesämökillä niissä kirpputorilta ostettuja satukasetteja. Ei niitä kannata hävittää.
Voin lähettää ne sinulle, tarjosin jo kertaalleen. Tarjous on voimassa edelleen. Saat postikulujen hinnalla👍
Kirpparille lähti tänään 4 pussia ja yksi pahvilaatikko. Hyvään tarkoitukseen myyvät.
Vie kirpparille!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselyjä tulee torissa, ajat ei vaan tahdo sopia. Joku jättää sikseen jos ei vastaa minuutin sisällä. Löytääkö tuotteen muualta vai unohtaako koko jutun, eli olisiko ollut muutenkin turha ostos.
Tutulla hajosi puhelin, ja hän vastasi torissa useampaan puhelimen myynti-ilmoitukseen. Osti sen joka nopeiten vastasi hälle takaisin koska puhelimen saamisella oli kiire
Se, joka ensimmäisenä vastaa, ei välttämättä ole se, jolta ensimmäisenä puhelimen saa. Kaksi minuuttia myöhemmin vastannut olisi saattanut asua 10 metrin päässä ja se ensimmäinen tunnin päässä.
Mutta joka tapauksessa esimerkkisi oli ehkä ääripäästä. Vaatteiden tai koriste-esineiden ostajilla ei luulisi olevan tuollainen kiire.
Päivällä tein vinted kaupat ja lähden nyt viemään pakettia.
Onpa kiva
Yksi kauppa torissa, jee!
Taitaa ihmiset pikkuhiljaa palailla lomilta arkeen.
Noista lainaajista vielä. Että on se kumma miten tavaran tai rahan omistaja saa vihat niskoilleen kun pyytää omaansa takaisin. Osa varmaan ajattelee että ei niitä koskaan pyydellä takaisin. Kerran lainasin rahaa kaverille, ja sain monen viikon pyytämisen jälkeen rahan takaisin, yritti vielä sillä rshalla ostaa itselleen tupakkaa. Sanoin että olen puenituloinen ja olen tehnyt monta tuntia töitä sen rahan eteen ja haluan sen koko rahan takaisin. Muutti jonkun ajan päästä kaupungista, ja selvisi että oli velkaa ihan kaikille. Myös niille, joita olin varoittanut etukäteen että älä lainaa, et koskaan saa rahojasi takaisin.
Yritän olla lainaamatta mitään kumpaankaan suuntaan.
Kuinka rankalla kädellä karsitte kun on muutto tulossa? Laitatteko kiertoon kaiken mitä ei ole vähään aikaan käytetty eikä ole ajatusta käyttää?
Jos karsisin niin radikaalisti, niin ei jäisi kovinkaan paljon jäljelle. Muuten ei varmaan tekisi tiukkaa, mutta kirjoista olisi vaikea luopua.
Antakaa esimerkkejä paljosta olette luopuneet kertarysäyksellä.
Vintedissä yksi kauppa, 2 tuotetta.
Meillä ei ole vähän tavaraa vaikka turhia myydään vaan ns. normikodin tavaramäärä. Olen kuitenkin tyytyväinen ettei ylimääräiset tavarat täytä kaappeja.
Kun maritin joskus vuosia sitten, niin vaatteista lähti jopa 70%. Se näkyi ja tuntui, ja vaatteiden määrä on sen jälkeen pysynyt aisoissa. Ostan vain sen mitä tarvitsen, en käy alennusmyynneissä - edes verkossa. Alennusmyynneissä tulee helposti ostettua tarpeetonta ajatuksella että kun on niin halpa. Muutama hutiostos on silti tullut, huonosti sovitetut kengät jotka ovat sitten olleetkin liian tiukat tms. Pari tavoitevaatettakin on vielä jemmassa. Silti vaatteiden kokonaismäärä on melko pieni, ja vievät tilaa vain pystykaapin ja muutaman vetolaatikon. Sen lisäksi on vielä ulkovaatteet eteisen kaapissa ja talvikamppeille yksi pieni pystykaappi. Näistäkin vaatteista osa on myynnissä torissa.
Heitin vanhat pieruverkkarini vihdoin roskiin. Samoin yhdet villasukat. Taas tuli tilaa.
Vierailija kirjoitti:
Päivällä tein vinted kaupat ja lähden nyt viemään pakettia.
Onpa kiva
Minäkin vein just paketteja postiin. Näihin kuukauden viimeisiin päiviin kannattaa ladata ilmoituksia. Selkeästi palkkapäivinä kauppa käy.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka rankalla kädellä karsitte kun on muutto tulossa? Laitatteko kiertoon kaiken mitä ei ole vähään aikaan käytetty eikä ole ajatusta käyttää?
Jos karsisin niin radikaalisti, niin ei jäisi kovinkaan paljon jäljelle. Muuten ei varmaan tekisi tiukkaa, mutta kirjoista olisi vaikea luopua.
Kirjoja myydään joka paikassa pikkukolikoilla joten en murehtisi niistä luopumista. Jos vaan eroon pääset. Kuinka paljon maksaa isompi muuttoauto jos ei omalla autolla saa muutettua? Kannattaako maksaa rekasta jos saa muutettua pakulla ? Mahdollisimman vähiin kaikki tavarat ennen muuttoa.
Muuttokarsimisesta: olen täällä joskus aiemminkin kertonut, että en ole muuttamassa, mutta karsin tavaroita leikitellen muuttoajatuksella. Kaikki sellainen pois/myyntiin, joita en haluaisi pakata uuteen kotiin. Mielestäni on "kammottavaa", että säästetään kaikki eikä jakseta nähdä karsimisen vaivaa ja sitten joskus, jollakulla on hirveä työsarka edessä.
Tavaroita ei ole kerralla tuotu kotiin, joten miksi kaikki pitäisi kerralla kantaa ulos?
Kuinka paljon maksaa isompi muuttoauto jos ei omalla autolla saa muutettua?
Kuinka moni muuttaa vain oman auton avulla? Kaikki pöydät ja sängytkin?
"Kirjoja myydään joka paikassa pikkukolikoilla joten en murehtisi niistä luopumista."
Tämä riippuu ihan kirjoista.
Vierailija kirjoitti:
No ihmisillä on peräkärryjä, you know. Jollakin jopa pakettiauto.
Mulla ei ole kahteen viikkoon tullut yhtään kauppaa, mikä on sääli erityisesti kun olin päättänyt puolet ohjata aina löytöeläintalolle. Ilokseni luin, että saivat paljon lahjoituksia, joten sinänsä ei minun rahani enää niin tärkeitä olisi ollut. Siksi ohjasinkin tänään rahaa toiselle löytöeläintalolle, vaikka myyntiä ei ole tullutkaan. Mutta hienoa lukea, että osalla on kauppa taas vilkastunut ja poistoja tullut!
Vierailija kirjoitti:
Muuttaminen voi olla stressaavaa, mutta se kannattaa yrittää hyödyntää mahdollisuutena miettiä elämäntilannettaan, tarpeitaan ja toiveitaan. Se on hyvä tilaisuus valita, mitä haluaa mukaansa uuteen kotiin ja mitä ei enää halua kuljettaa mukanaan. Mua auttaa ajattelun kääntäminen niin, että poistettavan tai karsittavan sijaan keskityn säilytettävään ja jätettävään tavaraan. Mitä todella haluan ottaa mukaani uuteen kotiin? Koska tavaran pakkaaminen, kuljetus ja purkaminen vaatii energiaa, mitkä tavarat ovat sen arvoisia? Voi kokeilla myös erilaisia ajatusleikkejä: jos tavara x yhtäkkiä katoaisi tai tuhoutuisi, olisinko surullinen sen menettämisestä tai hankkisinko sen tilalle uuden tai korvaavan? Jos vastaus on ei, kannattaa miettiä tarkkaan, haluaako sen mukaan uuteen kotiin.
Konkreettista esimerkkiä ei ole antaa, mutta kun eron jälkeen muutin, minulle erossa jääneistä tavaroista karsiutui vielä arviolta kolmannes kun muutin entisestä kodista ja asetuin uuteen kotiin. Yksikään poistettu tavara ei ole harmittanut tai kaduttanut, vaikka joukossa olisi myös ns. muistoesineitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihmisillä on peräkärryjä, you know. Jollakin jopa pakettiauto.
Tietysti. Jollain voi olla myös rekka-auto. Kun hän muuttaa, hän sanoo tekevänsä sen omalla autolla.
Vierailija kirjoitti:
Kun maritin joskus vuosia sitten, niin vaatteista lähti jopa 70%. Se näkyi ja tuntui, ja vaatteiden määrä on sen jälkeen pysynyt aisoissa. Ostan vain sen mitä tarvitsen, en käy alennusmyynneissä - edes verkossa. Alennusmyynneissä tulee helposti ostettua tarpeetonta ajatuksella että kun on niin halpa. Muutama hutiostos on silti tullut, huonosti sovitetut kengät jotka ovat sitten olleetkin liian tiukat tms. Pari tavoitevaatettakin on vielä jemmassa. Silti vaatteiden kokonaismäärä on melko pieni, ja vievät tilaa vain pystykaapin ja muutaman vetolaatikon. Sen lisäksi on vielä ulkovaatteet eteisen kaapissa ja talvikamppeille yksi pieni pystykaappi. Näistäkin vaatteista osa on myynnissä torissa.
Mulla sama. Vaatemäärä pysyy kurissa kun uuden ostaessa pitää luopua yhdestä vaatteesta. Se hillitsee ostamista kun miettii minkä tilalle uusi vaate tulee.
Ei muutettu mutta vein luvalla lapsen päiväkotiin viisi kestokassillista lapsen pieneksi käyneitä vaatteita ja kenkiä. Ottivat ilolla vastaan ja loput mitä eivät ottaneet lahjoitin tuttavalle. Oli helpotus kun tähän mennessä olin kaupannut niitä Vintedissä kuukausia euron kerrallaan.
Lainasin uutta bleiseriäni yhtä tilaisuutta varten. Sain sen takaisin eläimenkarvaisena ja meikkivoiteella sotkettuna. Sanoin, että lainaaja saa luvan maksaa pesulakulut. Ei maksanut. Emme ole enää tekemisissä keskenämme.