Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (956)

Vierailija
921/956 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain myytyä muutaman huonekalun torissa. Tavarapaljouden keskellä se ei hirveästi näy, mutta antaa motivaatiota jatkaa karsimista. 

Vierailija
922/956 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

KIRPPARIN PITÄJÄT JA MUUT VÄLISTÄVETÄJÄT OVAT KEKSINEET HAMSTRAUS SANAN JOLLA PYYTÄVÄT TYHJENNYKSESTÄ  RAHAA VAIKKA TAVAROIDEN ARVO ON KYMMENIÄ TUHANSIA

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
923/956 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta vaikuttaa siltä että moni on koukussa nykyään myös myymiseen. 

Ai miten osui ja uppos sun kommentti. Just ajattelin että tykkään enemmän myymisestä kuin ostamisesta. Vaikka kyllähän ne toisiaan palvelee. Usein ostaessa mietin että mitä voin myydä pois ja saako tästä omansa pois kun kyllästyn tai en enää käytä. Nyt olen suunnitellut uusivani keittiön kaikki muoviastiat (siivilä, kulhot, kapustat jne) metallisilla ja puisilla. Ne ovat vielä käyttökelpoisia joten menevät myyntiin settinä. Uusilla pärjään sitten loppuelämäni ja jää vielä perikunnan iloksikin :D. Ostin myös summassa verhokapan, mittaamatta siis ja lyhythän se oli. Saan myytyä nettikirppiksellä. Toisaalta huono juttu, tulee sorruttua ostamaan paljon herkemmin.

Vierailija
924/956 |
20.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan lähdössä reissuun ja päivä on mennyt pakkaillessa ja siivotessa. Toisaalta tuntuu et ihanaa kun on mukana niin vähän tavaraa, että elämä mahtuu hetken autoon. Toisaalta taas tuntuu että kamala kun on paljon tavaraa mukana! Kaikkeen pitää varautua ja yhtään ei tiedä mitä Suomen kesä tuo tullessaan. Ja pakatessa korostuu, että mun vaatteet on ihan tosi loppu eikä tahdo löytyä vaatetta, mitä kehtaisi ihmisten ilmoilla pitää. Myöskin alkaa taas ärsyttää ylimääräiset kilot.. jos olisin hoikka, olisi pukeutuminen helpompaa kun ei tarvitsisi miettiä miten peitellä edustavasti mutta riittävän viilentävästi tätä kroppaa.. ja vaatteetkin mahtuisi pienempään tilaan.

Vierailija
925/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai miten osui ja uppos sun kommentti. Just ajattelin että tykkään enemmän myymisestä kuin ostamisesta. Vaikka kyllähän ne toisiaan palvelee. Usein ostaessa mietin että mitä voin myydä pois ja saako tästä omansa pois kun kyllästyn tai en enää käytä. Nyt olen suunnitellut uusivani keittiön kaikki muoviastiat (siivilä, kulhot, kapustat jne) metallisilla ja puisilla. Ne ovat vielä käyttökelpoisia joten menevät myyntiin settinä. Uusilla pärjään sitten loppuelämäni ja jää vielä perikunnan iloksikin :D. Ostin myös summassa verhokapan, mittaamatta siis ja lyhythän se oli. Saan myytyä nettikirppiksellä. Toisaalta huono juttu, tulee sorruttua ostamaan paljon herkemmin.

Ihmiset vievät turhaan naarmuisia keittiön muovikippojaan. Osassa ftalaatit puskevat jo niin pintaan, että kipot ovat tahmeita. Niistä irtoaa paljon mikromuovia, joka sotkee hormonitoiminnan. Järkevin vaihtoehto on laittaa ne kipot suoraan muovinkeräykseen. Niistä tehdään muovipellettejä, joista tehdään sitten kierrätysmuovituotteita. Se vähentää öljyntuottajamaista riippuvaisuutta. Muovikippojen korvaaminen teräksellä, lasilla ja puulla on paras vaihtoehto.

Vierailija
926/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ollaan lähdössä reissuun ja päivä on mennyt pakkaillessa ja siivotessa. Toisaalta tuntuu et ihanaa kun on mukana niin vähän tavaraa, että elämä mahtuu hetken autoon. Toisaalta taas tuntuu että kamala kun on paljon tavaraa mukana! Kaikkeen pitää varautua ja yhtään ei tiedä mitä Suomen kesä tuo tullessaan. Ja pakatessa korostuu, että mun vaatteet on ihan tosi loppu eikä tahdo löytyä vaatetta, mitä kehtaisi ihmisten ilmoilla pitää. Myöskin alkaa taas ärsyttää ylimääräiset kilot.. jos olisin hoikka, olisi pukeutuminen helpompaa kun ei tarvitsisi miettiä miten peitellä edustavasti mutta riittävän viilentävästi tätä kroppaa.. ja vaatteetkin mahtuisi pienempään tilaan.

Ei se kokojen XS ja 3XL vaatteiden kokoero ole niin suuri, että tavallisessa pakkaamisessa syntyisi suurta litra- tai kilokohtaista eroa kun pakkaa vaikka t-paidan, alustopin, neuleen tai collegepaidan tai -hupparin, housut, kesätakin ja sadeasun. 

Areenassa löytyy ohjelma Tuhkimotarinoita, joissa Outi Broux opastaa monen eri vartalotyypin naisia valitsemaan omalle vartalolleen sopivat vaatteet. Ohjelmassa mallataan eri vaihtoehtoja. Jokaisesta osaanottajasta tuodaan esiin piilossa ollut potentiaali ja he ovat kauniita jokainen!  

Eihän ihmisen perusvartalotyyppi (V, Y, A, H, O, I tai X) muutu mihinkään painon vaihdellessa. Tiimalasivartaloisella säilyvät samat mittasuhteet lihoessakin. Omenavartaloisesta voi tulla paljon laihtuessaan hyvällä tuurilla Y- tai H-vartaloinen eikä tiimalasivartaloista X:ää, koska vartalon perusmittasuhteet ovat sitä vastaan. 

Kannattaa siis hyväksyä oma vartalotyyppinsä ja alkaa pukeutua siihen, mikä korostaa parhaiten niitä omia parhaita puolia. Ihmisten ei kannattaisi muutenkaan mennä kaikkien muotien perässä, koska kaikki tyylit ja värit eivät sovi kaikille. Enemmän pitäisi olla uskallusta käyttää sitä vaatetta vuodelta X jos sen malli ja väri sopivat henkilölle itselleen. Coco Chanel sanoi, että muoti tulee ja menee mutta tyyli on ikuista. Kannattaa siis panostaa omaan henkilökohtaiseen tyyliinsä.

Vierailija
927/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain laittaa puhki hiutuneen tuplapussilakanan poistoon, kaksi vielä jäljellä, en osta uutta.

Vierailija
928/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset vievät turhaan naarmuisia keittiön muovikippojaan. Osassa ftalaatit puskevat jo niin pintaan, että kipot ovat tahmeita. Niistä irtoaa paljon mikromuovia, joka sotkee hormonitoiminnan. Järkevin vaihtoehto on laittaa ne kipot suoraan muovinkeräykseen. Niistä tehdään muovipellettejä, joista tehdään sitten kierrätysmuovituotteita. Se vähentää öljyntuottajamaista riippuvaisuutta. Muovikippojen korvaaminen teräksellä, lasilla ja puulla on paras vaihtoehto.

Noita ei saa laittaa muovinkeräykseen!!

Vierailija
929/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta nuo eivät kuulu muovinkeräykseen. 

Vierailija
930/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illat alkavat pimetä joten kaivelin lyhtyjä jo esille. Ja voi varjele että niitä oli monta. Taisi olla 12...ainakin. Tunnustan että kaikki olen ihan itse ostanut. Laitoin Toriin myyntiin muutaman mutta vahva veikkaus etteivät kaupaksi mene. Kaikillahan lyhtyjä on ! Miksi olen tällainen harakka että ostan lisää vaikka entisiäkin olisi ? Ihan älytöntä !!

Vierailija
931/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muuten samaa mieltä, mutta nuo eivät kuulu muovinkeräykseen. 

Fakta on se että et mitenkään voi välttää altistumista mikromuoville joten miksi yrittää turhaan. Muovi kuuluu nyt maailman luontoon hyväksykää se itse syön hyvinkin kuluneista muoviastioista tai its asiaassa ne ovat astioita joissa teen ruokaa tai säilytän. Älkkää turhaan heittäkö toimivia astioita roskiin ja ostako uutta ne on markkinamiesten pelottelua

Vierailija
932/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illat alkavat pimetä joten kaivelin lyhtyjä jo esille. Ja voi varjele että niitä oli monta. Taisi olla 12...ainakin. Tunnustan että kaikki olen ihan itse ostanut. Laitoin Toriin myyntiin muutaman mutta vahva veikkaus etteivät kaupaksi mene. Kaikillahan lyhtyjä on ! Miksi olen tällainen harakka että ostan lisää vaikka entisiäkin olisi ? Ihan älytöntä !!

itse olen taloyhtiön roskiksestakin kaivanut lyhtyjä ja vienyt mökille ei niitä ainakaan tarvitse ostaa niitä löytyy kaikkialta

Vierailija
933/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhtyhamsterille terveisiä, minä havahduin jossain vaiheessa siihen, että joka paikka pursusi erilaisia puu- ja pajukoreja. En vieläkään tajua mikä mielenhäiriö sai minut keräämään ne kaikki, etenkin kun en tykkää turhasta irtotavarasta lattialla tai tasoilla. 

Konmarilla oli samanlaisia esimerkkejä useita; jollakin sukkia, toisella hammasharjoja ja kolmannella kirvapuikkoja koko kylälle. 

Vierailija
934/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lyhtyhamsterille terveisiä, minä havahduin jossain vaiheessa siihen, että joka paikka pursusi erilaisia puu- ja pajukoreja. En vieläkään tajua mikä mielenhäiriö sai minut keräämään ne kaikki, etenkin kun en tykkää turhasta irtotavarasta lattialla tai tasoilla. 

Konmarilla oli samanlaisia esimerkkejä useita; jollakin sukkia, toisella hammasharjoja ja kolmannella kirvapuikkoja koko kylälle. 

Korjaus 😂 korvapuikkoja

Vierailija
935/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

saakai se jokainen kerätä mitä haluaa

Vierailija
936/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut taitavat olla kateellisia siitä että toisilla on niin hyvä itsekuri että eivät osta mitään roinaa vaan säästävät rahat 

Vierailija
937/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut taitavat olla kateellisia siitä että toisilla on niin hyvä itsekuri että eivät osta mitään roinaa vaan säästävät rahat 

Oletko tavarapaljous-ketjussa vain nälviäksesi muita? Perusta oma minimalismi-ketju (edellisten lisäksi), jossa keskustelu jää minimalistiseksi, koska kukaan ei keksi jutunjuurta siitä, että heillä ei ole mitään. 

Vierailija
938/956 |
21.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Coco Chanel sanoi, että muoti tulee ja menee mutta tyyli on ikuista."

Juu, mutta Chanel halusi itse määritellä tyylin ja samalla muodin. Ei kelvannut hänelle aiempien vuosikymmenten tyyli. 

Vierailija
939/956 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko sitä voi alkaa laittaa syksyisempää myyntiin? Parit paksummat syyskengät olisi ja niitä pohdin, kannattaako vielä laittaa tyrkylle. 

Minäkin mietin eilen samaa ja kokeilin; myin kaksi lasten toppahaalaria ja kahdet talvikengät muutamassa tunnissa ja pyyntihinnoilla. Syksy tulee, ainakin pikkulasten vanhempien todellisuudessa... :-)

Vierailija
940/956 |
22.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joko sitä voi alkaa laittaa syksyisempää myyntiin? Parit paksummat syyskengät olisi ja niitä pohdin, kannattaako vielä laittaa tyrkylle. 

Minäkin mietin eilen samaa ja kokeilin; myin kaksi lasten toppahaalaria ja kahdet talvikengät muutamassa tunnissa ja pyyntihinnoilla. Syksy tulee, ainakin pikkulasten vanhempien todellisuudessa... :-)

Lomalla on enemmän aikaa hoitaa pakollisia ostoksia, näyttäisi että on hyvä olla ajoissa liikkeellä myynnin kanssa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme yksi