Miksi elimistöni vaatii valtavasti vettä!!? Siis jos juon litran niin minua ei pissata koko päivänä.
Kesät talvet juotava 2-3 litraa nesteitä päivässä, että olo nesteytetty ja pissattaakin. Jos juon 1-1.5 litraa vain niin ei tule pissimisen tarvetta välttämättä koko päivänä. Myös mahani menee herkästi kovalle, mutta juodessani 2-3 l niin kaikki toimii hyvin. Tosin näillä helteillä ei tuo 3 litraakaan välttämättä hirveästi pissata.
Olen perusterve nainen eikä minusta löydy mitään vikaa, en myöskään liiku tai hikoile mitenkään poikkeuksellisen raskaasti.
Mikähän on vikana?
Kommentit (15)
Syötkö paljon suolaisia ruokia? Se voi vähentää pissaamista. Suola myös kuivattaa elimistöä. Eli nestetasapainosi korjaa itseään ja tarvitset siksi enemmän nestettä.
Minulla ihan sama. Epäilin diabetesta ja vesihormonin liikaeritystä. Mutta siis elimistöni vaatii ihan sairasti juomista..epänormaaleissa määrin.
Kropan nesteen tarve on yksiöllistä.
Eikö diabeteksessä elimistö vaadi vettä ja pissaa tulee paljon. Minulla sitä ei tule mitenkään erityisen paljoa.
Ap
Neste poistuu hikoillessa.
Olet totuttanut rakkosi kestämään suurta määrää. Vähän niin kuin yliaktiivisessa rakossa rakko on tottunut hälyttämään pienestäkin määrästä.
Minulla taas toisinpäin. Jos juon puoli litraa, niin tulevat tunnin sisällä kaikki suoraan läpi pois elimistöstäni.
Jokaisen elimistö toimii omalla tavallaan. Diabetes aiheuttaa joskus janoa. Liika suola janottaa ja kesähelteillä iholta haihtuu yllättävän paljon nestettä.
Vierailija kirjoitti:
Minulla taas toisinpäin. Jos juon puoli litraa, niin tulevat tunnin sisällä kaikki suoraan läpi pois elimistöstäni.
Oletko hoikka? Nopea aineenvaihdunta?
Mitä se hiki sitten on jos ei nestettä ? Miten joku voi olla noin tietämätön.
Mua alkaa välittömästi ravauttaa vesiklosetissa jos juon jotain. Hikoilukaan ei pitäisi viedä kaikkea ihmisillä. Munuaiset? Pitäisikö kysyä yksityiseltä lekurilta joskus tai joku labra. Sen sijaan ummetus on aika normaalia joillakin, ellei juo vaikka kaakao viileään maitoon päivittäin tms.
Vierailija kirjoitti:
Ai mikä on vikana? Veikkaisin mielenterveyttä. Pari litraa nesteitä päivässä on oikein hyvä.
Ei ole. Liikaa on jos ei vedä valtavasti suolaa.
Suurin osa elimistöstä on vettä, ja 2-3 litraa on ihan normaali päivittäinen määrä nesteitä. 1-1,5 litraa on kyllä aivan liian vähän.
Jos mä juon lasillisen niin pissaan 2 lasillista tunnin sisällä!
Juon max 5dl päivässä ja etelän helteissä (yli 30 astetta) liikkuessa tai työskennellessä max 1,5l (suolan kanssa)
Ai mikä on vikana? Veikkaisin mielenterveyttä. Pari litraa nesteitä päivässä on oikein hyvä.