Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (956)
Tänään tullut jo 2 myyntiä, 1 ilmoitus lisätty.
Löysin peräkonttikirpparilta halvalla merinovillavaatteita lapselle syksyyn ja talveen. Ei taaskaan tarvitse kaupasta ostaa.
Merinot säilyttävät hyvin jälleenmyyntiarvonsa, kun niistä huolehtii oikein. Tosin meillä ne tulevat olemaan käytössä ainakin seuraavat 2v.
Meillä siis myyminen ei suoranaisesti vähennä tavaran määrää, koska lapsille pitää hankkia aina seuraavassa koossa vaatetta ja kenkää. Mutta ainakaan ei jää turhat tavarat pyörimään nurkkiin.
Isovanhempien metsätilalla on ollut järkyttävät määrät kaikenlaista roinaa. Iso osa roskiskuntoista, kun on hiiretkin niihin päässeet pissailemaan. Monen monta jätesäkillistä tavaraa ja vaatteita on jo mennyt roskiin ja parempi tavara kirpparille tai kierrätykseen.
Huhhuh, monen vuoden urakka. Nyt vasta huomaa että tavaran määrä on laskenut siedettävämmälle tasolle. Jos näitä olisi johonkin toriin alkanut yksi kerrallaan laittelemaan siinä olisi ollut ihan liian aikaa vievä homma.
Minusta vaikuttaa siltä että moni on koukussa nykyään myös myymiseen.
Minä en ainakaan ole koukussa myymiseen. Hidasta ja inhottavaa hommaa ja vie tilaa säilöä noita joita odottavat kaupaksi menoa. On vaan pakko yrittää saada ylimääräisistä jokunenkaan ropo, kun olen niin köyhä ja lapsille pakko isompia vaatteita saada ostettua kun kasvavat.
Mieluiten kippaisin kaiken Kontin keräyslaatikkoon, olisi helppoa ja nopeaa päästä eroon.
En minäkään nauti myymisestä, en todellakaan. Mutta se on kuitenkin minulle paras tapa luopua turhista tavaroista. Roskiin en voi heittää ja Uffin laatikosta päätyvät ties minne valtaviin jätetekstiilikasoihin. En myöskään halua antaa kaikkea ilmaiseksi pois, koska raha tulee lapsiperheessä aina tarpeeseen. Varsinkin, kun kaikki kallistuu koko ajan, mutta palkat ei nouse. Samalla opetan lapsillekin kierrättämistä ja sitä, että tavarat eivät ole kertakäyttöisiä vaikka ultrapikamuotia kovasti tuupataankin markkinoille. Kirpparit ja secondhand ostaminen ovat ihan yhtä hyviä vaihtoehtoja eikä sitä tarvitse hävetä.
Tänäänkin tullut 3 poistoa myyntien avulla, joten ei voi olla kuin tyytyväinen.
Eiköhän valtaosa ihmisistä lahjoittaisi ylimääräiset, jos rahalle ei olisi tarvetta.
Mä korvamerkkaan vinted myynnit ja tällä hetkellä rahat menevät harrastusrahastoon.
Ei siitä kk palkasta jää niin paljoa ylimääräistä, ettei rahalle ole tarvetta.
Lisäksi kun käy läpi myytäviä, aina löytyy jotain, mikä tulee käyttöön. Eilenkin otin yhden laatikon eteeni, mitä veljeni toi. Siellä oli käsirasvapaketti. Veljen vaimo sai sen, ei tykännyt tuoksusta. Laittoi sen tulemaan mulle ja mä otin sen käyttöön. Kyllähän pakettien vastaanottaminen on pakettipaikoille tuo jotain rahaa.
Mä uskon myös kaikki oppii tästä tavarapuljauksesta. Kun säännöllisesti käy kotia läpi, tietää missä mikin on , eikä tule kasoja.
Mun veli, jos myt muuttaisi, tavaraa olisi monen monta pakettiautollista. Viime viikolla toi meille useita kymmeniä laatikoita, myi yhden huonekalun, toi sen samalla kyydillä. Lähes 1 pakettiautollinen lähti samalla, kun tuli käymään työpaikallaan
Mulla oli eilen "välipäivä" poistoista, mutta tänään taas lähtee yksi paita postiin ja puolet rahasta siirtyi Onnentassuun lahjoituksena. Summa on pieni ja sillä saa ehkä yhden matolääkepaketin tai ruokapakkauksen, mutta edes jotain. Omalle kohdalle ajattelen, että jätin vain yhden tuopin terassilla juomatta tai jäätelön syömättä, jotta joku pieni rassukka sai edes jotain apua <3
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi maanantaina vein 2kpl myytyjä paketteja postiin. Sen jälkeen ei ole tullut kauppoja.
Tänään olen taas tehnyt uusia myynti-ilmoituksia. Nyt taitaa olla noin 40 aktiivista ilmoitusta tehtynä. Toivottavasti tulisi vielä kauppoja. Jos ei tule, lahjoitan ainakin osan tavaroista pois. Kiva kuitenkin ensin edes kokeilla myydä.
Tänään täytyy vielä keskittyä siivoamiseen, koska kaapit on levällään, kun etsiskelin myytäviä.
Missä myyt näitä tavaroita?
Vierailija kirjoitti:
Täytyy nyt vielä tähän yliopisto-opiskelijan tavaran säilömiseen sanoa näin ap:na että ei todellakaan ole yksi pieni muistojen pahviloota jonka tänne roudasi, vaan jo koulukirjalaatikko on 60cm kanttiinsa. Tämän lisäksi on ainakin 10 taulua, kaiken maailman vihkoja laatikollinen, koriste esineitä, astiastoja, kannuja, vaatteita, petivaatteita, erillinen muistolaatikko joka on äitiyspakkauksen kokoinen, koulussa tehdyt kuvistyöt, ja paljon muuta, eli hyllymetreittäin kamaa josta suurin osa on ihan yhtä tarpeetonta hänelle kuin meillekin.
Suosittelen tytärtä valokuvaamaan mieleisimmät kuvistyöt, valitsemaan jonkun kehyksiin ja loput roskiin.
Vierailija kirjoitti:
Isovanhempien metsätilalla on ollut järkyttävät määrät kaikenlaista roinaa. Iso osa roskiskuntoista, kun on hiiretkin niihin päässeet pissailemaan. Monen monta jätesäkillistä tavaraa ja vaatteita on jo mennyt roskiin ja parempi tavara kirpparille tai kierrätykseen.
Huhhuh, monen vuoden urakka. Nyt vasta huomaa että tavaran määrä on laskenut siedettävämmälle tasolle. Jos näitä olisi johonkin toriin alkanut yksi kerrallaan laittelemaan siinä olisi ollut ihan liian aikaa vievä homma.
Mitään ei kannata säilyttää kylmässä varastossa mutä haluaa vielä joskus tuoda sisälle. Ne voi kelkkoa suoraan kaatopaikalle, ei niillä tee enää mitään. Äitini säilöi lapsuudenmuistojani homeisessa ulkovarastossa, ja olen vähän katkera asiasta.
Ulkovaraston siivous etenee hitaasti, mutta etenee kuitenkin. Tällä viikolla vein pois ns vaarallisia jätteitä niiden keräykseen, ruostuneita työkaluja metallinkeräykseen jne. Autottomalle riittää siinä hommaa... Pääsin eroon myös joistakin tavaroista Torin Annetaan-palstalla. Vielä kuitenkin riittää puuhaa, ne kenkuimmat jäivät vihoviimeisiksi.
Kesälomaa reilu viikko takana.
Olin perheen kanssa reissussa ja aina on silmiä avaavaa miten pienellä tavaramäärällä reissussa pärjää. Lapset sai valkata paikalliselta kirppikseltä yhdet uudet tavarat, muuta ei ostettu. Paljon tulee lasten kanssa puhuttua näistä tavara-jutuista ja olen iloinen että hekin nykyään ensisijaisesti etsivät käytettynä kun jotakin uutta tarvitaan. Huomenna olisi taas tarkoitus viedä jäteasemalle yks kuorma remppaan liittyvää jätettä. Pikku hiljaa eteenpäin talovanhuksen kunnostuksessa…
Vastaus hänelle, joka kyseli missä myyn tavaroita:
Huonekalut/isommat tavarat paikallinen facekirppis.
Torissa harvakseltaan kauppoja, mutta siellä olen myynyt vähän kalliimpia, esim. viimeksi hupparin 70€:lla noudolla. Myös käytettyjä hajuvesiä olen myynyt Torissa. Torissa myisin mielelläni enemmän, mutta siellä on todella hiljaista.
Ykkösmyyntikohde on Vinted, siellä jo yli 80 myyntiä. Etenkin vaatteet myy parhaiten Vintedissä.
Livekirpulla en myy, mutta käyn asiakkaana.
Annoin läheiselle 4kpl lastenvaatteita ja loput housuvaipat, joita emme enää tarvitse. Säästyivät vaippaostokselta, koska olivat juuri aikeissa mennä kauppaan ostamaan vaippoja. Win-win :) Kierrätyskaappi keveni taas ja tavarat saivat uuden käyttäjän eikä vaipat mene hukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastaus hänelle, joka kyseli missä myyn tavaroita:
Huonekalut/isommat tavarat paikallinen facekirppis.
Torissa harvakseltaan kauppoja, mutta siellä olen myynyt vähän kalliimpia, esim. viimeksi hupparin 70€:lla noudolla. Myös käytettyjä hajuvesiä olen myynyt Torissa. Torissa myisin mielelläni enemmän, mutta siellä on todella hiljaista.
Ykkösmyyntikohde on Vinted, siellä jo yli 80 myyntiä. Etenkin vaatteet myy parhaiten Vintedissä.
Livekirpulla en myy, mutta käyn asiakkaana.
Torista tykkään itse, koska on ainoa paikka missä voi noutaa tuotteet. Olen ostanut nyt lapsille kouluun vaatteita sitä kautta, reppukin löytyi sieltä. Myös itselleni löysin ihania mekkoja. Postikulut nostaa myös paljon hintaa, joten kiva, että voi käydä hakemassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitään ei kannata säilyttää kylmässä varastossa mutä haluaa vielä joskus tuoda sisälle. Ne voi kelkkoa suoraan kaatopaikalle, ei niillä tee enää mitään. Äitini säilöi lapsuudenmuistojani homeisessa ulkovarastossa, ja olen vähän katkera asiasta.
Meidän ulkovarastossa on niin hyvä ilmanvaihto ettei siellä mikään homehdu. Kylmässä tallissa taas tavara alkaa haista koska ilmanvaihto ei riitä. Sinne jos jotain vie niin se lähtee sieltä enää ainoastaan roskiin.
On myös sellainen myyntimesta kuin regionline, niillä paikkakunnilla missä se toimii. Siellä myin aikoinaan kodinkoneet pois uusien tieltä.
Joko sitä voi alkaa laittaa syksyisempää myyntiin? Parit paksummat syyskengät olisi ja niitä pohdin, kannattaako vielä laittaa tyrkylle.
Jokaisessa tunnuksessa on 500 kpl myynti-ilmoitusta