Tavarapaljous osa 2
Kommentit (857)
Annoin naapurille lapseni vanhat nukkekodin ja sen huonekalut. Hän kiitteli vielä vuolaasti niistä. Onneksi uskalsin huikata aidan yli ja kysyä, että kelpaavatko!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan sille kotoa muuttaneelle että katsoo tavarat uudestaan läpi. Vaikka kesällä sitten kun on lomaa. Omakin lapsi jätti paljon tavaraa kun muutti pois mutta vuoden sisällä karsi sitten suurimman osan pois. Ei vanhemman koti ole mikään kaatopaikka jonne jätetään kaikki kama jota ei mukaan haluta.
jep ja kukaan ei oikeasti tarvitse näitä vanhoja koulukirjoja enää, jos ne ovat vielä "ajan tasalla" niin ne voi yrittää myydä jollakin pikkusummalla pois. Muuten ne koulukirjat on vanhempien luona 10-15v jemmassa ja sitten ne heitetään pois. Ymmärrän jos joku haluaa jonkun huonekalun tms säilöä jonka tietää haluavansa muutaman vuoden sisällä käyttöön. Vaatteitakaan ei kannata pahemmin säilöä, harvempi näitäkään enää vuosien jälkeen käyttää vaikka muuta itselleen vakuutteleekin.
Vaateajatusta en ymmärrä, millään. Minulla on kymmenien vuosien takaa vaatteita ja olen aina ostanut niitä niin mieluisina ja laadukkaina, että en koskaan varsinaisesti koe, että ne olisivat jotenkin epämieluisia. Tottakai osa kuluu ja sitten joutavat pois. Päin vastoin itse asiassa, vanhimmat vaatteet ovat niitä parhaita. Usein käy kyllä niin, että joku vaate on kauankin poissa aktiivikäytöstä ja sitten ”löydän” niitä uudelleen käyttöön.
Moni kai toimii jotenkin toisin, mutta minä ja myös tytär käytämme minun kymmeniä vuosia vanhoja vaatteitani, kenkiäni, laukkujani jne. Huollan hyvin ja käyttöön taas.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sano vaan sille kotoa muuttaneelle että katsoo tavarat uudestaan läpi. Vaikka kesällä sitten kun on lomaa. Omakin lapsi jätti paljon tavaraa kun muutti pois mutta vuoden sisällä karsi sitten suurimman osan pois. Ei vanhemman koti ole mikään kaatopaikka jonne jätetään kaikki kama jota ei mukaan haluta.
jep ja kukaan ei oikeasti tarvitse näitä vanhoja koulukirjoja enää, jos ne ovat vielä "ajan tasalla" niin ne voi yrittää myydä jollakin pikkusummalla pois. Muuten ne koulukirjat on vanhempien luona 10-15v jemmassa ja sitten ne heitetään pois. Ymmärrän jos joku haluaa jonkun huonekalun tms säilöä jonka tietää haluavansa muutaman vuoden sisällä käyttöön. Vaatteitakaan ei kannata pahemmin säilöä, harvempi näitäkään enää vuosien jälkeen käyttää vaikka muuta itselleen vakuutteleekin.
Vaateajatusta en ymmärrä, millään. Minulla on kymmenien vuosien takaa vaatteita ja olen aina ostanut niitä niin mieluisina ja laadukkaina, että en koskaan varsinaisesti koe, että ne olisivat jotenkin epämieluisia. Tottakai osa kuluu ja sitten joutavat pois. Päin vastoin itse asiassa, vanhimmat vaatteet ovat niitä parhaita. Usein käy kyllä niin, että joku vaate on kauankin poissa aktiivikäytöstä ja sitten ”löydän” niitä uudelleen käyttöön.
Moni kai toimii jotenkin toisin, mutta minä ja myös tytär käytämme minun kymmeniä vuosia vanhoja vaatteitani, kenkiäni, laukkujani jne. Huollan hyvin ja käyttöön taas.
Mullakin on kaikkea ihanaa vaatetta säilytettynä, 70 luvun nahkatakki, mokkatakki vuodelta 2000, buutsit ysäriltä, puiset sandaalit varmaan ysäriltä nekin, pari fiftarimekkoa… harmi vain etteivät koskaan enää tule mahtumaan päälle😭
Ja joo, mieluummin säilön kuin annan ilmatteeksi pois, onneksi on tilaa.
Jos saisin 50€ nahkatakista, saman mokkatakista niin voisin luopua, penneillä en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sen verran vaihtelunhaluinen ja töissä olen omilla vaatteilla niin on kiva hankkia välillä itselleen uusia vaatteita. Kaupasta harvoin ostan, yleensä torista ja noutona.
Olin tänään peräkonttikirppiksellä myymässä pari tuntia ja ilokseni sain useamman tuotteen myytyä. Pari kesävaatetta, koruja ja leluja. Aamusta meni yksi mekko ja kaksi paitaa Vintedissä. Niitäkin olen koittanut vuoden päivät myydä. Ihanaa, kun tavara ja ostaja vihdoin kohtaa. Joitain vaatteita katselin uusin silmin vaaterekissä ja pohdin, että ehkä aika laittaa ne lahjoituksiin.
Vierailija kirjoitti:
Olin tänään peräkonttikirppiksellä myymässä pari tuntia ja ilokseni sain useamman tuotteen myytyä. Pari kesävaatetta, koruja ja leluja. Aamusta meni yksi mekko ja kaksi paitaa Vintedissä. Niitäkin olen koittanut vuoden päivät myydä. Ihanaa, kun tavara ja ostaja vihdoin kohtaa. Joitain vaatteita katselin uusin silmin vaaterekissä ja pohdin, että ehkä aika laittaa ne lahjoituksiin.
Olitko Lännentilalla? 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olitko Lännentilalla? 😄
En ollut 😄 ihanaa, että kirppistapahtumia on ympäri Suomea näin kesällä! Vähän houkuttaisi pakata kirppiskamat autoon ja reitittää kesälomareissua sen mukaan, missä saisi pysähtyä myymään. Josko pohjoisempana liikkuisi tavara paremmin kuin pääkaupunkiseudun tavarapaljoudessa?
Sain eilen myytyä pojan vanhat uikkarit. Hyvä, että meni nyt, koska kohta ei enää ole kysyntää.
Tänään laitettiin pois pientä lelukrääsää. Tuli arviolta yksi muovikassillinen poistoja niistä.
Projekti etenee vaikkakin hitaasti.
Jotkut moittivat täällä Toria mutta kyllä nyt juhannuksen jälkeen on ollut kuhinaa ! Ehkä ihmisillä on lomalla aikaa ja mielenkiintoa seurata tarjontaa. Yleensä olen saanut myytyä ehkä 2 esinettä kuukaudessa mutta nyt on jo 5 kaupat tehty tällä viikolla. Ihanaa ! Kaupoista tyytyväisenä lahjoitin vähän reilummin tavaraa hyväntekeväisyyskirpparille. Vähenee siis romppeet.
Mutta vaikka asun yksin ja ostan mukamas harkiten niin aina löytää uutta kierrätettävää.
Yritän olla ostamatta vaatteita. Kesää enää 2 kk jäljellä joten viime kesän koltuilla mennään.
Isoja hankintoja olenkin sitten joutunut tekemään. Peräti 4 huonekalua uusin. Vanhat myyntiin mutta täällä edelleen ovat nurkissa..Koti näyttää nyt niin ahtaalta. Mutta helpottaa tietysti kun saan nuo pois joko myyntiin tai tutuille -jos joku huolisi.
Nyt en saa ostaa enää muuta kuin tapettia seiniin !!
Muutettiin reilusti pienempään. Karsittiin ennen muuttoa jo paljon, mutta selkeästi se ei riittänyt. Osa huonekaluista on aivan liian isoja ja tavaraakin vielä liikaa. Tänne saa porata reikiä, mutta oli aika tarkkaa pois muuttaessa niiden paikkaus ja maalaus piiloon, joten lähtee kyllä pois nyt kaikki ns. "turha" seinillä ollut.
Vaatetta on liikaa, mutta ne kyllä myös kuluu töissä. Vanhimmat vaatteeni on 2000 -luvun alusta ja kyllä edelleen käytössä, vaikka joku tätä täällä hämmästelikin. Itse käytän kausittain tiettyjä, enkä osta uusia enää ennenkuin on aito tarve.
Laitoin eilen viisi ilmoitusta peräkonttikirppikseltä jääneistä tavaroista vintediin ja toriin. Kaksi oli mennyt yön aikana vintedissä ja yksi torissa. Tänään pääsevät postiin. Ihanaa kun taas pääsee turhista eroon!
Juhannuksena oltiin vanhempien mökillä. Äiti oli kerännyt paljon myytävää. Otettiin siellä jo kuvat, mitat, tehtiin tekstit ja 3 eri tunnukseen on laitettu 20 kpl jokaiseen per pv.
Eilen laitettiin vikat. Edellisestä satsista on vielä laittamatta. Kuukauden päiväksi hyvin työtä riittää, ainakin.
Eilenkin meni 15 kaupaksi ( ja 45 ei ) mutta kiva määrä oli paketoitavaa.
Veljeni asuu isossa omakotitalossa.
Lapset ovat muuttaneet pois kotoa jo vuosia sitten, keväällä päätti omakotitalo pitäisi myydä ennen eläkepäiviä.
Nyt on lapset käyneet ja lisää myytävää tulee tänne suuntaan.
Oli innostunut myymään lasten huoneiden huonekaluja pois ja tavoite yläkerta tyhjäksi tänä vuonna voi vielä toteutuakin.
Vintillä on useita kymmeniä laatikoita, vaimo käy läpi niitä, kun kerkeää. Nyt meillä on vaan toinen ongelma. Vaikka kaikki ovat hyvässä järjestyksessä, kauppa käy niin hitaasti, myymättömien kasa on suuri. Laatikkokasa ei näytä kivalta ja tämä ei tule poistumaan vielä pitkään aikaan.
Vanhemmat jaksavat olla mökillä varmaan vielä seuraavat 5 v, mutta kyllä sielläkin sitten joskus tyhjennettävää riittää. Onneksi on aloitettu jo
Aloitan seuraavaksi yhden lastenhuoneen raivauksen, lattiasta kattoon siivouksen sekä uudelleen sisustuksen. Samaan syssyyn lähtee ainakin kolme huonekalua pois. Pitkästä aikaa vähän isompi projekti. Outoa, mutta odotan innolla :)
Mulla on kyllä ollut hiljaista Torissa, ei ole tullut kauppoja. Mutta suosin vain noutona tehtyjä kauppoja, mikä varmasti rajoittaa ja hidastaa myyntiä. Muualla kun ei voi myydä niin, että noutaa.
Kirjotin tänne viikonloppuna, miten kävin tunnetavaroita läpi kolmeen eri laatikkoon (ehdottomasti säästän, ehkä ainakin vielä toistaiseksi säästän ja laitan myyntiin, jos saisivat hyvän kodin). Tänään sain vihdoin myytyä osan, 1/5 niistä, joista päätin luopua. Arvaatte varmaan mitä fiiliksiä kävin läpi, kun ostajaa ei kuulunut, mutta tänään natsasi. Ilahduin kun meni keräilijälle, joka kunnostaa ja vaalii niitä.
Kävin tänään läpi, mitä jäi peräkonttikirppikseltä ja pakkailin siistimmin seuraavaa kertaa varten. Kuusi vaatetta vein lahjoituksiin ja loput kuvasin vintediin. Viikon päästä ois taas tarkoitus mennä kirppikselle myymään, mutta ei haittais vaikka menis kaikki jo ennakkoon ja ei tarttis mennä sinne. Torissakin sain tänään kaksi kauppaa. Ehkä lomalla tosiaan ihmisillä on enemmän aikaa? Itse kävin alennusmyynneissä pyörähtämässä ja totesin, että ei löydy mitään ostettavaa, niin kirppikseltä katselen itsekin vaatetta.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tänne löytää edelliseen ketjuun osallistuneet, niin minäkin. Olen karsinut ylimääräistä kamaa jo viitisen vuotta, mutta homma jatkuu. Omakotitaloon on elämän varrella kertynyt monien elämänvaiheiden kautta kaikenlaista sälää. Nyt on menossa puutarhavajan siivous. Enää ei pelata sulkapalloa eikä kouluteta koiria agilityyn, joten semmoisista tavaroista oli helppo löytyä. Sitten löytyy kaikenmoista tuunattavaa puutarhatavaraa, esim aurinkovarjo josta ehkä saisi vielä hyvän korjaamalla tai sitten ei. Iso hökötys pitäisi kai pilkkoa osiin, jotta olisi helpompi pistää roskiin. En enää saa ajaa autoa huonon näön vuoksi eikä ole oikein mahdollista viedä peräkärryllä kaatikselle. . Toivoisin että tässä kaupungissa oli sellainen jätepalvelu, joka maksua vastaan veisi jätteet. Kysyin joskus kuormalavan hintaa ja sehän oli aivan järkyttävä! Ei siihen ole varaa eikä toisaalta ole niin paljon jätettäkään. Mitä tehdä? Taitaa aurinkovarjon raadot jäädä vajaan....
Jyväskylässä voi ilmoittaa jätekeräykseen jis on jitain erillistä vietävää tai ylimääräinen nouto roskille, eikä ole edes kallis.
Tää viikko on jotenkin muuttanut mun suhtautumista tavaraan. Oon käynyt kahdella pihakirppiksellä ensinnäkin nöyrtymässä ja toteamassa, että mun tavarat ei ole niin spesiaaleja, kuin mitä hintoja yritän niistä saada. Tokalla kerralla jo pyyntöni olivat pienempiä, koska ihmiset ei lähteneet ekalla kerralla edes tinkaamaan. Sitten laitoin vintediin osan ja oon hyväksynyt kaikki tarjoukset, jotka on tyyliin -10-30% pyydetystä. -50% tarjoukset olen vielä hylännyt, sillä ei maksa vaivaa postitella 1e tuotteita 😅
Eilen laitoin 4 juttua myyntiin vintediin. 1 oli mennyt yön aikana. Tää 25% pitää mulla hyvin paikkansa.