Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (857)

Vierailija
681/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa voi nyt yhdistää samalta myyjältä myös toridiilillä useampia tuotteita. Ihmeellistä että siinä on mennyt näin kauan! Hyvä uudistus mutta auttaako tekemään Torista taas suosittua.

Vierailija
682/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää viikko on jotenkin muuttanut mun suhtautumista tavaraan. Oon käynyt kahdella pihakirppiksellä ensinnäkin nöyrtymässä ja toteamassa, että mun tavarat ei ole niin spesiaaleja, kuin mitä hintoja yritän niistä saada. Tokalla kerralla jo pyyntöni olivat pienempiä, koska ihmiset ei lähteneet ekalla kerralla edes tinkaamaan. Sitten laitoin vintediin osan ja oon hyväksynyt kaikki tarjoukset, jotka on tyyliin -10-30% pyydetystä. -50% tarjoukset olen vielä hylännyt, sillä ei maksa vaivaa postitella 1e tuotteita 😅

Kuvittelen usein, että minullahan on tosi hyviä juttuja myytäväksi. Meillä on ennenkaikkea pieneksi jääneitä lastenvaatteita, ja vaikka käytössä ollessaan olen pitänyt niitä oikein hyväkuntoisina, niin myyntiä varten syynätessä suurimmassa osassa onkin jotain sanottavaa. Sen lisäksi nykyään ei ole enää ollenkaan samaa kysyntää monille ennen halutuille merkeille tai kuoseille. 

Vaikka en mitään ole ostanutkaan myyntiin vaan käyttöön, niin myönnän, että joitain asioita olen ostanut sellaisella "tämän voin myydä samalla hinnalla, ei haittaa jos tarve ei ole niin akuutti" ajatuksella (onneksi sentään ostan kierrätettyä), tai rajoittanut niiden kivoimpien vaatteiden käyttöä, että pysyisivät hienoina. Nyt tämä nolottaa ja kaduttaa. Pakko vaan myöntää, etten ole ollut ihan niin fiksu kuluttaja kuin luulin, ja yrittää opetella vielä paremmin ostamista vain tarpeeseen ja sisäistää, että se raha ihan oikeasti menee ostaessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
683/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos ajatuksista edellisen kirjoittaja. Täällä kanssa yksi joka harrasti pienimuotoista jobbausta kuvitellen että myyn sitten halvemmalla pois esim merkkivaatteita.

No eipä tosiaan onnistunutkaan. Maksoin oppirahani ja nyt ostan vain omaan käyttöön sillä ajatuksella että käytän esineen elinkaaren loppuun saakka.

Vierailija
684/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos ajatuksista edellisen kirjoittaja. Täällä kanssa yksi joka harrasti pienimuotoista jobbausta kuvitellen että myyn sitten halvemmalla pois esim merkkivaatteita.

No eipä tosiaan onnistunutkaan. Maksoin oppirahani ja nyt ostan vain omaan käyttöön sillä ajatuksella että käytän esineen elinkaaren loppuun saakka.

Korjaan itseäni. Myyn KALLIIMMALLA pois tietenkin !!

Vierailija
685/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te kanssakarsijat olette ratkaisseet jollain tapaa viallisten, mutta täysin käyttökelpoisten tavaroiden kierrätyksen? 

Meillä esimerkiksi suuressa osassa pieniksi jääneistä vaatteista on jotain "huomautettavaa". Osa on selvästi huonokuntoisia ja menee siis tietysti suoraan roskiksi/räteiksi/materiaalikerrätykseen, mutta sitten on paljon yleisilmeeltään oikein siistejä ja hyvälaatuisia vaatteita, joissa kuitenkin on joku pieni vika. Näitä ei voi laittaa lahjoitukseen, mutta itse en millään haluaisi heittää niitä pois. En ole myöskään somessa, roskalavaryhmät olisivat varmaan hyvä tapa lahjoittaa (?), eikä täällä saa torin kautta liikkumaan lahjoituksia. Päätös luopumisesta on tehty, mutta kasat jäävät kaappiin, kun ekologinen omatunto ei anna heittää "roskiin" ihan hyvässä kunnossa olevia vaatteita, joista voisi vielä muille olla iloa. Vinkkejä joko hyvästä tavasta saada tavarat kiertoon tai kuinka ajatella näistä kaivataan. Kiitos!

Vierailija
686/857 |
04.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te kanssakarsijat olette ratkaisseet jollain tapaa viallisten, mutta täysin käyttökelpoisten tavaroiden kierrätyksen? 

Meillä esimerkiksi suuressa osassa pieniksi jääneistä vaatteista on jotain "huomautettavaa". Osa on selvästi huonokuntoisia ja menee siis tietysti suoraan roskiksi/räteiksi/materiaalikerrätykseen, mutta sitten on paljon yleisilmeeltään oikein siistejä ja hyvälaatuisia vaatteita, joissa kuitenkin on joku pieni vika. Näitä ei voi laittaa lahjoitukseen, mutta itse en millään haluaisi heittää niitä pois. En ole myöskään somessa, roskalavaryhmät olisivat varmaan hyvä tapa lahjoittaa (?), eikä täällä saa torin kautta liikkumaan lahjoituksia. Päätös luopumisesta on tehty, mutta kasat jäävät kaappiin, kun ekologinen omatunto ei anna heittää "roskiin" ihan hyvässä kunnossa olevia vaatteita, joista voisi vielä muille olla iloa. Vinkkejä joko hyvästä tavasta saada tavarat kiertoon tai kuinka ajatella näistä kaivataan. Kiitos!

Ne menee täällä suomessa ihan raaka-aineeksi, joten hävitykseen vain, toki oikeaan paikkaan. Ihan turhaan hilloat viallista, tarpeetonta tavaraa. Sitten vain ostat sen verran mitä tarvitset, etkä ylenmäärin (en tiedä oletko ostanutkaan ylenmäärin koskaan) ja kun tavara on käyttöikänsä päässä niin ilman tunnontuskia loppusijoitukseen vain!

Vierailija
687/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut nyt pari vuotta tapana ostaa Orionin keräilykamppiksesta tuotteita, jotta oon saanut kaupanpäällisiä. Oon oikein odottanut sitä, että näen uudet keräilytuotteet. Osa kaupanpäällisistä on tullut ihan käyttöönkin, osa on kaapissa koska niin kauniita etten raaski käyttää enkä irrottaa lappuja ettei arvo laske (kuten täällä jo moneen kertaan havaittu ja todettu tapa monella). Tänä keväänä ei keräilykampanjaa olekaan, mikä oli mulle iso pettymys. Sit huomasin, että kaupanpäälle saa marimekon unikko smartbagin. No tilasin sit Orionin tuotteita oikein kahdesta apteekista, että sain keltaisen ja mustan kassin. Vaikka kaaseja on pilvin pimein. Nyt huomasin, että kaupanpäälle saa unikko lautasen. Mutta huomasin myös, että tuotteet joita ostaisin, on tosi kalliita, paljon kalliimpia kuin kilpailijalla. Nyt taistelen tätä mielitekoa vastaan, ostaa ylihintaisia tuotteita varastoon, vain kauniin lautasen tähden. Lautasen, jota en usko raaskivani käyttää, kun on  niin kaunis. Toisessa hetkessä asia on mulle selkeä - en osta. Toisessa hetkessä tuijotan kuvaa lautasesta ja mietin miten kauniita kattauksia saisin.

Vierailija
688/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee sellainen annetaan ilmoitus esim. toriin.

Vierailija
689/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Torissa voi nyt yhdistää samalta myyjältä myös toridiilillä useampia tuotteita. Ihmeellistä että siinä on mennyt näin kauan! Hyvä uudistus mutta auttaako tekemään Torista taas suosittua.

Tykkään torista, kun voi käydä tuotteet noutamassa. En käytä toridiiliä- Mutta ketkä käyttävät niin varmasti hyötyvät tuosta.

Vierailija
690/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

declutterin mutterin.

Vierailija
691/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laitoin eilen viisi ilmoitusta peräkonttikirppikseltä jääneistä tavaroista vintediin ja toriin. Kaksi oli mennyt yön aikana vintedissä ja yksi torissa. Tänään pääsevät postiin. Ihanaa  kun taas pääsee turhista eroon!

Hyvä, että jollakin tavara liikkuu, itselläni täysin kuollutta torissa. Vintediä en käytä.

Vierailija
692/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskuksissa on tämä ilmaispuoli, voisitko sinne viedä? Joissakin taloyhtiöissä on kierrätyshuone, jonne voi viedä itselle turhia tavaroita ja toiset voi sieltä itselleen ottaa.

Toriin kannattaa laittaa annetaan ilmoitus.

Jos alle kouluikäisten vaatteista kyse niin päiväkodit ottavat mielellään varavaatteiksi, koska siellä ei automaattisesti sellaisia ole. Ovat nimenomaan perheiden lahjoittamia pieneksi jääneitä. Näiden ei tarvitse olla priima kunnossa, mutta ei tietenkään lumppua.

Vierailija
693/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuosia käyttänyt toria ja saanut hyvin kauppaa tehtyä. Joskus yritin vintediä, mut en saanut mitään kaupaksi. Eilen kokeilin taas ja lähes heti meni kaksi tavaraa, jotka ollu mulla yli vuoden torissa. Laitoin kalliimma hinnan niin sit kelpasi :D Sen jälkeen hiljeni myös vinted, tykkäyksiä vain satelee, mutta ei tarjouksia.

Epäilen, että muutkin tekevät Vintedissä samaa kuin minä, eli tykkäävät tietynlaisista tuotteista siksi, että algoritmi alkaisi tarjota lisää samanlaista. 

Olen huomannut, että siellä näkyvyys paranee, jos listaa useamman tuotteen kerralla, ja aina sen jälkeen kun joku on ostanut jotakin.

Vierailija
694/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ollut nyt pari vuotta tapana ostaa Orionin keräilykamppiksesta tuotteita, jotta oon saanut kaupanpäällisiä. Oon oikein odottanut sitä, että näen uudet keräilytuotteet. Osa kaupanpäällisistä on tullut ihan käyttöönkin, osa on kaapissa koska niin kauniita etten raaski käyttää enkä irrottaa lappuja ettei arvo laske (kuten täällä jo moneen kertaan havaittu ja todettu tapa monella). Tänä keväänä ei keräilykampanjaa olekaan, mikä oli mulle iso pettymys. Sit huomasin, että kaupanpäälle saa marimekon unikko smartbagin. No tilasin sit Orionin tuotteita oikein kahdesta apteekista, että sain keltaisen ja mustan kassin. Vaikka kaaseja on pilvin pimein. Nyt huomasin, että kaupanpäälle saa unikko lautasen. Mutta huomasin myös, että tuotteet joita ostaisin, on tosi kalliita, paljon kalliimpia kuin kilpailijalla. Nyt taistelen tätä mielitekoa vastaan, ostaa ylihintaisia tuotteita varastoon, vain kauniin lautasen tähden. Lautasen, jota en usko raaskivani käyttää, kun on  niin kaunis. Toisessa hetkessä asia on mulle selkeä - en osta. Toisessa hetkessä tuijotan kuvaa lautasesta ja mietin miten kauniita kattauksia saisin.

En osaa sinua auttaa koska itse olen ihan samanlainen ! Hyvin asian sanoitit. 

Mullekin Orion keräilykampanja on ollut aina odotettu. Tänä vuonna tosin jätin väliin kun tuo kassi oli pettymys.

Hyvää markkinointia ainakin. Houkuttelee ostamaan !

Terveisin 2 Marimekon käyttämätöntä kulhoa kaapissa...

Vierailija
695/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En osaa sinua auttaa koska itse olen ihan samanlainen ! Hyvin asian sanoitit. 

Mullekin Orion keräilykampanja on ollut aina odotettu. Tänä vuonna tosin jätin väliin kun tuo kassi oli pettymys.

Hyvää markkinointia ainakin. Houkuttelee ostamaan !

Terveisin 2 Marimekon käyttämätöntä kulhoa kaapissa...

Minä olin samanlainen. Tosin otin tuotteet käyttöön ja moni tuote ei käytössä ollutkaan hyvä. Etenkin pieni Marimekon kassi. Aivan liian pieni käyttöön.

Minä olin iloinen, kun kamppista ei ollut. Olin Saksassa työmatkalla loppuvuonna ja ostin vst aineet sieltä, mitä olen kampanjoista ostanut. En viitsi edes kertoa millä hinnalla.

Vähän on vuosien aikana järkeä kasvanut päähän

Vierailija
696/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on iso ongelma, kun sellainen "melkein siisti ja ehjä" ei käy minnekään. Minä kerään ne korjattavien pinoon ja aina välillä sitten niitä korjaan käyttökuntoon.

Käytän sitten itse tai kierrätän jotenkin, kun pahalta se tuntuu roskiinkaan heittää. Haaveilen, että tulisi tilaisuus kutoa niistä mattoa, mutta se vaatisi myös aikaa ja vaivaa.

Vierailija
697/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 vinted pakettia matkalla postituspaikkaan

Vierailija
698/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi-kauppa käy ainakin laadukkaiden tavaroiden suhteen, jos alentaa hintaa. Myin juuri design-maljakon, jota olin yrittänyt myydä useampaan otteeseen, hintana 40-50 % alkuperäisestä. Vasta alennettuani hintaa vielä tästä, myin maljakon. Inhosin sitä ja olin tosi iloinen päästäni eroon tästä design-klassikosta, joka tuntuu olevan aika monessa suomalaiskodissa. Oikeasti ihmettelen sitä monen myyjän katteetonta optimismia huokuvat hintapyyntö. Vanha on aina vanha ja pienikin särö, tahra tms tekee tuotteesta lähes arvottoman. Jos tuotteessasi on tämmöisiä, laita kierrätykseen. Maailma tarvitsee myös raaka-aineita, erityisesti akkujen maametalleja.

Vierailija
699/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on iso ongelma, kun sellainen "melkein siisti ja ehjä" ei käy minnekään. Minä kerään ne korjattavien pinoon ja aina välillä sitten niitä korjaan käyttökuntoon.

Käytän sitten itse tai kierrätän jotenkin, kun pahalta se tuntuu roskiinkaan heittää. Haaveilen, että tulisi tilaisuus kutoa niistä mattoa, mutta se vaatisi myös aikaa ja vaivaa.

Kiitos! Minne olet kierrättänyt korjauksen jälkeen, jos ei ole tullut itselle käyttöön? Meillä tosiaan on ennen kaikkea pieneksi jäävien kanssa ongelma, kaikki parsitut ym. ovat iloisesti käytössä niin kauan kun mahtuvat. 

Vierailija
700/857 |
05.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kierrätyskeskuksissa on tämä ilmaispuoli, voisitko sinne viedä? Joissakin taloyhtiöissä on kierrätyshuone, jonne voi viedä itselle turhia tavaroita ja toiset voi sieltä itselleen ottaa.

Toriin kannattaa laittaa annetaan ilmoitus.

Jos alle kouluikäisten vaatteista kyse niin päiväkodit ottavat mielellään varavaatteiksi, koska siellä ei automaattisesti sellaisia ole. Ovat nimenomaan perheiden lahjoittamia pieneksi jääneitä. Näiden ei tarvitse olla priima kunnossa, mutta ei tietenkään lumppua.

Kiitos ideoista! Päiväkotiin olen vienyt, mutta eivät he tarvitse kovin suuria määriä. Nyt vasta viestisi myötä tulin ajatelleeksi, että voinhan kiertää muitakin lähellä olevia päiväkoteja ja kysäistä, tai leikata kauneimmat kuosit kankaiksi askarteluun heille, jos suostuvat ottamaan. Ainakin kannattaa kysyä :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kuusi viisi