Tavarapaljous osa 2
Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?
Kommentit (626)
Vierailija kirjoitti:
Yksi syy varmaan siihen että tori myy huonosti on se että täällä vauvallakin sitä on pääasiassa vaan haukuttu. Sen sivujen uusimisen jälkeen täällä oli pitkiä ketjuja, monia tuhansia viestejä jossa sitä haukuttiin ja jos joku erehtyi kehumaan niin sai monia kymmeniä alapeukkuja. Itse tykkään kans siitä että noudan tavaran, samalla voi varmistaa että kunto on se mitä on luvattu. Ja hyvin on noudot menneet ja tosi kivojakin ostajia olen tavannut. Itse myös ostan paljon torista mutta tällä hetkellä myyminen olisi tärkeämpää.
Samaa mieltä. Ihme haukkumista torista ja jos kerrot käyttämäsi mielummin sitä etkä Vintediä niin kyllä saa kuulla ihmettelyä.
Omalla asenteella saisi ihmeitä aikaan ja torikin taas kannattavaksi paikaksi myydä ja ostaa. Noutona voi tosiaan ensin tarkistaa tuotteen ja säästää myös postikuluissa.
Halpa tuote ei enää olekaan niin halpa, kun siihen lisää postikulut.
Vierailija kirjoitti:
En käytä capreja ja en niistä pidä, mutta ymmärrän, että täällä on paljon eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on erilaiset mieltymykset. Itse olen (nuorison mukaan) juuri sellainen värikkäitä mekkoja käyttävä keski-ikäinen. Caprit olivat muotia 20 vuotta sitten, joten siksi ne ovat ikäiselleni vähän nou nou. Mut oikeastaan ympäristön kannalta on hyvä asia, että eri-ikäiset tykkäävät eri jutuista. Itse ysärillä teininä ostelin ikivanhoja miesten housuja 70-luvulta ja grungevillatakkeja. Nyt ehkä joku nuori haluaa ostaa vaarini vanhan trenssin tai tuulitakin. Ja ehkä joku arvostaa entisiä caprimittaisia jumppahousujani (jotka varmasti ovat kohta taas kuumaa kamaa, mutta silti en ehkä niihin taivu).
Pahin uhka tekstiilien kierrätykselle on ultrapikamuoti: mikään vaate ei säily ihmiseltä toiselle vaan on vaan sielutonta p*skaa, myrkyllistä, epäeettisesti tuotettua jne.
Nyt lähti laukalle tämä ajatus, joka capreista lähti. Pukeutukoon jokainen omaan tyyliin, ja vapauttakaamme käyttökelpoista, turhaa tavaraa muiden iloksi.
Hyvin sanottu! Itse tykkään capreista, ovat mukavammat kuin täyspitkät housut tai farkut lämpimällä ilmalla. Mutta ymmärrän, että se jakaa mielipiteitä. Mutta sama se on värikkäiden mekkojen, hameiden ja muidenkin vaatteiden kanssa. Toivoisin, että jokainen saa ja uskaltaisi pukeutua niin kuin itselle parhaaksi kokee. Olisihan se tylsää jos jokainen tulisi vastaan samanlaisissa vaatteissa. (teini-ikäiset kyllä näyttävät kaikki samalta)
Olen ostellut nyt muutaman viikon ajan smartstore muovilaatikoita ja hävitän kaikki pahvilaatikot kaapeista ja varastosta (käytän Vinted postituksiin). Samalla karsin tavaraa ja pakkaan muuttovalmiiksi muovilaatikoihin ne mitkä aion pitää. Monta kärpästä yhdellä iskulla. Hitaasti tulee valmista mutta eipä tässä hengenhätä ole.
Nyt ahdistaa! Ex-puoison jäljiltä talon autotalli on täynnä kaatopaikkakuntoista tavaraa enkä tiedä oikein minkälaisesta yrityksestä sen tyhjentämiseen saa apua. Olen jo vanhempi ihminen, jolla ei ole ajokorttia heikon näön vuoksi. En tunne ketään joka voisi auttaa, joten joku maksullinen palvelu kai pitää ottaa. Olisiko vinkkejä, millä hakusanalla edes etsin ja kuinka kalliita ne ovat.... Exä on aika syyntakeeton enkä usko että uhkailut tai laskun lähetys auttavat mitään. Olen tämän ongelman kanssa todella yksin.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ahdistaa! Ex-puoison jäljiltä talon autotalli on täynnä kaatopaikkakuntoista tavaraa enkä tiedä oikein minkälaisesta yrityksestä sen tyhjentämiseen saa apua. Olen jo vanhempi ihminen, jolla ei ole ajokorttia heikon näön vuoksi. En tunne ketään joka voisi auttaa, joten joku maksullinen palvelu kai pitää ottaa. Olisiko vinkkejä, millä hakusanalla edes etsin ja kuinka kalliita ne ovat.... Exä on aika syyntakeeton enkä usko että uhkailut tai laskun lähetys auttavat mitään. Olen tämän ongelman kanssa todella yksin.
Harmi ettei enää kouluissa ole sellaisia taksvärkkipäiviä kun joskus ennen muinoin, (vai onko?). Voisi jollain kiinteällä summalla palkata yläkoululaisen lajitteluavuksi ja silmiksi. Sitten olisi helpompi hommata joku kuskiksi viemään tavarat kierrätykseen kun saa ensin roinat pois tukkimasta paikkoja eikä siinä vaihessa enää kuluisi aikaa lajitteluun. Olisiko esim. jostakusta naapurista apua tai joku nuori jolla on jo ajokortti ja auto ja joka haluaisi tienata vähän ekstraa viemällä tavaraa pois? Kannattaa kysellä jos joku tuntisi jonkun joka voisi tähän lupautua.
On tuttua hyvinkin. Meillä 80-luvulla rakennetussa talossa on pientä siivouskaappia tuunattu itse. Imurin letkulle sentään löytyi valmiina sopiva pidike. Seinään on kiinnitetty koukkuja mopin varsille ym. ja tarvikkeet järjestetty koreihin. Ylijäämäpuutavarasta tehtiin hyllyille uusi pääty kannattimeksi ja lisättiin muutama hylly, niin pesuaineet, liinat ja imurin suuttimet mahtuvat paremmin. Yritän kyllä pärjätä siivouksessa mahdollisimman vähillä kemikaaleilla.