Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (857)

Vierailija
641/857 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipäivinä tullut tosi hyvin Vinted-kauppoja. Tänään vein taas kaksi pakettia ja huomenna vielä yhden ellei huomiseen mennessä tule lisää ostoja. 

Mä niin iloitsen siitä, että ihmiset kierrättää eivätkä osta kaikkea uutena kaupasta. Meidän lapset ainakin ulkoilee todella paljon kesäisin ja vaatteita saa pestä ahkerasti. Kierrätysvaatteet kelpaa siis meille vallan mainiosti.

Vierailija
642/857 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jyväskylän alueella 2022 kun isäni kuoli, kaikki huonekalut yksiöstä haki paikallisen jäteaseman oma palvelu ja hintaa tuli alle 150 € kun heidän palvelussa hakivat kuorma-autolla useista paikoista samaan kyytiin. Siinä meni sohva, sänky, kirjahylly ja pari pöytää ja pari tuolia. Mutta ehkä siinä tilanteessa, että pitäisi pikkuromua lajitella, katsoisin nuorten kesätyöläisten ilmoituksia, kun jotkuthan tekee kaikkea pikkuhommaa kesälomalla. Tai laittaisin paikalliseen puskaradioon ilmoituksen, jos olisi joku täysikäinen ajokortillinen, joka veisi poiskin. Jos taas itse osaa ja pystyy lajitella, niin kuljetukseen saa avun muuttofirmoiltakin varmaan. Kyllä tohon vaan pitää varautua tonnilla jos lajitteluapuakin tarvii. Pelkän kantamisen ja kuljetuksen voi saada edullisesti, riippuen asuinpaikasta. Näin arvioisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/857 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on edelleen aika lailla vaatetta, vaatehuoneessa useissa laatikoissakin kun kaikki ei mahdu hyllyille, mutta nyt ne mahtuu kaikki kuitenkin vaatehuoneeseen muutamia eteisessä olevia takkeja ja kenkiä lukuunottamatta. Eikä laatikot ole tupaten täynnä. Muutama kk sitten kaikki laatikot oli ääriään myöten ja yksi iso laatikko varastossakin. Ja kenkiä oli päällekkäinkin. Ei ole enää. Oon karsinut siis kymmeniä vaatteita ja kenkiä, lähes sata. Ilman annoin ja tulipa kevyempi mieli, siitä voi jo maksaakin.

Vierailija
644/857 |
27.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähipäivinä tullut tosi hyvin Vinted-kauppoja. Tänään vein taas kaksi pakettia ja huomenna vielä yhden ellei huomiseen mennessä tule lisää ostoja. 

Mä niin iloitsen siitä, että ihmiset kierrättää eivätkä osta kaikkea uutena kaupasta. Meidän lapset ainakin ulkoilee todella paljon kesäisin ja vaatteita saa pestä ahkerasti. Kierrätysvaatteet kelpaa siis meille vallan mainiosti.

Sama juttu, ostetaan paljon vaatteita käytettynä lapsille sekä aikuisille. Niitä pitää usein pestä ja kuluvat sekä jäävät pieneksi nopeasti. Ollaan ostettu paljon vaatepaketteja Tori.fi. Tykkään, että voin noutaa. En käytä Vintediä.

Vierailija
645/857 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt ahdistaa! Ex-puoison jäljiltä talon autotalli on täynnä kaatopaikkakuntoista tavaraa enkä tiedä oikein minkälaisesta yrityksestä sen tyhjentämiseen saa apua. Olen jo vanhempi ihminen, jolla ei ole ajokorttia heikon näön vuoksi. En tunne ketään joka voisi auttaa, joten joku maksullinen palvelu kai pitää ottaa. Olisiko vinkkejä, millä hakusanalla edes etsin ja kuinka kalliita ne ovat.... Exä on aika syyntakeeton enkä usko että uhkailut tai laskun lähetys auttavat mitään. Olen tämän ongelman kanssa todella yksin.

Harmi ettei enää kouluissa ole sellaisia taksvärkkipäiviä kun joskus ennen muinoin, (vai onko?). Voisi jollain kiinteällä summalla palkata yläkoululaisen lajitteluavuksi ja silmiksi. Sitten olisi helpompi hommata joku kuskiksi viemään tavarat kierrätykseen kun saa ensin roinat pois tukkimasta paikkoja eikä siinä vaihessa enää kuluisi aikaa lajitteluun. Olisiko esim. jostakusta naapurista apua tai joku nuori jolla on jo  ajokortti ja auto ja joka haluaisi tienata vähän ekstraa viemällä tavaraa pois? Kannattaa kysellä jos joku tuntisi jonkun joka voisi tähän lupautua.

Kierrätyskeskuksista noutavat ainakin isompia tavaroita, jos omassa kaupungissa on sellainen niin kysy sieltä, olisiko mahdollisuus noutaa pieni kuorma jonka olisit lajitellut valmiiksi (esim. vanhat sähkölaitteet/metallitavara/vaarallinen jäte kuten maalit tms.)?

Etkö osaa lukea? Kierrätyskeskus ei todellakaan hae "Kaatopaikkakuntoista tavaraa".

Ei nykyään enää ole "kaatopaikkoja" kuten boomeriaikaan, jolloin kaikki jäte dumpattiin samaan kasaan. Nykyajan kaatopaikat ovat nimenomaan kierrätyspaikkoja, joissa jätteet pyritään lajittelemaan mahdollisimman tarkkaan lajeittain. 

Sanoisin että ilman autoa kannattaa toimia nimenomaan niin, että pyrkii lajittelemaan sen jätteen ja kierrättämään jätelajeittain, jolloin suurimman osan vastaanotto on ilmaista ja maksu menee vain kuljetuksesta. Tämä siis edullisin vaihtoehto.

Vierailija
646/857 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kierrätyskeskukset jos sillä hakusanalla hakee, ovat enimmäkseen myyntikuntoista tavaraa varten. Esim Jyväskylän Mustankorkea sanoo olevansa jäteyhtiö, joten etsisin sanoilla jäteyhtiö tai jäteasema jos haluaa löytää lähimmän paikan mihin toimittaa jätettä, mutta ehkä boomeriajan kaatopaikka sanalla myös löytyy, kai tuo google sen verran ymmärtää vaikka jotkut palstalaiset eivät ymmärrä :D

Vierailija
647/857 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt ahdistaa! Ex-puoison jäljiltä talon autotalli on täynnä kaatopaikkakuntoista tavaraa enkä tiedä oikein minkälaisesta yrityksestä sen tyhjentämiseen saa apua. Olen jo vanhempi ihminen, jolla ei ole ajokorttia heikon näön vuoksi. En tunne ketään joka voisi auttaa, joten joku maksullinen palvelu kai pitää ottaa. Olisiko vinkkejä, millä hakusanalla edes etsin ja kuinka kalliita ne ovat.... Exä on aika syyntakeeton enkä usko että uhkailut tai laskun lähetys auttavat mitään. Olen tämän ongelman kanssa todella yksin.

Mitä jos ihan ensimmäiseksi tekisit Annetaan -ilmoituksen? Se mikä sinulle on jätettä, voi jollekin toiselle olla aarre. Päivystät vain vaikka yhden päivän viikonloppuna. Et ota varauksia, laitat muutaman kuvan tavaroista ja päivämäärän ja kellonajan milloin voi tulla penkomaan. Hyvällä tuurilla pääset jo isosta määrästä eroon. Sitten on helpompi hävittää jätteenä loput. 

Vierailija
648/857 |
28.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä repäsin tänään ja kävin läpi 4 laatikollista lapsuuden leluja sillä ajatuksella, että valitsen ne, mitä haluan ehdottomasti pitää ja laitan myyntiin ne, mitä en "ehdottomasti säästetään"-pinoon laittanut. Kyllä kirpaisee, sillä moni lelu on kovasti leikitty ja rakastettu. Mutta päätin, että jossain vaiheessa raivaan vitriiniin kahteen hyllyyn tilan vanhoille leluaarteilleni ja kaikki ei sinne mahdu. Nyt kun vielä löytyisi ostaja, että konkretisoituisi ovesta ulos. Mutta olen tyytyväinen että asia eteni edes lajittelulla ja myynti-ilmoituksella. Lisäksi mulla on vielä ehkä-pino, josta luultavasti luovun, jos nuo ensimmäiseksi myyntiin laitetut menee ensin.

Vierailija
649/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on alkanut tosissaan tympimään nykyajan temu- ja halpakauppakulttuuri. Ihmiset pitää ihan normaalina shoppailla roppakaupalla tavaraa kun kaikki maksaa vaan pennosia. Voihan sen rojun aina heittää roskiin jos paketista paljastuukin heikkolaatuinen, haiseva tai täysin väärä tuote. Harvalla tuntuu olevan mitään moraalia tai eettisiä periaatteita. 

Vierailija
650/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon vuosia käyttänyt toria ja saanut hyvin kauppaa tehtyä. Joskus yritin vintediä, mut en saanut mitään kaupaksi. Eilen kokeilin taas ja lähes heti meni kaksi tavaraa, jotka ollu mulla yli vuoden torissa. Laitoin kalliimma hinnan niin sit kelpasi :D Sen jälkeen hiljeni myös vinted, tykkäyksiä vain satelee, mutta ei tarjouksia.

Vierailija
651/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesällä nettikaupankäynti on hiljaisempaa. Ihmisillä on muutakin tekemistä kuin roikkua netissä. Virkistyy kun tuoreet opiskelijat alkaa muuttaa uusiin koteihin. 

Joku/jotkut mietti tavaran arvoa ja miten hinnat on alhaisia eikä tavara mene silti. Tavaraa ylipäätään on ihan älyttömästi kaikkialla, kodeissa, kirppiksillä, kaupoissa, nettikauppojen varastoissa, ja koko ajan tehtaat puskee uutta.  Vaatetta kuluu loppuun jonkin verran, mutta silti paljon vähemmän kuin tulee tilalle. Lisäksi vähän kaikki yrittää tyhjentää liian täysiä koteja. Sitä vaan on niin paljon, että se on isolta osin menettänyt arvonsa, jopa laadusta ja merkistä huolimatta. 

Pitää miettiä jos ostaessa, että tämä ostamani tavara on käytännössä arvoton kun vien sen kassan ohi. Ja onko se ok itselle. Tarvitsetko sitä niin paljon. 

Vierailija
652/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon vuosia käyttänyt toria ja saanut hyvin kauppaa tehtyä. Joskus yritin vintediä, mut en saanut mitään kaupaksi. Eilen kokeilin taas ja lähes heti meni kaksi tavaraa, jotka ollu mulla yli vuoden torissa. Laitoin kalliimma hinnan niin sit kelpasi :D Sen jälkeen hiljeni myös vinted, tykkäyksiä vain satelee, mutta ei tarjouksia.

Mulla menee torissa huonekaluja yms mitä ei voi myydä vintedissä. Toki ihan puoli-ilmaiseksi, mutta ihan sama, kunhan ei tarvitse viedä kaatopaikalle hyviä kalusteita. 

Vierailija
653/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vein tänään neljä pakettia postiin: 1 Tori ja 3 Vinted. Pitäisi iloita, että kauppa käy, mutta tänään tuli jonkinlainen "lamaannus", kun mietin kuinka paljon meillä edelleen on tavaroita, joita kukaan ei oikeasti tarvitse. Ostin alkukesästä uudet, tosi mukavat kesäsandaalit ja nyt vanhat, mutta hyväkuntoiset lojuu käyttämättöminä eteisessä, koska mieluiten valitsen jalkaani ne uudet. 

Oikeastaan ihan kaikkea on liikaa jos miettii tarvetta: käsilaukkuja, kenkiä, vaatteita, leluja, tyynynpäällisiä, torkkupeittoja ym. Ja ihan itse olen nämä tavarat meille kantanut. 

Vierailija
654/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vein tänään neljä pakettia postiin: 1 Tori ja 3 Vinted. Pitäisi iloita, että kauppa käy, mutta tänään tuli jonkinlainen "lamaannus", kun mietin kuinka paljon meillä edelleen on tavaroita, joita kukaan ei oikeasti tarvitse. Ostin alkukesästä uudet, tosi mukavat kesäsandaalit ja nyt vanhat, mutta hyväkuntoiset lojuu käyttämättöminä eteisessä, koska mieluiten valitsen jalkaani ne uudet. 

Oikeastaan ihan kaikkea on liikaa jos miettii tarvetta: käsilaukkuja, kenkiä, vaatteita, leluja, tyynynpäällisiä, torkkupeittoja ym. Ja ihan itse olen nämä tavarat meille kantanut. 

Vähän sama tilanne. Mietin käyttäisikö viikon aamusta iltaan siihen että raivaan tavarat kaatopaikalle ja hyväntekeväisyyteen. Sitten se olisi ohi.

Vai jatkaako tätä piinaa myyden tavara kerrallaan, vaate kerrallaan tuntuen ettei homma valmistu koskaan. 

Vierailija
655/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa nettikirppiksissä on ne primetime hetket milloin kannattaa ilmoitus jättää. Aamulla noin klo 8, keskipäivällä noin klo 12 ja illalla noin klo 16-18.  Sama koskee myös sometilejä joille haluaa huomiota ja lisää seuraajia (jos tienaa rahaa mainoksilla ja yhteistöillä). Ilmoituksia kannattaa jakaa useammalle päivälle jolloin on aina jotain alkupäässä ja vanhemmatkin ilmoitukset saa katselukertoja ja joskus joku ostaa niitäkin.

Vierailija
656/857 |
29.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, olen käynyt aina tuoteryhmän kerrallaan läpi ja päättänyt esimerkiksi että viisi pussilakanasettiä riittää loppuelämäksi ja loput myyn pois, sama pyyhkeiden kanssa ja ihan kaiken muunkin. Olen niin värifriikki että rakastun uusiin kuoseihin ja väreihin ja on pakko saada uudet tekstiilit. Seuraavaksi pitäisi käydä läpi verhot. On vain kolme ikkunaa joissa käytän verhoja niin 20 verhoparia on aivan liikaa. Jouluksi on neljät joita vuorovuosina käytän, keittiössä ja olohuoneessa. Ehkä vähemmälläkin pärjäisi. Onneksi ei ole enää varaa ostaa uusia. 

Vierailija
657/857 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa nettikirppiksissä on ne primetime hetket milloin kannattaa ilmoitus jättää. Aamulla noin klo 8, keskipäivällä noin klo 12 ja illalla noin klo 16-18.  Sama koskee myös sometilejä joille haluaa huomiota ja lisää seuraajia (jos tienaa rahaa mainoksilla ja yhteistöillä). Ilmoituksia kannattaa jakaa useammalle päivälle jolloin on aina jotain alkupäässä ja vanhemmatkin ilmoitukset saa katselukertoja ja joskus joku ostaa niitäkin.

Kiitos vinkistä. Itse taas olen huomannut, että noin 6-8 välillä tai 20-22 välillä lisätyt ovat saaneet eniten huomiota ja toteutuneita kauppoja. Useimmiten kauppoja on syntynyt öisin 22-24 välillä, ja huomaan ne aamulla. Siitä alkaa hyvä päivä :)

Vierailija
658/857 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä, olen käynyt aina tuoteryhmän kerrallaan läpi ja päättänyt esimerkiksi että viisi pussilakanasettiä riittää loppuelämäksi ja loput myyn pois, sama pyyhkeiden kanssa ja ihan kaiken muunkin. Olen niin värifriikki että rakastun uusiin kuoseihin ja väreihin ja on pakko saada uudet tekstiilit. Seuraavaksi pitäisi käydä läpi verhot. On vain kolme ikkunaa joissa käytän verhoja niin 20 verhoparia on aivan liikaa. Jouluksi on neljät joita vuorovuosina käytän, keittiössä ja olohuoneessa. Ehkä vähemmälläkin pärjäisi. Onneksi ei ole enää varaa ostaa uusia. 

ostin teininä omaan huoneeseen verhot ja sitten kun muutin vielä olohuoneeseenkin piti ostaa ja myöhemmin kapan keittiöön. nämä kaikki kolme verho sarjaa on edelleen käytössä enkä muita omista jaq olen 50 vuotias. ne eivät tietenkään olleet halpoja kaikki ne teetettiin ompelijalla.

Vierailija
659/857 |
30.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa että jengi on hylännyt Torin. En millään jaksa ottaa käyttöön mitään uutta myyntikanavaa, vien ylimääräiset mieluummin Konttiin ja vastaaviin.

Vierailija
660/857 |
01.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivosin tänään pojan vaatekaapin. Laitoin vaatteet pakettina myyntiin. Jos ei mene tämän viikon aikana kaupaksi, vien kierrätykseen. 

Eilen kävin kenkiä läpi ja tein turhista myynti-ilmoitukset. Vintedissäkin on nyt ollut hiljaisempaa, ehkä helteiden vuoksi. 

Täytyy vaan sitkeästi jatkaa vaikka yksi osa-alue kerrallaan.