Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tavarapaljous osa 2

Vierailija
15.04.2026 |

 Jatketaanko täällä ylimääräisistä tavaroista luopumista?

Kommentit (626)

Vierailija
601/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parinsa kadottaneet ja risat sukat lähti nyt

Samoin caprit joita ei ole tehnyt mieli käyttää edes nyt kesällä 

Caprit eivät sovi oikeastaan kenellekään. Paksuntavat vaan entisestään kun lahje loppuu epäedulliseen kohtaan. Omistan itsekin kahdet mutta just päätin että tämän kesän käytän omalla pihalla ja sitten kiertoon.

Vierailija
602/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parinsa kadottaneet ja risat sukat lähti nyt

Samoin caprit joita ei ole tehnyt mieli käyttää edes nyt kesällä 

Caprit eivät sovi oikeastaan kenellekään. Paksuntavat vaan entisestään kun lahje loppuu epäedulliseen kohtaan. Omistan itsekin kahdet mutta just päätin että tämän kesän käytän omalla pihalla ja sitten kiertoon.

Minusta caprit taas on mukava vaate, olen töissä pitänyt monena lämpimänä päivänä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
603/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on niin paljon tavaraa, että isolla osalla ei ole jälleenmyyntiarvoa tai se on hyvin pieni.

Omistamisessa käy juuri niin, että raha menee sillä hetkellä, kun tuotteen ostaa. Joistain tavaroista ja tuotteista sen saa takaisin, isommasta osasta ei.

Tavarasta on tullut luokkakysymys. Rikkaat voivat luopua kaikesta, koska voivat milloin vain ostaa uudet tilalle. Köyhemmät pitävät kiinni kaikesta.

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.

Eli siis annoit toimivat vehkeet ilmaiseksi pois ja nyt vuokraat jos tarvit? Kuulostaa hullulta.

Taasko täällä pyörii tämä joka lukee toisten viestejä päin mäntyä, ja tekee omia olettamia. Alkuperäisen viestin kirjoittajahan ei ole välttämättä koskaan itse ostanutkaan kyseisiä vehkeitä. 

Kuinka niin? Hän lainasi tätä viestiä:

 

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.


ja vastasi siihen ratkaisseensa asian näin: 

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.


Joten luehan itse uudelleen, ja paremmin.

Lue itse! Ensimmäinen kirjoitti "Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi..."

 

Miksi siis yrität väittää, että hän antoi ilmaiseksi ja nyt vuokraa? 

Vierailija
604/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on niin paljon tavaraa, että isolla osalla ei ole jälleenmyyntiarvoa tai se on hyvin pieni.

Omistamisessa käy juuri niin, että raha menee sillä hetkellä, kun tuotteen ostaa. Joistain tavaroista ja tuotteista sen saa takaisin, isommasta osasta ei.

Tavarasta on tullut luokkakysymys. Rikkaat voivat luopua kaikesta, koska voivat milloin vain ostaa uudet tilalle. Köyhemmät pitävät kiinni kaikesta.

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.

Eli siis annoit toimivat vehkeet ilmaiseksi pois ja nyt vuokraat jos tarvit? Kuulostaa hullulta.

Taasko täällä pyörii tämä joka lukee toisten viestejä päin mäntyä, ja tekee omia olettamia. Alkuperäisen viestin kirjoittajahan ei ole välttämättä koskaan itse ostanutkaan kyseisiä vehkeitä. 

Kuinka niin? Hän lainasi tätä viestiä:

 

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.


ja vastasi siihen ratkaisseensa asian näin: 

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.


Joten luehan itse uudelleen, ja paremmin.

Lue itse! Ensimmäinen kirjoitti "Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi..."

 

Miksi siis yrität väittää, että hän antoi ilmaiseksi ja nyt vuokraa? 

Korjaan omaa viestiäni. Piti kirjoittaa näin: Henkilö, joka sanoi vuokraavansa, ei sanonut antaneensa mitään ilmaiseksi. Lause "itse olen ratkaissut asian niin..." ei todista mitään ilmaiseksi antamista. 

Vierailija
605/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kolmas jonka torimyynti lähes pysähdyksissä. Aiemmin meni muutamia per kuukausi. Mielestäni hintani ovat kohdillaan,  mietin että mitä itse olisin valmis maksamaan ja vielä olen siitä pudottanut. Ajattelin että kirjat menisi 1€/kovakantinen suht uusi kerran tai kaksi luettu mutta ei. Pitäisi varmaan olla Rämön Hildur-sarjaa että joku ostaisi. 

Vierailija
606/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmas jonka torimyynti lähes pysähdyksissä. Aiemmin meni muutamia per kuukausi. Mielestäni hintani ovat kohdillaan,  mietin että mitä itse olisin valmis maksamaan ja vielä olen siitä pudottanut. Ajattelin että kirjat menisi 1€/kovakantinen suht uusi kerran tai kaksi luettu mutta ei. Pitäisi varmaan olla Rämön Hildur-sarjaa että joku ostaisi. 

Minäkin päätin vihdoin ottaa toridiilin käyttöön kun sitä niin usein on pyydetty. Nyt kun se on, niin ei yhden yhtäkään kauppaa ole tullut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
607/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin päästä eroon Iittalan laisista design-maljakoista, onko vinkkejä missä niitä kannattaisi myydä? Katsoin tori.fistä Aalto-maljakoita ja niitä oli myynnissä aivan jäätävä määrä. Näköjään joku muukin on yhtä kyllästynyt niihin kuin minä....

Vierailija
608/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko teille käynyt raivatessa niin, että jostain tavarasta luopuminen kaduttaa myohemmin? 
Minulle on joskus. Mietin miten sen voi välttää jo siinä karsisssa. Usein ne mitkä harmittaa, on tavarat/vaatteet joihin liittää tunteita jostakin ihmisestä tai tapahtuneesta. Jokunen hieno huonekalu jolle ei ole ollut tilaa. Suurin osa unohtuu sillä hetkellä kun lähtee ulos ovesta. 

Auttaisiko niiden tavaroiden valokuvaaminen? 

Ei välttämättä. Kuvatkin voivat tuhoutua esim. puhelimen tai tietokoneen joutuessa varastetuksi tai mennessä rikki. Joidenkin asioiden kohdalla kuva riittäisi, joidenkin mielestäni ei.

Varmuuskopiot pilvipalveluun, ehdottomasti!   Muutenkin tiedostoista.

Aina. 

Mä en ala maksaa satoja euroja jollekin ulkopuoliselle taholle siitä, että "säilyttää" mun tiedostoja. Ja pahimmillaan vuotaa ulkopuolisille tai urkkii niitä omaksi hyödykseen. Ei kiitos, säilytän haluamani datan omilla, omassa hallussani olevilla kiinto- ym.levyillä.

Puhelimesta voi kuvat ja videot tallentaa vaikka muistitikulle jos ei ole isompaa konetta. Niin ei tarvitse maksaa pilvestä. Edullisempaa on ostaa tikku.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
609/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on niin paljon tavaraa, että isolla osalla ei ole jälleenmyyntiarvoa tai se on hyvin pieni.

Omistamisessa käy juuri niin, että raha menee sillä hetkellä, kun tuotteen ostaa. Joistain tavaroista ja tuotteista sen saa takaisin, isommasta osasta ei.

Tavarasta on tullut luokkakysymys. Rikkaat voivat luopua kaikesta, koska voivat milloin vain ostaa uudet tilalle. Köyhemmät pitävät kiinni kaikesta.

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.

Eli siis annoit toimivat vehkeet ilmaiseksi pois ja nyt vuokraat jos tarvit? Kuulostaa hullulta.

Taasko täällä pyörii tämä joka lukee toisten viestejä päin mäntyä, ja tekee omia olettamia. Alkuperäisen viestin kirjoittajahan ei ole välttämättä koskaan itse ostanutkaan kyseisiä vehkeitä. 

Kuinka niin? Hän lainasi tätä viestiä:

 

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.


ja vastasi siihen ratkaisseensa asian näin: 

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.


Joten luehan itse uudelleen, ja paremmin.

Lue itse! Ensimmäinen kirjoitti "Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi..."

 

Miksi siis yrität väittää, että hän antoi ilmaiseksi ja nyt vuokraa? 

Korjaan omaa viestiäni. Piti kirjoittaa näin: Henkilö, joka sanoi vuokraavansa, ei sanonut antaneensa mitään ilmaiseksi. Lause "itse olen ratkaissut asian niin..." ei todista mitään ilmaiseksi antamista. 

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa viestin lainaaminen?

Vierailija
610/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen, että Torista siirrytty Vintediin. Torissa myytävä tuote saa katseluja alle 10. En ole enää edes viitsinyt lisätä myytävää Toriin. Sen sijaan tänään postitettiin taas kaksi Vinted pakettia. Yritän päästä turhista eroon, kun vielä kauppa käy. 

 

Tänään muuten ostin livekirpparilta lapselle t-paidan, jossa oli kaksi haaleaa tahraa. T-paita oli super perhmeää ja laadukasta luomupuuvillaa, kivalla kuvioinnilla ja hintaa oli euron. Olisi ollut sääli jos se olisi vain heitetty roskiin. Annan paidan vielä myöhemmin eteenpäin siskonpojalle, joka remuaa paljon pihalla. Mielestäni pikkutahraisia, laadukkaita vaatteita voi yrittää myydä eteenpäin jos hinta on matala. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
611/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulen, että Torista siirrytty Vintediin. Torissa myytävä tuote saa katseluja alle 10. En ole enää edes viitsinyt lisätä myytävää Toriin. Sen sijaan tänään postitettiin taas kaksi Vinted pakettia. Yritän päästä turhista eroon, kun vielä kauppa käy. 

 

Tänään muuten ostin livekirpparilta lapselle t-paidan, jossa oli kaksi haaleaa tahraa. T-paita oli super perhmeää ja laadukasta luomupuuvillaa, kivalla kuvioinnilla ja hintaa oli euron. Olisi ollut sääli jos se olisi vain heitetty roskiin. Annan paidan vielä myöhemmin eteenpäin siskonpojalle, joka remuaa paljon pihalla. Mielestäni pikkutahraisia, laadukkaita vaatteita voi yrittää myydä eteenpäin jos hinta on matala. 

On todella sääli, että ihmiset on hyljännyt torin. Minusta taas kätevä, kun voi käydä noutamassa tuotteen. En käytä toridiiliä, en myöskään Vintediä juuri siksi, ettei nouto ole mahdollista. 

Vierailija
612/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä kolmas jonka torimyynti lähes pysähdyksissä. Aiemmin meni muutamia per kuukausi. Mielestäni hintani ovat kohdillaan,  mietin että mitä itse olisin valmis maksamaan ja vielä olen siitä pudottanut. Ajattelin että kirjat menisi 1€/kovakantinen suht uusi kerran tai kaksi luettu mutta ei. Pitäisi varmaan olla Rämön Hildur-sarjaa että joku ostaisi. 

Minäkin päätin vihdoin ottaa toridiilin käyttöön kun sitä niin usein on pyydetty. Nyt kun se on, niin ei yhden yhtäkään kauppaa ole tullut. 

Tällä hetkellä torissa ei mikään liiku. Yhtään kauppaa ei ole kesäkuussa ollut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
613/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei meinaa mennä mikään kaupaksi Torissa. Luulin alun perin omistavani tosi hyvää (siistiä, uudenveroista) tavaraa, mistä saisi ehkä muutamat eurot. Silti ilmoitukset saavat ehkä jonkun muutaman näyttökerran. Olen jo laskenut lisää hintoja ja nyt on jo moni jollain eurolla tai kahdella, joissa ei varmaan monen mielestä olisi edes mitään iloa lähteä postittamaan. 

Tämä ainakin herätti aika hyvin. Nyt on vähän semmoinen tunne, että siinä missä ennen luulin tosiaan omistavani kiinnostavaa hyvää tavaraa, niin nyt ois ihan sama vaikka kuvais koko asunnon materiat nettiin jollain eurolla niin ei niitä kukaan silti halua. Ihan turhaa rompetta. :D

Mikä pakko on kaupustella Torissa? Jo vuosia sitten Tori oli silkka huijarien ja renkaanpotkijoiden kokoontumisalusta, jossa rehellinen myyjä ei saanut yhtään asiallista tarjousta.

Olen vuosia myynyt torissa turhaksi käyneitä tavaroita ja vaatteita. Aina mennyt huvin kaupaksi. Mutta nyt on täysin kuollut paikka.

Vierailija
614/626 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut Sellpyssä myytyä lähes kaiken sinne lähettämäni. Hinta laskee lopulta niin alas, että lähes kaikki menee kaupaksi. Totta kai siitä menee ilmoituspalkkio ja komissio, mutta en olisi jaksanut tehdä myyntityötä joka tapauksessa, vaan heittänyt Uffiin. Ylimääräistä, meille tarpeetonta. Nykyään on tilaa kaapeissa ja vaatehuoneessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
615/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi syy varmaan siihen että tori myy huonosti on se että täällä vauvallakin sitä on pääasiassa vaan haukuttu. Sen sivujen uusimisen jälkeen täällä oli pitkiä ketjuja, monia tuhansia viestejä jossa sitä haukuttiin ja jos joku erehtyi kehumaan niin sai monia kymmeniä alapeukkuja. Itse tykkään kans siitä että noudan tavaran, samalla voi varmistaa että kunto on se mitä on luvattu. Ja hyvin on noudot menneet ja tosi kivojakin ostajia olen tavannut. Itse myös ostan paljon torista mutta tällä hetkellä myyminen olisi tärkeämpää. 

Vierailija
616/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maailmassa on niin paljon tavaraa, että isolla osalla ei ole jälleenmyyntiarvoa tai se on hyvin pieni.

Omistamisessa käy juuri niin, että raha menee sillä hetkellä, kun tuotteen ostaa. Joistain tavaroista ja tuotteista sen saa takaisin, isommasta osasta ei.

Tavarasta on tullut luokkakysymys. Rikkaat voivat luopua kaikesta, koska voivat milloin vain ostaa uudet tilalle. Köyhemmät pitävät kiinni kaikesta.

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.

Eli siis annoit toimivat vehkeet ilmaiseksi pois ja nyt vuokraat jos tarvit? Kuulostaa hullulta.

Taasko täällä pyörii tämä joka lukee toisten viestejä päin mäntyä, ja tekee omia olettamia. Alkuperäisen viestin kirjoittajahan ei ole välttämättä koskaan itse ostanutkaan kyseisiä vehkeitä. 

Kuinka niin? Hän lainasi tätä viestiä:

 

Totta. Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi esimerkiksi pöytä sirkkeliä jiiri sahaa ja muita tarpeettomia tavaroita vaan kyllä niistä pitää saada riittävästi rahaa. Rikkaan voisin antaa kaikki pois ja ostaa sitten jos tarvitsen. Sama koskee montaa muutakin asiaa josta saa yhtään enemmän rahaa kuin pennejä.


ja vastasi siihen ratkaisseensa asian näin: 

Mä olen ratkaissut asian niin, että vuokraan remonttihärvelit silloin kun niitä tarvitsen. Kallista, ehkä. Mutta säästyy säilyttämisen vaiva, ja tietää että laite toimii silloin kun sitä tarvitsee. Aika usein se masiina tuppaa käytön puutteessa hyytymään.


Joten luehan itse uudelleen, ja paremmin.

Lue itse! Ensimmäinen kirjoitti "Ei ole näin asuntovelallisen varaa antaa ilmaiseksi..."

 

Miksi siis yrität väittää, että hän antoi ilmaiseksi ja nyt vuokraa? 

Korjaan omaa viestiäni. Piti kirjoittaa näin: Henkilö, joka sanoi vuokraavansa, ei sanonut antaneensa mitään ilmaiseksi. Lause "itse olen ratkaissut asian niin..." ei todista mitään ilmaiseksi antamista. 

Ymmärrätkö mitä tarkoittaa viestin lainaaminen?

Sinä et taida ymmärtää, että lainausta voi käyttää monella tavalla. Voin esim. lainata sinun viestiäsi ja kertoa että olet väärässä. Toisella kertaa voin lainata jonkun toisen viestiä ja sanoa olevani täysin samaa mieltä kirjoittajan kanssa. 

Vierailija
617/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin päästä eroon Iittalan laisista design-maljakoista, onko vinkkejä missä niitä kannattaisi myydä? Katsoin tori.fistä Aalto-maljakoita ja niitä oli myynnissä aivan jäätävä määrä. Näköjään joku muukin on yhtä kyllästynyt niihin kuin minä....

Livekirppiksellä. Katson mitä torissa myydään, esimjos on 50 e, pyydän 45 e

Vierailija
618/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Parinsa kadottaneet ja risat sukat lähti nyt

Samoin caprit joita ei ole tehnyt mieli käyttää edes nyt kesällä 

Caprit eivät sovi oikeastaan kenellekään. Paksuntavat vaan entisestään kun lahje loppuu epäedulliseen kohtaan. Omistan itsekin kahdet mutta just päätin että tämän kesän käytän omalla pihalla ja sitten kiertoon.

Minusta caprit taas on mukava vaate, olen töissä pitänyt monena lämpimänä päivänä. 

Caprit sopivat heille, joilla ovat selvästi pohjetta kapeammat nilkat. Suomalaisilla on sellainen outo käsitys pukeutumisesta, että joko kaikki pitää näyttää tai peittää. Se on väärin. Oikein on korostaa parhaita puoliaan, joihin kuuluvat selvästi erottuvat nilkat. Sekään kun ei ole kirkossa kuulutettua, että edes hoikalla olisi sellaiset. Minulla lääkitys turvottaa nilkat ja jalkaterät tasapaksuiksi pötköiksi ja sellaista pohkeen ja nilkan kohdalla muodostuvaa kaarretta ei ole. 

Vierailija
619/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käytä capreja ja en niistä pidä, mutta ymmärrän, että täällä on paljon eri-ikäisiä ihmisiä, joilla on erilaiset mieltymykset. Itse olen (nuorison mukaan) juuri sellainen värikkäitä mekkoja käyttävä keski-ikäinen. Caprit olivat muotia 20 vuotta sitten, joten siksi ne ovat ikäiselleni vähän nou nou. Mut oikeastaan ympäristön kannalta on hyvä asia, että eri-ikäiset tykkäävät eri jutuista. Itse ysärillä teininä ostelin ikivanhoja miesten housuja 70-luvulta ja grungevillatakkeja. Nyt ehkä joku nuori haluaa ostaa vaarini vanhan trenssin tai tuulitakin. Ja ehkä joku arvostaa entisiä caprimittaisia jumppahousujani (jotka varmasti ovat kohta taas kuumaa kamaa, mutta silti en ehkä niihin taivu). 
Pahin uhka tekstiilien kierrätykselle on ultrapikamuoti: mikään vaate ei säily ihmiseltä toiselle vaan on vaan sielutonta p*skaa, myrkyllistä, epäeettisesti tuotettua jne.


Nyt lähti laukalle tämä ajatus, joka capreista lähti. Pukeutukoon jokainen omaan tyyliin, ja vapauttakaamme käyttökelpoista, turhaa tavaraa muiden iloksi.

Vierailija
620/626 |
26.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime päivinä tuskaillut aiheen parissa nimeltä siivouskaappi ja miksi sinne ei löydy juuri mitään vaihtoehtoja tavarakaaoksen kesyttämiseksi. 

Meillä on keittiössä ja kylppärissä pienet laatikot varattu siivousvälineille, joita tarvitaan ko. Paikoissa. Keittiössä keittiönpesuaine, pari rättiä ja sientä sekä astianpesukoneen tabletit, muun muassa. Kylppärissä kylppärinpesuaine, saumojen jynssäysharjoja, kalkinpoistoainetta, ynnä muuta siellä tarvittavaa. 

Siivouskaappi on kuitenkin yksi murheenkryyni. Purimme siivouskaapin vanhat sisusteet pois, koska ne olivat rikkinäisiä ja hajonneita laatikoita ja naulakoita 80 luvulta. Ajatus oli päivittää kaapin sisusteet vastaamaan nykypäivää. 

Mutta annas olla, juuri mitään vaihtoehtoja markkinoilla ei olekaan! Joitakin kapeita hyllyköitä sekä muutamia erilaisia siivouskaappiin imurille ynnä muille sopivia, mutta kalliita ulosvedettäviä vaunuja. Tuntuu että vaihtoehtoja erilaisille, varsinkin vanhemmille kaapeille ei juuri ole. 

Onko muut törmänneet tähän ilmiöön? Siivoustarvikkeet karsin rankalla kädellä niin, että nyt ne voisi vaan asetella kaappiin hyvillä mielin - mutta mistään ei löydy erilaisille kaapeille sopivia sisusteita. 

Olen hieman ymmälläni, tässä olisi firmoille markkinarakoa.