Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Työtön=naapuri joka jää aamulla nukkumaan kun toinen lähtee töihin"

Vierailija
15.04.2026 |

Rouva Grahn-Laasonen, ette ole kenties vuorotyöläisistä kuullut?

Kommentit (150)

Vierailija
101/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni tekee myös töitä etäältä. Tai sitten esimerkiksi tapaus minä, joka olen tohtoriopiskelija. Teen usein tutkimusta kotoa käsin eikä minulla ole mitään säännöllisiä ns. toimistoaikoja. Apurahaa kuitenkin saan, joten olen sikälikin töissä. 

Apuraha = työttömyyskorvaus.

Et sinä mitään töitä tee, vaan loisit!

Vierailija
102/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministerin soisi ajattelevan että syyttä työttömiksi jääville voisi järjestää henkistäkin tukea eikä ainaista mollaamista.

Raippaa te tarvitsette, sitä varten se aktiivimalli suunniteltiin. Typerää, että se sanktio poistettiin siitä, jos ei saanut työtä, tai ei muita aktiivitoimia täyttänyt.

Mene jo ryzzätrolli narun jatkeeksi 

Eipä ole ennen ryssäksi haukuttu. Oliko Sipilän hallitus myös näitä ryzzätrolleja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Petteri, missä ne 100 000 työpaikkaa?

He ovat tehneet työllisyystoimia 100 000 työpaikan verran, eikö se riitä?

Eli sen verran olisi nyt työttömiä enemmän, mikäli ei olisi tehty mitään.

Paskan marjat. 

Tälläset valheetko saavat sut nukkumaan paremmin öisin. Eihän näitä valheita kukaan muu usko kuin sinä. 

Vierailija
104/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törkeä luuska tämä on itse. Toivottavasti karma kostaa tuolle kummalliselle sössöttäjälle.

Vierailija
105/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin mun työtön naapuri jää nukkumaan jos ei ole tarvetta nousta, itekin jäisin. Meen seiskaksi töihin, miksi meidän molempien pitäis nousta ennen sian pieremää? 

Vierailija
106/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut tekevät töitä eri aikaan kuin toinen. Osa jopa ajatustyötä tai kädentaidot.

Eikä! Koskaan kuullutkaan tämmöisestä. T. Sanni GL

Vierailija
107/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi jäädä samantien työttömäksi niin saa nukkua aamulla. 

Muuhun ei sitten oikeen varaa olekkaan kun nukkumiseen.

Vierailija
108/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itselleni muistui mieleen, että mikäs se Riikkulin työhistoria taas olikaan kun CV:ssä ei näy mitään neljääntoista vuoteen ennen politiikkaa

Teki YouTube-videoita, eli vaikuttaja. 

Saiko se niistä rahaa?

Vierailija
109/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Grahn-Laasosen puhe oli silkkaa työttömien syyllistämistä ja halveksuntaa! Ei taida tuo nainen osata hävetä puheitaan.

Minut 63 v. irtisanottiin sote-alalta. Olen juuri tuo pienipalkkainen raataja, aikaisin aamulla lähtijä,  kahden lapsen äiti. Toisinaan työmatkaan kului 3 h päivässä. 

En ole valinnut tätä työttömyyttäni. Olisin halunnut viettää eläkkeelle läksijäisiä työtovereiden kanssa 2 vuoden päästä. Nyt pitikin lähteä häntä koipien välissä heti YT:iden jälkeen. 

Häpeäpaaluun joutaisin Grahn-Laasosen mielestä. Mitä väliä että on työelämää takana 43 vuotta - ei näköjään mitään.

Vierailija
110/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja miksi työttömän pitäisi herätä samaan aikaan kuin työssäkäyvän? Saako siitä hyvästä kirkkaamman kruunun jostain, joskus?

Vierailija
111/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se työtön naapuri saisi lähteä töihin, tai menettää kaikki tuet, kun ei työt kiinnosta.

Vierailija
112/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Edelleenkin työttämät saavat liikaa rahaa. Sen mitä oon vierestä nähny, niin aina vaan on joka viikko on varaa ryypätä pari päivää.

Höpön höpö. Minä olin työttömänä työnhakijana 11 vuoden ajan. HUS laittoi pihalle 50 vuotislahjana. Määräaikainen työ loppui eikä uutta löytynyt.

Sain ensin sen aikaisen ansiosidonnaisen ja siihen perään peruspäivärahan. Se peruspäiväraha on 550,- kk. En saanut mitään muuta, sillä juuri elää jos on aviopuoliso joka osallistuu kuluihin. Turha on kenenkään kadehtia. Siinä on kova TYÖ, että pystyy edes ihmisarvonsa säilyttämään. Minulla on 34 vuoden työhistoria takana. Onneksi, saan sitten aikanaan pienen työeläkkeen. Antakaa työttömien olla reauhassa, aika moni on siinä tilanteessa ilman omaa TAHTOAAN. 

Siis, antakaa työttömien nukkua? Miksi meidän muiden pitäisi nukkumisesta maksaa?

No 24/7:kö pitäisi päivystää että josko joku työhakemus tärppäisi?

Vierailija
113/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mullakin tuli heti mieleen, että miten se työtön nyt jokaisen naapurin kohdalla voisi nukkua. Joku menee aamuun, joku iltaan, kolmas yövuorossa. Tervetuloa todelliseen elämään poliitikot!

Voisivat joskus kokeilla pitää istuntoja vaikka perjantai-illalla. Kaikki virka-aikatyöllisetkin voisivat katsoessa ottaa kaljaa ja nauraa noille kusipäille.

Vierailija
114/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se työtön naapuri saisi lähteä töihin, tai menettää kaikki tuet, kun ei työt kiinnosta.

Näkispä sen päivän kun sä menet töihin

Taitaa helvettikin jäätyä sitä ennen

Vierailija
115/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse nautin olla osa-aikatyössä. Mulla ei ole aikomustakaan hakea kokoaikatyötä. Pärjään täällä paikalla oikein hyvin eikä tarvi aamulla herätä aikaisin töihin paitsi joskus mutta todella harvoin. Tunteja kertyy sen verran että saan täydet kesälomat kuten kokoaikaisetkin.

Onnoksi sulta vietiin se 300€😁

Ei vaikuta mun elämään. Palkka sen verran hyvä että en hae tukia.

Eli ei multa ole mitään viety.

Eli vielä lisää pitää leikata, että alkaa työt kiinnostaa.

Eihän hänen tarvitse tehdä enempää vaikka muilta leikattaisiinkin.

Vierailija
116/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi toi juppi -Stubbin kaveri jää kohta äitiyslomalle. 

Miten joku kehtaa edes tuota Sanni-oksetusta panna?! 🤮🦠

Tähän sopisi se Ripsipiirakan legendaarinen biisi.

Vierailija
117/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanni kuninkaaksi!

No jopa olisi melkoista kun nainen valittaisiin kuninkaaksi. Toisaalta nykyisellä lailla mieheksi identifioituminen ei ole ongelma.

Vierailija
118/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeistohallitus loi kokoomuspolitiikalla euroopan korkeimman työttömyyden ja konkurssitsunamit - siihen onkin hyvä sitten ylimielisenä helppo huudella perään risusavottaa, haukkua laiskoiksi ja leikata minimiperusturvaa - kunhan on toki ensin tehty veroalet omaan tuloluokkaan ja yhteisöveroalet kokoomuksen vaalirahoittajille.

Todella vastenmielisen irvokkaita ihmishirviöitä.

Tämä kierosilmä akka joka tänäänkin huuteli ylemmyydentuntoisena kyselytunnilla on kaikkien vastenmielisten kuningatar.

Toivon tuolle rutkasti epäonnea elämään. Oppisko olemaan sitten, epäilen. 

Vierailija
119/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ministerin soisi ajattelevan että syyttä työttömiksi jääville voisi järjestää henkistäkin tukea eikä ainaista mollaamista.

Raippaa te tarvitsette, sitä varten se aktiivimalli suunniteltiin. Typerää, että se sanktio poistettiin siitä, jos ei saanut työtä, tai ei muita aktiivitoimia täyttänyt.

Jo on kumma jos ei seitsemän päivän karenssi yhdestä laiminlyönnistä ja kuuden viikon työssäolovelvoite toisesta riitä raipaksi.

Vierailija
120/150 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt on huhtikuun puoliväli. Maa on vielä roudassa, joten ei ole asvalttihommia vielä tehtäväksi. 3-4 viikon päästä olisikin jo. Että kylkeä käännän aamulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kuusi