"Työtön=naapuri joka jää aamulla nukkumaan kun toinen lähtee töihin"
Rouva Grahn-Laasonen, ette ole kenties vuorotyöläisistä kuullut?
Kommentit (150)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itselleni muistui mieleen, että mikäs se Riikkulin työhistoria taas olikaan kun CV:ssä ei näy mitään neljääntoista vuoteen ennen politiikkaa
Teki YouTube-videoita, eli vaikuttaja.
Toisin sanoen "työtön loinen"
Vierailija kirjoitti:
Lisäksi ihminen voi tehdä etätöitä, jotka alkaa esim. klo 10. Ei silloin tarvitse klo 6 aikaan herätä.
Tuo onkin ainoa mahdollisuus saada koko oma kapasiteetti työmarkkinoiden käyttöön meillä hyvin iltavirkuilla. Mitä hyötyä siitä on, että lähtee zombina kuuden aikaan liikkeelle, kun korkeintaan 30% aivokapasiteetistä on käytössä ennen kello kymmentä?
niinhän se jää ,mutta silloin ei kulu energiaa. kun makaa niin pysyy hengissä ja sitähän se työttömän elo on hengissä pysymistä. en ole tuosta forssan ihmeestä koskaan pitänyt jotain ihmiselle vierasta on hänessä.
Vierailija kirjoitti:
"Ehkä nämä kerrostalokyttääjät tulisi laittaa ihan omalle alueelle asumaan?"
Onhan se työtä sekin, että seuraa mitä ympärillä tapahtuu. He ovat kullanarvoisia silloin, kun pöntöt pistävät paikkoja pirstaleiksi. Pitää saada lisää tarkkailijoita poliisin leipiin.
Sä haluat Stasin Suomeen? No, niinpä tietenkin.
Kokoomuksen retoriikassa yritetään aina laittaa vastakkain työttömät ja pienituloiset työlliset, Kokoomuksen ollessa muka jotenkin jälkimmäisen ryhmän asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on jopa kokoomuslaiseksi hämmentävän vähäjärkinen ihminen. Pelottavaa, kuinka vähällä älyllä tätä maailmaa johdetaan ja erityisesti on pelottavaa, että hänellä on vastuuta yhtään mistään muusta kuin oman takapuolensa pyyhkimisestä.
Toinen yhtä vähäjärkinen oli Sari Sarkomaa (kok), joka lausui pienituloisista: ”Parilla kympillä ihminen hankkii vaikka monen viikon ruoat”. Ei mitään todellisuudentajua ja kykyä asettua omasta elämäntavastaan eroavien elämäntilanteeseen.
Sari ei ole joutunut ikinä kauppakuittia vilkaisemaan. Ei oo kiinnostanut, kun kortilla höylää.
Eduskunnasta löytyy näitä, joilla ei mitään käsitystä, mitä oma eläminen maksaa. Parilla kympillä Sari ei selviäisi edes yhtä päivää.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomuksen retoriikassa yritetään aina laittaa vastakkain työttömät ja pienituloiset työlliset, Kokoomuksen ollessa muka jotenkin jälkimmäisen ryhmän asialla.
No, ei todellakaan ole, eikä edes köyhän yksinyrittäjän.
graani laaksonen saa ä-lomalta täyten ministeripalkan.
Välikysymys koski työttömyyspäivärahan suojaosan poistoa. Eli niitä, jotka EIVÄT jää kotiin nukkumaan, vaan tekevät osa-aikaista työtä sen verran, kun sitä on tarjolla.
Nykyään toki on kannattavampaa jäädä sinne kotiin nukkumaan, kun siitä osa-aikaisesta työstä ei jää mitään käteen.
Vierailija kirjoitti:
Pummeja hekin.
Poliisit, hoitsut, lastensuojelulaitosten duunarit? Kaikki kolmivuorotyöläiset..?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatellaan, että työtön vaan jää nukkumaan? Kyllä minä nousen samaan aikaan kuin töissäkäyvä mieheni, että saadaan juoda aamukahvit yhdessä. ja nousisin muutenkin, aamuvirkku kun olen ollut aina.
Nämä jotka syyttelevät työttömiä nukkumaan jäämisestä ovat itse sellaisia vetelyksiä, että varmaan ilman työtä makaisivatkin puoleen päivään.
Minä herään puolenpäivän aikaan, koska teen usein hommia koneella pikkutunneille asti. En siis kerkeä nukkumaan. Vetelykseksikö mun pitäisi ruveta, kun aikatauluni häiritsee? Olen kyllä ihan hiljaa yöllä, ainoastaan näppäimistön näpytystä kuuluu.
Tänäänkin TULIN TÖISTÄ aamulla nukkumaan, kun Grahn-Laasoset lähti töihinsä, joten umpioelävä "ministeri" voi haistaa v...n.
YRITTÄJIEN tyytyväisyys hallitukseen on notkahtanut selvästi. Asiasta kertoo Suomen Yrittäjät toteuttamansa gallupin pohjalta.
Tällä hetkellä yrittäjistä tyytyväisiä hallitukseen on 36 prosenttia. Vielä toukokuussa tyytyväisiä oli 42 prosenttia yrittäjistä.
- Talouden hyytymä, kasvun puute ja kiihtyvä julkisen talouden velkaantuminen laskevat yrittäjien tyytyväisyyttä, SY:n toimitusjohtaja Mikael Pentikäinen toteaa.
Jos työtöntä vaaditaan aamulla heräämään kuudelta, niin työnantaja vaatii sen jälkeen työssä olevilta, että heräävät neljältä tai ei saa nukkua lainkaan.
Siksi kenenkään normaalipalkkaisen tai pienipalkkaiset ei kannata lähteä tähän syyllistämiseen mukaan.
Ei ole mitään ahkeran työntekijän palkintoa tiedossa, vaan kurjuutta halutaan, jotta voisi kurjuuttaa työssä vielä olevia lisää.
Mitä vi....... se kenellekään kuuluu mihin aikaan kukakin herää.
Jos nukkuu työssä käyvänä klo. 22-06 ja työttömänä klo. 00-08, niin mikä ero näissä on?
Onko laiskempaa nukkua aamulla kuin illalla ?
Vierailija kirjoitti:
Mitä vi....... se kenellekään kuuluu mihin aikaan kukakin herää.
Sannuli Raatolaasoselle näköjään kuuluu vaikkei mistään mitään ymmärräkkään
Vierailija kirjoitti:
Miksi ajatellaan, että työtön vaan jää nukkumaan? Kyllä minä nousen samaan aikaan kuin töissäkäyvä mieheni, että saadaan juoda aamukahvit yhdessä. ja nousisin muutenkin, aamuvirkku kun olen ollut aina.
Nämä jotka syyttelevät työttömiä nukkumaan jäämisestä ovat itse sellaisia vetelyksiä, että varmaan ilman työtä makaisivatkin puoleen päivään.
Voi olla, että nukun pitempään nyt työttömänä kuin naapuri, joka lähtee töihin 6.30. Herään kuitenkin aina aiemmin kuin työllinen puoliso (etätöissä). Pakko on valvoa herkkäunisena, koska se ei mene nukkumaan kun joskus 00.30 aikaisintaan. Aloittelee sitten ehkä 11-12 aikaan. Ei ole herkkua, vaikka olen aamutorkku. Naapurilla myös jännä tapa soittaa autontorvea ennen lähtöä, että puoliso saisi vipinää kinttuun, kun samassa kyydissä lähdössä :( ihan /c:stä. Meillä nukkumisaikataulut edes jotenkin kohtuullisesti sopi yhteen ennen koronan tuomaa etää ja työttömyyttä (ei siis tarvi huomioida nukkumista).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Edelleenkin työttämät saavat liikaa rahaa. Sen mitä oon vierestä nähny, niin aina vaan on joka viikko on varaa ryypätä pari päivää.
Höpön höpö. Minä olin työttömänä työnhakijana 11 vuoden ajan. HUS laittoi pihalle 50 vuotislahjana. Määräaikainen työ loppui eikä uutta löytynyt.
Sain ensin sen aikaisen ansiosidonnaisen ja siihen perään peruspäivärahan. Se peruspäiväraha on 550,- kk. En saanut mitään muuta, sillä juuri elää jos on aviopuoliso joka osallistuu kuluihin. Turha on kenenkään kadehtia. Siinä on kova TYÖ, että pystyy edes ihmisarvonsa säilyttämään. Minulla on 34 vuoden työhistoria takana. Onneksi, saan sitten aikanaan pienen työeläkkeen. Antakaa työttömien olla reauhassa, aika moni on siinä tilanteessa ilman omaa TAHTOAAN.
Siis, antakaa työttömien nukkua? Miksi meidän muiden pitäisi nukkumisesta maksaa?
Teki YouTube-videoita, eli vaikuttaja.