Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nauhoitin neurologian päivystyksen tapahtumat

Vierailija
17.10.2011 |

Tässä on julkisen terveydenhuollon alennustila: (pitkä teksti, pahoittelen)

Olin jokin aika sitten HYKS:n neurologian päivystyksessä puutumis- ja huimausoireiden takia. Mitään vakavaa ei monimutkaisissa tutkimuksissa havaittu, paitsi että kuumetta oli 37,7 - lääkäri sanoi, että se johtuu vain tästä jännityksestä, ja koska tulehdusarvot ovat normaalit, niin ei ole mitään tulehdusta. Nuori kohtelias mieslääkäri päästi minut kotiin ja ilmoitti, että pitää ottaa yhteyttä, jos oireita tulee lisää tai uudelleen.

No, sitten kävi niin, että saman viikon lopulla alkoi huimata ihan hirveästi, tuntui etten saanut oikein puhuttua, enkä edes nähtyä, ja päätä alkoi särkeä ihan hirveästi. Olo oli todella outo. Mies soitti neurologian yksikköön ja kysyi, mitä tässä tulisi nyt tehdä. Siellä he papereistaan näkivät, että olen juuri ollut osastolla, ja sanoivat, että pitää tulla uudestaan.

Mies vei mut sinne odotussaliin ja lähti töihin. Odottelin varmaan 1,5 tuntia. Sitten nuori naislääkäri tuli odotussaliin ja kutsui mua nimeltä. Hän alkoi selittää asiaansa siinä keskellä odotussalia, johon sanoin, että aiotaanko tämä keskustelu käydä täällä odotussalissa. "Kyllä", oli naisen kommentti pitkin nenänvarttaan. Sanoin, että haluan puhua yksityisemmin.

Menimme sitten kahden vastaanottohuoneen väliseen pieneen "käytävään", molemmista huoneista kuului keskustelut ja varmaan meidän keskustelut kuuluivat sinne. Lääkäri sanoi, että hän ei ymmärrä, miten olet hakeutunut tänne,koska mikään oireistasi ei viittaa mihinkään vakavaan. Sanoin, että eikö hän edes suostuisi kuuntelemaan, mitä oireita minulla on. Kerroin ne hänelle, ja hän sanoi, että tuollaiset huimaukset ja säryt eivät ole edes mahdollisia, että kuvittelet koko tilanteen.

Tässä vaiheessa mulla järki vähän leikkasi, pistin käteni laukkuun ja laukkuni suojissa avasin iPhoneni ja pistin siitä äänityksen päälle. Annoin naisen paasata ihan rauhassa. Sieltä tuli mm. tekstiä, miten hän ei jaksa enää jankata minun kanssani yhtään, että minä voisin pikkuhiljaa lähteä KÄPYTTELEMÄÄN pois, että täällä on odotussalissa väkeä, eikä hänellä ole aikaa hoitaa tapauksia, jotka ovat tulleet tänne turhaan. Kysyin moneen kertaan, että miten hän voi tehdä diagnoosin kahden potilashuoneen välikössä, ja hän sanoi, että kaikki tarvittava on tehty ja hän lähtee nyt itse kävelemään, jos tätä asiaa pitää vielä jauhaa. Ääni yltyi huudoksi. Loppukommentti oli, että nyt pihalle täältä ja ulos koko rakennuksesta, että mene alueesi päivystykseen jos koet sen tarpeelliseksi.

Tässä vaiheessa multa pääsi jo itku, ja lääkäri sanoi, että hänellä ei ole aikaa jäädä tähän, tiedät varmaan missä on ulko-ovi. Sitten hän lähti pois ja jätti oven auki, minä jouduin lähtemään ulos.

Soitin miehelleni joka tuli hakemaan kesken työpäivän, hän soitti Mehiläisen päivystykseen, jonne menimme. Siellä tehtiin taas lisää verikokeita ja tutkimuksia, ja havaittiin, että CRP on noussut yli 300!!! - siellä neurolla se oli ollut alle 10. Kuumetta oli 38,2, mutta en oikein ollut tuntenut kuumetta, sillä huimaus ja päänsärky veivät voiton kuumeoireista. Mulla diagnosoitiin akuutti ja paha myyräkuume, jonka johdosta munuaiset olivat alkaneet käydä jo vajaateholla! Jouduin sairaalaan. Kaikki ällistelivät neurologian päivystyksen käyttäytymistä, mutta enpä kertonut heille, että mulla on nauhoite.

Nyt olen parantunut, mutta olen ihan raivoissani. Mies myös. Neurolla olisi pitänyt ottaa mut vakaavasti, ja ihan takuulla teen tästä potilasasiamiehelle valituksen. Ja lähetänpä nauhoitteen tämän lääkärin esimiehelle.

En olisi uskonut, että julkinen terveydenhuolto on vajonnut näin alas!

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vältellä nuoria naislääkäreitä tästedes. Tai lyödä nyrkkiä pöytään!!

Vierailija
22/72 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko hommata sairausvakuutus jotta pääsee yksityiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko neurologeillä itsellä "hermostossa" vikoja?

Vierailija
24/72 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä on julkisen terveydenhuollon alennustila: (pitkä teksti, pahoittelen)

Olin jokin aika sitten HYKS:n neurologian päivystyksessä puutumis- ja huimausoireiden takia. Mitään vakavaa ei monimutkaisissa tutkimuksissa havaittu, paitsi että kuumetta oli 37,7 - lääkäri sanoi, että se johtuu vain tästä jännityksestä, ja koska tulehdusarvot ovat normaalit, niin ei ole mitään tulehdusta. Nuori kohtelias mieslääkäri päästi minut kotiin ja ilmoitti, että pitää ottaa yhteyttä, jos oireita tulee lisää tai uudelleen.

No, sitten kävi niin, että saman viikon lopulla alkoi huimata ihan hirveästi, tuntui etten saanut oikein puhuttua, enkä edes nähtyä, ja päätä alkoi särkeä ihan hirveästi. Olo oli todella outo. Mies soitti neurologian yksikköön ja kysyi, mitä tässä tulisi nyt tehdä. Siellä he papereistaan näkivät, että olen juuri ollut osastolla, ja sanoivat, että pitää tulla uudestaan.

Mies vei mut sinne odotussaliin ja lähti töihin. Odottelin varmaan 1,5 tuntia. Sitten nuori naislääkäri tuli odotussaliin ja kutsui mua nimeltä. Hän alkoi selittää asiaansa siinä keskellä odotussalia, johon sanoin, että aiotaanko tämä keskustelu käydä täällä odotussalissa. "Kyllä", oli naisen kommentti pitkin nenänvarttaan. Sanoin, että haluan puhua yksityisemmin.

Menimme sitten kahden vastaanottohuoneen väliseen pieneen "käytävään", molemmista huoneista kuului keskustelut ja varmaan meidän keskustelut kuuluivat sinne. Lääkäri sanoi, että hän ei ymmärrä, miten olet hakeutunut tänne,koska mikään oireistasi ei viittaa mihinkään vakavaan. Sanoin, että eikö hän edes suostuisi kuuntelemaan, mitä oireita minulla on. Kerroin ne hänelle, ja hän sanoi, että tuollaiset huimaukset ja säryt eivät ole edes mahdollisia, että kuvittelet koko tilanteen.

Tässä vaiheessa mulla järki vähän leikkasi, pistin käteni laukkuun ja laukkuni suojissa avasin iPhoneni ja pistin siitä äänityksen päälle. Annoin naisen paasata ihan rauhassa. Sieltä tuli mm. tekstiä, miten hän ei jaksa enää jankata minun kanssani yhtään, että minä voisin pikkuhiljaa lähteä KÄPYTTELEMÄÄN pois, että täällä on odotussalissa väkeä, eikä hänellä ole aikaa hoitaa tapauksia, jotka ovat tulleet tänne turhaan. Kysyin moneen kertaan, että miten hän voi tehdä diagnoosin kahden potilashuoneen välikössä, ja hän sanoi, että kaikki tarvittava on tehty ja hän lähtee nyt itse kävelemään, jos tätä asiaa pitää vielä jauhaa. Ääni yltyi huudoksi. Loppukommentti oli, että nyt pihalle täältä ja ulos koko rakennuksesta, että mene alueesi päivystykseen jos koet sen tarpeelliseksi.

Tässä vaiheessa multa pääsi jo itku, ja lääkäri sanoi, että hänellä ei ole aikaa jäädä tähän, tiedät varmaan missä on ulko-ovi. Sitten hän lähti pois ja jätti oven auki, minä jouduin lähtemään ulos.

Soitin miehelleni joka tuli hakemaan kesken työpäivän, hän soitti Mehiläisen päivystykseen, jonne menimme. Siellä tehtiin taas lisää verikokeita ja tutkimuksia, ja havaittiin, että CRP on noussut yli 300!!! - siellä neurolla se oli ollut alle 10. Kuumetta oli 38,2, mutta en oikein ollut tuntenut kuumetta, sillä huimaus ja päänsärky veivät voiton kuumeoireista. Mulla diagnosoitiin akuutti ja paha myyräkuume, jonka johdosta munuaiset olivat alkaneet käydä jo vajaateholla! Jouduin sairaalaan. Kaikki ällistelivät neurologian päivystyksen käyttäytymistä, mutta enpä kertonut heille, että mulla on nauhoite.

Nyt olen parantunut, mutta olen ihan raivoissani. Mies myös. Neurolla olisi pitänyt ottaa mut vakaavasti, ja ihan takuulla teen tästä potilasasiamiehelle valituksen. Ja lähetänpä nauhoitteen tämän lääkärin esimiehelle.

En olisi uskonut, että julkinen terveydenhuolto on vajonnut näin alas!

arvaanko oikein että olet äänestänyt kokoomusta ja tulet jatkossakin äänestämään? 

toinen, mitä sille myyräkuumeelle siitten olisi pitänyt tehdä? Onko se oikeastaan kovin kiireellinen se sen hoito? Meinaan vaan että jos munuaiset lakkaa toimimastam niin nehän tietenkin hoidetaan, mutta et ainakaan kertonut että sulta oisi pissan tulo jo loppunut. Jos sulla olisi tuo oire ollut jo mennessäsi sille huonolle lääkärille, niin oisihan ne kai suhtautunut asiaan vakavammin?  Tuntuu nyt että jonkun aikaa kului aikaa ennen kun menit yksityiselle, ja siinä vaiheessa tilanteesi oli jo pahentunut munuaishäiriöksi asti.

Sit semmonen että potilasasiamies ei tee asialle mitään, paitsi antaa lomakkeen jolla voi kannella ylilääkärille, mutta ei sekään tee asialle mitään. AInoa tehokas toimi on tehdä rikosilmoitus virkavelvollisuuden laiminlyönnistä. unohda Valvirat ym. Valvian sivuilla kerrotaan huomautuksista joita he on antaneet vuoden viiveellä kuolemantapaturmista ym. ja mitään muuta seurausta ei lääkäri ole ikinä saaanut kuin  vain huomautuksen. EI muutosta, ei sakkoa, ei potkuja, jos haluat korvauksen, tee rikosilmoitus poliisille, ei muille.

Vierailija
25/72 |
29.09.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko salanauhoittaminen muuten laillista?

Vierailija
26/72 |
29.05.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, toiminnallisten/funktionaalisten neurologisten häiröiden kanssa kamppailevat. Ne kenellä on neurologisia häiriöitä, mutta ei ole löydetty diagnoosia tai on epäselvyyksiä niin suosittelen, että tulisitte ryhmäämme jota olemme perustamassa. Siellä voisimme jakaa näitä ajatuksia ja ideoita lisää. Tarkoituksena olisi perustaa järjestö, mikäli on paljon sellaisia tarvitseville. Pohjoismaiden ryhmämme on Funktionella neurologiska symptom ja löytyy Facesta.

Vierailija
27/72 |
24.11.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuotapa harmikseen en olekkaan itse kokeillut. Pitääpä muistaa...

Itse en ole ymmärtänyt ihmisten suunnatonta arvostusta lääkäreitä kohtaan. Samanlaista porukkaa kuin kuopan vierellä syljeksivät kunnan lapiomiehet. On hyviä ja huonoja. Olettamus, kun tuntuu olevan, että joukossa ei ole mätiä omenoita ollenkaan. Se miten paljon veikeet veijarit tekee vääriä tulkintoja tai määrävät tilannetta pahentavia lääkkeitä on kokonaan unohduksissa. Kuuluisa valelääkärikin teki varmaan keskiarvoa vähempi huonoja ratkaisuja.

Eikö se lääkärin touhu ole muistissa olevien tietojen yhdistämistä. On konemaisesti opiskeltu taudit ja sitten kun syöttää oireet saa vastauksen. Ongelma taitaa vielä korostua kun vastaanotto ajat lyhenevät. Tuloshan on enempi riippuvainen siitä, miten potilas osaa asiansa kertoa. Toisaalta miten 24h valvonut lääkäri pystyy tekemään vastuullisia päätöksiä kiireisessä päivystyksessä? Eikö pitäisi tehdä pistokoemaisia tarkastuksia ja todeta nykytila. Rahalla saa ja hevosella pääsee. Entä sitten pikkukuntien valinnanvapaus, kun samat lääkärit istuvat joka pöydän takana?

Vierailija
28/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni tuli vielä pahempi teko lohjan sairaalassa. Meni ylirasitus oireiden vuoksi treenannut liikaa yleiselle osastolle. Syömättä juomatta toistavrk.kokeiden vuoksi. Heikoilla kaikin puolin aamulla tuli riita kun ei saanut nukuttua viereinen poitilas kaatuili päälle.,säikähtäen heräsi.

Sairaanhoitajien kanssa sanaharkkaa joka oli aiheesta,koska ystäväni on absoluuttisen rehellinen.Kutsu neurologin puheille ja ajokortti pois ilman tutkimisia. Nyt on ollut vuoden pois ja kahden maatilan hoito ja tenniksen pelaaminen ja kaikenlainen liikunta jäänyt vähälle.

Hänen sijoitus työnsä kärsii joka tuo suuret tulot lohjan kunnalle. Ajelee ympäri eurooppaa messuilla mutta venäläisellä kortilla.Suomessa neurologi Viksted on ylittänyt asemansa joka tuntus olevan presidentistä seuraava . Ystävälläni on ajokortti viideksi vuodeksi trafilta mutta vielä tämä tunnoton neurologi kiusaa vanhusta .

Sellainen on lohjan sairaalan tapa ja kielen käyttö.Neljä neurologia on tutkinut miehen ,kukaan ei uskalla asettua vikxtedin tielle.

Nyt kysyisin asian eteenpäin viemistä. Onko tahoa suomessa tai eussa.

Vierailija
29/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie asia eteenpäin oikeusteitse. Hyvä että sinulla on nauhoite. Isäni teki hieman samoin; aina lääkärin kanssa puheissa ollessaan soitti minulle, että kuulin kaiken, mitä lääkäri sanoi. Oli karua, suorastaan väkivaltaista suhtautumista monestikin.

30/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:39"]

[quote author="Vierailija" time="12.10.2014 klo 22:31"]Miten onnistuit pääsemään suoraan neurologian polille? Lähetteelläkin kestää kuukausia ennen kuin saa ajan.

Mua kiinnostaa kans!

Ei kait se mennyt neurologian polille, vaan neurologian päivystykseen. Jos sen potilastiedoissa luki että se pitää päästää sinne jos oireet jatkuu. Tosin ei ap taida olla vastaamassa, kun ketju on kolme vuotta vanha.

Joo, varmaankin sairaalan neurologinen päivystys oli kyseessä ap:lla (tai siis niinhän otsikossa sanotaankin). Sinne pääsee, kun menee sairaalan yleiseen päivystykseen, ja päivystävä lääkäri siirtää neurologisten oireiden takia sinne saman tien.

Neurologisessa päivystyksessä tehdään päyvystysluontoisesti eli saman tien joitain tutkimuksia, kuten aivojen ct-kuvaus, selkäydinpunktio ja verikokeita. Niiden tulosten perusteella neurologi joko siirtää osastolle tai lähettää kotiin. Jos tulee lähetetyksi kotiin, yleensä pääsee sinne suoraan palaamaan, jos oireet jatkuvat ja pahenevat, koska päivystyksen vastaanottovirkailija näkee tiedoista, että siellä on tutkittu viimeksi.

Järkyttävä tosiaan tuo ap:n kokema hoidon laiminlyönti ja asiaton kohtelu. Vaikkei myyräkuume kai kuulukaan neurologian piiriin, hoitava lääkäri on vastuussa siitä, että potilas siirretään oikeaan paikkaan saamaan hoitoa.

Vierailija
31/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on samanlaisia kokemuksia Tyksin neurologialta. Sairastan epilepsiaa ja joskus päätä särkee, mut ei tuu mitään kohtauksia. Otan silloin, ehkä kerran pari kuukaudessa 1! särkylääkkeen päivässä. Kävin sitten kontrollikäynnillä ja lääkäri kysyi epilepsiakohtauksista, sanoin, että ei oo ollut, mut pää särkee pari kertaa kuussa, jolloin otan 1 tabletin päivässä tähän särkyyn. Sit lääkäri sanoo, juu, ei semmosia ollenkaan saa ottaa, ei ole hyväksi epilepsian suhteen. Ja kaveri on itse aikaisemmalla käynnillä kirjoittanu ne päänsärkyyn. Ööö... Joo.

Vierailija
32/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyräkuume ei ole neurologinen sairaus. Ihan oikein sinut ohjattiin alueesi päivystykseen. 

Vierailija
33/72 |
21.06.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta epäilen, että ap on asioinut lääketieteen kandidaatin kanssa. Heille ei painoteta vaitiolovelvollisuutta, eivätkä he tajua sitä käytännössä noudattaa. 

Vierailija
34/72 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minulla on samalaisia kokemuksia Helsingin neuropäivystyksestä. Lähes täydellinen paralyysi kirjattiin "heikotukseksi" jonka syy psyykkinen  ja lähetettiin (pyörätuolissa!) pois poliklinikalta.

No, eipä Suomen neurologeissa taida olla kehumista muuallakin. Kuulin juuri Cauda equina-tapauksesta (potentiaalisesti vakava selkäytimen hermovaurio), jonka KYS:in neurologit ilmoittivat olevan "ei-neurologista", ilman tutkimusta ja kirjattuaan oireetkin toisiksi! 

On tosiaan omituista miksi neurologit "kuulevat" oireet aina väärin. Pahimmassa tapauksessa saa tietää vasta vuoden päästä, ettei potilastiedoissa ole ollenkaan oikeita oireita. Ja tietysti se johtaa vääriin tutkimuksiin (ja oikeiden tekemättä jättämiseen). Luulen että Suomen neurologian taso nousisi paljon ihan sillä kun lääkärit alkaisivat kuunnella potilaita ja kirjoittaisivat oikeat oireet ylös eivätkä omia arvauksiaan."

Ei ärrinmurrin. Mulla oli ihan selkeästi vastaanottavalle lääkärille kirjattu tuoreeltaan mun oireet. Minä koko viikonlopusta väsyneenä ja yöni huonosti nukkuneena sitten toisen lääkärin haastattelussa: L: oliko sulla niinku molemmissa silmissä näköpuutosta vai vaan toisessa. V: molemmissa. L: oliko jotenkin sumeaa näkökentää muualla V: en osaa sanoa muutakuin ett voi niinkin sanoa koska hahmotin koko kasvoista hiukan mutta näkö oli kunnollinen ja selvä vaan neljäsosassa, ehkä maksimissaan puolessa kasvoja... L: voisko tätä kuvailla sanalla putkinäkö? V: joku vois niinkin kuvailla muttei mun mielestä

L: oliko sulla päänsärkyä sen jälkeen ja huono olo V: oli päänsärkyä lievästi sitten kun näköhäiriö hellittää eli jossain vaiheessa sen jälkeen mutta lievää l: oliko niinku huono olo sen jälkeen v: oli mulla koko ajan...

Ja siihen alkoi lääkäri sitten diagnosoimaan että putkinäkö viittaa yleensä migreeniperäiseen jne jne... Ja totesi ettei näköpuutosta voi olla molemmissa silmissä, yleensä vaan toisessa... Jne...

Koko ajan tuntui ettei kuuntele ollenkaan tai kysy. Ja oli mulla ollut huonoa vointia jo ennen koneeseen nousua. Ja näköpuutos oli kattava ja samanlainen molemmissa silmissä.

Ei kuunnellut.

Katsoin epikriisin nyt kun jaksoin. Oli kirjannut putkinäkö mun oireet.

Kuitenkin jo sairaalassa olin pyytänyt lääkärin käymään uudelleen ja sanonut etten koe tulleen kuulluksi. Silti ei tehnyt asialle mitään.

Vierailija
35/72 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neurologeilla on joku jumalakompleksi ja suuri tarve kävellä toistensa yli. Ne on ku pikkulapset hiekkalaatikolla kinaamassa ämpärin väristä. Jos niistä jollain sattuu olemaan mielipide mikä potilasta vaivaa niin eiköhän sieltä tuu toinen joka dissaa sen.

Vierailija
36/72 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sille se valitettavasti tuntui hiukan.

Kaikkein eniten tuntui sille että olen liukuhihnalla ja ei ollutkaan mitään väliä miksi olen ylipäänsä edes lähtenyt sairaalaan kun matkaakin se tunti.

Lisäksi tytär hoputti omia menojaan niin harkitsin jo jättää menemisen kun kerran hengissä olin eikä mitään suurta kipua missään.

Toivottavasti tällä lääkärillä ei ole jumalkompleksia koska muutoin käy jollekin potilaalle vielä huonosti. Vahva tunne että on varmaan käynytkin.

Mukana sillä oli hoitaja joka oli kesken liuotushoidon pistänyt mut rullaamaan pyörätuolilla vaikkei siihen ainakaan mun käsivoimat riitä. Kerroin siellä että voisko huomioida ett mun suositeltu levätä ennenkuin vastauksia tulee ultrasta... Ja tämä lääkäri sanoi siihen että meillä on täällä kuntouttava ote....?!

Yksi päivä kun olis ollut malttia. Ei siinä ajassa kenenkään kunto romahda.

Vierailija
37/72 |
06.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauhoittaminen ilman asianosaisen tietoa on poliisiasi, eikä todella sinun hyväksesi.

Potilas saa tallentaa hoitotilanteen mutta siitä on kerrottava etukäteen.

Vierailija
38/72 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole totta.

Lain mukaan saa nauhoittaa jokaisen tilanteen jossa on itse mukana mutta sillä nauhoitteella ei voi tehdä mitään eikä sitä voi alkaa säilyttelemäänkään varsinaisesti.

Ei ole estettä huolehtia omasta terveydestään kun näin tärkeästä asiasta kuin hengestä voi olla kyse.

Onneksi ei ole mitään millä joutuisi syytteeseen että on omaan käyttöön tallentanut oman keskustelun silloin kun tajuaa ettei ole ihan kommunikaatio kunnossa tai vointi todella huono. Mulla oli molempia.

Vierailija
39/72 |
07.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

IKIVANHA KETJU!

Vierailija
40/72 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pakko kommentoida, että hus:n alueella olen itse saanut neuropolilla täysin päinvastaista kohtelua. Menin puutumisoireuden takia työterv. lääkärille, joka passitti minut heti neurologille Helsinkiin tutkimuksiin (siis yks. lääkäriasemalle). Lääkäri tutki muttei löytänyt vikaa, totesi oireiden johtuvan yksityiselämän paineista. Koska oireet eivät helpottaneet, päinvastoin pahenivat päivä päivältä, menin uudestaan työterv lääkärille. Hän onneksi otti minut tosissaan sanan tien ja kirjoitti seuraavaksi lähetteen kiireisenä hus:n neuropolille. Sielläkin pääsin viikon sisällä tutkimuksiin (likvor ja magneetti). Kolme viikkoa oireiden alettua sain ms-tauti diagnoosin. Olin silloin ja edelleen todella tyytyväinen neuropolilta saamaani palveluun. Sekä hoitajat että lääkärit ovat olleet mahtavia.

VAIKUTELMA ON SYNTYNYT HUS NEUROLOGIAN POLIKLINIKALTA HELSINGISTÄ,ETTÄ JOS OLET TYÖELÄMÄSSÄ ETKÄ OMAA MIELENTERVEYDEN DIAGNOOSEJA,NIIN SAAT PAREMPAA KOHTELUA.KAIKILLA EI OLE TYÖTERVEYSHUOLTOA.

ITSE OLEN PETTYNYT KO.PAIKAN TOIMINTAAN JA YMMÄRTÄNYT KUINKA ERIARVOISTA KOHTELUA POTILAAT VOIVAT SAADA.TOISET,VARAKKAAMNAT,SAAVAT HYVÄÄ KOHTELUA JA PÄÄSEVÄT ERINÄISIIN TUTKIMUKSIIN JA TOISIA TAAS EI OTETA VAKAVASTI OLLENKAAN JA HEISTÄ TEHDÄÄN LUULOTAUTISIA.