Sukupuolia on kaksi
Ei yksi, kolme taikka vielä enemmän. Kaksi.
Sukupuolesi voit tarkistaa kurkkaamalla housuusi. Jos siellä on vagina olet nainen, jos siellä on penis olet mies. Kirurgialla mutiloituja, keinotekoisia reikiä tai letkuja ei lasketa.
Kommentit (214)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aina ei voi. Joskus harvoin syntyy lapsi jonka sukuelimissä on piirteitä molempien sukupuolten elimistä. Tätä kutsutaan intersukupuolisuudeksi.
Niin. Ja välillä syntyy ihmisiä joilla on enemmän tai vähemmän kuin kaksi jalkaa. Ihmislaji on silti kaksijalkainen.
No ei tasan tarkkaan synny 3 jalkaista
Vierailija kirjoitti:
"Sukupuolesi voit tarkistaa kurkkaamalla housuusi."
Sehän on selvää mutta miten sinä selvität jonkun muun sukupuolen? Kurkitko muiden housuihin?
Jos haluat niin voin kyllä tarkistaa :D :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
"Ei haittaa ensinkään kunhan muiden ei tarvitse osallistua harhaasi."
Mitä tarkoitat ihan käytännössä tällä osallistumisella?
Sitä ettei minun tarvitse mitenkään teeskennellä että olisit jotain muuta kuin sitä sukupuolta mihin synnyit.
Mistä sinä tiedät mihin sukupuoleen joku syntyi? Teetkö siis kromosomitason tutkimuksia? Ja silti et tajua, miten mutkikkaita asioita nämä ovat haha
"Sitä ettei minun tarvitse mitenkään teeskennellä että olisit jotain muuta kuin sitä sukupuolta mihin synnyit."
Ei sinun tarvitsekaan. Riittää että et joka hetki ole hieromassa naamaani sitä että et ymmärä asiaa etkä haluakaan ymmärtää. Voit vaikka ihan vain ohittaa asian ja puhua vaikka säästä.
Entäs kun dna sanoo mies, mutta fyysisesti on nainen? No, onhan siinä kaksi sukupuolta, ne ovat vain samassa yksilössä. Aika paha pala purtavaksi aloittajalle, varo ettei mielesi ihan järkyty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sehän on selvää mutta miten sinä selvität jonkun muun sukupuolen? Kurkitko muiden housuihin?
Kun ei sitä aina housuista näe. Ja mitäs jos siellä onkin kummankin sukupuolen vehkeet?
Määrittele mies. Määrittele nainen. Et pysty. Ota haaste!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä ettei minun tarvitse mitenkään teeskennellä että olisit jotain muuta kuin sitä sukupuolta mihin synnyit.
Tuolla logiikalla joku muu saa päättää että sinä olet esim. transihminen joka vain teeskentelee muunlaista ihmistä.
Logiikkasi lahoaa heti alkuunsa siihen ettei biologinen sukupuolesi ole kenenkään ihmisen päättämä. Se on mitä on ja määrittyi hedelmöittymishetkelläsi, halusit tai et.
Vierailija kirjoitti:
Entäs kun dna sanoo mies, mutta fyysisesti on nainen? No, onhan siinä kaksi sukupuolta, ne ovat vain samassa yksilössä. Aika paha pala purtavaksi aloittajalle, varo ettei mielesi ihan järkyty.
Kyseessä on kehityshäiriö, ei uusi sukupuoli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuttavasi Minna Möttönen vaihtaa nimensä Alexandra Tähtipuroksi, niin suostutko käyttämään hänen uutta nimeään?
Vierailija kirjoitti:
"Sitä ettei minun tarvitse mitenkään teeskennellä että olisit jotain muuta kuin sitä sukupuolta mihin synnyit."
Ei sinun tarvitsekaan. Riittää että et joka hetki ole hieromassa naamaani sitä että et ymmärä asiaa etkä haluakaan ymmärtää. Voit vaikka ihan vain ohittaa asian ja puhua vaikka säästä.
Eli minun pitäisi teeskennellä ja osallistua harhaasi. Kiitos ei.
"Logiikkasi lahoaa heti alkuunsa siihen ettei biologinen sukupuolesi ole kenenkään ihmisen päättämä. "
Juridinen sukupuoli taas on se mihin joku on rastin synnytyslaitoksella laittanut. Eli ihmisen päättämä. Ja siksi se mitä vaihdetaan kun puhutaan sukupuolen vaihtamisesta on luonnollisestikin se juridinen sukupuolimerkintä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun ei sitä aina housuista näe. Ja mitäs jos siellä onkin kummankin sukupuolen vehkeet?
Määrittele mies. Määrittele nainen. Et pysty. Ota haaste!
Näkeepäs :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuttavasi Minna Möttönen vaihtaa nimensä Alexandra Tähtipuroksi, niin suostutko käyttämään hänen uutta nimeään?
Toki. Nimi on ihmisen keksimä ominaisuus jota jokainen voi halutessaan vaihtaa.
"Eli minun pitäisi teeskennellä ja osallistua harhaasi. Kiitos ei."
Koet siis tärkeimmäksi asiaksi sen että sinun pitää saada nostaa sukupuoleni ainoana asiana esiin jos kohtaamme?
Minä kerroin jo sinulle että on ihan ok jos haluat ohittaa asian ja puhua jostain muusta. Miksi se ei kelpaa sinulle?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa aina ei voi. Joskus harvoin syntyy lapsi jonka sukuelimissä on piirteitä molempien sukupuolten elimistä. Tätä kutsutaan intersukupuolisuudeksi.
Niin. Ja välillä syntyy ihmisiä joilla on enemmän tai vähemmän kuin kaksi jalkaa. Ihmislaji on silti kaksijalkainen.
No ei tasan tarkkaan synny 3 jalkaista
Kyllä syntyy. Raajojen määrä ei ole vakio. Yleisin variaatio on ylimääräiset sormet ja varpaat, mutta myös ylimääräisiä raajoja esiintyy vauvoilla. Samoin raaja voi puuttua osittain tai kokonaan.
Myöskään korvien, silmien, sierainten ja nännien määrä ei ole vakio vaan vaihtelua on.
Yhtälailla älykkyyden määrä vaihtelee yksilöiden välillä.
Vierailija kirjoitti:
"Logiikkasi lahoaa heti alkuunsa siihen ettei biologinen sukupuolesi ole kenenkään ihmisen päättämä. "
Juridinen sukupuoli taas on se mihin joku on rastin synnytyslaitoksella laittanut. Eli ihmisen päättämä. Ja siksi se mitä vaihdetaan kun puhutaan sukupuolen vaihtamisesta on luonnollisestikin se juridinen sukupuolimerkintä.
Synnärillä laitetaan rasti siihen sukupuoleen mitä lapsi on. Joo, pienellä osalla menee jatkoarvuutteluun kehityshäiriöiden takia.
Kukaan ei silti laita synnärillä rastia ruutuun "poika" jos vauva on selkeästi tyttö ihan vaan siksi että jonkun mielestä lapsen täytyy olla trans. Siksi transhöpinäsi ontuu kuin yksijalkainen koira.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos keskiarvo (tai edes tyyppiarvo) on ihmisen määritelmän perusta, miksi sinut pitäisi luokitella ihmiseksi vaikka älykkyytesi on erittäin kaukana keskiarvon alapuolella?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä sinä tiedät mihin sukupuoleen joku syntyi? Teetkö siis kromosomitason tutkimuksia? Ja silti et tajua, miten mutkikkaita asioita nämä ovat haha
Eiköhän näköhavainto riitä? Vuosimiljoonia on riittänyt. Mikä on nyt muuttanut. Atomikokeet,uudet kemikaalit?
Vierailija kirjoitti:
"Eli minun pitäisi teeskennellä ja osallistua harhaasi. Kiitos ei."
Koet siis tärkeimmäksi asiaksi sen että sinun pitää saada nostaa sukupuoleni ainoana asiana esiin jos kohtaamme?
Minä kerroin jo sinulle että on ihan ok jos haluat ohittaa asian ja puhua jostain muusta. Miksi se ei kelpaa sinulle?
Newsflash: maailma on sukupuolittunut, se sukupuolittui jo miljardi vuotta ennen sinua ja minua. Se että viimeisen parinkymmenen vuoden aikana kaltaisesi olmit ovat keksineet olla jotain muuta on hullunkurinen ilmiö. Johon minua ei kiinnosta osallistua.
Tuolla logiikalla joku muu saa päättää että sinä olet esim. transihminen joka vain teeskentelee muunlaista ihmistä.