Jotenkin järkky ajatus että kuukautisista joutuu kärsimään kuudella eri vuosikymmenellä
Monenlaiset erilaiset suojat ehtii tulla tutuksi. 80-luvun lopulla käytin joitain kauheita paksuja Senja-siteitä. Nykyisin kuukuppi ja sillä pärjännee 2030-luvulle asti, ellei sitten vaihdevuodet ala tässä neljän vuoden sisällä.
Kommentit (115)
Vierailija kirjoitti:
Minulla oli kuukautiset vain 37 vuotta.
Kiitos kun kerroit.
Kuukautisia ei kuuluisi juuri olla, naisen kuuluisi olla raskaana tai imettää koko ajan. Tämän luin jostain gynekologin kertomana.
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten okettaa teidän veristen persittennne kivaa kehumiset mitä sieltä valuu 🤮
Samaa ajattelin että miksi tänne kirjoittaa milloin alkoi ja loppui. Ketä tämä tieto tuntemattomasta ilahduttaa 😂😂😂😂😂
Vierailija kirjoitti:
Kuukautisia ei kuuluisi juuri olla, naisen kuuluisi olla raskaana tai imettää koko ajan. Tämän luin jostain gynekologin kertomana.
Hyvä kun kerroit. Kiitosss.
En saa kuin 3,5 vuosikymmwntä kokoon. 60? Miten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyi miten okettaa teidän veristen persittennne kivaa kehumiset mitä sieltä valuu 🤮
Samaa ajattelin että miksi tänne kirjoittaa milloin alkoi ja loppui. Ketä tämä tieto tuntemattomasta ilahduttaa 😂😂😂😂😂
Ihan pakko oli avata ketju kuitenkin? Oletpas vekkuli.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa, että olisin kärsinyt kuukautisista joskus täytettyäni 3-kymppiä tai sen jälkeen... Aina siinä iässä jo tamponi käytössä, asettimelliset ob:t ihan parhaita. Harmi, että ne taisivat taas vaihteeksi kadota...
Ja siis mitään hormonaalista en ole käyttänyt ikinä. En ehkäisyä enkä kierukkaa.
Ja siis oon nyt 53, reilu vuosi mennyt jo ilman kuukautisia. Tamponia tarvitsin viimeksi varmaan 3-5 vuotta sitten, niin niukkaa oli tässä lopussa..
Ai kun ihana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En voi sanoa, että olisin kärsinyt kuukautisista joskus täytettyäni 3-kymppiä tai sen jälkeen... Aina siinä iässä jo tamponi käytössä, asettimelliset ob:t ihan parhaita. Harmi, että ne taisivat taas vaihteeksi kadota...
Ja siis mitään hormonaalista en ole käyttänyt ikinä. En ehkäisyä enkä kierukkaa.
Ja siis oon nyt 53, reilu vuosi mennyt jo ilman kuukautisia. Tamponia tarvitsin viimeksi varmaan 3-5 vuotta sitten, niin niukkaa oli tässä lopussa..
Mulla taas niin järkyttävän runsaat että turha käyttää tamponia kun tulee jo tunnissa läpi.
N52
Vierailija kirjoitti:
En saa kuin 3,5 vuosikymmwntä kokoon. 60? Miten?
Yritäpä uudestaan. Aloitat 80-luvusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni "luonto" on tehnyt karkean suunnitteluvirheen lisääntymisen suhteen. Kun nainen ovuloi 12 kertaa vuodessa, on kyllä iioitellusti varmistettu ihmisen lisääntyminen. Kun ei sitten halua tulla raskaaksi, pitää tuon tusinan verenvuotoa vuodessa vain sietää. Se on kohtuutonta naiselle.
Keinoja on päästä kuukautisista eroon. Jos ne häiritsevät, niin suosittelen visiittiä lääkäriin puhumaan mitä mahdollisuuksia on vapautua kuukautisista.
Tämä tieto kyllä helpotti huohh. 🤭😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas niin järkyttävän runsaat että turha käyttää tamponia kun tulee jo tunnissa läpi.
N52
Kauheeetaaaa ja kaamalaaa 🤭
No, jopa sulle oliskin aika ne vaihdevuodet tulla.
Onks tietoo miten sun äidillä menopaussi alkoi, missä iässä. Vähän sen mukaan voit ajatella omias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei olleet kuin 3vuosikymmenellä,alkoi 12v ja loppui 41v janyt olen 66v.
Miten voi loppua 41?
Ei mitenkään. 😆
Vierailija kirjoitti:
1980-2020- lukujen suojat nähty! Nyt alkaa menkat loppua. Olen kyllä iloinen, oli aika rankat.
Minullakin alkoi menkat kasarilla, olin 12 täyttänyt. Menkkakierto kesti 2020-luvulle, loppui kun täytin 52. 40 vuotta oli vuotoja ja siteitä, pikkuhousunsuojia ja tamppooneja tuli ostettua useammalla tonnilla. Huh huh, mikä määrä rahaa niihin menee.
Aika karu ajatus. Omalla kohdalla pillereiden aloituksen jälkeen ei ole tarvinnut kyllä kärsiä. Täysin kivuttomat, kolme päivää kestävät ja kellontarkat. En käytä enää edes kuukautissuojia. Pillerit tekee omista menkoista jotenkin geelimäiset ja pissalla käynnin yhteydessä vaan pyyhin pois paperiin ja se oli siinä.