Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin järkky ajatus että kuukautisista joutuu kärsimään kuudella eri vuosikymmenellä

Vierailija
14.04.2026 |

Monenlaiset erilaiset suojat ehtii tulla tutuksi. 80-luvun lopulla käytin joitain kauheita paksuja Senja-siteitä. Nykyisin kuukuppi ja sillä pärjännee 2030-luvulle asti, ellei sitten vaihdevuodet ala tässä neljän vuoden sisällä. 

Kommentit (76)

Vierailija
21/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syöny e-pillereitä vuosia ihan sen takia ettei tulis kuukautisia.  Inhoan niitä ja sitä rättirallia niin paljon😭🤨 mulle pillerit onneksi sopii, kaikilla kun ei ole tätäkään mahdollisuutta.

Minä en saa enää e-pillereitä sairastettuani veritulpan :(

Minipillerit saa. Olen käyttänyt minipillereitä lähes 10 vuotta, kuukautisia ei ole ollut vuosikausiin. Ihan parasta. 

Vierailija
22/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi ei tarvitse kärsiä niistä kuin 5 vuosikymmenellä. Ihan kasarin lopussa alkoi ja nyt ikää on jo yli 50 joten tuskin ensi vuosikymmenellä enää menkkoja on, kun vaihdevuodet ovat mulla käynnissä jo hyvinkin. Ja minipillerit pitää menkat pois jo nyt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän miehillä ole.  Mutta jos nainen teidän tytär vaikka elää 70 vuotiaaksi niin siitä ajasta kuukautisia on noin 40 vuotta yhteensä .  Ne loppuu siinä 45-50 vuotiaana . Eri aikaan alkaa siinä 10-14 vuotiaana jo ennen kuin rinnat kasvaa kehittyy ja karvoitus . Pojilla myös kehittyy eri aikaan kivekset karvoitus parran kasvu viikset . Ravinto määrittää myös hiukan mitä syö. Naisilla ja miehillä raudan puute on erilainen eri ikäisenä. Vitamiinin puute aiheuttaa ongelmia myös . Jos laihduttaa voi kuukautiset jäädä pois. Aloittaja ei osaa ehkä laskea minkä ikäisenä kuukautiset alkaa ja vaihdevuodet mihin ne loppuu. 

Vierailija
24/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee eniten se, ettei kuukautiskipuihin edelleenkään saa mitään muuta apua kuin burana! Sit pitäis kivuissa, ripuloiden ja oksennellen käydä töissä.

Joudun aina ottamaan kasan buranaa + useamman shotin tiukkaa viinaa, että kivut hellittää edes jonkin verran. Käy siinä sit töissä kun haiset ihan juopolta.

N32

onhan noihin apuja, mutta naiset ei aina halua ottaa apua vastaan, esm oudon hormonipelon vuoksi (pakko disclaimerina sanoa tässä, että en maininut, että kaikki naise tpelkäisivät hormoneja enkä sitä että kaikki keinot käy kaikille). Itse parikymppiseä gynekologilta "luvan" syödä e-pillereitä ilman taukoja. Silloin oli vielä uskomus, että taukoviikko kerran kuussa piti pitää, mutta silloisten uusimpien tietojen mukaan oma gynekologi sitten toimi. Olipa ihanaa oikeasti, kun vuotoja ei vaan tullut. Piti vain muistaa pilleri ottaa päivässä. Hormonikierukkaan vaihdoin sitten myöhemmin.  Joskus sain vinkin, että särkylääklet vähentävät vuotoja ja kipuja tehokkaimmin, jos ne onnistuu ottamaan esim vuorokautta ennen kuukautisten alkua ja minulla toimi sekin. 

Kaikki ei halua napsia vuosikymmeniä keinotekoisia hormoneita elimistöönsä, ei todellakaan ole mikään pilleri päivässä samoin kuin monivitamiini. Moni kärsii ihan oikeasti noiden haittavaikutuksista ja haluaa mennä ilman, eikä se silloin ole mitään pelkoa.

Vierailija
25/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syöny e-pillereitä vuosia ihan sen takia ettei tulis kuukautisia.  Inhoan niitä ja sitä rättirallia niin paljon😭🤨 mulle pillerit onneksi sopii, kaikilla kun ei ole tätäkään mahdollisuutta.

Minä en saa enää e-pillereitä sairastettuani veritulpan :(

Minipillerit saa. Olen käyttänyt minipillereitä lähes 10 vuotta, kuukautisia ei ole ollut vuosikausiin. Ihan parasta. 

ilmeisesti nykyisin hormonikierukkaakin saa käyttää, vaikka olisi veritulppariski

Vierailija
26/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni aloittaa minipillerit kuukautiskipuihin sitten kun pitää välillä siirtää kuukautisia ja siitä siirtyy vahvempaan e pilleriin. Ihan hyvä olo ja terveys hyvä enemmistöllä . Miehen pitää ottaa vastuuta omasta ehkäisystään enemmän.  Miehen sterilointi tehdään kivekseen ihan pieni toimenpide. 

Vierailija
27/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mua häiritsee eniten se, ettei kuukautiskipuihin edelleenkään saa mitään muuta apua kuin burana! Sit pitäis kivuissa, ripuloiden ja oksennellen käydä töissä.

Joudun aina ottamaan kasan buranaa + useamman shotin tiukkaa viinaa, että kivut hellittää edes jonkin verran. Käy siinä sit töissä kun haiset ihan juopolta.

N32

onhan noihin apuja, mutta naiset ei aina halua ottaa apua vastaan, esm oudon hormonipelon vuoksi (pakko disclaimerina sanoa tässä, että en maininut, että kaikki naise tpelkäisivät hormoneja enkä sitä että kaikki keinot käy kaikille). Itse parikymppiseä gynekologilta "luvan" syödä e-pillereitä ilman taukoja. Silloin oli vielä uskomus, että taukoviikko kerran kuussa piti pitää, mutta silloisten uusimpien tietojen mukaan oma gynekologi sitten toimi. Olipa ihanaa oikeasti, kun vuotoja ei vaan tullut. Piti vain muistaa pilleri ottaa päivässä. Hormonikierukkaan vaihdoin sitten myöhemmin.  Joskus sain vinkin, että särkylääklet vähentävät vuotoja ja kipuja tehokkaimmin, jos ne onnistuu ottamaan esim vuorokautta ennen kuukautisten alkua ja minulla toimi sekin. 

Kaikki ei halua napsia vuosikymmeniä keinotekoisia hormoneita elimistöönsä, ei todellakaan ole mikään pilleri päivässä samoin kuin monivitamiini. Moni kärsii ihan oikeasti noiden haittavaikutuksista ja haluaa mennä ilman, eikä se silloin ole mitään pelkoa.

ja hienosti jätit disclaimerin lukematta!

Vierailija
28/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies lääkäri sekoili kerran pahasti kun määräsi e pillereitä käyttävälle naiselle samaan aikaan hormonikierukan mitä tässä mahtoi tapahtua mikä virhe ?   Saman nimisiä ihmisiä on paljon siitäkö johtuu ?  

Vierailija
29/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi loppui varhain 42-vuotiaana. Alkoikin varhain 12-vuotiaana. 4 vuosikymmenelle mahtui tuo aika. Kiitos siitä! 
Riesa oli kyllä melkoinen koko tuon ajan ja suojiin ja lääkkeisiin meni kuukausittain ihan älyttömästi rahaa niiden takia

12 ei ole varhain.

Vierailija
30/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehillä ole.  Mutta jos nainen teidän tytär vaikka elää 70 vuotiaaksi niin siitä ajasta kuukautisia on noin 40 vuotta yhteensä .  Ne loppuu siinä 45-50 vuotiaana . Eri aikaan alkaa siinä 10-14 vuotiaana jo ennen kuin rinnat kasvaa kehittyy ja karvoitus . Pojilla myös kehittyy eri aikaan kivekset karvoitus parran kasvu viikset . Ravinto määrittää myös hiukan mitä syö. Naisilla ja miehillä raudan puute on erilainen eri ikäisenä. Vitamiinin puute aiheuttaa ongelmia myös . Jos laihduttaa voi kuukautiset jäädä pois. Aloittaja ei osaa ehkä laskea minkä ikäisenä kuukautiset alkaa ja vaihdevuodet mihin ne loppuu. 

Onko sinulla kaikki ok?

Vierailija
31/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää kopioiko toisten ihmisten nimiä ja identiteettiä teille itselle käy huonosti siinä.  Voi tulla vaikka syöpälääkkeet vaikka ei ole !  Ikävää jos esiintyy toisena ihmisenä toisten tunnuksilla toisten passeilla. 

Vierailija
32/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla loppui vuodot vähitellen Nuvaringin käytön myötä. 

Nyt ikää sen verran että ilman ehkäisyä menty vuosi.

Vierailija
33/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja kärsii 60 vuotta kuukautisia .  

Vierailija
34/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni "luonto" on tehnyt karkean suunnitteluvirheen lisääntymisen suhteen. Kun nainen ovuloi 12 kertaa vuodessa, on kyllä iioitellusti varmistettu ihmisen lisääntyminen. Kun ei sitten halua tulla raskaaksi, pitää tuon tusinan verenvuotoa vuodessa vain sietää. Se on kohtuutonta naiselle.

Vierailija
35/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuukautiset loppuu tyypillisesti 50-55-vuotiaana, ei 45-50. Ja miten niin aloittaja ei osaa laskea?

Vierailija
36/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kärsii 60 vuotta kuukautisia .  

Mikäs sun matikan numero oli? 

Vierailija
37/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lienee aika harvinaista. Omani alkoivat 12-vuotiaana vuonna 1990 ja kun kuudes vuosikymmen alkaa 2040 olen jo 62. Tietysti, jos olisin syntynyt vuotta aiemmin ja kuukautiset olisivat alkaneet saman ikäisenä eli 1989, kuudes vuosikymmen alkaisi 2030 ja silloin olisin 53 ja kuukautiset voisivat yhä jatkua. Aivan älytön ja harhaanjohtava aloitus kuitenkin, koska samalla vuosikymmenellä syntyneillä ihmisillä voi olla päivää vaille kymmenen vuotta ikäeroa.

Vierailija
38/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanos muuta. Sitten kun viisikymppisenä pukee ylleen tyköistuvan farmariasun ja vaihtaa vaimonsa parikymppiseen tsirbulaan, niin joutuu kärsimään vielä monta vuosikymmentä lisää.

Vierailija
39/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni "luonto" on tehnyt karkean suunnitteluvirheen lisääntymisen suhteen. Kun nainen ovuloi 12 kertaa vuodessa, on kyllä iioitellusti varmistettu ihmisen lisääntyminen. Kun ei sitten halua tulla raskaaksi, pitää tuon tusinan verenvuotoa vuodessa vain sietää. Se on kohtuutonta naiselle.

Keinoja on päästä kuukautisista eroon. Jos ne häiritsevät, niin suosittelen visiittiä lääkäriin puhumaan mitä mahdollisuuksia on vapautua kuukautisista. 

Vierailija
40/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi joutua, ei kaikki joudu noin pitkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi