Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jotenkin järkky ajatus että kuukautisista joutuu kärsimään kuudella eri vuosikymmenellä

Vierailija
14.04.2026 |

Monenlaiset erilaiset suojat ehtii tulla tutuksi. 80-luvun lopulla käytin joitain kauheita paksuja Senja-siteitä. Nykyisin kuukuppi ja sillä pärjännee 2030-luvulle asti, ellei sitten vaihdevuodet ala tässä neljän vuoden sisällä. 

Kommentit (76)

Vierailija
41/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkohan jollain 60-luvulla syntyneelläkin ne vielä? Saattaisi juuri ja juuri olla mahdollista.

Syntynyt 1965 ja viimeiset menkat oli 58-vuotispäivän jälkeen. 

Vierailija
42/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloittaja kärsii 60 vuotta kuukautisia .  

60 vuotta ja kuudella vuosikymmenellä ovat eri käsite. Jos 60 vuotta on kuukautiset, ovat ne jo 7 vuosikymmenellä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi loppui varhain 42-vuotiaana. Alkoikin varhain 12-vuotiaana. 4 vuosikymmenelle mahtui tuo aika. Kiitos siitä! 
Riesa oli kyllä melkoinen koko tuon ajan ja suojiin ja lääkkeisiin meni kuukausittain ihan älyttömästi rahaa niiden takia

12 ei ole varhain.

Kyllä oli kun olin 12. Ajat ovat muuttuneet

Vierailija
44/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä oon syöny e-pillereitä vuosia ihan sen takia ettei tulis kuukautisia.  Inhoan niitä ja sitä rättirallia niin paljon😭🤨 mulle pillerit onneksi sopii, kaikilla kun ei ole tätäkään mahdollisuutta.

Minä en saa enää e-pillereitä sairastettuani veritulpan :(

Minipillerit saa. Olen käyttänyt minipillereitä lähes 10 vuotta, kuukautisia ei ole ollut vuosikausiin. Ihan parasta. 

Eihän nekään kaikilla toimi. Kokeilin sinnitellä puoli vuotta, mutta ensimmäisen kahden viikon jälkeen ei ollut yhtään vuodotonta päivää.

-eri

Vierailija
45/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin tuon asian niin, että käytin hormonikierukkaa. Vuodot lakkasivat kokonaan.

Vierailija
46/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa miehenä miettinyt. Milloin koittaisi parisuhteen pysyvä seesteisyys?

Vierailija
47/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni "luonto" on tehnyt karkean suunnitteluvirheen lisääntymisen suhteen. Kun nainen ovuloi 12 kertaa vuodessa, on kyllä iioitellusti varmistettu ihmisen lisääntyminen. Kun ei sitten halua tulla raskaaksi, pitää tuon tusinan verenvuotoa vuodessa vain sietää. Se on kohtuutonta naiselle.

Eihän tätä mikään ole suunnitellut. Evoluution tulosta. Ihan p erseestä kyllä on ja järjetöntä. Kuukautiset hormonitasojen vaihteluineen ovat kyllä suoraan h elvetistä.

Vierailija
48/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

E pillerit on paras keksintö ja kierukka .  Miehille sterilointi kiveksiin.  Ne vaan pelkää sitä eikä tarvi pelätä. 

Miten miesten vasektomia vaikuttaa naisten kuukautisiin?

Vierailija
49/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi loppui varhain 42-vuotiaana. Alkoikin varhain 12-vuotiaana. 4 vuosikymmenelle mahtui tuo aika. Kiitos siitä! 
Riesa oli kyllä melkoinen koko tuon ajan ja suojiin ja lääkkeisiin meni kuukausittain ihan älyttömästi rahaa niiden takia

12 ei ole varhain.

1850-luvulla?

Vierailija
50/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ei ole varhain.

Juurikin näin. Nykylapsilla murrosikä alkaa aikaisemmin kuin aikaisemmilla sukupolvilla. 

Toivoisin, että nuo vastaanvänkääjät  etsisivät itselleen toisen palstan. 

Vierailija
51/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eihän miehillä ole.  Mutta jos nainen teidän tytär vaikka elää 70 vuotiaaksi niin siitä ajasta kuukautisia on noin 40 vuotta yhteensä .  Ne loppuu siinä 45-50 vuotiaana . Eri aikaan alkaa siinä 10-14 vuotiaana jo ennen kuin rinnat kasvaa kehittyy ja karvoitus . Pojilla myös kehittyy eri aikaan kivekset karvoitus parran kasvu viikset . Ravinto määrittää myös hiukan mitä syö. Naisilla ja miehillä raudan puute on erilainen eri ikäisenä. Vitamiinin puute aiheuttaa ongelmia myös . Jos laihduttaa voi kuukautiset jäädä pois. Aloittaja ei osaa ehkä laskea minkä ikäisenä kuukautiset alkaa ja vaihdevuodet mihin ne loppuu. 

Taidat olla mies kun et tiedä että vuotojen loppuminen on yksilöllistä. On naisia joilla saattaa vuotaa vielä 7-kymppisenä. Tunnen muutaman

Vierailija
52/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ei ole varhain.

1850-luvulla?

Kaverillani alkoi kuukautiset 11,5 vuotiaana ja sen vuoksi hänet laitettiin sairaalaan tutkimuksiin, kun oli niin poikkeuksellista ja piti selvittää mistä johtuu. Tuolloin elettiin 1980-luvun puoliväliä. Itsellä alkoi 15 vuotiaana ja sama juttu: sairaalaa tutkimuksiin, että miksi ei ole alkanut

Vierailija
53/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toivottavasti loppuu mahdollisimman pian.

n45

Ja siis 11-vuotiaasta alkaen on saanut "nauttia" tästä ilosta. 

Minullakin alkoi 11-v ja loppui vihdoin pari vuotta sitten, 53-vuotiaana. Ihan kamalat kaikin taoin olivat. Toivotaan että sinulla loppuisi paljon aiemmin, vaikka samantien <3

Vierailija
54/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies lääkäri sekoili kerran pahasti kun määräsi e pillereitä käyttävälle naiselle samaan aikaan hormonikierukan mitä tässä mahtoi tapahtua mikä virhe ?   Saman nimisiä ihmisiä on paljon siitäkö johtuu ?  

No ei siinä asiakaskaan ole mikään penaalin terävin kynä ollut, jos tilanne on päässyt noin pitkälle. Yleensä kun on tapana keskustella lääkärin kanssa eikä vain istua turpa mutrulla kertomatta käyttämästään lääkityksestä.

Vierailija
55/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ei ole varhain.

Juurikin näin. Nykylapsilla murrosikä alkaa aikaisemmin kuin aikaisemmilla sukupolvilla. 

Toivoisin, että nuo vastaanvänkääjät  etsisivät itselleen toisen palstan. 

Jo 1960-luvulla keskimääräinen kuukautisten alkamisikä on ollut 13 vuotta.

Vierailija
56/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkoi 11-vuotiaana ja loppui 52-vuotiaana. 

54-vuotiaana aloitin hormonikorvaushoidon ja kuukautiset alkoivat uudestaan. Olo on kuitenkin hormonien kanssa niin paljon parempi, että kuukautiset tuntuu pieneltä vaivalta.

Mieluummin vuoto 4-5 viikon välein kuin kauheat nivel- ja luustokivut joka päivä.

Vierailija
57/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

12 ei ole varhain.

Neljä vuosikymmentä sitten oli, silloin oli hyvin harvinaista että nuorempana alkoi, saati 9-vuotiaana kuten nykyään voi käydä.

Vierailija
58/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni kuukautisissa ei ole mitään pahaa, epäkäytännöllistä tosin on. Ehkä muutin mieleni siksi kun kivut loppuivat vuosia sitten. Nyt se on vain viikon mielialavaihtelua, mutta oppinut senkin tunnistamaan niin olen tullut armeliaammaksi itseäni kohtaan. 

Vierailija
59/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää kopioiko toisten ihmisten nimiä ja identiteettiä teille itselle käy huonosti siinä.  Voi tulla vaikka syöpälääkkeet vaikka ei ole !  Ikävää jos esiintyy toisena ihmisenä toisten tunnuksilla toisten passeilla. 

Kuka nyt noin tekisi ja jos tekisi niin ei kai niitä syöpälääkkeitä tarvitsisi syödä jos tietää että ne ovat oikeasti jollekulle muulle määrätty. Muuten olen kyllä samaa mieltä ettei kannata varastaa muiden identiteettiä, rikoshan se on ja väärin sitä uhria kohtaan.

Vierailija
60/76 |
14.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kärsin vuosia runsaasta vuodosta ja anemiasta, kunnes uskalsin ottaa kierukan. Nykyään menkat kestävät suunnilleen päivän ja ovat vain pientä töhryä. En voisi olla tyytyväisempi. :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän neljä