Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Painan jo yli 100 kg

Vierailija
11.04.2026 |

Olen koittanut laihduttaa jo melkein 10 vuoden ajan, mutta olen päätynyt sinä aikana 77-kiloisesta yli 100-kiloiseksi. Nutriletit ja vesi/nestepaasto on ainoat keinot joilla olen pystynyt laihtumaan kunnolla, mutta tulos ei koskaan ollut pysyvä. Olen tietysti yrittänyt myös muuta: Annosten pienentämistä, vähäkaloristen kasvisten lisäämistä, syömisen lopettamista klo 18, herkkujen vähentämistä/lopettamista, kuituihin ja proteiiniin panostamista, liikunnan lisäämistä ym. Kaikki yritykset laihduttaa/laihtua hitaasti ja järkevästi on kuitenkin kaatunut siihen, että nälän tunne on ollut liian kova ja olen päätynyt syömään entistäkin enemmän.

Mikä avuksi? Elän pitkälti opintotuen varassa, joten lainasta huolimatta rahat ei riitä mihinkään kalliisiin laihdutuslääkkeisiin tai viimeisen päälle optimoituihin superterveellisiin laihdutusruokiin. 

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisen satasen saavuttaminen on helppoa, toinen on jo vaikeampaa.

Vierailija
2/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen satasen saavuttaminen on helppoa, toinen on jo vaikeampaa.

Ei muuten, mutta jos on kovin köyhä niin rahat loppuu kesken ennen kuin vaaka näyttää 200.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se mitään, minulla on tavoite 180kg, niin pääsen jonnekkin hoitolaitokseen. Tällä hetkellä 47kg ja asunnoton. Yövyn lähinnä roskiksissa ja bussipysäkeillä.

Vierailija
4/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siitä kannata murehtia. 

Vierailija
5/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs pituus?

Lääkityksiä? Kippari?

Pidin itseäni nuorempana alipainoisena pitkään. Sitä kun aloin syömään normaalisti niin kiloja tuli muistaakseni 10 8 viikossa. En edes tiennyt että nii nopea lihominen on mahdollista 

Jos sain lahdutettua 2 kiloa niin 3 tuli takaisin.

Meni tosi pitkään että kroppa alkoi toimimaan. Vuosi pari piti vaan hyväksyä, että nyt pitää syödä normaalisti eikä laihduttaa. Sitä ne ylimääräiset alkoi sillä samalla ruokavaliolla sitä ns ylimääräistä luovuttamaan ihan itse.

Näin syömishäiriöitä näkökulmasta sanoisin että ole nyt vaan laihduttamatta jonkun aikaa.

Jos sun kroppa on sekaisin niin se ei parane liian vähällä ruualla.

Vierailija
6/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Painoa tulee helposti kun syö ja juo mitä sattuu, mutta ei sillä niin väliä ole on ainakin tullut elettyä ja pääsee ainakin varhaiseen hautaan joka on edelleen mahdollisuus kohdallani. Sillä en aio kitua täällä kuin korkeintaan viisikymppiseksi kasit joutaa nirri pois parempi jos lähtee ennenkuin ehtii täyttää viittäkymmenettä.

Vierailija
7/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

195 cm punttisalilla käyvälle miehelle ihan ok paino.

Vierailija
8/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laihtuakseeen tarvii treenata ja liikkua todella paljon. Ei monet sitä tajua että pitää treenata 2 tuntia joka päivä eli 20 km pyörälenkki ja siihen päälle puntti treeni. Kaloreita kuluttamalla laihtuu ja monet vaan kävelee joka ei kuluta kaloreita tarpeeksi nopeasti.

Vierailija
9/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siitä kannata murehtia. 

Ei ehkö murehtia, mutta miettiä kuitenkin miten painoa saisi alemmas. Sairaalloinen ylipaino on merkittävä terveysriski.

Vierailija
10/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on insuliiniesistenssi. Siihen auttaa vähähiilarinen ruokavalio ja pätkäpaasto. Lisäravinteista berberiini. 

Laske kalorit ja punnitse ruokasi jonkun aikaa. Opit oikean annoskoon.

Sulta olis hyvä testaa pitkäsokeri, ferritiini, kilpirauhanen, b12, folaatti ja d. Nuo kaikki vaikuttaa aineenvaihduntaan ja moneen muuhun.

Vierailija
11/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhuit syömisistä, mutta entä juomapuoli? Moni kulauttaa kurkustaan alas ihan jäätävän määrän kaloreita.

Vierailija
12/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla on insuliiniesistenssi. Siihen auttaa vähähiilarinen ruokavalio ja pätkäpaasto. Lisäravinteista berberiini. 

Sulta olis hyvä testaa pitkäsokeri, ferritiini, kilpirauhanen, b12, folaatti ja d. Nuo kaikki vaikuttaa aineenvaihduntaan ja moneen muuhun.

Siihen ei tarvita mitään testailuja että alkaa syömään vähemmän kuin kuluttaa. Laihtuminen on niin yksinkertaista. listaat vaan orjallisesti kaikki syömäsi johonkin ilmaisäppiin joita on vaikka kuinka ja kas kummaa, alat laihtumaan.

Vierailija
13/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

195 cm punttisalilla käyvälle miehelle ihan ok paino.

150 cm sohvaperunalle kaikkea muuta!

Vierailija
14/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa ja ruokakulut laskevat, kun syöt ravitsevaa ruokaa niin, ettei tarvitse napostella koko ajan.

Vierailija
15/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Siihen ei tarvita mitään testailuja että alkaa syömään vähemmän kuin kuluttaa. Laihtuminen on niin yksinkertaista. listaat vaan orjallisesti kaikki syömäsi johonkin ilmaisäppiin joita on vaikka kuinka ja kas kummaa, alat laihtumaan."

Ei toimi.

Vierailija
16/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstan diagnooseihin kannattaa ehdottomasti luottaa. Alan kuin alan parhaat asiantuntijat löytyy täältä ja antaa mielihyvin osaamisensa ilmaiseksi muiden avuksi!

Vierailija
17/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitää laihduttaa? Jos nyt aloittaisi siitä, ettei paino nouse enempää? Söisi toisina päivinä herkkuakin, mutta silloinkin luvan kanssa ja järki päässä. Ilman raivopäisiä kieltäymyksiä. Huolehtisi stressitason laskusta, unesta jne. Niistä et yllättäen mainitse mitään. Tuollainen tappeleminen syömisten kanssa on yksi stressin lähde sekin. 

Pystytkö olemaan syömättä ilman raivonälkää, vai miksi olet ollut noin ahkera laihduttelija? Vai onko itseinhoa mukana?

Vierailija
18/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vauvapalstan diagnooseihin kannattaa ehdottomasti luottaa. Alan kuin alan parhaat asiantuntijat löytyy täältä ja antaa mielihyvin osaamisensa ilmaiseksi muiden avuksi!

No insuliiniresistenssi on ylipainon yleisin taustasyy. Tyyliin kaikilla lihavilla on jotain häikkää insuliiniaineenvaihdunnassa.

Noihin ehdottamiini labroihin ja mihin ne vaikuttaa voit tutustua lääketieteen kirjallisuudesta.

Kun oot täällä kerran haukkumassa muiden antamia neuvoja, niin onko sulla sitten olemassa jotain parempia?

Vierailija
19/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio auttaa ja ruokakulut laskevat, kun syöt ravitsevaa ruokaa niin, ettei tarvitse napostella koko ajan.

No joo, mutta ei sekään herkkua ole. Itse olen ollut nyt vähähiilarisella noin vuoden. Paino pudonnut 15 kg, mutta on tämäkin ainaista sietämistä. Koskaan ei ole kunnolla kylläinen olo ja ruokavalio aina samaa lihaa, kalaa, kanamunaa ja raejuustoa. Koko ajan tekis mieli vetää kunnon kuorrutemunkki kahvilla, mutta pitää yrittää sinnillä kitua.

Vierailija
20/63 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikunnalla laihtuu huonosti. Sitä pitäisi lisätä elämään niin paljon. Paino lähtee oikealla ruokavaliolla.

Millaisen aamupalan ja lounaan syöt? Onhan niissä tarpeeksi energiaa (ainakin yli 300kcal molemmilla)? Aamupainotteinen syöminen vähentää nälkää (ahmimista) illalla.

Ja sit säännöllinen ruokarytmi. Saa syödä vain tiettyinä kellonaikoina (neljä kertaa vuorokaudessa) ja suurin osa matalan energiatiheyden ruokaa. Sellaista mikä täyttää vatsan, mutta jossa ei ole paljoa kaloreita. Noilla kiloilla -500kcal on helppo saavuttaa. Suosittelen kanssa kirjaamaan ainakin viikon kaikki syömiset ja juomiset esim. yazioon, että näet ainakin, ovatko ateriasi liian isoja ja syötkö ns. aterioiden ohi.

Olen onnistunut laihduttamaan tosi hitaasti 19 kiloa, vaikka mulla on lääkitys, joka aiheuttaa sen, että ajattelen ruokaa koko ajan ja minulla on jatkuva nälkä. Paino lähtee paljon hitaammin kuin mitä -500kcal/pv pitäisi lähteä. Mutta mihinkäs tässä on kiire valmiissa maailmassa. Tsemppiä!