Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos tienaat bruttona 2000e, maksat tietyn % veroja. Jos taas tienaat 4000e bruttona, maksat veroja TUPLASTI!! Jotenkin ei mene kaaliin, mis

Vierailija
11.04.2026 |

Jos tienaat bruttona 2000e, maksat tietyn % veroja. Jos taas tienaat 4000e bruttona, maksat veroja TUPLASTI!!

Jotenkin ei mene kaaliin, missä se "rikkaiden suosiminen" suomessa muka näkyy.. Rikkaatko eivät muka "osallistu talkoisiin"? Heidän toimestahan kaikki työ tehdään?

Kommentit (335)

Vierailija
241/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä sellainen huomio. Että keskituloisen (3500€ bruttopalkka) eläkemaksu on noin 850€ kuussa. Suurin osa tästä ei näy palkkakuitilla koska se maksetaan työnantajan toimesta suoraan eläkeyhtiölle. 

Jos astuisi työelämään 20 vuotiaana ja säästäisi tuon 850€/kk vaikka surkeimmalle säästötilille joka maksaa 2% korkoa, niin 67v eläkeikään mennessä siitä kertyisi 792000€:n potti. 

Kun keskimääräisellä eliniänodotteella eläkkeellä ehditään olla noin 15 vuotta, niin tästä riittäisi eläkettä noin 4400€/kk!! 

Miksi valtavilla resursseilla ja maan parhaalla sijoitusosaamisella varustetut eläkeyhtiöt tuottavat niin paljon huonomman tuloksen?

Eläkejärjestelmän voisi pistää täysremonttiin samalla kun uusittaisiin verotus tasaveroksi. 

Ei eläkevakuutusjärjestelmässä ole mitään vikaa. Se on erittäin kestävä. Poliitikot ja media haluavat vaan antaa sellaisen kuvan, koska haluaisivat eläkeyhtiöiden varat tavalla tai toisella omaan käyttöönsä.

On paljonkin vikaa. Työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeen. Pitäisi muuttaa siihen suuntaan että työssäkäviä maksaisi omaa eläkettään. 

Pankithan toimivat samalla tavalla. Et saa koskaan pankkiin viemääsi seteliä takaisin pankkiautomaatilta. Saat jonkun muun sinne viemän setelin. Ovatko pankitkin pyramidihuijaus?

Vierailija
242/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin korona aikana koko ajan töissä. Ei kesälomia eikä mitään lomia koska tuurasin muita jotka oli sairaana. Sain palkkaa nettona 5500 euroa kk koska tein paljon muiden töitä niin palkka nousu pari tonnia mutta sitten  lähes 3 vuoden jälkeen minä jouduin pitämään kaikki lomat putkeen kuten kolme kesälomaa. Sain 11000 euroa lomarahaakin ja palkka päälle. Olin 5 kuukautta lomalla, olen kunnan töissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun eilisestä  tilinauhasta: bruttopalkka 4700 euroa josta veroa 1300 euroja ja muita maksuja 700 euroa. 

Maksuun elin käteen jää 3000 euroa.

Mielestäni en ole suurituloinen tai rikas, mutta verotus ja muut maksut tuntuvat kohtuuttomalta.

Mikä tuossa on kohtuutonta? Mieheni tienaa n.7500€, käteen jää vähän reilut puolet eli reilu tonni enemmän kuin sinulla, eikä ole ollenkaan kohtuutonta meistä.

Ei pidä luulla että brutto on se mikä pitäisi jäädä käteen. 

Ei voi pitää paikkansa, että 7500 eurosta jää vain 4000 käteen. Mulla jää 6400 eurosta 4200 ja veroprosentti on aika tarkkaan oikea - ei juurikaan palautuksia eikä mätkyjä. 

Kommentoijalle, joka saa 6400€/kk palkkaa, maksetaan aivan liikaa palkkaa hänen kykyihinsä nähden. Kyllä tuolla palkalla pitäisi ymmärtää jo henkilöverotuksen perusasiat, vaikka työnkuva olisi juuri mikä.

Palkkakuitissa ilmoitettu nettotulo vaihtelee kaikilla, riippuen iästä, kotikunnasta, kirkollisverosta, luontoiseduista sekä ammattiliiton jäsenmaksutavasta.

Ammattiliiton jäsenmaksutapa vaikuttaa NETTOTULOON ihan yhtä paljon kuin KUNTOSALIN JÄSENMAKSUKIN.  Siihen tilille maksettavaan summaan se voi vaikuttaa mutta se EI OLEkaan sinun NETTOPALKKASI. 

Vierailija
244/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tienaa 2000€/kk, maksaa veroa 4%, eli 80€/kk. 

Jos tienaa veroa 4000€/kk, veroa menee 19%, eli 760€/kk. Liki kymmenkertainen määrä veroa. 

Jos tienaat 8000€/kk, veroa menee 31%, eli 2480€/kk. 31 kertaa enemmän kuin ensimmäinen. 

Niin. noin 1200€/kk saa tässä maassa työtuloa tienata ilman että maksaa yhtään mitään veroja.

Mutta, kun tienaat 2000€ bruttona, sulle jää käteen 1756,20 €.

Jos tienaat 4000€ bruttona, sulle jää käteen 2912,40 €.

Ja jos tienaat 6000€ bruttona, sulle jää käteen 3648,60 €.

Tuo kahden tonnin työ saattaa olla paljonkin raskaampaa silti kuin tuo kuuden tonnin työ, useimmiten niin on. Kyllä minä mieluummin tekisin neljän tai kuuden tonnin työtä, kuin kahden tonnin, vaikka meneekin enemmän veroja. Verorahojen ansiosta olen päässyt niin hyväpalkkaiseen työhön käsiksi. 

Ja jos minulla ei olisi velkoja (hyvätuloisena ei olisi, koska olisin ne jo maksanut pois) eikä olisi elätettäviä (pian ei ole kun lapset jo opiskelevat)

Mulla menisi vuokraan ehkä 600€, ruokaan mulla menisi kuukaudessa ilman pihistelyä ehkä 400€/kk eli tonni yhteensä, ja sitten menisi ehkä keskimäärin pari sataa puhelimeen, autoon jne. muita juttuja. Eli minä voisin elää hyvin 1200€/kk. 

Eli kahden tonnin tuloilla mulle jäisi 556,2€/kk säästöön, neljän tonnin tuloista 1712,4€ ja kuuden tonnin tuloista 2448,6€. Eli karkeasti, kun tulot tuplaantuu kahdesta neljään tonniin, säästöön jäävä raha kolminkertaistuisi, ja kun nousisi kuuteen tonniin säästöön jäisi viisinkertainen määrä vaikka palkka olisi vain kolminkertaistunut.

Minä olisin siitä erittäin onnellinen, eikä haittaisi verot yhtään. Minulla tulisi säästöjä parissa vuodessa sen verran että saisin ostettua sen yksilön omaksi jossa asun vuokralla, ja sitten jäisi taas enemmän rahaa säästöön kun vastike olisi max 300€.

Ja nyt tulee porukka sanomaan, että niin niin mutta kun, ei mun menot ole noin pienet. Kyllä ne on jos et törsää mihinkään turhuuteen. Ja sillä rahalla ja paljon pienemmälläkin osa porukkaa joutuu tulemaan toimeen, ja hengissä ovat.

Jos se kuuden tonnin kuukausipalkka jaettaisiin tehdyillä työtunneilla, niin tuntipalkka olisi usein pienempi kuin sillä kolme tonnia tienaavalla. Isommilla palkoilla ylityöt sisältyvät kuukausipalkkaan, ja päivät ovat sitä pidempiä, mitä enemmän palkka nousee, ja työpäiviäkin on usein viikossa 7 kpl.

Se kolmen tonnin ihminen tekee 8h/päivä, 5 päivää viikossa, saa pekkaset, ja voi unohtaa työasiat, kun painaa työpaikan oven takanaan kiinni.

Minun palkkani on 6500 €/kk, enkä tee tuntiakaan ylitöitä. Teen sen työsopimuksessa olevan 7h 15 min. 

Julkisen puolen käsienheiluttajista ja kukkahattutädeistä, mihin kommentoijan työaika viittaa, voitaisiin laittaa puolet kilometritehtaalle. Siinä olisi hyvä säästö.

Vierailija
245/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun eilisestä  tilinauhasta: bruttopalkka 4700 euroa josta veroa 1300 euroja ja muita maksuja 700 euroa. 

Mielestäni en ole suurituloinen tai rikas, mutta verotus ja muut maksut tuntuvat kohtuuttomalta.

Tätä se on. Tiedätkö mikä on vielä kohtuuttomampaa? Se, että toinen perheessä tienaa tuon, ja toinen saa vain ja ainoastaan työmarkkinatuen 595e siksi. Eli brutto/hlö (elatuspakko) on reippaasti alle 4000e. Eli matalapalkka-/köyhyysrajaa nuollen. Toisaalta pariskunta, joista molemmat on töissä pitkästi alle mediaanituloilla, saa enemmän käteen samalla yhteismäärällä. Ja tässä on vedetty mutkat suoriksi, koska jälkimmäisten saanto voi kasvaa erilaisten henkilökohtaisten vähennysten takia vielä isommaksi.

Vierailija
246/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin korona aikana koko ajan töissä. Ei kesälomia eikä mitään lomia koska tuurasin muita jotka oli sairaana. Sain palkkaa nettona 5500 euroa kk koska tein paljon muiden töitä niin palkka nousu pari tonnia mutta sitten  lähes 3 vuoden jälkeen minä jouduin pitämään kaikki lomat putkeen kuten kolme kesälomaa. Sain 11000 euroa lomarahaakin ja palkka päälle. Olin 5 kuukautta lomalla, olen kunnan töissä.

Oletatko saavas mitalin?

Vierailija
247/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeestä sellainen huomio. Että keskituloisen (3500€ bruttopalkka) eläkemaksu on noin 850€ kuussa. Suurin osa tästä ei näy palkkakuitilla koska se maksetaan työnantajan toimesta suoraan eläkeyhtiölle. 

Jos astuisi työelämään 20 vuotiaana ja säästäisi tuon 850€/kk vaikka surkeimmalle säästötilille joka maksaa 2% korkoa, niin 67v eläkeikään mennessä siitä kertyisi 792000€:n potti. 

Kun keskimääräisellä eliniänodotteella eläkkeellä ehditään olla noin 15 vuotta, niin tästä riittäisi eläkettä noin 4400€/kk!! 

Miksi valtavilla resursseilla ja maan parhaalla sijoitusosaamisella varustetut eläkeyhtiöt tuottavat niin paljon huonomman tuloksen?

Eläkejärjestelmän voisi pistää täysremonttiin samalla kun uusittaisiin verotus tasaveroksi. 

Ei eläkevakuutusjärjestelmässä ole mitään vikaa. Se on erittäin kestävä. Poliitikot ja media haluavat vaan antaa sellaisen kuvan, koska haluaisivat eläkeyhtiöiden varat tavalla tai toisella omaan käyttöönsä.

On paljonkin vikaa. Työssäkäyvät maksavat eläkeläisten eläkkeen. Pitäisi muuttaa siihen suuntaan että työssäkäviä maksaisi omaa eläkettään. 

Pankithan toimivat samalla tavalla. Et saa koskaan pankkiin viemääsi seteliä takaisin pankkiautomaatilta. Saat jonkun muun sinne viemän setelin. Ovatko pankitkin pyramidihuijaus?

Tavallaan, mutta ei aivan kuitenkaan, sillä lainattavaa rahaa luodaan koko ajan tyhjästä lisää ilman mitään reaalivakuutta.

Eläkejärjestelmällä ei ole tällaista kykyä leipoa ilmasta lisää eläkkeenmaksurahaa.

Vierailija
248/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos tienaa veroa 4000€/kk, veroa menee 19%, eli 760€/kk. Liki kymmenkertainen määrä veroa. 

Jos tienaat 8000€/kk, veroa menee 31%, eli 2480€/kk. 31 kertaa enemmän kuin ensimmäinen. 

Niin. noin 1200€/kk saa tässä maassa työtuloa tienata ilman että maksaa yhtään mitään veroja.

Mutta, kun tienaat 2000€ bruttona, sulle jää käteen 1756,20 €.

Jos tienaat 4000€ bruttona, sulle jää käteen 2912,40 €.

Ja jos tienaat 6000€ bruttona, sulle jää käteen 3648,60 €.

Tuo kahden tonnin työ saattaa olla paljonkin raskaampaa silti kuin tuo kuuden tonnin työ, useimmiten niin on. Kyllä minä mieluummin tekisin neljän tai kuuden tonnin työtä, kuin kahden tonnin, vaikka meneekin enemmän veroja. Verorahojen ansiosta olen päässyt niin hyväpalkkaiseen työhön käsiksi. 

Ja jos minulla ei olisi velkoja (hyvätuloisena ei olisi, koska olisin ne jo maksanut pois) eikä olisi elätettäviä (pian ei ole kun lapset jo opiskelevat)

Mulla menisi vuokraan ehkä 600€, ruokaan mulla menisi kuukaudessa ilman pihistelyä ehkä 400€/kk eli tonni yhteensä, ja sitten menisi ehkä keskimäärin pari sataa puhelimeen, autoon jne. muita juttuja. Eli minä voisin elää hyvin 1200€/kk. 

Eli kahden tonnin tuloilla mulle jäisi 556,2€/kk säästöön, neljän tonnin tuloista 1712,4€ ja kuuden tonnin tuloista 2448,6€. Eli karkeasti, kun tulot tuplaantuu kahdesta neljään tonniin, säästöön jäävä raha kolminkertaistuisi, ja kun nousisi kuuteen tonniin säästöön jäisi viisinkertainen määrä vaikka palkka olisi vain kolminkertaistunut.

Minä olisin siitä erittäin onnellinen, eikä haittaisi verot yhtään. Minulla tulisi säästöjä parissa vuodessa sen verran että saisin ostettua sen yksilön omaksi jossa asun vuokralla, ja sitten jäisi taas enemmän rahaa säästöön kun vastike olisi max 300€.

Ja nyt tulee porukka sanomaan, että niin niin mutta kun, ei mun menot ole noin pienet. Kyllä ne on jos et törsää mihinkään turhuuteen. Ja sillä rahalla ja paljon pienemmälläkin osa porukkaa joutuu tulemaan toimeen, ja hengissä ovat.

Jos se kuuden tonnin kuukausipalkka jaettaisiin tehdyillä työtunneilla, niin tuntipalkka olisi usein pienempi kuin sillä kolme tonnia tienaavalla. Isommilla palkoilla ylityöt sisältyvät kuukausipalkkaan, ja päivät ovat sitä pidempiä, mitä enemmän palkka nousee, ja työpäiviäkin on usein viikossa 7 kpl.

Se kolmen tonnin ihminen tekee 8h/päivä, 5 päivää viikossa, saa pekkaset, ja voi unohtaa työasiat, kun painaa työpaikan oven takanaan kiinni.

Minun palkkani on 6500 €/kk, enkä tee tuntiakaan ylitöitä. Teen sen työsopimuksessa olevan 7h 15 min. 

Julkisen puolen käsienheiluttajista ja kukkahattutädeistä, mihin kommentoijan työaika viittaa, voitaisiin laittaa puolet kilometritehtaalle. Siinä olisi hyvä säästö.

Meni väärin. Olen ihan yksityisellä sektorilla töissä. Olen ollut valtaosan elämästäni yksityisellä puolella töissä. Julkisella olen ollut vain muutamia kuukausia töissä. 

Vierailija
249/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

onhan se toimistotyö paljon mukavampaa jollain konsultilla joka rekrytoi henkilöitä, liukuva työaika, hyvä palkka 4000e, työ suihkun raikasta vertaa kunnon tehdastyötä, mahdollisuus etätyöhön = ei tarvitse kuin notkua sohvalla kotona. eikä tarvitse työvaatteita pitää, ja saa vielä todella mukavat työkaverit sekä päälliköt-johtajat

Vierailija
250/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2000€ kuukausipalkalla veroprosentti on 15% ja maksat vuodessa 3740 € veroja.

4000€ kuukausipalkalla veroprosentti on 29,3% ja maksat vuoden aikana 14 642 euroa veroja!

Prosentti siis tuplaantuu. Ja maksettujen verojen määrä nelinkertaistuu!

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/palkansaaja…

Kyllä jos on mahdollisuus tehdä 2,5 päivää viikossa duunia ja tulee toimeen 2000 euron kuukausipalkalla, niin kannattaa!

Melko epäreilua on sekin, että saa työmarkkinatukea 595e, ja takana tehtyjä työvuosikymmeniä, jolloin itse maksanut työttömyysvakuusmaksua, niin vuosinetto jää alle 8000e. Työtö ei voi tehdä niin, etteikö sitä vähennettäisi tuesta, ja ettei siitä maksettaisi veroa. Opiskelija, joka saa opintotukea, asumistukea, ja nostaa opintovelkaa, saa ansaita vuodessa yli tonnin/kk täysin ilman veronmaksua. Työttömälle työmarkkinatukilaiselle ei kerry edes eläkettä. Opiskelijalle kertyy sekin nykyään.

Vierailija
251/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä tuossa on kohtuutonta? Mieheni tienaa n.7500€, käteen jää vähän reilut puolet eli reilu tonni enemmän kuin sinulla, eikä ole ollenkaan kohtuutonta meistä.

Ei voi pitää paikkansa, että 7500 eurosta jää vain 4000 käteen. Mulla jää 6400 eurosta 4200 ja veroprosentti on aika tarkkaan oikea - ei juurikaan palautuksia eikä mätkyjä. 

Kommentoijalle, joka saa 6400€/kk palkkaa, maksetaan aivan liikaa palkkaa hänen kykyihinsä nähden. Kyllä tuolla palkalla pitäisi ymmärtää jo henkilöverotuksen perusasiat, vaikka työnkuva olisi juuri mikä.

Palkkakuitissa ilmoitettu nettotulo vaihtelee kaikilla, riippuen iästä, kotikunnasta, kirkollisverosta, luontoiseduista sekä ammattiliiton jäsenmaksutavasta.

Ammattiliiton jäsenmaksutapa vaikuttaa NETTOTULOON ihan yhtä paljon kuin KUNTOSALIN JÄSENMAKSUKIN.  Siihen tilille maksettavaan summaan se voi vaikuttaa mutta se EI OLEkaan sinun NETTOPALKKASI. 

Älä keuhkoa. Kommentissani ei puhuttu mitään nettopalkasta, vaan nettotulosta. Nettotulo on laajempi käsite kuin nettopalkka. Kokeilepa ottaa vaikka autoetu, niin sinulle tulee itku, kun näet, mikä rahasumma kilahtaa tilille palkasta.

Vierailija
252/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te veroista itkijät jääneet lapsen tasolle kehityksessänne? Luulisi että aikuinen ihminen ymmärtäisi, että jos hän tienaa ylimpien tulodesiilien verran, niin aika moni asia on mennyt elämässä hyvin verrattuna muihin, ja osaisi olla siitä kiitollinen. Sen sijaan otatte kaiken hyvän itsestäänselvyytenä ja haluatte vain LISÄÄ. Tämäkään ei riitä, vaan bonuksena vihaatte ja syyllistätte niitä joilla ei mennyt asiat yhtä hyvin. Käsittämätöntä.

Ei. en halua LISÄÄ. Haluan vain SUUREMMAN VIIPALEEN siitä ITSE TIENAAMASTANI. 

Sama asia, koska valtion pyörittämiseen menee se mitä menee ja koska pienituloisilta ei voi ottaa enempää ilman että viedään leipä suusta. Etkö muka halua LISÄÄ jos sinulle ei riitä se mitä nyt saat? 

Vierailija
253/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosirikkaat ei mksa ollenkaan tuloveroa vaan pääomatuloista ja heillä on kaikki vippaskonstit sun muut verokuorijärjestelyt joiden kautta heidän veroprosenttinsa jää pienemmäksi kuin tavallisen duunarin.

Vierailija
254/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä keuhkoa. Kommentissani ei puhuttu mitään nettopalkasta, vaan nettotulosta. Nettotulo on laajempi käsite kuin nettopalkka. Kokeilepa ottaa vaikka autoetu, niin sinulle tulee itku, kun näet, mikä rahasumma kilahtaa tilille palkasta.

siltikään se ei vaikuta PASKAN VERTAA veroprosentiin. 

Samalla henkilöllä VEROPROSENTTI on TISMALLEEN SAMA Samasta bruttopalkasta, Otti palkkansa pelkkänä rahana tai pelkkinä luontoisetuina. Tosin jos ottaa vain luontoisetuina, on vähän huonompi niitä veroja maksella. 

Vierailija
255/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä 2000€ kuukausituloilla maksetaan vain 4% veroa?

Vierailija
256/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä tienaan sen 4000€ ja olen kaukana rikkaasta. Ei ole osakkeita, ei sijoitusasuntoja, ei lomamatkoja… 

Mitä sitten?

Se 2000 euroa tienaava on sua paljon köyhempi, ei ole osakkeita, ei sijoitusasuntoja, ei lomamatkoja.

Vierailija
257/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt olisi aika vastuuttaa ihmiset omasta elämästään. Tuet vastikkeellisiksi ja työnteosta kannattavaa. Tukia vastaan loiset voisi nyt keväällä siivota heittämänsä roskat ja tumpit maasta ja vesistöistä. Sen jälkeen loiset voisi mennä itse biojäteastiaan. Suomi lähtisi hurjaan nousuun :)

Työstä tulee maksaa palkkaa.

Vierailija
258/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni progressio voi olla mutta ei näin jyrkkä kuin nyt on ja ihan max veroprosentti isoimmista palkoista sais olla 33% eikä niinkuin nykysin on et puolet lähtee valtion tuhlattavaks ties mille jalattomien futiskerholle.

Vierailija
259/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mene tuplasti.

https://www.veronmaksajat.fi/tutkimus-ja-tilastot/tuloverot/tuloveroast…

Verotettava ansiotulo    Vero alarajan kohdalla     Vero alarajan ylittävästä tulon osasta

0 €     --------------------------0 €     -----------------------------.12,64 %
21 200 €     ---------2 679,68 €     -----------------------------19,00 %
31 500 €     ---------4 636,68 €     -----------------------------30,25 %
52 100 €     --------10 868,18 €     -----------------------------34,00 %
88 200 €     --------23 142,18 €     -----------------------------41,75 %
150 000 €     ------48 943,68 €     -----------------------------44,25 %

Jos siis saisi ansiotuloja 52100 euroa vuodessa, siitä menisi veroja 10868,18 euroa, jolloin nettotuloksi jäisi 41231,82 euroa.

Vastaavasti jos ansiotuloja olisi 21200 euroa vuodessa, siitä menisi veroja 2679,68 euroa, jolloin nettotuloksi jäisi 18520,32 euroa

Vierailija
260/335 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis oletteko te veroista itkijät jääneet lapsen tasolle kehityksessänne? Luulisi että aikuinen ihminen ymmärtäisi, että jos hän tienaa ylimpien tulodesiilien verran, niin aika moni asia on mennyt elämässä hyvin verrattuna muihin, ja osaisi olla siitä kiitollinen. Sen sijaan otatte kaiken hyvän itsestäänselvyytenä ja haluatte vain LISÄÄ. Tämäkään ei riitä, vaan bonuksena vihaatte ja syyllistätte niitä joilla ei mennyt asiat yhtä hyvin. Käsittämätöntä.

Ei. en halua LISÄÄ. Haluan vain SUUREMMAN VIIPALEEN siitä ITSE TIENAAMASTANI. 

Sama asia, koska valtion pyörittämiseen menee se mitä menee ja koska pienituloisilta ei voi ottaa enempää ilman että viedään leipä suusta. Etkö muka halua LISÄÄ jos sinulle ei riitä se mitä nyt saat? 

On tuossa iso ero ajatuksessa: hän haluaa vain että häneltä varastetaan vähemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi viisi