En ymmärrä miksi jotkut murtuvat täysin jos petetään
Tiedättehän nämä tyypit, joiden koko maailma romahtaa kun saa tietää puolison pettämisestä. Se pettäjähän siinä on sössinyt eikä petetty. Miksi te otatte sen niin raskaasti. Lisäksi kai puolet miehistä pettää. En tajua miksi se tulee aina niin järkytyksenä. Varmaan ne jotka eivät ole pettäneet, eivät ole vaan saaneet sopivaa tilaisuutta tai ovat libidosta matalia. Viriili mies joka ei petä on tosi harvinainen.
Kommentit (374)
Vierailija kirjoitti:
En ole tullut öetetyksi, mutta voin kuvitella että kauheaa olisi. Toivottavasti aloittajaa petetään ja oikein urakalla. 💩
Itse oletin että aloittajaa olikin petetty? Itseäni on petetty, sain myös tietää tosta lasta odottaessani, että kumppanilla oli tiedossa toinenkin lapsi, sivusuhteesta. Mutta minäkin ajattelen että pahempia asioita kuin joku seksikerta on olemassa. Pahinta on valehtelu. Pettäminen ei olisi puoliksikaan niin paha asi jos toinen avoimesti puhuisi siitä. Ja tekisi selväksi että yhteinen elämä on tärkeintä. Valehtelijoita en siedä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin simppeliä, rakastunut mies ei petä. Sama sääntö pätee varmaan naisiinkiin.
Höh. Rakastuminen kestää vain 1-3 vuotta. Kyllä nyt ihmiseen pitää pystyä luottamaan pitkässäkin suhteessa.
Pitkässä suhteessa on sitten rakkautta. Rakastava kumppani ei petä.
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi liian vajaaälyinen ja tunne tasolla lähempänä kylmä kuin hauta, jotta voisi ymmärtää yhtään mistään mitään. Sinä olet varmaan niitä ihmisiä jotka ei tunne yhtään mitään kun petetään. Mene hoitoon spykopaatti.
Jos pahonta on seksin harrastaminen vieraan kanssa eikä läheisyyden ja yhteyden menetys, niin sehän se on psykopaattista jos minä. Seksi seksi seksi. Seksi on tärkeintä psykopaateille, läheisyys on tärkeintä ihmisille.
"Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta."
Olen eri, mutta minusta ihmisillä on erilaisia sisäisiä kompasseja, joiden varassa he navigoivat elämässä. Minusta ihminen, jolla on vahva draivi elää aitoa elämää ei halua elää valheessa. Toki tällainen ihminen voi mokata, mutta jos hän pettäisi hän myös tunnustaisi. Hänelle ei suhteen jatkaminen valheeseen nojaten vaan yksinkertaisesti olisi vaihtoehtojen joukossa. Minä en ole kauhean kiinnostunut asioimaan muunlaisten ihmisten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.
Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.
Normaali ihminen liittää uskollisuuteen myös seksin. Ja monestihan se pettäminen tapahtuu maksullisten kanssa, joten kysymyksesi on hassu.
Vastauksesi on hassu. Jos ihminen tyydyttää seksuaaliset halut avioliiton ulkopuolella, ei hän sinun mielestä siis kykene maksamaan rahalainaa, tekemään töitään luotettavasti tai olemaan paikalla sovittuna aikana, koska "paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissaKIN asioisaa" . Outoa ajattelua. Vai vetäisetkö tahallasi yli dramatisoidaksesi.
Tulkitsit minua väärin. Totesin vain, että raha ja seksi liittyvät monesti yhteen. Muusta en puhunut mitään.
Siis pettämisessä on kyse itsehillinniän pettämisetsä. On tietenkin poikkeuksia missä se seksi on se ainoa pahe mutta useimmiten se osoittautuu laajemmaksi itsehillintä- ja impulsiivisuus ongelmaksi kuin vain seksihimojen suhteen. Esim. Käyttää perheen rahat vähän holtittomasti omiin juttuihin ja leluihin, uhkapeliongelmia, päihdeongelmoa, käyttää tautiriskiltään korkeita tai rikollista materiaalia sisältäviä maksullisia seksipalveluita.
Pettäjällä on itselleen aivan omat säännöt.
Ja sääntöjä reivataan tilanteen mukaan, mikä on pettäjälle edullisinta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.
Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.
Jos pettää yhden lupauksen, pettää toisenkin.
En ymmärrä miksi pettäminen liitetään nimenomaan miehiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset jää kiinni pettämisestä. Ei siinä sen kummenpaa. Kyllähän pettämistä tapahtuu ihan koko ajan, se että se sitten tulee toisen osapuolen tietoom on tyhmyyttä ja taktiikkaa, että pettäjä jätettäisiin
Ootteko ihan tosissanne, että yks "pettäminen" ja heti ero. Voihan sen niinkim kai tehdä..aika naiivia ajatella, että se oli eka kerta ja nyt otan eron ja seuraavassa suhteessa tällaista ei saa tapahtua. Sitä tapahtuu ihan koko ajan!
Et sinä laadi sääntöjä, joita meidän muiden pitää ihmissuhteissa noudattaa. Pidä siis typerät mielipiteesi omana tietonasi.
Tämä. Kovasti yritetään laatia sääntöjä, miten toisten tulisi elää. Se puolison pitäisi elää niin kuin minäminäminä haluan. Ollaan kuin pikkulapsia, jotka polkevat jalkaa, kun eivät saa haluamaansa. Mutta lapsetkin ovat järkevämpiä, eivätkä katkeroidu vuosiksi tai jopa loppuelämäkseen, kuten useat kirjoittajat täällä.
Jos haluaa pettää niin sitten voi olla suhteessa toisen pettäjän kanssa. Se on just sitä, että saa sen mitä itsekin edustaa eikä polje jalkaa kun toinen ei halua että petetään. Pettäjillä vain on sellainen valuvika, että sitä jännitystä ei samalla tavalla saa jos on toisen pettäjän kanssa pelatessa toisten tunteilla. Siksi pettäjä ei halua toista pettäjää, ei ole heillä yhtä hauskaa kun se heidän hauskuus tulee siitä jännityksestä mikä syntyy salassa tekemisestä. Monella narsistilla on pettäjä piirre ja kaksoiselämä.
Itse haluan panna muita naisia vaihtelun halusta. En koe mitään jännitystä tai nautintoa että en siitä naiselleni kerro.
Eli sinä kerrot siitä "naisillesi" (huom! monikko) eli et petä heitä. Tämä keskustelu ei siis koske sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi liian vajaaälyinen ja tunne tasolla lähempänä kylmä kuin hauta, jotta voisi ymmärtää yhtään mistään mitään. Sinä olet varmaan niitä ihmisiä jotka ei tunne yhtään mitään kun petetään. Mene hoitoon spykopaatti.
Mikäs psykopaatti siellä yrittää leikkiä empaattista ja leimata muut psykopaateiksi? Ei onnistu.
Vinkki. Psykopaatit vihaavat vahvoja empaattisia ihmisiä joilla on terveet rajat. Rajaton ihminen on kynnysmatto (helposti manipuloitava, yliempaattinen) TAI luonnehäiriöinen (manipulaattori, empatiakyvytön, täysin säälimätön). Normaali ihminen vetää rajat. Ja se raja koskee myös empatiaa.
Minä en sääli ihmisiä, jotka ryntäävät sokeasti suhteeseen ajatuksella "Minun kumppanini on uniikki, ei se koskaan voisi pettää."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tyhmät ihmiset jää kiinni pettämisestä. Ei siinä sen kummenpaa. Kyllähän pettämistä tapahtuu ihan koko ajan, se että se sitten tulee toisen osapuolen tietoom on tyhmyyttä ja taktiikkaa, että pettäjä jätettäisiin
Ootteko ihan tosissanne, että yks "pettäminen" ja heti ero. Voihan sen niinkim kai tehdä..aika naiivia ajatella, että se oli eka kerta ja nyt otan eron ja seuraavassa suhteessa tällaista ei saa tapahtua. Sitä tapahtuu ihan koko ajan!
Et sinä laadi sääntöjä, joita meidän muiden pitää ihmissuhteissa noudattaa. Pidä siis typerät mielipiteesi omana tietonasi.
Tämä. Kovasti yritetään laatia sääntöjä, miten toisten tulisi elää. Se puolison pitäisi elää niin kuin minäminäminä haluan. Ollaan kuin pikkulapsia, jotka polkevat jalkaa, kun eivät saa haluamaansa. Mutta lapsetkin ovat järkevämpiä, eivätkä katkeroidu vuosiksi tai jopa loppuelämäkseen, kuten useat kirjoittajat täällä.
Kukin pariskunta laatii yhdessä sääntönsä. Jos on erimielisyyksiä, ei tarvi olla yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Ei miestä, ei sydänsuruja. Suosittelen. Yksin on ihmisen hyvä olla.
Varsinkin yksiössä.?
"Ei se ole rakkautta jos se loppuu siihen että mies käy jotain panemassa."
Mä taas ajattelen, että terve rakkaus loppuu siihen, kun tajuaa ettei toinen rakasta takaisin. Yksipuolinen rakkaus ei ole rakkautta, vaan läheisriippuvuutta tai pakkomiellettä. Kun huomaa, että toiselle irtoseksi on tärkeämpää kuin oma elämänkumppani, niin eihän se silloin mitään rakkautta ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyse on heikosta itseluottamusta, ja siitä että henkilön idetiteetti rakentuu toisten ihmisten varaan. Usein nämä henkilöt eivät itse ymmärrä tätä. Tästä osoituksena tämäkin kommentti tulee saamaan runsaasti alapeukkuja, ja todennäköisesti myös aggressiivisia vastakommentteja. Hyvän itsetuntemuksen omaavan ihmisen miekenrauhaa ei toisen ihmisen valinnat saa raiteiltaan, vaikka pahalta tuntuisivatkin. Hyvän itsetuntemuksen omaava ihminen ei pyöri egonsa ympärillä.
Toivottavasti kohtaat paljon kaltaisiasi ja kohtelette toisianne arvonne mukaisesti.
Kyllä, vietän aikaani ainoastaan kaltaisteni ihmisten kanssa. En halua elämääni draamailevia ja heikon itsetunnon omaavia henkilöitä. Kohtelemme toisiamme arvostavasti ja hyvin.
Miten tämä liittyi AP:n avaamaan keskustelunaiheeseen? Taisit tehdä typerän oletuksen, että hyväksyn pettämisen tai peräti harjoitan sitä itse, kun en murentuisi tai draamailisi tilanteen tullessa kohdalle? Oletit väärin. Suosittelen sisälukutaidon harjoittelua. En sallisi pettämistä omassa suhteessa. Aiemmassa suhteessa sitä oli, ja lopetin suhteen saatuani tietää. En murentunut. Enkä draamaillut.
Kuulostaa, ettei sinulla ollut voimakkaita tunteita toista kohtaan.
Ihan sivusta sanon, että jos tunteet ovat voimakkaat puolin ja toisin, niin eikö silloin olisi loogista edes koettaa päästä asiasta yli pariskuntana.
Pettäjä ei kunnioittanut sen vertaa puolisoaan, että olisi pitänyt housut jalassaan, joten en usko että hänellä mitään voimakkaita tunteita puolisoaan kohtaan on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä kirjoitus. Vaimoni petti ja kyllähän se muutaman päivän harmitti. Ero ei tullut mieleenkään. Naiset nyt lähes kaikki ovat niin heikkoja henkisestikin etteivät kestä. Silläkin lienee omassa tapauksessa merkitystä että olen jo nuorena oppinut olemaan luottamatta naisiin.
Niinpä. Jos toinen ihminen ei merkitse mitään, niin ei pettäminenkään tunnu pahalta.
Minun avioliittoni pettäminen tuhosi. Koska olin antanut itsestäni kaiken miehelle. Koko elämäni rakentui parisuhteelle. Luotin täysin. Se oli koko elämäni.
kun pettäminen kävi ilmi, niin kaikelta putosi pohja. Olin vain kuvitellut kaiken.Aika hirveää, jos oma elämä perustuu toiseen ihmiseen ja parisuhteeseen. Jokaisella olisi hyvä olla omat ystävät, harrastukset, menot ja työ ja sitten se parisuhde, joka antaa omalta osaltaan sisältöä. Parisuhteen ei kuulu olla riippuvuussuhde.
Kyllä se parisuhde on monesti riippuvuussuhde ainakin osittain. Siinä luodaan yhteistä tulevaisuutta, kasvatetaan yhteisiä lapsia ja investoidaan niin taloudellisia kuin henkisiäkin resursseja siihen, että molemmilla on hyvä olla. Tämä kaikki onnistuu vain, jos molemmat ovat riippuvaisia lopputuloksesta.
Peesi tälle. Aivan ohiksena sanon, että olisin valmis jatkamaan suhdetta pettämisen jälkeen, koska vaakakupissa ovat ihanat lapsemme.
Voitte aivan vapaasti sanoa, että itsekunnioitukseni on nolla, mutta itse ajattelisin että elämässä on suurempia ja merkittävämpiä asioita kuin sellainen itsekunnioitus, joka johtaa kerrasta poikki -tekoihin. Kuten esimerkiksi juuri perheen sisäinen rakkaus.
Itse en ole koskaan pettänyt enkä tietääkseni myöskään tullut petetyksi.
Entä jos sinulla ei olisi lapsia?
Entä jos pettäminen toistuu?
Entä jos et voikaan antaa anteeksi vaan teidän välinne ovat kireät päivästä toiseen ja tämä vaikuttaa lapsiin?
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en usko että eroaisin omasta miehestä, jos saisin tämän kiinni pettämisestä. Hän on kuitenkin maailman paras isä lapsillemme, kantaa vastuunsa arjessa ja on hyvää seuraa. Todennäköisesti joku kolhu tulisi suhteeseen, mutta ennemmin saattaisin itsekin käydä vieraissa. En ole koskaan pettänyt miestäni 15v suhteen aikana, mutta toisinaan on kyllä tehnyt mieli.
Maailman paras isä voi olla maailman paras isä, vaikkette olisikaan enää yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä järkytyin. Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen. Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta. Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..
Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista.
Selvästi naisilla on kyky rakastaa jos tuntevat pettymystäkin
Mutta sinulta mieheltä puuttuu täysin kyky rakastaa, tai edes olla rakastettava.
Ei se ole rakkautta jos se loppuu siihen että mies käy jotain panemassa.
Se ei ole rakkautta että satuttaa toista rikkomalla yhteisiä sopimuksia ja mahdollisesti vaarantaa tämän terveydenkin.
Petetyn rakkaus luonnollisesti kuolee siihen. Kun tajuaa että rakkaus oli yksipuolista.
Miksi luulet että miehet ja naiset ovat samanlaisia?
En sanonut mitään tuollaista mitä väität, mutta miten se muuttaa mitään sanomaani onko naiset ja miehet erilaisia tai samanlaisia?
"Petetyn rakkaus luonnollisesti kuolee siihen. Kun tajuaa että rakkaus oli yksipuolista."
Luulet väärin että pettäjä ei rakasta petettyä. Onhan se tietenkin mahdollista ettei rakasta mutta ihan yhtä mahdollista että rakastaa.
Nyt mennään semantiikkaan. Tähän voisi vastata kuten prinssi "Camillan tamponi" Charles, että "whatever love means..."
Voihan sitä ajatella rakastavansa ja kokea jotain kiintymystä, mutta rakkauteen ei kuulu toisen vahingoittaminen tai toisen hyvinvoinnin riskeeraaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en usko että eroaisin omasta miehestä, jos saisin tämän kiinni pettämisestä. Hän on kuitenkin maailman paras isä lapsillemme, kantaa vastuunsa arjessa ja on hyvää seuraa. Todennäköisesti joku kolhu tulisi suhteeseen, mutta ennemmin saattaisin itsekin käydä vieraissa. En ole koskaan pettänyt miestäni 15v suhteen aikana, mutta toisinaan on kyllä tehnyt mieli.
Minä sai tietää mieheni kuoleman jälkeen hänen pettäneen minua. Ensimmäinen tunneryöpsähdys oli juuri, että kaikki oli petosta ja voinko luottaa mihinkään. Mutta melko pian tuli juuri nuo samat ajatukset, että hän oli kuitenkin paras mahdollinen isä lapsillemme ja hän oli minulle upea aviomies koko liittomme ajan. Aloin ajatella, että tietämättäni hän oli jopa enemmän ja hänellä oli annettavaa muillekin kuin minulle, lapsillemme, ystävillemme, työntekijöille jne. Hän OLI hyvä mies, eikä jälkikäteinen tieto sitä muuttanut mihinkään. Eikä pyyhkinyt pois hänen hyviä tekojaan.
Kukaan ei ole täydellinen, mutta pettäjä ei ole hyvä mies. Hän ei kunnioittanut sinua, hän ei rakastanut sinua, hän petti sinun luottamuksen ja valehteli asiasta ties kuinka kauan.
Vierailija kirjoitti:
Minulle sopii loistavasti se, että mies käy vieraissa. Meillä on avoin suhde. Itse käytän aina kondomia joka yhdynnässä. Lapsia meillä ei ole eikä tule, koska minä olen vela.
Mies saa pettää vaikka 365 päivää vuodessa. Minua kiinnostaa vain se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Jos mies on nöyrä ja hyvä "provider man" niin en minä puutu hänen seksielämäänsä. Tehköön mitä tekee kunhan ei riko Suomen lakia.
Eihän teillä ole luottaumuksen rikkomista - ainakaan mitä seksiin tulee. Eli ei mies petä sinua.
Vierailija kirjoitti:
Ap ei todellakaan ole ihminen. Mikä lie persu-elukka
Kommunisti pettää aina.
No kerropa tuo kumppanillesi. Varmasti ilahtuu.