Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En ymmärrä miksi jotkut murtuvat täysin jos petetään

Vierailija
10.04.2026 |

Tiedättehän nämä tyypit, joiden koko maailma romahtaa kun saa tietää puolison pettämisestä. Se pettäjähän siinä on sössinyt eikä petetty. Miksi te otatte sen niin raskaasti. Lisäksi kai puolet miehistä pettää. En tajua miksi se tulee aina niin järkytyksenä. Varmaan ne jotka eivät ole pettäneet, eivät ole vaan saaneet sopivaa tilaisuutta tai ovat libidosta matalia. Viriili mies joka ei petä on tosi harvinainen.

Kommentit (374)

Vierailija
361/374 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on pakko puuttua palstalla tapahtumaan mitätöintiin ja vähättelyyn sekä kirjoitusten tahalliseen vääristelyyn. Rikollisten vanhempien lapsi on nyt leimattu kiusaajaksi. Hän antoi sitten samalla mitalla takaisin ja kiusaajat uhriutuivat. Kiusaaja on aina pelkuri. Heikomman kimpussa ja yleisö (muut kiusaajat) hurraavat.

Koittakaa te kiusaajat oppia, että nykyaikana ei noin vain niellä teidän ilmiselvää kiusaamista (victim shaming) vaan vastustusta voi tulla monelta eri taholta.

Kuten sinulta. Onnistuit nyt kääntämään koko asian täysin päälaelleen. Onneksi olkoon!👏

Sehän on tietysti totta, että ihmiset lukevat vain sen viimeisimmän kommentin, eikä sitä, mihin kommentoidaan.

Vierailija
362/374 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tavallaan parisuhde on hirveän narsistinen asia. Alamme vaatia joltain täydellistä ihailua. Romahdamme, jos kerran sattuu ihailemaan jotain muutakin. Joo, luottamus kyllä. Mutta kyllä siinä pettämisessä usein eniten sattuu se kolaus itsetuntoon. Enkö olekaan täydellinen. 

Tämä on mielenkiintoinen näkökulma, koska olen itse tunnistanut juuri pettäjässä tuon valtavan tarpeen tulla ihailluksi. Eli pettäminen on aktivoitunut silloin, kun joku ulkopuolinen on osoittanut ihailuaan. Ilmeisesti kotona ei sitä varauksetonta ihailua saa, ja itsetunnossa on valtava aukko.

Ei minua loukkaa pettämisessä se, että kokisin täydellisyyteni olevan uhattuna. Minulle on päivänselvää, että koko ajan tuolla kulkee kiinnostavia tyyppejä, joissa on uutuudenviehätystä. He ovat minustakin kiinnostavia, mutta en petä.

Pettämisessä loukkaa yhteisen tilan ja sopimuksen rikkominen ja yhteisen yksityisyyden jakaminen. Se, että täysin vieras ihminen asetetaan minun edelleni. Että minut altistetaan taudeille. Että minulla ei ole mitään valtaa siihen, kuka tietää minun henkilökohtaisia asioitani. Kunnioituksen puute. Yleinen tasottomuus. Tulee sellainen olo, että on kattanut kauniit lautaset, joista toinen syö hyvällä halulla paskaa. Nämä nyt muun muassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/374 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos pettää ja salaa sen niin koko suhde perustuu valheelle. Ja ihan oman terveyteni kannalta en halua pettävää miestä. Tautiriski josta en edes tietäisi. Harva pettäjä käyttää kondomia kuitenkaan koska ovat itsekkäitä muutenkin. 

Ei, vaan silloin koko suhde = paneminen. Parisuhde käsittää kuitenkin myös muiden asioiden jakamisen ja on siten pelkkää seksiä laajempi asia.

Siis väität, että on ok pettää luottamus YHDELLÄ osa-alueella? Ei ole ainakaan minusta.

Pitkissä suhteissa seikkailuja tulee kummallekin. On lapsellista loukkaantua tuollaisesta ja unohtaa iso kuva.  Tuosta on tuloksena vain jatkuva eroaminen, tinderöinti ja muu kertakäyttökulttuuri.

Eikä tule. 

Olin ekassa avioliitossa 20 vuotta. Minulla ei ollut mitään aeikkailuja. Tarjontaaoli, mutta kieltäydyin lähtemästä jatkoille.

Nykyisessä avioliitossa olen ollut 13 vuotta. Kertaakaan ei ole tullut edes mieleenikään seikkailla.

Lipido minulla lienee keskimääräistä korkeampi. Sattuu vain olemaan niin, että en halua pettää kenenkään luottamusta. 

N57

Lipidi on rasva-aine, libido seksuaalista halua. Tarkoitatko, että sinulla on enemmän rasvaa vai seksihaluja?

Oletpa nokkela.

Vierailija
364/374 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii loistavasti se, että mies käy vieraissa. Meillä on avoin suhde. Itse käytän aina kondomia joka yhdynnässä. Lapsia meillä ei ole eikä tule, koska minä olen vela. 

Mies saa pettää vaikka 365 päivää vuodessa. Minua kiinnostaa vain se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Jos mies on nöyrä ja hyvä "provider man" niin en minä puutu hänen seksielämäänsä. Tehköön mitä tekee kunhan ei riko Suomen lakia. 

Meillä sama, mutta suhteemme on täysin seksitön ja läheisyyttäkään ei oikeastaan ole. Emme ole nukkuneet samassa huoneessa vuosikausiin. Emme puhu mahdollisista muista suhteista kotona, koska niillä ei ole mitään merkitystä. Minulla on ollut vakiokumppani pari vuotta, fwb, ja hän tietää ihan tarkkaan tilanteen. 

No tuohan ei ole pettämistä, lähinnä välinpitämättömyyttä.

Vierailija
365/374 |
15.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii loistavasti se, että mies käy vieraissa. Meillä on avoin suhde. Itse käytän aina kondomia joka yhdynnässä. Lapsia meillä ei ole eikä tule, koska minä olen vela. 

Mies saa pettää vaikka 365 päivää vuodessa. Minua kiinnostaa vain se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Jos mies on nöyrä ja hyvä "provider man" niin en minä puutu hänen seksielämäänsä. Tehköön mitä tekee kunhan ei riko Suomen lakia. 

Ei sun mies petä sua, jos olette sopineet että hän saa tehdä niin. Ei se silloin ole pettämistä.

Entä kun on tilanne, jossa ei ole seksiä ja toinen on todennut, että seksiä on sitten muualla? 

Pettämistä se on silti.

Jatkan. Vaikka vaimolla olisi menkat, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka miehellä olisi virtsatulehdus, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka vaimolla/miehellä olisi työkiireitä eikä ehdi harrastaa seksiä, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka teillä olisi riitoja eikä olisi siksi seksiä, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka nainen ei saisi orgasmia miehensä kanssa, se on pettämistä jos nainen nai toisen kanssa.

Vaikka mies/nainen lihoisi, se on pettämistä jos  nait toisen kanssa.

Vaikka toinen loukkaisi toista, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka toinen olisi kyllästynyt kumppaniinsa, se on pettämistä jos nai toisen kanssa.

Vaikka toinen olisi bi ja haluisi kokeilla omaa sukupuoltaan, se on pettämistä jos nai toisen kanssa.

Jos on yhdessä sovittu, että saa harrastaa seksiä toisen kanssa, se ei ole pettämistä.

Kiitos yrityksestä, mutta ei tämä auta. Joillekin pettäminen on niin rakasta, että siitä ei voi luopua. Heillä on ihan omat säännöt.

Vierailija
366/374 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei sun mies petä sua, jos olette sopineet että hän saa tehdä niin. Ei se silloin ole pettämistä.

Entä kun on tilanne, jossa ei ole seksiä ja toinen on todennut, että seksiä on sitten muualla? 

Pettämistä se on silti.

Jatkan. Vaikka vaimolla olisi menkat, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka miehellä olisi virtsatulehdus, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka vaimolla/miehellä olisi työkiireitä eikä ehdi harrastaa seksiä, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka teillä olisi riitoja eikä olisi siksi seksiä, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka nainen ei saisi orgasmia miehensä kanssa, se on pettämistä jos nainen nai toisen kanssa.

Vaikka mies/nainen lihoisi, se on pettämistä jos  nait toisen kanssa.

Vaikka toinen loukkaisi toista, se on pettämistä jos nait toisen kanssa.

Vaikka toinen olisi kyllästynyt kumppaniinsa, se on pettämistä jos nai toisen kanssa.

Vaikka toinen olisi bi ja haluisi kokeilla omaa sukupuoltaan, se on pettämistä jos nai toisen kanssa.

Jos on yhdessä sovittu, että saa harrastaa seksiä toisen kanssa, se ei ole pettämistä.

Kiitos yrityksestä, mutta ei tämä auta. Joillekin pettäminen on niin rakasta, että siitä ei voi luopua. Heillä on ihan omat säännöt.

Ei tuossa puhuttu luopumisesta vaan määriteltiin, mitä pettäminen on. Kun se tuntuu olevan joillekin vaikea ymmärtää.

Vierailija
367/374 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en murtunut ja olen exältäkin saanut anteeksipyynnön ja olen antanut anteeksi. Valitettavasti avioeron jälkeinen suhde päättyi myös pettämiseen. Jotain on jäänyt ilmeisesti alitajuntaan, koska näen joskus unia, että nykyinen mies katoaa, eikä vastaa enää viesteihin ja on jo löytänyt uuden. Eikä tällä ole mitään tekemistä tosielämän ja parisuhteemme kanssa, asiat ovat paremmin kuin hyvin. Ihmismieli on mielenkiintoinen

Vierailija
368/374 |
16.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä järkytyin.  Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen.   Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta.  Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..

Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista. 

Miten niin?

Tuossa esimerkissähän miehen rakkaus naiseen ei ollut todellista, mieshän se petti.

Ei vaan naisen rakkaus ei ollut todellista koska halusi lopettaa suhteen. Koita ymmärtää että vaikka mies käy jotain muuta panemassa niin se ei tarkoita etteikö rakastaisi naistaan. Naiset tyhminä kuvittelevat että miehet ovat samanlaisia kuin naiset. Miehen rakkaus on todellista, naisen pelkkää valetta 

Mies ei rakasta mikäli käy vieraissa. Rakastava ihminen ei satuttaisi kumppaniaan pahimmalta tavalla. Rakastava ihminen suojelee kumppania tuskalta ja satuttamiselta. Pettäjä ei määrittele sitä mikä satuttaa kumppania ja mikä ei. 

“satuttaisi pahimmalla tavalla”?

Miten se voi satuttaa, että puoliso, mies tai nainen, on pannut jonkun toisen kanssa? Et sinä sitä puolisoa omista etkä määrää puolisosi tekemisistä. 

Jos puolison kanssa sovitaan, että suhteessa ei panna toisten kanssa, niin tällöin toimitaan sopimuksen mukaisesti. Se on aikuisen ihmisen vastuunkantoa

Vierailija
369/374 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on näille niin helppo sanoa, kun itsellään ei ole mitään muuta, kuin se minä itse, joka on mukana kuvioissa ja sitten se joku muu, josta ei oikeasti edes välitä. 

Minun maailmani romahti, kun selvisi mitä puolisoni oli tehnyt koko 30v suhteen aikana. Mikään hänen tekemisensä ei ollut sitä mitä luulin. Koko elämäni oli jotain kulissia hänelle. 

Hän paneskeli lähes kaikki "kaverini" läpi vuosikymmenten aikana, valehteli, puhui minusta jatkuvasti paskaa selkäni takana, vei rahani(käytti omiin menoihinsa ja jopa elätti toisia miehiä samalla), otti jopa lainaa nimissäni salaa(osasi tehdä sen niin etten tajunnut, olisi kyllä pitänyt, mutta kun luotin ja meillä oli yhteiset tilit). 

Mikään hänen puheistaan ei ollut totta. Neljästä "lapsestanikaan"  en tiedä ovatko minun, vai jonkun muun. Katumuspillereitä oli ostettu useita ja ainakin viisi aborttia tehty tuona aikana. 

Jäi kiinni viimein housut kintussa "erittäin hyvän ystäväni" kanssa, kun yllättäen jouduin työtapaturman vuoksi kesken yötyövuoron lähtemään sairauslomalle. 

Laitoin pihalle, alkoi anelemaan, rukoilemaan että ottaisin takaisin. Edelleen valehdellen, lupaillen, vannomalla äitinsä ja vaikka isänsä nimeen. juuri hänen vanhempansa olivat mahdollistaneet suurimman osan alkuaikojen käytöksestä, toimimalla lastenvahteina. Myöhemmin lapset saivat olla keskenään kotona vanhimman "tyttäreni" vastuulla. 

Kun viimein jäi kiinni, kuulin lapsiltani(kaikki täysi-ikäisiä) kuinka olivat olleet paljon myös yökylässä näillä "sedillä",(monet heistä jopa "ystäviäni") silloin, kun minä olin ollut työreissussa jopa pelkässä yövuorossa. Äiti oli vaan jyrkästi kieltänyt kertomasta näistä kyläilyistä"isälle". 

Ihmettelin, kun kaikki lapsista halusivat muuttaa pois kotoota heti, kun oli vaan mahdollista, ainoastaan yksi lähti vasta 18vuotiaana, muut lähtivät opiskelemaan tarkoituksella kauas kotipaikkakunnalta, päästäkseen pois tästä härdellistä, missä piti valehdella kaikesta minulle. 

Onneksi olen säilyttänyt kaikki pankkitiliotteeni(en tiedä miksi). Niistä selvisi yllättävän paljon asioita, kun ensikertaa aloin niitä tutkimaan. Oli hotellimaksuja lähestulkoon aina juuri silloin kun olin työreissussa. Lisäksi nämä mistä tiesin, kun olivat "tyttöjen" kanssa reissussa...

Vierailija
370/374 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Näin jälkikäteen ajatellen ihmettelen kuinka tyhmä olenkaan ollut. Itsesyytökseni veivät mielenterveyteni. 

Olen tapahtuneen vuoksi työkyvyttömyyseläkkeellä ja täysin eristäytynyt kaikesta, en kykene enää luottamaan yhteenkään ihmiseen. En nuku, pelkään ihan kaikkea. Lopetin terapianikin, kun sekin tuntui ylivoimaiselta (jännitin terapiakäyntiä niin paljon etten nukkunut lainkaan useana yönä ennen sitä) . Kaupassa käyntikin tuntuu liian suurelta ponnistukselta, onneksi lähikaupassani on itsepalvelukassat, joten uskallan siellä asioida, tosin sekin on aina pitkä prosessi ennenkuin uskallan mennä. Saan julkisilla paikoilla paniikkikohtauksia, kotini olen eristänyt niin ettei kukaan pääse ovelle. En uskalla vastata puheluihin, en edes sähköposteihini. Onneksi eläkkeeni on tarpeeksi hyvä ja olen velaton niin ei tarvitse olla kenenkään kanssa missään tekemisissä. Mielessä on jatkuvasti ajatus kuinka tappaisin itseni. 

Olen täysin turha ihminen, elämäni on ollut täysin turhaa. Mikään elämässäni ei ole minun. 

Yhden neuvon haluaisin antaa, eli:

Älkää hyvät miehet tehkö vuorotöitä ja varsinkaan sellaisia, missä joutuu olemaan reissussa useampia päiviä kerrallaan. Hyvännäköisten naisten on niin helppoa vietellä kenet vaan, jopa lähimmät ystäväsi silloin, kun et itse ole paikalla. 

En halua yleistää, mutta minun elämäni olisi varmasti toisenlainen jos olisi noudattanut tuota ohjetta. 

Vierailija
371/374 |
24.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain ainakin paljon valtaa, kun minua petettiin. Minulla on se valta edelleenkin, sillä tuo muuttaa keskinäiset valtasuhteet pysyvästi.

Lisäksi se kolmaskaan osapuoli ei välttynyt palautteeltani ja saatanpa edelleenkin satunnaisesti muistaa häntä.

Vierailija
372/374 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin vuosi sitten petetyksi tulleena, voin sanoa, että ehkä itse teko ei ollutkaan se pahin asia, vaan se, että se enää en pysty luottamaan. En, vaikka kuinka yrittäisin tai haluaisin vielä joskus puolisooni luottaa.

Jotain meni rikki, ehkä lopullisesti. Mieheni mielestä ongelma on minun, ei hänen, vaikka hän oli se, joka petti.

Vierailija
373/374 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No romahtaisiko AP, jos häneltä olisi huijattu fyrkat ja puoliso?

Vierailija
374/374 |
17.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en usko enään nykypäivänä siihen, että voisi olla yhden kumppanin kanssa koko tämän ainokaisen elämän. Avioliitto instituutiona pitäisi tehdä määräaikaiseksi tai kokonaan lopettaa.Meitä ei vaan ole luotu ihmisinä yhden kumppani kanssa olemaan koko elämä. Nyt varmaan alapeukkuja satelee varsinkin naisilta.

Varsinkin miehet ovat luotuja mielestäni enemmän biologian puolesta vaihtamaan useammin kumppania(liittyen enempi vietteihin-seksi )kun taas naiselle jää se jälkikasvusta huolehtiminen.

Koko avioliitto-perhe-talous systeemi perustuu vain yhteiskunnan/ihmisen luomaan sääntöön unohtaen kokonaan biologian.

Siksi uskon, että miehille tuo pettäminen on lopulta aika luonnollista.Itse naisena ja lapsia saaneena leskenä en voisi enään kuvitellakaan tilannetta, että olisin yhden miehen kanssa loppuelämäni.

Niin paljon valloittavia ja ihania miehiä on tullut vastaan ja s*ksikin on ollut parempaa kuin se olisi ollut vain yhden ekan mieheni varaan jääneenä (kenen kanssa perheen perustin)