Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä miksi jotkut murtuvat täysin jos petetään

Vierailija
10.04.2026 |

Tiedättehän nämä tyypit, joiden koko maailma romahtaa kun saa tietää puolison pettämisestä. Se pettäjähän siinä on sössinyt eikä petetty. Miksi te otatte sen niin raskaasti. Lisäksi kai puolet miehistä pettää. En tajua miksi se tulee aina niin järkytyksenä. Varmaan ne jotka eivät ole pettäneet, eivät ole vaan saaneet sopivaa tilaisuutta tai ovat libidosta matalia. Viriili mies joka ei petä on tosi harvinainen.

Kommentit (374)

Vierailija
181/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on selvästi liian vajaaälyinen ja tunne tasolla lähempänä kylmä kuin hauta, jotta voisi ymmärtää yhtään mistään mitään. Sinä olet varmaan niitä ihmisiä jotka ei tunne yhtään mitään kun petetään. Mene hoitoon spykopaatti.

Vierailija
182/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään ymmärrä miksi mieheni murtui täysin kun ihan vain pikkuisen petin menemällä kännissä sänkyyn vieraiden miesten kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen  surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.

Rehellisyys ja luotettavuus tai niiden puute pätee kaikilla osa-alueilla. Pettäjät ovat ihmisiä, joilla on itselleen ihan ikiomat säännöt. Eivät kunnioita muiden sääntöjä.

Vierailija
184/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain luusereita petetään. Kiusaaja saa mitä tilaa. 

Vierailija
185/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sitä kiusauksia voi olla, mutta niille antautuminen kertoo heikosta ja moraalittomasta luonteesta. Jos ajatellaan, että moraalisten standardien ylläpito on mahdottomuus, niin sitten ei kannata aloittaa vakavaa suhdetta tai avioliittoa lapsien hankkimisesta puhumattakaan. Miettikää nyt, jos oma äitinne tai isänne pettäisi. 

Vierailija
186/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muinaset metsästäjäkeräilijät eivät olleet yksiavioisia. Ihmisellä on yhä metsästäjäkeräilijän aivot, joten pettäminen tulee luonnostaan. 

Vierailija
187/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se menetys. Jokainen minuutti antamaani aikaa, jokainen teko, jokainen kosketus, jokainen keskustelu. Kaikki muuttuu tappioksi ja kuvotukseksi. Sitten jo se, että on erehtynyt päästämään lähelleen saastaisen sian. On itselläkin saastunut olo.

Ihan sama ihminenhän se on edelleen, ja kaikki mikä on ollut hyvää, on ollut hyvää. En siis mitenkään väheksy etteikö pettäminen sattuisi, mutta tuollainen reagointi on jo itsepetosta.

EI. Vaan paljastui, että tuo ihminen ei ollutkaan sitä, mitä luultiin ja tämä tuntuu petokselta.

Vierailija
188/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ensinnäkin kyse on rakkaudesta, järkytys on ihan luonnollinen reaktio.

Mutta tunnistan kyllä tietyn ihmistyypin joilla petetyksi joutuminen voi johtaa jopa psykoosiin, nimittäin ne naiset jotka rakentavat koko elämänsä miehen varaan. Ovat usein valmiiksi traumataustaisia ja yhteiskunta tuputtaa sellaista parisuhdemallia oikeana, joten vaikea heitä siitä syyttää.

Itse olisin toivonut että ero johtuisi pettämisestä tai mieluummin jopa väkivallasta, mutta syynä olikin miehen pedofilia. Se oli kyllä sellainen matonveto jalkojen alta, ettei mitään rakkautta koskaan ollutkaan, vaan mies huijasi minut avioliittoon asti ja vielä perustamaan perheenkin, eikä koskaan ole pystynyt selittämään miksi.

Väärin, kyse ei ole ollut rakkaudesta. Huomaat sen itse, jos tutkit asiaa sisälläsi totuudenmukaisesti. Aito rakkaus ei halua omistaa.

Ehkä sun pitäisi mennä jauhamaan tota johonkin vapaan rakkauden orgiaan eikä normaaleille ihmisille? Pettäminen, petos on ihan oikea olemassa oleva ilmiö. Yhteisten sopimusten rikkominen ja toisen huijaaminen on toisen tahallista satuttamista, ja luonnollisesti tuntuu kurjalta siitä petoksen uhrista jolla on ollut kaikki syyt olettaa että se toinen ei halua hänelle pahaa, että hyväntahtoisuus oli vastavuoroista.

Sen lisäksi petetyksi tulemiseen voi liittyä vahvasti terveyteen tai talouteen liittyvä shokki. Epätietoisuus siitä onko mahdollisesti tartutettu joku seksitauti, pahimmillaan elämänpilaava sellainen kuten HIV. Ja taloudellinen vahinko mikä tulee erosta, varsinkin jos on lapsia, ja vielä enemmän jos miehen resurssit menee lehtolastenkin elättämiseen. Tämä kaikki on osa pettämisen väkivaltaa.

Taloudellista väkivaltaa on esimerkiksi se, että joutuu pois kodistaan, jossa on valmistautunut elämään vaikka lopun elämäänsä. Sen joutuu myymään pakon edessä, huonolla markkinalla (kuten nyt), suunnittelematta ja nopeasti. Silloin siitä saa yleensä suunniteltua huonomman hinnan, jolloin pettäjä sabotoi puolisoaan taloudellisesti.

Voi myös olla, että uusi koti pitää löytää nopeasti ja niin ikään huonoilla ehdoilla. Ei ehkä ole voimavaroja tehdä hyviä ja harkittuja kauppoja, eikä ryhtyä remontteihin jne.

Pettäjä pistää kaikea sileäksi ja porhaltaa eteenpäin.

Pettäjä on verrattavissa rikolliseen

Vierailija
189/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Teräsmies murtuu kryptoniitista. Mikä se sellainen sarjissupersankari on jolle on olemassa pahaa ainetta, murtumiseen asti? Jotenkin ihmismäinen olento sen teräksisen kuorensa alla. 

Teräsmies on mielikuvitusta, markkinoitu jatkokertomus joka myy. Teräsmies on jopa herättänyt tunteita lehtenä ja leffana. 

Rakkaus on mielikuvitusta, markkinoitu sekavasti ja sen tuhansin variaatioin. Herättää silti tunteita, jopa hulluuteen asti. Jokaisella on ainakin jotain sanottavaa rakkaudesta. 

Ihmisen pää on umpio jossa mielikuvat olemassaolosto syntyvät aistien, näkymien ja viestien ansiosta. Usein tuo kauniin ruma henkilökohtainen totuus murenee jos siitä kiskaistaan peruspalikoita irti. Rakkaus on aikamoinen vaikutuksilta, olkoot kin vain omaa mielikuvitusta. Petetyksi tullut ja pettynyt voi murheissaan surmata itsensä, tai surmata pettureita. Mustasukkaisuus on aikuisen oikeesti kryptoniittia. 

En ole koskaan ollut erityisen mustasukkainen. Ex puoliso sensijaan oli, ja vaati katkaisemaan toimivat välit eksään ja käytännössä miespuolisiin ystäviin. En ole koskaan pettänyt. Ex puoliso sensijaan petti.

Pettäjät ovat usein mustasukkaisia, koska he epäilevät toista juuri siitä, mitä itse voivat tehdä. He ovat epävarmoja omasta seksuaalisuudestaan, viehätysvoimastaan ja kelpaavuudestaan.

Vierailija
190/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sitä kiusauksia voi olla, mutta niille antautuminen kertoo heikosta ja moraalittomasta luonteesta. Jos ajatellaan, että moraalisten standardien ylläpito on mahdottomuus, niin sitten ei kannata aloittaa vakavaa suhdetta tai avioliittoa lapsien hankkimisesta puhumattakaan. Miettikää nyt, jos oma äitinne tai isänne pettäisi. 

Aika monella todennäköisesti onkin pettänyt.

Vierailija
191/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No. Ikävä kyllä asiat vois hootaa sen roisen vuoksi kiin paljon kauniimminkin. Itseäni on petetty niin monta kertaa, että omaksi surukseni en usko enää suhteisiin samalla lailla tosiaankaan. Uskon, että nyt on näin, ja huomenna voi olla toisin ja rakastamaninihminen kun vieras vain ja sitten seuraava jne. Ikävää.

Vierailija
192/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä järkytyin.  Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen.   Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta.  Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..

Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista. 

Miten niin?

Tuossa esimerkissähän miehen rakkaus naiseen ei ollut todellista, mieshän se petti.

Vierailija
193/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisihan se menetys. Jokainen minuutti antamaani aikaa, jokainen teko, jokainen kosketus, jokainen keskustelu. Kaikki muuttuu tappioksi ja kuvotukseksi. Sitten jo se, että on erehtynyt päästämään lähelleen saastaisen sian. On itselläkin saastunut olo.

Ihan sama ihminenhän se on edelleen, ja kaikki mikä on ollut hyvää, on ollut hyvää. En siis mitenkään väheksy etteikö pettäminen sattuisi, mutta tuollainen reagointi on jo itsepetosta.

Miksi toisen tekemä petos olisi uhrin itsepetos?

Miksi uhri tuntisi itsensä saastaiseksi petetyksi tulemisen myötä? Siksi, että ei osata erottaa toisistaan itseä ja toista ihmistä, tekoja ja tunteita.

Jos ui paskassa, niin kyllähän siinä itsekin likaantuu. Monet asiat, joita on pitänyt kauniina ja aitoina, saastuvat.

Vierailija
194/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä kyllä järkytyin.  Se kun vuosia rakastaa ja luottaa....luottamuksen pettäminen.   Tietenkin otin välittömästi eron. En halunnut häntä ikinä takaisin meni niin syvältä. Kesti vuosia kun tuntui vaan pahalta.  Sen jälkeen oli kyllä ollut ottajia mutta en pystynyt enää luottamaan täysillä kehenkään mieheen..

Kiitos kirjoituksesta ja peukutuksista. Todistaa ettei naisen rakkaus mieheen ole todellista. 

Selvästi naisilla on kyky rakastaa jos tuntevat pettymystäkin

Mutta sinulta mieheltä puuttuu täysin kyky rakastaa, tai edes olla rakastettava.

Ei se ole rakkautta jos se loppuu siihen että mies käy jotain panemassa.

Kuka väitti että se rakkaus loppuu heti? Ei rakkaus lopu välttämättä tuossa tilanteessa, siksihän se petos niin satuttaakin, ja erosta toipumiseen voi mennä vuosia. Mies nyt vaan paljastui täysin eri henkilöksi kuin oli luultu, eli pettäväksi kusipääksi. Kenekään itseään kunnioittavan ihmisen ei tarvitse seurustella pettävän kusipään kanssa, siinä satuttaa vain itseään.

Vierailija
195/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain luusereita petetään. Kiusaaja saa mitä tilaa. 

Eli kiusaaja saa kenkää. Sitähän se tilasi. Älä sitten kitise.

Vierailija
196/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole sama ihminen. Osa läheisestä suhteesta on perustunut valheeseen. 

Ihmiset ovat samat. Tietoa on vain enemmän. Iso kysymys on, mitä sillä tiedolla tekee.

Ehjän elämänpolun kannalta on tärkeä ymmärtää, että kukaan ei muutu eri ihmiseksi, ei pettäjäkään.

Pettäjä on pettäjä on pettäjä on pettäjä. Hän ei muutu kuin aivan ääritapauksissa.

Petetylle pettäjä on ollut aivan eri ihminen kuin minä hän on tuntenut. Pettämisen paljastuttua pettäjän kuva tarkentuu, ja korvaa sen ihmisen, joka hänen kuviteltiin olevan.

Vierailija
197/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä on toisilleen luvattu. Jos on sovittu avoimesta suhteesta, niin ei edes ole pettämistä. Mutta jos on luvattu uskollisuutta, on lupauksen pettäminen  surullista , koska paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissakin asioissa.

Ihan mielenkiinnosta, miksi luulet, että seksuaalisen halun tyydytäminen tekisi jotenkin epäluotettavaksi muissa asioissa? Kytketkö ihmisessä esimerkiksi seksin ja rahan yhteen? Ja mitä se kertookaan sinusta.

Normaali ihminen liittää uskollisuuteen myös seksin. Ja monestihan se pettäminen tapahtuu maksullisten kanssa, joten kysymyksesi on hassu.

Vastauksesi on hassu. Jos ihminen tyydyttää seksuaaliset halut avioliiton ulkopuolella, ei hän sinun mielestä siis kykene maksamaan rahalainaa, tekemään töitään luotettavasti tai olemaan paikalla sovittuna aikana, koska "paljastuu ihmisen epäluotettavuus muissaKIN asioisaa" . Outoa ajattelua. Vai vetäisetkö tahallasi yli dramatisoidaksesi.

Tulkitsit minua väärin. Totesin vain, että raha ja seksi liittyvät monesti yhteen. Muusta en puhunut mitään.

Siis pettämisessä on kyse itsehillinniän pettämisetsä. On tietenkin poikkeuksia missä se seksi on se ainoa pahe mutta useimmiten se osoittautuu laajemmaksi itsehillintä- ja impulsiivisuus ongelmaksi kuin vain seksihimojen suhteen. Esim. Käyttää perheen rahat  vähän holtittomasti omiin juttuihin ja leluihin, uhkapeliongelmia, päihdeongelmoa, käyttää tautiriskiltään korkeita tai rikollista materiaalia sisältäviä maksullisia seksipalveluita.

Pettäjällä on itselleen aivan omat säännöt.

Vierailija
198/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle sopii loistavasti se, että mies käy vieraissa. Meillä on avoin suhde. Itse käytän aina kondomia joka yhdynnässä. Lapsia meillä ei ole eikä tule, koska minä olen vela. 

Mies saa pettää vaikka 365 päivää vuodessa. Minua kiinnostaa vain se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Jos mies on nöyrä ja hyvä "provider man" niin en minä puutu hänen seksielämäänsä. Tehköön mitä tekee kunhan ei riko Suomen lakia. 

Vierailija
199/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei todellakaan ole sama ihminen. Osa läheisestä suhteesta on perustunut valheeseen. 

Ihmiset ovat samat. Tietoa on vain enemmän. Iso kysymys on, mitä sillä tiedolla tekee.

Ehjän elämänpolun kannalta on tärkeä ymmärtää, että kukaan ei muutu eri ihmiseksi, ei pettäjäkään.

Pettäjä on pettäjä on pettäjä on pettäjä. Hän ei muutu kuin aivan ääritapauksissa.

Petetylle pettäjä on ollut aivan eri ihminen kuin minä hän on tuntenut. Pettämisen paljastuttua pettäjän kuva tarkentuu, ja korvaa sen ihmisen, joka hänen kuviteltiin olevan.

Minusta pettäjä voi muuttua, kun kasvaa ihmisenä. Aika moni on esim teininä pettänyt kerran, mutta aikuisena ei enää.

Vierailija
200/374 |
11.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle sopii loistavasti se, että mies käy vieraissa. Meillä on avoin suhde. Itse käytän aina kondomia joka yhdynnässä. Lapsia meillä ei ole eikä tule, koska minä olen vela. 

Mies saa pettää vaikka 365 päivää vuodessa. Minua kiinnostaa vain se, miten hän käyttäytyy minua kohtaan. Jos mies on nöyrä ja hyvä "provider man" niin en minä puutu hänen seksielämäänsä. Tehköön mitä tekee kunhan ei riko Suomen lakia. 

Ei sun mies petä sua, jos olette sopineet että hän saa tehdä niin. Ei se silloin ole pettämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kolme