En ymmärrä miksi jotkut murtuvat täysin jos petetään
Tiedättehän nämä tyypit, joiden koko maailma romahtaa kun saa tietää puolison pettämisestä. Se pettäjähän siinä on sössinyt eikä petetty. Miksi te otatte sen niin raskaasti. Lisäksi kai puolet miehistä pettää. En tajua miksi se tulee aina niin järkytyksenä. Varmaan ne jotka eivät ole pettäneet, eivät ole vaan saaneet sopivaa tilaisuutta tai ovat libidosta matalia. Viriili mies joka ei petä on tosi harvinainen.
Kommentit (374)
Olen joskus todennut, että romanttinen rakkaus on kuin aikuisten joulupukki. Ennemmin tai myöhemmin jokaiselle tulee vastaan se hetki, kun tajuaa ettei se ole totta. Joillekin se hetki on isompi kriisi kuin toisille. En näe, että vahva reagointi tähän havaintoon olisi sen paremmin häpeän kuin ylpeydenkään aihe. Se on vain viesti siitä, mikä on ollut itselle elämässä tärkeää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä, en usko että eroaisin omasta miehestä, jos saisin tämän kiinni pettämisestä. Hän on kuitenkin maailman paras isä lapsillemme, kantaa vastuunsa arjessa ja on hyvää seuraa. Todennäköisesti joku kolhu tulisi suhteeseen, mutta ennemmin saattaisin itsekin käydä vieraissa. En ole koskaan pettänyt miestäni 15v suhteen aikana, mutta toisinaan on kyllä tehnyt mieli.
Se pettäminenkin voi olla erilaista. Onko maailmanloppu, jos vastuiden ja arjen väsyttämä ja tylsistyttämä ihminen kerran antautuu hetken huumaan, jolloin on vain jännittävä ja haluttava ihminen ja antaa periksi? Valitettavasti himo on ihan inhimillinen tunne ja ei pettäjä välttämättä tee tekoaan loukatakseen toista. Ehkä joku pettää tilanteen takia, ei siksi, että puoliso ei ole tarpeeksi hyvä.
Tätähän se pettämistilanne on molemmin puolin, himoa, jännitystä, seksiä. Aamulla kaduttaa.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Suomen lain mukaan pettäminen on sallittua. Jos sinä et pysty rauhallisesti (ilman henkistä romahdusta) hyväksymään puolisosi syrjähyppyjä, niin älä mene naimisiin. Älä elä avoliitossa. Asu yksin ja pysy sinkkuna. Problem solved.
Itse voisin järkyttyä jos oma puoliso paljastuisi sarjamurhaajaksi. Ja tässäkin minulla herää huoli vain omasta turvallisuudestani. Ei siitä, miten uhreille kävi. Kuolleita ovat, joten heitä ei voi auttaa. Puolisolle yrittäisin saada lisää vankilavuosia niin että pysyy lukkojen takana mahdollisimman pitkään. Lähestymiskielto voimaan heti, kun vapautuu vankilasta.
Olet naurettava.
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ymmärrä. Suomen lain mukaan pettäminen on sallittua. Jos sinä et pysty rauhallisesti (ilman henkistä romahdusta) hyväksymään puolisosi syrjähyppyjä, niin älä mene naimisiin. Älä elä avoliitossa. Asu yksin ja pysy sinkkuna. Problem solved.
Itse voisin järkyttyä jos oma puoliso paljastuisi sarjamurhaajaksi. Ja tässäkin minulla herää huoli vain omasta turvallisuudestani. Ei siitä, miten uhreille kävi. Kuolleita ovat, joten heitä ei voi auttaa. Puolisolle yrittäisin saada lisää vankilavuosia niin että pysyy lukkojen takana mahdollisimman pitkään. Lähestymiskielto voimaan heti, kun vapautuu vankilasta.
On kyse luottamuksesta. Elätkö sinä kuten julistat eli luottamatta kehenkään?
"Se pettäminenkin voi olla erilaista. Onko maailmanloppu, jos vastuiden ja arjen väsyttämä ja tylsistyttämä ihminen kerran antautuu hetken huumaan, jolloin on vain jännittävä ja haluttava ihminen ja antaa periksi? Valitettavasti himo on ihan inhimillinen tunne ja ei pettäjä välttämättä tee tekoaan loukatakseen toista. Ehkä joku pettää tilanteen takia, ei siksi, että puoliso ei ole tarpeeksi hyvä."
Ei välttämättä, jos siitä on rehellinen. Sitä en sen sijaan antaisi anteeksi, että toinen pimittäisi tuollaisen asian. Se kielisi niin syvästä epäkunnioituksesta, etten pystyisi jakamaan kotiani sellaisen ihmisen kanssa.
Minulla ei ole vahvoja tunteita puolisoa kohtaan. Ei ole koskaan ollutkaan. Eletään kuin kämppikset. Miksi? Koska kulissiavioliitto joka perustuu ystävyyteen. Tämä on meille paljon parempi vaihtoehto kuin se, että naimisiin mentäisiin "suurien tunteiden" takia ja parin vuoden päästä erottaisiin, koska suhde "väljähtyi".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ensinnäkin kyse on rakkaudesta, järkytys on ihan luonnollinen reaktio.
Mutta tunnistan kyllä tietyn ihmistyypin joilla petetyksi joutuminen voi johtaa jopa psykoosiin, nimittäin ne naiset jotka rakentavat koko elämänsä miehen varaan. Ovat usein valmiiksi traumataustaisia ja yhteiskunta tuputtaa sellaista parisuhdemallia oikeana, joten vaikea heitä siitä syyttää.
Itse olisin toivonut että ero johtuisi pettämisestä tai mieluummin jopa väkivallasta, mutta syynä olikin miehen pedofilia. Se oli kyllä sellainen matonveto jalkojen alta, ettei mitään rakkautta koskaan ollutkaan, vaan mies huijasi minut avioliittoon asti ja vielä perustamaan perheenkin, eikä koskaan ole pystynyt selittämään miksi.Väärin, kyse ei ole ollut rakkaudesta. Huomaat sen itse, jos tutkit asiaa sisälläsi totuudenmukaisesti. Aito rakkaus ei halua omistaa.
Ehkä sun pitäisi mennä jauhamaan tota johonkin vapaan rakkauden orgiaan eikä normaaleille ihmisille? Pettäminen, petos on ihan oikea olemassa oleva ilmiö. Yhteisten sopimusten rikkominen ja toisen huijaaminen on toisen tahallista satuttamista, ja luonnollisesti tuntuu kurjalta siitä petoksen uhrista jolla on ollut kaikki syyt olettaa että se toinen ei halua hänelle pahaa, että hyväntahtoisuus oli vastavuoroista.
Sen lisäksi petetyksi tulemiseen voi liittyä vahvasti terveyteen tai talouteen liittyvä shokki. Epätietoisuus siitä onko mahdollisesti tartutettu joku seksitauti, pahimmillaan elämänpilaava sellainen kuten HIV. Ja taloudellinen vahinko mikä tulee erosta, varsinkin jos on lapsia, ja vielä enemmän jos miehen resurssit menee lehtolastenkin elättämiseen. Tämä kaikki on osa pettämisen väkivaltaa.
Taloudellista väkivaltaa on esimerkiksi se, että joutuu pois kodistaan, jossa on valmistautunut elämään vaikka lopun elämäänsä. Sen joutuu myymään pakon edessä, huonolla markkinalla (kuten nyt), suunnittelematta ja nopeasti. Silloin siitä saa yleensä suunniteltua huonomman hinnan, jolloin pettäjä sabotoi puolisoaan taloudellisesti.
Voi myös olla, että uusi koti pitää löytää nopeasti ja niin ikään huonoilla ehdoilla. Ei ehkä ole voimavaroja tehdä hyviä ja harkittuja kauppoja, eikä ryhtyä remontteihin jne.
Pettäjä pistää kaikea sileäksi ja porhaltaa eteenpäin.
Pettäjä on verrattavissa rikolliseen
Jos henkilöt ovat naimisissa, niin kyseessähän onkin aviorikos.
On luonnollista haaveilla olevansa jollekulle se yksi ainoa ylitse muiden. Mutta kuinka realistista se on?
Toisaalta avioliittolupauksessa luvataan tehdä työtä sen asian eteen, että pysytään yhdessä ja pidetään toistensa puolta.
Luottamuksen voi kyllä pettää muullakin tavalla kuin seksillä. Esim. juoruilemalla toisen yksityisasioista selän takana tutuille ja sukulaisille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap on selvästi liian vajaaälyinen ja tunne tasolla lähempänä kylmä kuin hauta, jotta voisi ymmärtää yhtään mistään mitään. Sinä olet varmaan niitä ihmisiä jotka ei tunne yhtään mitään kun petetään. Mene hoitoon spykopaatti.
Jos pahonta on seksin harrastaminen vieraan kanssa eikä läheisyyden ja yhteyden menetys, niin sehän se on psykopaattista jos minä. Seksi seksi seksi. Seksi on tärkeintä psykopaateille, läheisyys on tärkeintä ihmisille.
Trollotiloo. Petturi on petturi ja piste. Jos on vihkivalassaan luvannut olla uskollinen ja pettää tuon lupauksen niin se on iso asia. toiseen ei voi luottaa enää ikinä. Jos pettää niin mitä muuta mahdollisesti tekee puolison selän takana?
Kai siinä tulee itselle häpeä ja tunne, että on koko maailman mielestä huono ja kelpaamaton, eikä pelkästään kumppaninsa mielestä.
Pettäminen on siitä ikävä temppu, että siitä ei koskaan tiedä pelkästään se, joka pettää. Pettäjä nöyryyttää siinä kumppaniaan vähintäänkin sen pettämiskumppaninsa silmissä. Luutuaa kumppanillaan kusilätäkköä jokaisen ihmisen nähden, joka pettämisestä saa tietää.
Vierailija kirjoitti:
Ei kiinnosta tippaakaan mikään "lasten kärsimys". Jos toinen vanhempi pettää, niin siitä EI puhuta lapsille. Lapsille sanotaan vain, että isä ja äiti ovat nyt päättäneet, että meillä ei enää ole kiva asua yhdessä. Oman hyvinvoinnin takia erotaan, ja lasten hyvinvoinnin takia.
Ei meillä yksikään lapsi kärsinyt pettämisestä vasn siitä, että vanhemmat riitelivät vuosikausia.
Luuletko sinä, että lapset tajuavat vain sen, mitä heille äiti ja isä kertovat? Melko naivia.
Tiedän tapauksen, jossa isä tuli tytärtään vastaan kaupungilla vieras nainen kainalossa. Ja tapauksen, jossa naapurin tyttö kyseli uteliaana teidän isin tyttöystävästä. Tapauksen, jossa pettämiskumppanin puoliso oli saanut tietää ja tuli itkemään pettäjän vaimon oven taakse kun lapset olivat kotona jne.
Lapset näkevät ja kuulevat paljon enemmän kuin vanhemmat ymmärtävät.
Mistä te muuten riitelitte, jos että riidelleet koskaan pettämisestä, eikä se vaikuttanut keskinäiseen luottamukseenne millään tavalla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minä elän luottamatta keneenkään. En luota sataprosenttisesti yhteenkään ihmiseen paitsi itseeni.
sisarus = en luota sekuntiakaan
oma isä = en luota sekuntiakaan
oma äiti = luotan vain 50-prosenttisesti
muut sukulaiset = en luota sekuntiakaan
seurustelukumppani = en luota sekuntiakaan
Olen täysin valmis siihen, että kumppani pettää. Olen täysin valmis siihen, että oma isä jättää minut perinnöttömäksi. Olen täysin valmis siihen, että oma äiti valehtelee poliisille (piilottelee isän tekemiä rikoksia). Katsos kun meillä vanhemmat pitävät yllä kulissiliittoa ja sisarus pönkittää kulisseja. Naurettava sirkus. Itse jätin lapset hankkimatta ja vaihdoin sukunimeni. Minulla on nyt eri sukunimi kuin vanhemmilla ja sisaruksella.
Vierailija kirjoitti:
Koska toinen luottanut. Tulee ero. Tautiriskit ja onko pettänyt vuosia. On vaikea löytää uutta kumppania joillekin tai ollenkaan.
>Tautiriskit.
Tämä. Esimerkiksi herpes tarttuu myös alueilta, joita kondomi ei peitä ja tarttuu jonkin verran myös oireettomana. Tauti on monelle todella paha, joillekin jopa kuukausittainen loppuelämän riesa joka ei välttämättä usko edes estolääkkeitä, ja joka naisten fysiologian johdosta on yleensä kivuliaampi juuri heille. On aivan mielenvikaista altistaa kumppaninsa tällaiselle pettämällä.
Vierailija kirjoitti:
On luonnollista haaveilla olevansa jollekulle se yksi ainoa ylitse muiden. Mutta kuinka realistista se on?
Toisaalta avioliittolupauksessa luvataan tehdä työtä sen asian eteen, että pysytään yhdessä ja pidetään toistensa puolta.
Luottamuksen voi kyllä pettää muullakin tavalla kuin seksillä. Esim. juoruilemalla toisen yksityisasioista selän takana tutuille ja sukulaisille.
Totta, luottamuksen voi pettää monella tavalla. Valehtelemalla, juoruamalla, käyttämällä salaa kaikki yhteiset rahat, ottamalla salaa lainaa, panttaamalla kumppanin perhehopeat, lopettamalla pillereiden syömisen, käyttämällä salaa huumeita jne. Seksuaalinen pettäminen on vain yksi tapa, mutta mikään näistä ei yllätä kumppania onnellisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä. Minä elän luottamatta keneenkään. En luota sataprosenttisesti yhteenkään ihmiseen paitsi itseeni.
sisarus = en luota sekuntiakaan
oma isä = en luota sekuntiakaan
oma äiti = luotan vain 50-prosenttisesti
muut sukulaiset = en luota sekuntiakaan
seurustelukumppani = en luota sekuntiakaan
Olen täysin valmis siihen, että kumppani pettää. Olen täysin valmis siihen, että oma isä jättää minut perinnöttömäksi. Olen täysin valmis siihen, että oma äiti valehtelee poliisille (piilottelee isän tekemiä rikoksia). Katsos kun meillä vanhemmat pitävät yllä kulissiliittoa ja sisarus pönkittää kulisseja. Naurettava sirkus. Itse jätin lapset hankkimatta ja vaihdoin sukunimeni. Minulla on nyt eri sukunimi kuin vanhemmilla ja sisaruksella.
Historiasi selittää sen, ettet luota ihmisiin.
Oletko sinä onnellinen eläessäsi näin?
Tämän takia ei koskaan pidä luotta keneenkään. Ja huolehtia vain itsestä, eikä huomioida koskaan muita paitsi niitä jotka sen on ansainnut, ehkä. Ihmisten moraali on helppo selvittää, eikä niistä huonoista pidä välittää baskaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Muinaset metsästäjäkeräilijät eivät olleet yksiavioisia. Ihmisellä on yhä metsästäjäkeräilijän aivot, joten pettäminen tulee luonnostaan.
Sinulla varmaan on, ja voit käyttää sitä selityksenä vaikka ihan kaikkeen. Miksi ylipäätään viitsit pukeutua vaatteisiin, kun voisit ihan yhtä hyvin kulkea tuolla taljaan pukeutuneena, öristen ja persustasi raapien?
Tuskinpa niistä metsästäjäkeräilijöiden liittomalleista on kovinkaan vahvaa todistusaineistoa puoleen tai toiseen. Ja sen jälkeen ihminen on oppinut mm. lukemaan ja kirjoittamaan, matkustanut avaruuteen ja kehittänyt tekoälyn. Niillä "samoilla" aivoilla.
Mitä naiset miehistään oikein luulevat. 99.9% miehistä pettää, jos saa tilaisuuden. Osa onnistuu, osa ruinaa tindereissä ym ihan turhaan. Puutteessa häirikövät jopa työpaikoilla. Vähänkin hymyilee, niin kimpussa ovat.. T: Kokenut Vanha Vamppi
Yritä käyttää järkeäsi, jos sitä on edes. Se että sanoo kaiken olevan valhetta, ei tarkoita sitä että mies on valehdellut kaiken, nimensä, työpaikkansa, ikänsä, mikä on hänen suosikkiruokansa jne. Se tarkoittaa sitä, että mies ei ole rakastanut tai kunnioittanut naista, kuten on vihkivaloisaan luvannut.