Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Petteri Orpo VALEHTELI eilen kun puhuttiin suojaosasta. Hän väitti että työttömän on mahdollista työskennellä niin ettei tuet vähene.

Vierailija
10.04.2026 |

Onko niin ettei Petteri edes ymmärrä mitä on itse ollut päättämässä? 

Kommentit (341)

Vierailija
321/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oppositiosta tivattiin: kerro miten, niin eipä tullut Petteriltä minkäänlaista vastausta. 

Niin, niin! Ku Patteri ei nyt vaan kerta kaikkiaan osaa aatella asiaa työttömän näkö vinkkelistä...Työttömälle se on paljon muutakin kuin tienattu euro, päälle tulee matkakuluja ym. virvokkeita joka vesittää pitkälti koko ajatuksen...

Ehkä Petteri ei ymmärrä, että pienituloinen voi tienata keikasta esim. 25 euroa, mistä bussiliput ym. lohkaisevat jo ison siivun.  Se on eri asia tehdä monen sadan tili yhdessä päivässä.

Eikä Petteri tajua sitäkään, että jos saat tukia, niin siitä hankkimastasi 25 eurosta vähennetään sitä tukea 12,5 euroa eli olet tehnyt sen keikkasi 12,5 eurolla. Vähennä siitä se bussilippusi ym. kulut, niin kannattiko käydä töissä? Muuta kuin sen takia, että kävit töissä ja pysyit Kelan mielestä yhteiskunnan arvokkaana jäsenenä syrjäytymisen sijaan ja ensi kuussa sitten ne neljä uutta työpaikan hakua, kiitos!

Suojaosa 300e mahdollisti monelle nuo pätkätyöt ja niiden vastaanottamisen, koska siinä tuloluokkien ääripäissä Petteri vs. tavis se 300e on oikeasti tavikselle merkittävä raha.

-winner-

Niin. Minun tukieuroistani on "vähentynyt" 100%, ja maksan ihan työssäkäymisen kulut ihan itse, kuten työpaikkaruokailun, työvaatteet jne. 

Se on katso NORMAALIA ELÄMÄÄ että itse maksetaan omat kulut, eikä vinguta että "tuet pienenee, tuet pienenee, ei voi tehdä". 

Jospa sinä päivänä ymmärrät, kun jäät työttömäksi. Työttömäksi jääminen ei ole nykyisin mitään utopiaa!

OLIN työttömänä viime vuonna yli puoli vuotta. Tukia en nostanut senttiäkään tänä aikana. 

Tuo ei ole monellekkaan mahdollista!

Toisaalta tuo voi olla mahdollista myös niiden kohdalla, joilla ei  ole muuta kuin vuokra-asunto ja opintolainaa maksettavana. 

Itse aikoinaan kituuttelin 5 kuukautta saaden vain asumistuen. Silloin selvisin elossa, mutta nykyään en selviäisi, koska ei ole isoa pakastinta täynnä ruokaa ja vanhemmat eivät voi lainata rahaa.

Ei sitä asumistukea voi saada niin paljon, että joku 700 euron tms summan  vuokra maksetaan. Ja sama se, mikä se vuokran määrä on , koska asumistuki ei kata siitä kuin minimin

Vierailija
322/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun oppositiosta tivattiin: kerro miten, niin eipä tullut Petteriltä minkäänlaista vastausta. 

Niin, niin! Ku Patteri ei nyt vaan kerta kaikkiaan osaa aatella asiaa työttömän näkö vinkkelistä...Työttömälle se on paljon muutakin kuin tienattu euro, päälle tulee matkakuluja ym. virvokkeita joka vesittää pitkälti koko ajatuksen...

Ehkä Petteri ei ymmärrä, että pienituloinen voi tienata keikasta esim. 25 euroa, mistä bussiliput ym. lohkaisevat jo ison siivun.  Se on eri asia tehdä monen sadan tili yhdessä päivässä.

Eikä Petteri tajua sitäkään, että jos saat tukia, niin siitä hankkimastasi 25 eurosta vähennetään sitä tukea 12,5 euroa eli olet tehnyt sen keikkasi 12,5 eurolla. Vähennä siitä se bussilippusi ym. kulut, niin kannattiko käydä töissä? Muuta kuin sen takia, että kävit töissä ja pysyit Kelan mielestä yhteiskunnan arvokkaana jäsenenä syrjäytymisen sijaan ja ensi kuussa sitten ne neljä uutta työpaikan hakua, kiitos!

Suojaosa 300e mahdollisti monelle nuo pätkätyöt ja niiden vastaanottamisen, koska siinä tuloluokkien ääripäissä Petteri vs. tavis se 300e on oikeasti tavikselle merkittävä raha.

-winner-

Niin. Minun tukieuroistani on "vähentynyt" 100%, ja maksan ihan työssäkäymisen kulut ihan itse, kuten työpaikkaruokailun, työvaatteet jne. 

Se on katso NORMAALIA ELÄMÄÄ että itse maksetaan omat kulut, eikä vinguta että "tuet pienenee, tuet pienenee, ei voi tehdä". 

Jospa sinä päivänä ymmärrät, kun jäät työttömäksi. Työttömäksi jääminen ei ole nykyisin mitään utopiaa!

OLIN työttömänä viime vuonna yli puoli vuotta. Tukia en nostanut senttiäkään tänä aikana. 

Toisaalta tuo voi olla mahdollista myös niiden kohdalla, joilla ei  ole muuta kuin vuokra-asunto ja opintolainaa maksettavana. 

Itse aikoinaan kituuttelin 5 kuukautta saaden vain asumistuen. Silloin selvisin elossa, mutta nykyään en selviäisi, koska ei ole isoa pakastinta täynnä ruokaa ja vanhemmat eivät voi lainata rahaa.

Ei sitä asumistukea voi saada niin paljon, että joku 700 euron tms summan  vuokra maksetaan. Ja sama se, mikä se vuokran määrä on , koska asumistuki ei kata siitä kuin minimin

Huomasin, että kirjoitin "tuo voi olla mahdollista", kun olisi pitänyt kirjoittaa "tuo voi olla edessä oleva pakkotilanne köyhänkin kohdalla".

Asumistuki ei ole koskaan kattanut koko vuokraa ja kommentin pointti olikin, että jokainen voi joutua tilanteeseen, jossa rahaa ei ole ja tuen voi saada kuukausien/vuoden viipeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko valehteli, tai on totaalisen tietämätön asioista, joista on päättämässä. Fifty-sixty. 

Vierailija
324/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei ne TULOT siitä vähene jos käy töissä, pahvi.

Kuinka kertoa ettei ymmärrä nykymenosta yhtään mitään?

Ps. Töihin kulkeminen ei ole ilmaista. 

ai luulet ettemme me TYÖSSÄKÄYVÄT tiedä mitä kuluja työskentelystä tulee?

Ne ovat ihan normaaleja elämisen kuluja, jotka muutenkin ihmisten tulisi itse maksaa. 

Toki se on täysin tuntematon käsite tukiloisille. 

Kukaan työtönhän ei ole koskaan töitä tehnyt? Kaltaisesi vasemman jalan saappaan pitää tulla selittämään ja pätemään? Ammu itsesi. Todennäköisesti et kyllä tyhmyydessäsi edes osu. 

Työtön on tehnyt töitä ,mutta kun on tuille päässyt niin itsensä elättäminen ei enää kiinnostakaan.On se kamalaa kun saa vain puolet tuista palkan lisäksi...

Kyllä työntekijä on tyhmä, kun viitsii työpaikalle vääntyä, kun tukien varassa eläisi ilmeisesti paljon leveämmin ainakin kitinästä päätellen

Vierailija
325/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Järjetöntä, että voi työskennellä korvausten aikana.   Laiskalle kätevää, kun ei tarvitse käydä töissä kuten normi-ihmiset.

VM Petteri keksi aikoinaan työllisillekin lisätöitä (kiky). Se olisi ahkerille kätevää, kun saisivat tehdä ilmaistöitä tunnin viikossa ihan Petterin mieliksi.

Ammattiliitot sopivat kikyttelystä Sipilän kanssa, mutta kukaan ei kysellyt kuitenkaan ammattiliitoltaan, että miksi ne siihen suostuivat. Lisäksi työpaikoilla ei sitä kuitenkaan edes noudatettu 

Mutta mitäpä se työtön tämmöisistä asioista, koska töihin ei ikinä ole tukien menetyksen pelossa tarkoituskaan mennä

Vierailija
326/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne ovat ihan normaaleja elämisen kuluja, jotka muutenkin ihmisten tulisi itse maksaa. 

Kukaan työtönhän ei ole koskaan töitä tehnyt? Kaltaisesi vasemman jalan saappaan pitää tulla selittämään ja pätemään? Ammu itsesi. Todennäköisesti et kyllä tyhmyydessäsi edes osu. 

Työtön on tehnyt töitä ,mutta kun on tuille päässyt niin itsensä elättäminen ei enää kiinnostakaan.On se kamalaa kun saa vain puolet tuista palkan lisäksi...

Kyllä työntekijä on tyhmä, kun viitsii työpaikalle vääntyä, kun tukien varassa eläisi ilmeisesti paljon leveämmin ainakin kitinästä päätellen

Eipä se tukien varassa eläminen mitään juhlaa ole. Tiedot ja taidotkin ruostuu kun on työttömänä. 

Vierailija
327/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no tukipummihan se itsestäänselvyyksiä lateli. 

Tukipummi on käsite ja sana, mitä sinä tarvitset tunteaksesi itsesi jotenkin paremmaksi ihmiseksi. Melkoista tyhjyyttä taitaa sielussasi olla. 

Vierailija
328/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-winner-

Palkkatulot pienentävät myös asumistukea. Käytännössä 300 euron palkasta vähennetään työttömyyskorvausta 150 € ja asumistuesta 45 €, toimeentulotuesta 300 €, jos sellaista saa. Siitä 300 euron palkasta menee vielä verot ja muut maksut. Käteen jää siis hyvässä lykyssä -150 €.

Vierailija
329/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noooh, demarit tuossa itse sanoivat, että jos valtaan pääsevät, ekana leikataan tukia. Että eipä se meno muuta kuin kiristy, jatkossakin. 

Mutta joo yhtä lailla, mitä enemmän työssäkäyvä tekee töitä, sitä enemmän verottaja vie. Sellasta se elämä on... 

Vierailija
330/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvä maksaa työmatkansa ihan itse mutta tukipummille se näyttää olevan mahdottomuus.Saa puolet tuista palkan päälle ja silti kehtaa valittaa.

Kuules, sinä päivänä kun sinäkin jäät työttömäksi olet tukipummi. Etkö ole muuten koskaan saanut esim opiskeluun liittyviä tukia, lapsilisiä yms?  Jos niin silloinhan olet ollut tukipummi

On aika outoa verrata lapsen kasvattamiseen tai opiskeluun liittyviä tukia työttömien tukiin.Minä olen mennyt töihin ,vaikka käteen on jäänyt huomattavasti vähemmän kuin kotona makoillessa.En laskenut tukia kuten tukipummit tekee.

😉 ainakaan sinun koulutus ei ole tehnyt sinusta kovin sivistynyttä, kun kutsut työttömiä tukipummeiksi 🙄 mites sitten jos jäät työttämäksi? Nykyisin KENENKÄÄN kohdalla se ei ole mahdotonta!

Minä olen työtön, mutta jostain syystä en loukkaannu siitä että joku kutsuu työttömiä pummeiksi. 

Töihin menen nimittäin heti, kun sellaisen jostain vaan saan, enkä ala laskemaan kuinka paljon ne tuet pienenee, jos työn otan vastaan 

Vierailija
331/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Orpo ei valehdellut 

Vasta ensimmäinen euro alentaa tukea 50 senttiä. Alle euron voi tienata tuen alentumatta.

Tuki ei siis heti alene vaikka tienaa rahaa.

Pääpointti on kuitenkin siinä, että palkkaa nostamatta voi työskennellä vaikka kuinka paljon ja säilyttää täyden tuen.

Harmaa työ ei myöskään vaikuta tukeen.

Jos kaikki bisnekset hoitaa veroparatiiseissa pimeästi niin tuet juoksee kivasti koko ajan.

ORPO PUHUU TOTTA

Vierailija
332/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän ei valehdellut vaan oli pikemminkin täysin pihalla, mitä suojaosa tarkoittaa. 

Pölhö-Petteri puhui niin totta kuin osasi.

Vierailija
333/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko täällä joku sama bimbo, joka hokee koko ajan tukipummia?

Siis, onko täällä joku joka tunnistaa itsensä, kun sanotaan tukipummi 

Vierailija
334/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Töissäkäyvä maksaa työmatkansa ihan itse mutta tukipummille se näyttää olevan mahdottomuus.Saa puolet tuista palkan päälle ja silti kehtaa valittaa.

Kuules, sinä päivänä kun sinäkin jäät työttömäksi olet tukipummi. Etkö ole muuten koskaan saanut esim opiskeluun liittyviä tukia, lapsilisiä yms?  Jos niin silloinhan olet ollut tukipummi

On aika outoa verrata lapsen kasvattamiseen tai opiskeluun liittyviä tukia työttömien tukiin.Minä olen mennyt töihin ,vaikka käteen on jäänyt huomattavasti vähemmän kuin kotona makoillessa.En laskenut tukia kuten tukipummit tekee.

😉 ainakaan sinun koulutus ei ole tehnyt sinusta kovin sivistynyttä, kun kutsut työttömiä tukipummeiksi 🙄 mites sitten jos jäät työttämäksi? Nykyisin KENENKÄÄN kohdalla se ei ole mahdotonta!

Minä olen työtön, mutta jostain syystä en loukkaannu siitä että joku kutsuu työttömiä pummeiksi. 

Töihin menen nimittäin heti, kun sellaisen jostain vaan saan, enkä ala laskemaan kuinka paljon ne tuet pienenee, jos työn otan vastaan 

Ja yhä on tuliloisia ja työttömiä. Ne ovat eri joukkoja joita tosin yhdistää työn puuttuminen. Ensimmäiset haluavat töihin oikeasti, Toiset eivät. 

Vierailija
335/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Orpo järkeili, että jos osa-aikatyöstä maksetaan 200€ ja kyseiset 200€ vähennetään sen kuukauden työttömyysturvasta, työttömän kannattaa silti käydä osa-aikatyössä ja osoittaa aktiivisuuttaan, koska työnantajat huomioivat kaikenlaisen aktiivisuuden, kun hakee kokoaikatyötä.

Mitkä saatanan työnantajat? Mitkä?

Vierailija
336/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Noooh, demarit tuossa itse sanoivat, että jos valtaan pääsevät, ekana leikataan tukia. Että eipä se meno muuta kuin kiristy, jatkossakin. 

Mutta joo yhtä lailla, mitä enemmän työssäkäyvä tekee töitä, sitä enemmän verottaja vie. Sellasta se elämä on... 

Hyvä vaan että rikkaiden ja yrittäjien tukia leikataan. Mokomat loiset, aina käsi muiden taskuilla.

Vierailija
337/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä ei kiinnosta mikään muu kuin oman vaivan minimointi ja tukien maksimointi. Millään muulla ei ole mitään arvoa. Ja työssäkäyvät ovat niitä itsekkäitä ja ahneita kun haluaisivat omalla työllä ansaitsemastaan palkasta itselleen vähän enemmän.

Omalla työllä ja vaivalla ansaittu palkka on varmasti kaikkien etu ja yhteiskunnan vahvin tukipilari. Hallitus/EK ei vaan ole kiinnostunut juuri tällä hetkellä palkkaamaan suomalaisia työkykyisiä kansalaisiaan niihin töihin, joista valtio saisi verotuloja, vaan kaikki suomalainen raha pitää muuttaa ulkomaanvelaksi. Hassua.

-winner-

Hallitus ei palkkaa yhtään ketään mihinkään.

Se ei saa päättää yksityinen pörssiyhtiön rekrytoinneista.

Hallitus on luullut kolme vuotta olevansa työnantajaosapuoli. Marttisellakin on taskut täynnä tonnin soppareita nuorille, jotka vain kävelevät yritykseen töihin ;DDDDDD

-winner-

Nii sähän just luulit et hallitus palkkaa yksityiselle tai julkiselle sektorille ihmisiä.

Mut en ihmettele miks kukaan ei sua halua palkata ku ei kehitysvammasille oo oikein käyttöä nykyajan tietoyhteiskunnassa.

Moni kehitysvammainen on arvokas ihminen sinuun ja sun luuloihisi verrattuna.

-winner-

Niinkö? Mitä ne tuottaa tälle yhteiskunnalle?

Mä oon tälle yhteiskunnalle sotilas ja taloja ei valmistu ilman mua.

Voi kuule, tämä maa on täynnä työttömiä rakennusmiehiä, jotka tekevät hommansa paremmin kuin sinä, arvon ulisija.

Vierailija
338/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän ei valehdellut vaan oli pikemminkin täysin pihalla, mitä suojaosa tarkoittaa. 

Pölhö-Petteri puhui niin totta kuin osasi.

Yllättyikö joku?

Vierailija
339/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen sinäkin olet. Työhaluton olutta kittaava sohvalla makaaja. Töitä on kuin vain menee tekemään. MENE TÖIHIN (koskee myös eläkeläisiä)

Vierailija
340/341 |
10.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Loinen sinäkin olet. Työhaluton olutta kittaava sohvalla makaaja. Töitä on kuin vain menee tekemään. MENE TÖIHIN (koskee myös eläkeläisiä)

Jostain syystä ei vaan vaikuta. En tunnista itseäni, mutta vedä sinä kuule herne nenääsi ihan vapaasti kaikesta mikä sinuun osuu