Jos on väärin käyttää tekoturkiksia, niin eikö ole myös väärin tuottaa, myydä ja syödä elintarvikkeita, jotka on liha imitaatioita?
Kaikki vegaaniset nakit, "liha"pullat (esim Ikean perus lihapullat eivät enää ole lihaa, vaan pitää erikseen pyytää, jos haluaa version jossa lihaa), vegaaniset jauhe"liha"imitaatiot. Vegaaninen nahka ns. vegan leather, jota useammat valmistajat myy ja mainostaa, joka on tosiasiassa PU:ta.
Kaikki, joka näyttää eläinperäiseltä, tai jota markkinoidaan eläinperäisen tuotteen imitaationa olisi väärin?
Kommentit (23)
Lihakorvikkeet ymmärretään lihavastaisiksi, tekoturkikset ymmärretään turkisten suosimiseksi. Eikä aina näe onko aitoa.
Vierailija kirjoitti:
Lihakorvikkeet ymmärretään lihavastaisiksi, tekoturkikset ymmärretään turkisten suosimiseksi. Eikä aina näe onko aitoa.
Millä logiikalla ja perusteella? Molemmat ovat imitaatioita eläinperäisestä tuotteesta.
No tämä. Miten joku aatteen paloa hehkuva vegaani voi syödä ruokaa, jossa on jotain lihan näköisiä klönttejä? Luulisi, että yököttää.
Näinhän se on. Eikä mitään logiikkaa hommassa. Toisaalta moni turkisvastustaja syö lihaa.
Vierailija kirjoitti:
No tämä. Miten joku aatteen paloa hehkuva vegaani voi syödä ruokaa, jossa on jotain lihan näköisiä klönttejä? Luulisi, että yököttää.
Syön budjettisyistä itse nykyään melko kasvispainotteisesti. Mutta kaikki nämä tämmöiset einekset skippaan, ei yhtään edes tee mieli. Ei niitä lihaversioita eikä kasvisversioita niistä. Kun menen Ikeaan syömään lihapullia, syön niitä joissa on lihaa. Ei tämä maailma siihen kaadu, että syön pari kertaa kuussa lihaa.
Ja sitten nää tekosp-elimet. Alkuperäistä vehkeistöä halventavaa. Jo vanha kansa totesi: Jos se luomua ei olla ei se oo galu laisinkaan.
Lihan kasvisversio on portti aidon lihan syömiseen.
Näinhän se menee!
Kailesta stna ulistaan ja pahastutaan nykyään. Kasarilla oli niin hemmetin paljon mukavampaa elää ja avoimempi ilmapiiri.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä huomio.
Lihan kasvisversio on portti aidon lihan syömiseen.
Tunnustan.
Minulle kävi juuri näin. Aikani kun söin kasvispihviä, niin johti aidon lihan syöntiin ja sillä tiellä olen:(
Samaan aikaan nämä vegakit möyhäävät suureen ääneen mikromuoveista, vaikka itse kulkevat jos nyt ei keinoturkiksissa niin keinonahkakengissä ainakin. Kumisaappailla ja kamgaskengillä ei pärjätä läpi vuoden Suomen keleissä. Villasukatkin on kielletty, joten jotkut paksut polysterisukat ne kotisukkina ovat.
Vierailija kirjoitti:
Ja sitten nää tekosp-elimet. Alkuperäistä vehkeistöä halventavaa. Jo vanha kansa totesi: Jos se luomua ei olla ei se oo galu laisinkaan.
Vanha vitsi Reginasta: Mitä yhteistä on soijalla ja hieromasauvalla? Molempia käytetään oikean lihan korvikkeena.
Vihervassujen koko ideologia on täynnä täysin absurdeja vastakkaisuuksia. Eivät kestä mitään väittelyä asiasta siksi ja haluavat kieltää keskustelun.
Vierailija kirjoitti:
Samaan aikaan nämä vegakit möyhäävät suureen ääneen mikromuoveista, vaikka itse kulkevat jos nyt ei keinoturkiksissa niin keinonahkakengissä ainakin. Kumisaappailla ja kamgaskengillä ei pärjätä läpi vuoden Suomen keleissä. Villasukatkin on kielletty, joten jotkut paksut polysterisukat ne kotisukkina ovat.
PU eli vegan leather on muovia. Akryyli ja polyesteri, eli kuidut joilla usein korvataan villa ovat myös muovia.
Vierailija kirjoitti:
Persulogiikkaa.
Millä tavalla? Miksi ne ovat eri asia, kun molemmat ovat imitaatioita eläinperäisistä, yleensä tehotuotetuista tuotteista?
Niinpä. Kun mainostetaan vegepyöryköitä jotka maistuvat ihan lihalle. Onko järkee vai ei?!🙈
FEIKKILIHAN LIHAN SYÖJÄT IHANNOI TEURASTUSTA
Kaikki ton tietää. Ne hekumoi eläinten teurastuksella. Se on sanatonta viestintää.
Toi on hirveetä kattoo