Muistisairas äiti ei saa kunnalta hoitopaikkaa
Valittaa asianajotoimistoa miehensä kanssa pyörittävä 65 vuotias nainen. Hoitopaikkaa ei anneta.
Eikö noin kovapalkkainen ihminen voi itse hankkia äidilleen hoitopaikkaa. Ei tietenkään. Sehän on poissa lasten perinnöstä. Jos muistisairaalla on oma asunto niin senhän voisi myydä ja kustantaa hoidon sillä. Ei voi kun yhteiskunnan pitää maksaa???
Kommentit (66)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 v pääsee taatusti jo eläkkeelle mutta tienaa niin paljon,ettei halua? Äidin asunto myyntiin tai vuokralle ja äiti asumaan lähelle hoitokotiin.
Niinhän sinäkin olet tehnyt, etkö olekin?
Äiti on jo haudassa.
Myitkö siis hänen asuntonsa ja käytit koko rahan hoitokodin maksuihin? Tuskin.
MuistattekoMuistatko kun vielä vajaa 20 vuotta sitten oli pienetkin kunnat täynnä pieniä hoitokoteja jossa vielä toimintakykyisenä vanhukset itse vielä kokkailivat hoitajien avustuksella jne. Voi silloin elettiin vielä normaalia aikaa, jossa ihminen oli arvokas.
Vierailija kirjoitti:
Hoivapaikka järjestyy vasta kun muistisairas on riittävän pitkään joka yö lähtenyt yöaikaan kylille ja sotelaiset on joutuneet lähtemään perään.
Ei vaan poliisit etsii. Silloin löytyy hoitopaikka.
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että hoitoa ja hoivaa saa, jos siitä on itse valmis maksamaan?
Mennään jenkkimalliin?
Ne maksaa itse joilla on ylimääräistä. Yhteiskunta keskittyy köyhempiin. Kukaan ei saa rahoja mukaan hautaan joten loputon pihtaily on typerää.
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoittaa muistisairas? Eikä kyse ole luonnollisen rappeutumisen osasesta, eikä mikään sairaus?
Muistisairaus on eri asia kun ikääntyvät aivot. Googlaa!
Kunnallisia hoivakoteja ei ole riittävästi. Anoppini dumpattiin kalliiseen yksityiseen laitokseen kauas kotikaupunkinsa ulkopuolelle. Siellä hän sai kuolla rauhassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko sitä mieltä, että hoitoa ja hoivaa saa, jos siitä on itse valmis maksamaan?
Mennään jenkkimalliin?
On pakko. Verotulot vähenevät, kun työttömyys on liian suuri ja verojen välttely on kokkarepersuille tärkeintä ja yrityksille. Omaisuus on pakko realisoida jatkossa hoitokuluihin. Tämä systeemi ei muuten kestä. Eutanasia on tultava myös mahdolliseksi. Nykyään pidetään hengissä syötettäviä kasviksia liian pitkään.
Eutanasia ei tarkoita vanhusten murhaamista yhteiskunnan päätöksellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
65 v pääsee taatusti jo eläkkeelle mutta tienaa niin paljon,ettei halua? Äidin asunto myyntiin tai vuokralle ja äiti asumaan lähelle hoitokotiin.
Entä sen aviomies? Pitäisikö sen luopua kodistaan koska vaimo on sairastunut? Olisiko sun mielestä reilua?
Ei se 65v ole sairastunut vaan sen 93v äiti. Sen mies on jo haudassa.
Ymmärsitte väärin. 65 vuotiaan äiti on sairastunut. Se on jo 93. Asianajaja on se tytär. Hyväpalkkainen on sen muistisairaan tytär . Ap
Luettiin juttu. Äidillään käy apulaisia kuin pipoa. Kun äiti ei sitä muista, tyttären ei pidä murehtia.
Pitää koettaa nauttia elämästä ja auttaa kollegamiestään. Jos menee oikein tiukaksi, voi jäädä eläkkeelle ja ostaa hoitopaikan koko perheelle järvenrannasta.
Vierailija kirjoitti:
65-vuotias asianajaja voi ihan hyvin pyörittää lakitoimistoa ainakin vielä 10 vuotta ja tahkota siinä sivussa suuren kasan veroeuroja teille kelaeläteille jaettavaksi. Silti sinun ratkaisu olisi laittaa lappu luukulle ja siirtyä saama puolelle?
Vierailija kirjoitti:
Tähän on menty, kun valtio eo hyväksy,että ihmiset tarvitsevat hoivaa vanhetessaan eivätkä anna sotealueille rahaa. Kyse on vain rahasta ja onko vanhukset tarpeeksi arvokkaita poliitikkojen mielestä.
Näinpä. Ystäväni
kanssa puhuimme ko.
HS linkistä tänään.
Hän kun tilaa Hessua.. E
Vierailija kirjoitti:
Kunnallisia hoivakoteja ei ole riittävästi. Anoppini dumpattiin kalliiseen yksityiseen laitokseen kauas kotikaupunkinsa ulkopuolelle. Siellä hän sai kuolla rauhassa.
Monet kunnat ovat siirtäneet omat paikkansa yksityisten kansainvälisten sijoitusyhtiöiden haltuun.
Olen juuri päässyt eläkkeelle. Näin eläkeläisenä mietin, eikö tämä 65-vuotias voisi järjestää äidille lähelle kotiaan, että pääsisi hänen peräänsä katsomaan. Toki hänkin on jo eläkeiässä, joten joutaisi hoitamaan äitiään.
Vanhukset hoidetaan nykyään omaan kotiin ja heidät viedään hoitokotiin vasta kuolemaan.
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin hoivakodit ovat kustannuksiltaan kolmanneksen kalliimpia kuin yksityiset.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hyvinvointiala-halin-kustannusverta…
Hoitajien vikaa että kaikki on huonosti
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Julkisen sektorin hoivakodit ovat kustannuksiltaan kolmanneksen kalliimpia kuin yksityiset.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/hyvinvointiala-halin-kustannusverta…
Niin, olisikohan niissä vielä riittävä hoitajamiehitys ja suomea puhuvat hoitajat.
Asiallisia kommentteja.
Kiitos siitä.
Oma mutsini on
jo mennyt. Yritimme
houkutella hänet Hkiin
vanhuutensa päiville.
Monen monet kerrat.
Mutta ei äiti suostunut.
Ei halunnut laittaa rakasta
kaunista kotiaan myyntiin.
Se täytyi hyväksyä.
Oulussa kuoli ja Oulun
maille meni tuhkauurna. -x-
Taas joku maksumuurin takana oleva juttu, mutta en nyt lukenut koko ketjuakaan. 65v on jo halutessaan eläkkeellä. Mulla alin eläkeikä on 64v 9kk ja se tulee täyteen elokuussa. Olen itse kokenut sen, millaista on huolehtia karkailevasta muistisairaasta samaan aikaan, kun piti tehdä töitäkin. Ei ollut helppoa, vaikka asuttiinkin samassa taloyhtiössä. Jos olisinkin ollut jo eläkeiässä, ei olisi ollut mitään ongelmaa.
Juristin eläke on todennäköisesti sen verran hyvä, että ei tarvitse leipäjonoonkaan mennä. Omaishoidontuki vielä siihen päälle.
Mutta ihan hyvä juttu, että yhteiskunnan hyväosaisetkin heräävät todellisuuteen.
Niin kuin sinä kippasit oman äitisi, jee.