Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen normaali ohjelma kestää 3 tuntia?! Aivan järjetöntä!

Vierailija
05.04.2026 |

Minulla on päältä täytettävä 6kg Rosenlew Pesumestari, ostettu 2018.

Siinä on 30 asteen 30min pikaohjelma, sekä 20min pikaraikastusohjelma. Kaikki muut ohjelmat kestää 3 tuntia!!! Eilen pesin taas 60 asteessa ja kellotin pesuajaksi 3h 14minuuttia. Tämä oli siis tavallinen puuvillapesu. Ekopesu, synteettinen yms kestää saman verran. Ja 30-40 asteen pitkä ohjelma myös, toki sellainen on ehkä hiukan lyhyempi kun vettä ei tarvi niin paljoa lämmittää, mutta silti vähintään 2,5h.

Tämä on aivan järjetöntä!!! Aina se tuollainen on ollut, ei siis mikään yhtäkkiä ilmennyt vika/ominaisuus.

Alkanut vaan tosissaan häiritsemään näin kevätsiivouksen yhteydessä, kun 2 koneelliseen pyykkiä menee 6 tuntia.

Onko teillä tämmösiä ikuisuuden peseviä? Olen tässä tutttavilta kysellyt niin heidän pesukoneiden ohjelmat kestää 1-1,5h.

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

EI, Minulla on Miele  merkkinen ja ohjelmat alk. 28 min pikaohjelmasta- 95 asteen pesu  ( valinnaisella esipesulla ) 2 tuntia 9 min. Useita  pesuvaihtoehtoja, mm. paidoille ja farkuillekin omat ohjelmat . 

Kaveri osti koneen  jossa kanssa  3 tuntia ja nyt tuskailee   sitä

Kiitos vinkistä. Voitko kertoa tarkemmin Miele pesukoneesi merkin? Voisin hankkia toiseksi pesukoneeksi Mantan rinnalle.

Vierailija
42/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole Googlessa Rosenlew Pesumestaria. Vastaava kone on halpiskone. Hintaa nykyisellä Rosenlewilla on 399e.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
44/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytä niitä lyhytohjelmia mikä estää? Noi 3h veivaamiset on pelleilyä.

Jos haluaa pestä pyykin kuudessakympissä. 

Miksi se pitäisi pestä kuudessakympissä, nykaikaiset pesuaineet pesee jo 30 asteessa.

No esim lakanapyykki ja pyyhkeet pestään kuudessakympissä, ellei sitten halua olla niin kuin sinä. 

Pyyhkeet pestään ysikympissä...

Minä kyllä keitän saunan padassa lipeäss  ja liotan ja huljuttelen lähteessä pari vuorokautta.  Ei muuten tule hygieenisiä.

Vierailija
45/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En hankkinut uutta automaattipesukonetta juuri tämän takia kun pesuohjelmat on pitkiä, ja huuhtelutuloksessa on moitittavaa.

Jos on vaikkapa viem

Reiden sisähuoltohommissa töissä, ja vapaa-ajat tallilla, niin kannattaa ostaa teollisuuspesukone.

No ei kannata. Mun Mantassa saa valita normal tai soft pesun. Se normalpesu on erittäin tehokas. Soft pesu sitten herkille kankaille ja villavaatteille.

Koneellinen tulee puhtaaksi reilussa puolessa tunnissa. Koneen hinta oli jotain 200 euroa. Linko on tehokas

Monta krs minuutissa ? Minulla  1600 

Kierroslukua en muista suoraan, mutta kuivempaa tulee kuin käytöstä poistamassani Candy pesukoneessa. Ihan näyttää jopa kuivilta alueilta puuvillapuseroissa olevan, kun nostan puseroita lingosta.

Vierailija
46/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näistäkin kolmen tunnin pesuohjelmista saamme kiittää Suurta ja Mahtavaa Euvostoliittoa.

On se viisas...

Vierailija
47/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneissa on usein näppäimiä, joilla saa lyhennettyä pesuaikaa. Normipesu 60C 3h ja lyhennettynä 1h20 min. Kone on Siemens.

Vierailija
48/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

EI, Minulla on Miele  merkkinen ja ohjelmat alk. 28 min pikaohjelmasta- 95 asteen pesu  ( valinnaisella esipesulla ) 2 tuntia 9 min. Useita  pesuvaihtoehtoja, mm. paidoille ja farkuillekin omat ohjelmat . 

Kiitos vinkistä. Voitko kertoa tarkemmin Miele pesukoneesi merkin? Voisin hankkia toiseksi pesukoneeksi Mantan rinnalle.

Tarkoitat varmaan mallia. Miele on se merkki.

Kertoisin, mutta juuri nyt ei tule mieleen.

Vierailija
49/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoisen pitkä pesuohjelma noin "uudelle" koneelle. Monet vanhatkin koneet pesee lyhyemmän ajan.

Vanhat koneet nimenomaan. Uudet koneet pesre kauan, kun käyttävät niin vähän vettä. Pyykkiä ei myllätä äkkiä puhtaaksi, vaan se  liotetaan pienessä vesimäärässä.

Vierailija
50/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos EU. Koska Espanjassa on kuivaa, niin Suomessa pitää huljutella pyykkiä tuntikausia tilkassa likavettä. Minä lasken koneeseen litrakaupalla lisävettä alapääsuihkun avulla, että pyykki edes jotenkin peseytyisi.

Koneessa voi olla mahdollisuus säätää vesimäärää

Vierailija
51/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaihtoon vaan. Kuluttaa vaatteita turhaan jos kolme tuntia myllätään. 

No ei se koko ajan myllää. Puolen minuutin välein pyöräyttää hiukan rumpua ja väliajat pesuaineen entsyymit hoitaa hommaansa. Itse käytän kyllä tunnin ohjelmia sekä astian- että pyykinpesukoneessa. Sähkön ja veden säästö noudsa pitkissä ohjelmissa on marginaalista. Eikä Suomessa veden säästölle ole selkaista tarvetta kuin kuivuudesta kärsivillä alueilla.

Vierailija
52/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta Miele niin ei tarvitse koko päivää vahtia pesukonetta.

Miksi sitä pitäisi muutenkaan vahtia?

Vierailija
53/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä ei säästy yhtään enempää, oli vaan pakko vihervassaroida saatana!

Vierailija
54/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos EU. Koska Espanjassa on kuivaa, niin Suomessa pitää huljutella pyykkiä tuntikausia tilkassa likavettä. Minä lasken koneeseen litrakaupalla lisävettä alapääsuihkun avulla, että pyykki edes jotenkin peseytyisi.

Eikös nykykoneet säädä itse tarvittavan vesimäärän pyykin painon perusteella?

Vierailija
55/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miele on merkki ja on  niillä  vaihtoehtoja alk. n 800 e  muutama vuosi sitten.  Oma oli  n 1000 e

Hintansa väärtejä ovat, muuta en osta enää halpojen koneiden pettymysten jälkeen. Kestävin merkki  on 

Linko on omassani  1600 krs, joitakin vaatteita voi melkein silittää jo linkouksen jälkeen, mikäli on silitettävää. Ei ruttaa vaatteita, vaan pöyhii ne 

Samoin  mm. jääkappi  Miele, tasainen kylmyys, pyörittää kylmää ilmaa  ja siellä jäähtyy ruoka nopeasti

Vierailija
56/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

....rivi pomppasi, siis oma oli   1000 e muutama vuosi sitten

Kaikkein halvinta en suosittele, koska ohjelmia voi olla vähemmän

Vierailija
57/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama homma, ärsyttää kytätä milloin huuhtelut alkaa . Surkea  on uusi kone. 

Vierailija
58/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikös nykykoneet säädä itse tarvittavan vesimäärän pyykin painon perusteella?

Ei välttämättä halpiskoneet

Vierailija
59/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitat varmaan mallia. Miele on se merkki.

Kertoisin, mutta juuri nyt ei tule mieleen.

Olet eri, minä tein Miele kommentin

Vierailija
60/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vettä ei säästy yhtään enempää, oli vaan pakko vihervassaroida saatana!

Taisi jäädä aamulääkkeet ottamatta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi