Pesukoneen normaali ohjelma kestää 3 tuntia?! Aivan järjetöntä!
Minulla on päältä täytettävä 6kg Rosenlew Pesumestari, ostettu 2018.
Siinä on 30 asteen 30min pikaohjelma, sekä 20min pikaraikastusohjelma. Kaikki muut ohjelmat kestää 3 tuntia!!! Eilen pesin taas 60 asteessa ja kellotin pesuajaksi 3h 14minuuttia. Tämä oli siis tavallinen puuvillapesu. Ekopesu, synteettinen yms kestää saman verran. Ja 30-40 asteen pitkä ohjelma myös, toki sellainen on ehkä hiukan lyhyempi kun vettä ei tarvi niin paljoa lämmittää, mutta silti vähintään 2,5h.
Tämä on aivan järjetöntä!!! Aina se tuollainen on ollut, ei siis mikään yhtäkkiä ilmennyt vika/ominaisuus.
Alkanut vaan tosissaan häiritsemään näin kevätsiivouksen yhteydessä, kun 2 koneelliseen pyykkiä menee 6 tuntia.
Onko teillä tämmösiä ikuisuuden peseviä? Olen tässä tutttavilta kysellyt niin heidän pesukoneiden ohjelmat kestää 1-1,5h.
Kommentit (86)
Pyykkilaudalla homma hoituu nopeammin.
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et ole löytänyt ohjelman lyhennysnappia. Luitko käyttöohje kirjan? 🤔
Sinä et ainakaan ole lukenut kielenhuolto-opasta. Kas kun et kirjoittanut käyttö ohje kirja.
Vierailija kirjoitti:
On erikoisen pitkä pesuohjelma noin "uudelle" koneelle. Monet vanhatkin koneet pesee lyhyemmän ajan.
Tämä on nykyinen suuntaus pesukoneissa. En ymmärrä itsekään.
Minun pesukone pesee sen ajan, jonka väännän manuaalisesti ajaksi. Voi valita 1-15 minuuttia. Voi pyöräyttää lisäaikaa jos sille tuntuu.
Huuhtelen niin monta kertaa, että tulee puhdas vesi. Koneessa on myös linko. Tämä on pulsaattorikone Manta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käytä niitä lyhytohjelmia mikä estää? Noi 3h veivaamiset on pelleilyä.
Jos haluaa pestä pyykin kuudessakympissä.
Miksi se pitäisi pestä kuudessakympissä, nykaikaiset pesuaineet pesee jo 30 asteessa.
No esim lakanapyykki ja pyyhkeet pestään kuudessakympissä, ellei sitten halua olla niin kuin sinä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tai sitten et ole löytänyt ohjelman lyhennysnappia. Luitko käyttöohje kirjan? 🤔
Sinä et ainakaan ole lukenut kielenhuolto-opasta. Kas kun et kirjoittanut käyttö ohje kirja.
Mene sinä hakemaan päivälääkkeesi.
Kuinkahan usein tätäkin aihetta pitää jankata? Kertoo kyllä ihmisten järjen vähyydestä, kun eivät ymmärrä, miksi on pitkiä ohjelmia, ja vaihtoehtoisesti miten voi pestä nopeammalla ohjelmalla.
En hankkinut uutta automaattipesukonetta juuri tämän takia kun pesuohjelmat on pitkiä, ja huuhtelutuloksessa on moitittavaa.
Tämän energiansäästädirektiivin tms. takia minäkään en koskaan käytä 60:n tai 40:n asteen ohjelmia ilman pikanappia. Silloin ajaksi tulee sentään 1:29 ja 1:15 eikä jotain 3h. Joskus voin antaa 30:n asteen hienopesun pestä täydellä ajalla, kun se on alle tunti.
Vierailija kirjoitti:
En hankkinut uutta automaattipesukonetta juuri tämän takia kun pesuohjelmat on pitkiä, ja huuhtelutuloksessa on moitittavaa.
Jos on vaikkapa viem
Reiden sisähuoltohommissa töissä, ja vapaa-ajat tallilla, niin kannattaa ostaa teollisuuspesukone.
Vierailija kirjoitti:
Tämän energiansäästädirektiivin tms. takia minäkään en koskaan käytä 60:n tai 40:n asteen ohjelmia ilman pikanappia. Silloin ajaksi tulee sentään 1:29 ja 1:15 eikä jotain 3h. Joskus voin antaa 30:n asteen hienopesun pestä täydellä ajalla, kun se on alle tunti.
Onko sulla minne kiire, yleensä?
Kiitos EU. Koska Espanjassa on kuivaa, niin Suomessa pitää huljutella pyykkiä tuntikausia tilkassa likavettä. Minä lasken koneeseen litrakaupalla lisävettä alapääsuihkun avulla, että pyykki edes jotenkin peseytyisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikkapa viem
Reiden sisähuoltohommissa töissä, ja vapaa-ajat tallilla, niin kannattaa ostaa teollisuuspesukone.
No ei kannata. Mun Mantassa saa valita normal tai soft pesun. Se normalpesu on erittäin tehokas. Soft pesu sitten herkille kankaille ja villavaatteille.
Koneellinen tulee puhtaaksi reilussa puolessa tunnissa. Koneen hinta oli jotain 200 euroa. Linko on tehokas
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi se pitäisi pestä kuudessakympissä, nykaikaiset pesuaineet pesee jo 30 asteessa.
No esim lakanapyykki ja pyyhkeet pestään kuudessakympissä, ellei sitten halua olla niin kuin sinä.
Pyyhkeet pestään ysikympissä...
Aluksi oli hankalaa, nykyään sopeutunut. Aina olen silti helpottunut kun talopesulassa iso pyykki menee nopeammin.
EI, Minulla on Miele merkkinen ja ohjelmat alk. 28 min pikaohjelmasta- 95 asteen pesu ( valinnaisella esipesulla ) 2 tuntia 9 min. Useita pesuvaihtoehtoja, mm. paidoille ja farkuillekin omat ohjelmat .
Kaveri osti koneen jossa kanssa 3 tuntia ja nyt tuskailee sitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pyyhkeet pestään ysikympissä...
60 riittää kunnon pesuaineella
-eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on vaikkapa viem
No ei kannata. Mun Mantassa saa valita normal tai soft pesun. Se normalpesu on erittäin tehokas. Soft pesu sitten herkille kankaille ja villavaatteille.
Koneellinen tulee puhtaaksi reilussa puolessa tunnissa. Koneen hinta oli jotain 200 euroa. Linko on tehokas
Monta krs minuutissa ? Minulla 1600
Normaalipesu kestää tunti kymmenen minuuttia. Pisin ohjelma jotakin vajaa viisi tuntia, kuivaava Whirlpool
Kun tuli ne energialuokat, niin tämä alkoi. Eli säästää vettä ja sähköä. Onhan sullakin pesukoneessa pikaohjelma. Meillä on uusi bosch ja normaali puuvilla ohjelma on joku 3,5 tuntia. Ei ole häirinnyt. Ei meidän kuivaushuoneeseen mahdu kuin maksimissaan 3 koneellista pyykkiä kerralla kuivamaan. Pari koneellista maksimissaan lauantaina tai sunnuntaina pyöritetään.
Sama juttuhan on vaikka pakastimien kanssa. Kun tuli nämä energialuokat, niin pakastimien sisätilavuus pieneni, kun on niin paksut eristeet nykyisin.