Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pesukoneen normaali ohjelma kestää 3 tuntia?! Aivan järjetöntä!

Vierailija
05.04.2026 |

Minulla on päältä täytettävä 6kg Rosenlew Pesumestari, ostettu 2018.

Siinä on 30 asteen 30min pikaohjelma, sekä 20min pikaraikastusohjelma. Kaikki muut ohjelmat kestää 3 tuntia!!! Eilen pesin taas 60 asteessa ja kellotin pesuajaksi 3h 14minuuttia. Tämä oli siis tavallinen puuvillapesu. Ekopesu, synteettinen yms kestää saman verran. Ja 30-40 asteen pitkä ohjelma myös, toki sellainen on ehkä hiukan lyhyempi kun vettä ei tarvi niin paljoa lämmittää, mutta silti vähintään 2,5h.

Tämä on aivan järjetöntä!!! Aina se tuollainen on ollut, ei siis mikään yhtäkkiä ilmennyt vika/ominaisuus.

Alkanut vaan tosissaan häiritsemään näin kevätsiivouksen yhteydessä, kun 2 koneelliseen pyykkiä menee 6 tuntia.

Onko teillä tämmösiä ikuisuuden peseviä? Olen tässä tutttavilta kysellyt niin heidän pesukoneiden ohjelmat kestää 1-1,5h.

Kommentit (86)

Vierailija
81/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huonoissa ja halvoissa pesukoneissa voi olla näin. Osta parempi kone. Miele on hyvä merkki, 40 asteen pesu kestää 1 h 19 min ja 60 asteen ohjelma 1 h 27 min. Lisäksi molempiin ohjelmiin voi valita lyhennetyn pesun joka lyhentää pesuaikaa. Lisäksi on monia eri ohjelmia joista voi valita. 

Itse asiassa halva ja huonomman energialuokan koneet ovat nopeimpia. Tärvää ehkä enemmän vettä, mutta onhan tuota kaivossa.

Vierailija
82/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On erikoisen pitkä pesuohjelma noin "uudelle" koneelle. Monet vanhatkin koneet pesee lyhyemmän ajan.

Vanhat koneet nimen omaan pesevät lyhyemmän ajan, vettä ja sähköä säästämättä.

Oma koneeni (Bosch) näyttää aluksi melkein 3 tuntia 40' pesussa, mutta tarkkailee pyykin määrää ja likaisuutta, sekä muuttaa ajan sitten. Yleensä 1h 30-45 min, koneen ollessa ihan täysi tavanomaista likaisempia pyykkejä niin sitten 2h 50min. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

EU säätää, se säästää luontoa (vettä)

Vierailija
84/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi mun kriteeri pesukonetta ostaessa on aina ollut pesuohjelmien kesto. Koneesta on löydettävä mm. puolen tunnin pikaohjelma puolikkaalle koneelliselle. Mä en tuijota mitään ekojuttuja, vaan enemmän merkkaa kätevyys arjessa. Omassa pesukoneessa pisin ohjelma taitaa olla 2t 45min. Mutta olen käyttänyt tuota vain pari kertaa. 

Vierailija
85/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yhtä ärsyttävä kone, pesee ikuisuuden kaikkea. Pika ohjelma on mutta sitä ei saa 60 asteelle. Pitää tosiaan ostaa uus kone jos kerran on sellaisia jotka pesee kunnolla ja nopeasti. Ei ole tehokasta kun saa päivässä pestyä yhden tai kaksi koneellista.

Vierailija
86/86 |
05.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin se on, se on nykyaikaa ja me vanhat saadaan vai hyväksyä uusi systeemi. Kyllä se vaan ennen oli kaikki parempaa. Ennen koneessani oli 30 min ohjelma, eikä tartte mennä kuin pari vuosikymmentä taaksepäin. 

Niitä lyhyitä ohjelmia on myös uusissa koneissa. Meillä lyhyin on 15min pikaohjelma. Sitten on 40 min 40C hienopesu. 60C kestää joko 3h tai 1h20 min. Saat ihan itse valita. 

Kannattaa perehtyä niihin ohjelmavalikoihin ennen kuin ostaa koneen.

Kyllä jos mitat passaa niin löytyyhän niitä vielä joitain. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi