Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen ihosyöpää, mutta minulla ei ole varaa hoitaa sitä.

Vierailija
04.04.2026 |

Joten tulenko sitten vaan kuolemaan, kun/jos se leviää?

N.23

Kommentit (72)

Vierailija
21/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

A) Me ei asuta Yhdysvalloissa, mene lääkäriin. 
B) Sun ei tarvii itse sitä hoitaa. Kun menet lääkäriin ja jos tilanne todella on tuo, sinulle tehdään hoitosuunnitelma. 
C) Sinulla on varaa hoitaa se. Jos joudut olemaan paljon sairaslomalla, elintaso voi tippua jos et ole varautunut esimerkiksi vakuutuksella, mutta pysyt elossa. Jos et ole töissä, elintason muuttuminen ei varmaan edes olisi niin suuri, edelleen voit hoitaa itsesi. 

Ärsyttää turha heittäytyminen, että nyt kuollaan kaikki ja mihinkään ei ole varaa. Se, että joutuu luopumaan jostain, ei ole sama kuin että pitää antaa itsensä kuolla hoitamattomaan sairauteen. 

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että minulla ei ole YHTÄÄN ylimääräistä rahaa? Kaikki menee selviämiseen. Viimeksi kun olin sairaalassa, ja sanottiin, että kela auttaa, niin se ei auttanut. Onneksi silloin oli ystävä joka silloin pystyi auttamaan rahan kanssa, mutta nykyään hän ei pysty. 

Ap.

Vierailija
22/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunta maksaa. Ei olla USAssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveyskeskuskäynti on mitä, parikymppiä? Kalliimmaksi kuoleminen tulee.

Vierailija
24/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.

Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.

Ap.

Helsingissä ei ole terveysmaksua. Aloita siitä.

Vierailija
25/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) Sun ei tarvii itse sitä hoitaa. Kun menet lääkäriin ja jos tilanne todella on tuo, sinulle tehdään hoitosuunnitelma. 
C) Sinulla on varaa hoitaa se. Jos joudut olemaan paljon sairaslomalla, elintaso voi tippua jos et ole varautunut esimerkiksi vakuutuksella, mutta pysyt elossa. Jos et ole töissä, elintason muuttuminen ei varmaan edes olisi niin suuri, edelleen voit hoitaa itsesi. 

Ärsyttää turha heittäytyminen, että nyt kuollaan kaikki ja mihinkään ei ole varaa. Se, että joutuu luopumaan jostain, ei ole sama kuin että pitää antaa itsensä kuolla hoitamattomaan sairauteen. 

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että minulla ei ole YHTÄÄN ylimääräistä rahaa? Kaikki menee selviämiseen. Viimeksi kun olin sairaalassa, ja sanottiin, että kela auttaa, niin se ei auttanut. Onneksi silloin oli ystävä joka silloin pystyi auttamaan rahan kanssa, mutta nykyään hän ei pysty. 

Ap.

Omasta terveydestä huolehtiminen ON selviytymistä. Karsit kulutustasi jos joudut erikoissairaanhoitoon ja maksat poliklinikkamaksun.

Vierailija
26/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5 vuoteen ei ole varaa ollut kertaakaan käydä lääkärissä? Jep jep

Olen työtön kelaloinen, josta te boomerit tykkäätte muistuttaa ja haukkua. Ei ihmekään, että nuorisolla menee huonosti, kun vanhempi väki käyttäytyy kuin 8 vuotiaat lapset.

Ap.

Vierailija
27/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Jospa nyt menisit sen syöpäepäilysi kanssa lääkäriin. Voi olla, että mahdollinen syöpä tai sen esiaste pystytään hoitamaan suht edullisin keinoin...

Mutta kun minulla ei olisi varaa edes käydä lääkärillä tutkittumassa. Se mitä epäilen olevan ihosyöpä on ollut minulla ainakin 5 vuotta, on ainoastaan kasvanut ja nykyään siihen sattuu. Näyttää aivan samalta, kuin mitä olen googlesta nähnyt.

Ap.

Joo mullekin oikein yleislääkäri näytti Googlesta kuvia, että on nikkeliallergia. Vaan kun pääsin ihotautilääkärille, pisti verikokeisiin. Tulosten tultua astuttuani huoneeseen sanoi, ettei sulla mitään nikkeliallergiaa ole vaan atooppinen iho.

Vierailija
28/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Julkisen terveydenhoidon on loivennettava perimiään maksuja, jos potilaalla ei ole varaa maksaa täyttä hintaa, tai annettava maksuvapautus.

Sitä paitsi tällä palstallahan aina huudetaan että toimeentulotuki kattaa terveydenhoitomenotkin.

Lääkkeissä - esiasteita voidaan hoitaa myös lääkevoiteella - on omavastuun jälkeen kelalta tuleva hinnan alennus.

Vierailija
29/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön kelaloinen, josta te boomerit tykkäätte muistuttaa ja haukkua. Ei ihmekään, että nuorisolla menee huonosti, kun vanhempi väki käyttäytyy kuin 8 vuotiaat lapset.

Ap.

Sittenhän kela maksaa julkisen terveydenhuollon.

Vierailija
30/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvoja hyvinvointialueen hoitajilta voi kysyä ilmaiseksi netin kautta. Siitä kannattaa aloittaa.

Vierailija
31/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No. Jospa nyt menisit sen syöpäepäilysi kanssa lääkäriin. Voi olla, että mahdollinen syöpä tai sen esiaste pystytään hoitamaan suht edullisin keinoin...

Mutta kun minulla ei olisi varaa edes käydä lääkärillä tutkittumassa. Se mitä epäilen olevan ihosyöpä on ollut minulla ainakin 5 vuotta, on ainoastaan kasvanut ja nykyään siihen sattuu. Näyttää aivan samalta, kuin mitä olen googlesta nähnyt.

Ap.

Jos olet työelämässä, mene työterveyden kautta. Jos opiskelija, oppilasterveydenhuollon kautta. Jos olet työtön, pyydä vanhemmiltasi apua. Tai jos lähopiirissä ei ole ketään, niin koukkaa vaikka seurakunnan kautta.

Mutta oikeesti ei se niiiiiiin kallista ole. Käy näyttämässä kohtaa. Sitten selviää tehdäänkö sille mitään.

t: ihosyöpää sairastava

Ei ole ketään. Ja minä jo sanoin, että ei ole YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!

Ap.

Vierailija
32/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Julkisen terveydenhoidon asiakasmaksut kuuluu perustoimeentulotuessa huomioitaviin menoihin. Eli saat niihin toimeentulotukea, jos olet siihen muutoin oikeutettu. 

Vierailija
33/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuolet kuitenkin jossain vaiheessa mutta et syöpään, olet luulosairas.

Minun mummini kuoli ihosyöpään ja puoli siskollani on ollut myös ihosyöpä, joka oli onneksi leikattavissa. En ole luulosairas. Se näyttää täysin ihosyövältä, mistä paljon varoitellaan uutisissa.

Ap.

Ja silti olet 5 vuotta vaan ihmetellyt asiaa etkä ole tehnyt muuta kuin Googletellut?! 

En silloin tajunnut sitä, että se on ihosyöpä. Kasvoissani on akne arpia, jotka ovat aina kuitenkin parantuneet. Tajusin sen vasta puoli vuotta sitten, että se ei ole mikään akne arpi.

Ap.

Vierailija
34/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli mikä hoitomuoto sulla olisi ja miten paljon se maksaisi? 

Jos nyt vastaat kumpaankin että et tiedä, niin on hieman liian aikaista panikointia. 

Hoitomuoto?

Ap.

Epäilyttävän alueen poisto,  haavanhoito päälle. 

Vierailija
35/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene terveyskeskukseen, se leikataan pois ja saat koepalan tulokset, jolloin katsotaan jälkihoito. Jos iso alue kyseessä tehdään ihonsiirto. Saat maksuaikaa laskuihin pyytämällä  tai vähävaraiselle kela maksaa?

Vierailija
36/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.

Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.

Ap.

Voitko laittaa tulosi ja menosi tähän.  Saat talousneuvontaa.  Ei kai kipeä ole tullut narkkaamisesta?

Ihan perus toimeentulotuet, josta kaikki heti menevät sähkälaskuun, ruokiin, hygieniaan, liittymään jne. Ja en ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä.

Ap.

Vierailija
37/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Jos olet työelämässä, mene työterveyden kautta. Jos opiskelija, oppilasterveydenhuollon kautta. Jos olet työtön, pyydä vanhemmiltasi apua. Tai jos lähopiirissä ei ole ketään, niin koukkaa vaikka seurakunnan kautta.

Mutta oikeesti ei se niiiiiiin kallista ole. Käy näyttämässä kohtaa. Sitten selviää tehdäänkö sille mitään.

t: ihosyöpää sairastava

Ei ole ketään. Ja minä jo sanoin, että ei ole YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!

Ap.

Älä rupee huutamaan.

Sua on monikin yrittänyt auttaa mutta haluat mitä ilmeisemmin kieriä itsesäälissäsi ja kuolemanpelossasi. Onnistuu sekin.

Käy nyt ensin sillä hoitajalla. Asioista voi puhua sielläkin.

Ja jos on oikeesti noin tiukkaa, niin edelleen. Sulla on olemassa tahoja, minne kääntyä. Eri asia haluatko.

Vierailija
38/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuskäynti on mitä, parikymppiä? Kalliimmaksi kuoleminen tulee.

Minulla ei ole edes 5 senttiä ylimääräistä! Ja ei kuoleminen maksa itse kuolleelle.

Ap.

Vierailija
39/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Voitko laittaa tulosi ja menosi tähän.  Saat talousneuvontaa.  Ei kai kipeä ole tullut narkkaamisesta?

Hyvä idea. Neuvomme kyllä.

t. sossu

Vierailija
40/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Helsingissä ei ole terveysmaksua. Aloita siitä.

En asu Helsingissä. Helsingissä asuminen on liian kallista työttömälle, enkä omista autoa, eikä minulla ole varaa julkisiin.

Ap.