Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Epäilen ihosyöpää, mutta minulla ei ole varaa hoitaa sitä.

Vierailija
04.04.2026 |

Joten tulenko sitten vaan kuolemaan, kun/jos se leviää?

N.23

Kommentit (72)

Vierailija
41/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

parempi kun et mene kalliiseen hoitoon  EI TULE MEILLE EDES IKÄVÄ

Vierailija
42/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.

Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.

Ap.

Voitko laittaa tulosi ja menosi tähän.  Saat talousneuvontaa.  Ei kai kipeä ole tullut narkkaamisesta?

Ihan perus toimeentulotuet, josta kaikki heti menevät sähkälaskuun, ruokiin, hygieniaan, liittymään jne. Ja en ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä.

Ap.

Perustoimeentulotuessahan huomioidaan sun kaikki julkisen terveydenhuollon laskut. Ongelmasi on ratkaistu. Seuraava!

t. sossu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

A) Me ei asuta Yhdysvalloissa, mene lääkäriin. 
B) Sun ei tarvii itse sitä hoitaa. Kun menet lääkäriin ja jos tilanne todella on tuo, sinulle tehdään hoitosuunnitelma. 
C) Sinulla on varaa hoitaa se. Jos joudut olemaan paljon sairaslomalla, elintaso voi tippua jos et ole varautunut esimerkiksi vakuutuksella, mutta pysyt elossa. Jos et ole töissä, elintason muuttuminen ei varmaan edes olisi niin suuri, edelleen voit hoitaa itsesi. 

Ärsyttää turha heittäytyminen, että nyt kuollaan kaikki ja mihinkään ei ole varaa. Se, että joutuu luopumaan jostain, ei ole sama kuin että pitää antaa itsensä kuolla hoitamattomaan sairauteen. 

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että minulla ei ole YHTÄÄN ylimääräistä rahaa? Kaikki menee selviämiseen. Viimeksi kun olin sairaalassa, ja sanottiin, että kela auttaa, niin se ei auttanut. Onneksi silloin oli ystävä joka silloin pystyi auttamaan rahan kanssa, mutta nykyään hän ei pysty. 

Ap.

Omasta terveydestä huolehtiminen ON selviytymistä. Karsit kulutustasi jos joudut erikoissairaanhoitoon ja maksat poliklinikkamaksun.

Miten monta kertaa se pitää sanoa, että ei ole YHTÄÄN ylimääräistä?! Kituuttelen nyt jo ruoalla. Seuraavaksi tulisi vakavia puutostiloja.

Ap.

Vierailija
44/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

B) Sun ei tarvii itse sitä hoitaa. Kun menet lääkäriin ja jos tilanne todella on tuo, sinulle tehdään hoitosuunnitelma. 
C) Sinulla on varaa hoitaa se. Jos joudut olemaan paljon sairaslomalla, elintaso voi tippua jos et ole varautunut esimerkiksi vakuutuksella, mutta pysyt elossa. Jos et ole töissä, elintason muuttuminen ei varmaan edes olisi niin suuri, edelleen voit hoitaa itsesi. 

Ärsyttää turha heittäytyminen, että nyt kuollaan kaikki ja mihinkään ei ole varaa. Se, että joutuu luopumaan jostain, ei ole sama kuin että pitää antaa itsensä kuolla hoitamattomaan sairauteen. 

Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että minulla ei ole YHTÄÄN ylimääräistä rahaa? Kaikki menee selviämiseen. Viimeksi kun olin sairaalassa, ja sanottiin, että kela auttaa, niin se ei auttanut. Onneksi silloin oli ystävä joka silloin pystyi auttamaan rahan kanssa, mutta nykyään hän ei pysty. 

Ap.

Omasta terveydestä huolehtiminen ON selviytymistä. Karsit kulutustasi jos joudut erikoissairaanhoitoon ja maksat poliklinikkamaksun.

Miten monta kertaa se pitää sanoa, että ei ole YHTÄÄN ylimääräistä?! Kituuttelen nyt jo ruoalla. Seuraavaksi tulisi vakavia puutostiloja.

Ap.

Okei sulla on nyt muutakin ongelmaa kuin raha. Onko ymmärryksessäsi vikaa? Olet saanut jo monta vastausta, että perustoimeentulotuessa huomioidaan sun lääkäri- ja sairaalalaskut, jos ovat julkiselta.

Vierailija
45/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

5 vuoteen ei ole varaa ollut kertaakaan käydä lääkärissä? Jep jep

Olen työtön kelaloinen, josta te boomerit tykkäätte muistuttaa ja haukkua. Ei ihmekään, että nuorisolla menee huonosti, kun vanhempi väki käyttäytyy kuin 8 vuotiaat lapset.

Ap.

Sittenhän kela maksaa julkisen terveydenhuollon.

Ei se sitä viime kerralla maksanut, vaikka oli omasta hengestäni kyse. Silti laittoivat ison laskun perässä. Kiitos ystäväni selvisin siitä laskusta. Mutta enää hän ei pysty auttamaan.

Ap.

Vierailija
46/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa toimeentulotuen muodossa, jos ei todella ole varaa maksaa hoitoa. Jos ei halua käyttää varoja terveytensä hoitamiseen on sitten oma ongelma.

Vierailija
47/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.

Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.

Ap.

Voitko laittaa tulosi ja menosi tähän.  Saat talousneuvontaa.  Ei kai kipeä ole tullut narkkaamisesta?

Ihan perus toimeentulotuet, josta kaikki heti menevät sähkälaskuun, ruokiin, hygieniaan, liittymään jne. Ja en ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä.

Ap.

Jos on kohtuullinen sähkölasku, joku alle 100 e niin kuuluu Toimeentulotukeen. Itse maksan sähköstä alle 20 e kk.

Vierailija
48/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

missä millä alalla olet korvaamaton kerro vai lietkö tarpeeton  aukeaako paikka

Vierailija
49/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen työtön kelaloinen, josta te boomerit tykkäätte muistuttaa ja haukkua. Ei ihmekään, että nuorisolla menee huonosti, kun vanhempi väki käyttäytyy kuin 8 vuotiaat lapset.

Ap.

Ei se sitä viime kerralla maksanut, vaikka oli omasta hengestäni kyse. Silti laittoivat ison laskun perässä. Kiitos ystäväni selvisin siitä laskusta. Mutta enää hän ei pysty auttamaan.

Ap.

Tarvisitkohan jonkun tukihenkilön tai tuetun asumisen ohjaajan, joka auttaisi toimittamaan laskut Kelaan ja kirjoittamaan niihin, että maksettava suoraan laskuttajalle? Kun nyt ei kuulosta, että olisi ihan kaikki palikat kohdillaan.

t. sossu

Vierailija
50/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, onko sulla ihan oikeesti jokin ongelma ihossa, jota luulet syöväksi? Sun vastaukset annettuihin kommentteihin rupeavat tuntumaan kyllä jo aika kummallisilta!

Ja jos sulla on jokin syöväksi muuttunut ongelma ihossa, niin rupeatko katumaan sitten kun se on muuttunut kraatereiksi, tai sitten kun etäispesäkkeet syö sua sisältäpäin...

Kerros vähän tarkemmin siitä millainen se vuosien mittaan levinnyt ongelmakohta on? Vuotaako verta herkästi, punoittaako, onko karheapintainen, hilseilee.... kutiaa.... 

Tai älä kerrokaan. Mene lääkäriin jos sulla jotain oikeasti on!

Vierailija
51/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään ei tässä maassa jätetä hoitamatta varattomuuden takia. Osa maksuista menee ulosottoon ja osa antaa ihan tarkoituksella mennä entisten jatkoksi. Lääkkeet yms. ovat ainut, jota on hankala saada ilman rahaa.

Vierailija
52/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene lääkäriin näyttämään sitä. Toimeentulotukea voi anoa sairaalalaskuihin vaikka olisi töissä. Niihin saa myös maksuaikaa ja joissain tapauksissa vapautuksen. Niissä on myös maksukatto.

Käy tutkituttamassa se.

Vierailija
53/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

Perustoimeentulotuessahan huomioidaan sun kaikki julkisen terveydenhuollon laskut. Ongelmasi on ratkaistu. Seuraava!

t. sossu

Miksi ne eivät huomioineet viime sairaala laskua, johon en ollut ollenkaan kykeneväinen maksamaan? Laittoivat vaan laskun perään ja voivoittelut.

Ap.

Vierailija
54/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

Okei sulla on nyt muutakin ongelmaa kuin raha. Onko ymmärryksessäsi vikaa? Olet saanut jo monta vastausta, että perustoimeentulotuessa huomioidaan sun lääkäri- ja sairaalalaskut, jos ovat julkiselta.

JA MINÄ OLEN SANONUT, ETTÄ SE EI SITÄ TEE! KOKEMUSTA ON!

Ap.

Vierailija
55/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

t. sossu

Miksi ne eivät huomioineet viime sairaala laskua, johon en ollut ollenkaan kykeneväinen maksamaan? Laittoivat vaan laskun perään ja voivoittelut.

Ap.

Siinä päätöksessä on kerrottu. Ja taatusti siinä päätöksessä ei ole lukenut vain "voivotteluja". 

Vierailija
56/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

Tarvisitkohan jonkun tukihenkilön tai tuetun asumisen ohjaajan, joka auttaisi toimittamaan laskut Kelaan ja kirjoittamaan niihin, että maksettava suoraan laskuttajalle? Kun nyt ei kuulosta, että olisi ihan kaikki palikat kohdillaan.

t. sossu

Niin minulla olikin. Ihan sossu työntekijänä! Sanoi vaan, että kela ei suostu tätä laskua maksamaan, joten joudut tekemään sen itse. Ei muuta sanonut.

Ap.

Vierailija
57/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään ei tässä maassa jätetä hoitamatta varattomuuden takia. Osa maksuista menee ulosottoon ja osa antaa ihan tarkoituksella mennä entisten jatkoksi. Lääkkeet yms. ovat ainut, jota on hankala saada ilman rahaa.

Eli siis minun pitäisi menettään VAAN luottotietoni? Vau. Onpa onnellinen maa.

Ap.

Vierailija
58/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 62v tuolissa istunut 16v infaktista johtuvaa MIKSEN SAA TOIVOMAANI EUTANASIAA.

Vierailija
59/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

t. sossu

Ap.

Siinä päätöksessä on kerrottu. Ja taatusti siinä päätöksessä ei ole lukenut vain "voivotteluja". 

Ne kyllä kirjaimellisesti voivoittelivat, kun otin sossun kanssa niihin yhteyttä selvittääkseen sen.

Ap.

Vierailija
60/71 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap.

Ap.

t. sossu

Niin minulla olikin. Ihan sossu työntekijänä! Sanoi vaan, että kela ei suostu tätä laskua maksamaan, joten joudut tekemään sen itse. Ei muuta sanonut.

Ap.

Älä valelehtele. Joka päätöksessä on perustelut. SINULLE tehdyssä päätöksessä. Siellä on syy sanottu.