Epäilen ihosyöpää, mutta minulla ei ole varaa hoitaa sitä.
Joten tulenko sitten vaan kuolemaan, kun/jos se leviää?
N.23
Kommentit (90)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Jospa nyt menisit sen syöpäepäilysi kanssa lääkäriin. Voi olla, että mahdollinen syöpä tai sen esiaste pystytään hoitamaan suht edullisin keinoin...
Mutta kun minulla ei olisi varaa edes käydä lääkärillä tutkittumassa. Se mitä epäilen olevan ihosyöpä on ollut minulla ainakin 5 vuotta, on ainoastaan kasvanut ja nykyään siihen sattuu. Näyttää aivan samalta, kuin mitä olen googlesta nähnyt.
Ap.
Meillä on syöpäyhdistyksen luomitarkastus 20€
joo ei noit suomes hoideta. varallisuusrajat.
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.
kesussairaalan hoidot ovat edullisia jonne syöpöpotillaat joutuu, mikä vaan syöpä. lasku maltillinen, mutta jos niukkatuloinen tai tuloton- hekin saavat tt tukea mm. sairaalalaskuihin. usein sairaaloissa omakin sosiaalityöntekijä, mutta kun niitäkin vähennetty, niin kelaan yhteys, tulot- menot- kuitit jne
kukaan ei jää syövässä hoitamatta suomessa.
kai käyt julkisessa hammashoidossakin, suuhygienistillä-lääkärillä, niiden laskut ok. päivystyksessä jne.
toki jos rahaa, varantoja- mene yksityiselle ihotautilääkärille edes arviointiin- sen jälkeenkin voit pyytää julkiselle varattomuuteen vedoten.
katso yksityisten hinnastot etukäteen- niissä vaihteluja.
varaa aika edes tk julkinen yleislääkäri tai onko teillä yleislääketieteen erikoislääkäreitä tk;ssa, saat lähetteen erikoislääkärille jos aihetta.
Vierailija kirjoitti:
Joskus aikoinaan minulla meni muistaakseni täysin hoitajien kautta yksi ihojuttu ja lopulta hoitaja sen leikkasi vaan pois ja laittoi tikit.
luomen poisto joko esteettinen syy tai varopide---eri asia kuin syövänhoito. jotta toi ap tajuaisi,kun näyttää olevan hukassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyskeskuksessa asia tutkitaan. Täytyyhän sinulla rahaa sen verran olla, kun kerran Suomessa elät ja tänne kirjoittelet.
Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.
Ap.
kelasta kysy tukea. myös työssäkäyvä- eläkeläinen on oikeutettu toimeentulotukeen- Terveydenhoitomenot usein syy.
Varaat ajan terveyskeskus joko yleislääri tai yleilääketieten erikoisläärille, niitähän siellä vain on.
Jos aihetta lisätutkimuksille- saat poloinen lähetteen sairaalaan jossa on erikoislääkär.
Kustannukset näissä maltillisia, mutta jos epäröit maksukykyäsi- voit saada tukea näihin menoihin.
Kyll se siitä sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No. Jospa nyt menisit sen syöpäepäilysi kanssa lääkäriin. Voi olla, että mahdollinen syöpä tai sen esiaste pystytään hoitamaan suht edullisin keinoin...
Mutta kun minulla ei olisi varaa edes käydä lääkärillä tutkittumassa. Se mitä epäilen olevan ihosyöpä on ollut minulla ainakin 5 vuotta, on ainoastaan kasvanut ja nykyään siihen sattuu. Näyttää aivan samalta, kuin mitä olen googlesta nähnyt.
Ap.
Jos olet työelämässä, mene työterveyden kautta. Jos opiskelija, oppilasterveydenhuollon kautta. Jos olet työtön, pyydä vanhemmiltasi apua. Tai jos lähopiirissä ei ole ketään, niin koukkaa vaikka seurakunnan kautta.
Mutta oikeesti ei se niiiiiiin kallista ole. Käy näyttämässä kohtaa. Sitten selviää tehdäänkö sille mitään.
t: ihosyöpää sairastava
Ei ole ketään. Ja minä jo sanoin, että ei ole YHTÄÄN YLIMÄÄRÄISTÄ!
Ap.
JASSOO! No ei me täällä palstallakaan voida sun sairaanhoitokulujas maksaa. Niin että TURHAAN MEILLE HUUDAT!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
A) Me ei asuta Yhdysvalloissa, mene lääkäriin.
B) Sun ei tarvii itse sitä hoitaa. Kun menet lääkäriin ja jos tilanne todella on tuo, sinulle tehdään hoitosuunnitelma.
C) Sinulla on varaa hoitaa se. Jos joudut olemaan paljon sairaslomalla, elintaso voi tippua jos et ole varautunut esimerkiksi vakuutuksella, mutta pysyt elossa. Jos et ole töissä, elintason muuttuminen ei varmaan edes olisi niin suuri, edelleen voit hoitaa itsesi.
Ärsyttää turha heittäytyminen, että nyt kuollaan kaikki ja mihinkään ei ole varaa. Se, että joutuu luopumaan jostain, ei ole sama kuin että pitää antaa itsensä kuolla hoitamattomaan sairauteen.Mikä siinä on vaikeaa ymmärtää että minulla ei ole YHTÄÄN ylimääräistä rahaa? Kaikki menee selviämiseen. Viimeksi kun olin sairaalassa, ja sanottiin, että kela auttaa, niin se ei auttanut. Onneksi silloin oli ystävä joka silloin pystyi auttamaan rahan kanssa, mutta nykyään hän ei pysty.
Ap.
Omasta terveydestä huolehtiminen ON selviytymistä. Karsit kulutustasi jos joudut erikoissairaanhoitoon ja maksat poliklinikkamaksun.
Miten monta kertaa se pitää sanoa, että ei ole YHTÄÄN ylimääräistä?! Kituuttelen nyt jo ruoalla. Seuraavaksi tulisi vakavia puutostiloja.
Ap.
Ootko edes yrittänyt sossusta/ kelalta/ whatever kysyä neuvoa tilanteeseesi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap.
Jos olet työelämässä, mene työterveyden kautta. Jos opiskelija, oppilasterveydenhuollon kautta. Jos olet työtön, pyydä vanhemmiltasi apua. Tai jos lähopiirissä ei ole ketään, niin koukkaa vaikka seurakunnan kautta.
Mutta oikeesti ei se niiiiiiin kallista ole. Käy näyttämässä kohtaa. Sitten selviää tehdäänkö sille mitään.
t: ihosyöpää sairastava
Toimeentulotukea saavat myös työssäkäyvät terveysmenoihin. Julkinen puoli hoitaa sairaalassa syövöt, olkoon syöpä mikä vaan. Ensin tk ja siten lähete sairaalan erikoislääkärille. Suomessa tehdään vaativia leikkauksia aivoihin, sydämiin jne. elinsiirtoja- ei sitä potilas maksa- vain vuodepaikka jne kulut ovat maltilliset ja niihinkin saa tt tukea jos omat varat eivät riitä. Kukaan jää hoidotta.
Miktään isit äidit tähän tarvita apuun. Jos rahaa on silti edullisempaa kuin yksityisillä asemilla ja kaupunit/ hyvinvointialueetkin antavat maksuaikaa- eli jos menisi rajoilla että et saisi tt ukea näihin ja katsotaan palkka riittää just ja just- niin voi kysyä maksuaikaa.
Kelalta voi tarkistaa oikeuden sairaanhoitokulut- ambulanssi, hoitopäivät, vuodepäivät,lääkitys jne jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki rahat menevät selviämiseen. Ei jää yhtään ylimääräistä. Ja tämän kännykän olen saanut lahjoituksena.
Ap.
Voitko laittaa tulosi ja menosi tähän. Saat talousneuvontaa. Ei kai kipeä ole tullut narkkaamisesta?
Ihan perus toimeentulotuet, josta kaikki heti menevät sähkälaskuun, ruokiin, hygieniaan, liittymään jne. Ja en ole koskaan käyttänyt mitään päihteitä.
Ap.
Sieltä menee reseptilääkkeet ja kaikki TK maksut.
Sähkölaskustakin saat osan tt tuessa, et kokonaan ellei maltillinen- erotus. Sairaalasku menee kokonaan tt tuesta, hammashoito, suuhygienisti-lääkäri, päivystys, ambulanssi. Kotivakuutus-osa siitä hyväksyy kela. Joten mitään tekosyitä miksi et voisi hakeutua tutkimuksiin.
Joskus se on luomenpoisto puudtuksessa joka riksiluomi tai esteettinen. altistuu hankaukselle jne. Jos epäily syöpä- niin lähete sairaalaan lisätutkimuksiin.
Myös työssäkäyvä pientuloinen on oikeutettu tt tukeen mm terveydenhoitomenojen suhteen jos laskenta sen näin määrittää. Kelaan tulot- menot ja sit siitä etiäpäin.
Ketään täällä ei kiinnosta. Mene sinne lääkäriin ja tutkituta/hoidata "syöpäsi".