Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra aikoo viedä leskeneläkkeen, joka on täysin turha jäänne sotavuosilta

Vierailija
04.04.2026 |

Suomi tarvitsee rohkeita leikkauksia jotta pääsemme pinnalle!

Kommentit (381)

Vierailija
321/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin! Nykyään äidit kasvattaa yksinhuoltajina lapset.  Miksi joku nainen saa loppuelämänsä ajan leskeneläkettä-vaikka menee uusiin naimisiinkin!  Tiedän, koska ystäväni jäi alle 60 vuotiaanan leskeksi-miehensä oli valtion virkamies-on saanut yli 15 vuotta yli 1000 euroa joka kuukausi elämänsä loppuun asti, meni tosiaan naimisiin 64-vuotiaana rikkaan miehen kanssa.

Tämä on NIIN eriarvoistava eläke.

Näistä jutuista kateellisilta aina unohtuu, että niitä eläkemaksuja maksaneelle ei tarvitse maksaa sitä maksamaansa eläkettä sinne hautaan. Jos joku on eriarvoistava niin takuueläke Ahmedin perheyhdistatylle vuohipaimenvaarille ilman sentinkään veron-tai eläkemaksun maksua ikinä Suomelle ja maksu tietysti sinne asumistuella asutettuun sossukämppään

Vierailija
322/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä juttu! Onhan se epäreilua, että toiset naiset ovat eriarvoisessa asemassa vain että ovat olleet naimisissa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se vähävaraisille on tarpeellinen. Tulevat toimeen yhdessä eläessä. Kun toinen kupsahtaa niin toinen on kusessa. Ei työeläke riitä.

Vierailija
324/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se vähävaraisille on tarpeellinen. Tulevat toimeen yhdessä eläessä. Kun toinen kupsahtaa niin toinen on kusessa. Ei työeläke riitä.

Juu. Kyllä se riikallekin on tiukkaa, jos äijänsä delaa ykskaks ja kaikki sijoitusasuntovelat ja terapiaistunnot jäävät yksin maksettaviksi ja kun puoluekin menee alta joka gallupin julkistamisen myötä. #Mutkupersueituuajatelleeksiomallekohdalle.

-winner-

Vierailija
325/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Vierailija
326/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihdoinkin! Nykyään äidit kasvattaa yksinhuoltajina lapset.  Miksi joku nainen saa loppuelämänsä ajan leskeneläkettä-vaikka menee uusiin naimisiinkin!  Tiedän, koska ystäväni jäi alle 60 vuotiaanan leskeksi-miehensä oli valtion virkamies-on saanut yli 15 vuotta yli 1000 euroa joka kuukausi elämänsä loppuun asti, meni tosiaan naimisiin 64-vuotiaana rikkaan miehen kanssa.

Tämä on NIIN eriarvoistava eläke.

Paljonkohan sen mies maksoi niitä eläkemaksuja, joista ei saanut takaisin senttiäkään...

Leskeneläkkeestä jauhaminen on turhaa paskapuhetta, kun koko eläkejärjestelmä pitää ajaa alas. Ei nuorilla voi härskisti maksattaa sitä, ettei nykyeläkeläisille maistunut eläkemaksujen maksaminen aikanaan.

Nuoret lähtee täältä vttuun ja Venäjä ottaa aikanaan omansa pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
327/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Siis eri asunnossa tai asunnoton ja poste restante osoite.

Vierailija
328/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisi viedä lapseneläkkeen. Siinä ei ole järkeä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
329/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sille tulevaisuudessa taas tulee tarvetta, kun sota syttyy.

Vierailija
330/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriö on ehdottanut yksinhuoltajakorotuksen poistamista lapsilisistä.

Monella naisella on uusi mies, joten hyvä, jos poistetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
331/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valtiovarainministeriö on ehdottanut myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Sitä ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat ovat pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa.

Vierailija
332/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriö on ehdottanut myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Sitä ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat ovat pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa.

Rahoitusvastikkeen yhtiölainaosuus ei ole meno toimeentulotuessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
333/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Valtiovarainministeriö on ehdottanut yksinhuoltajakorotuksen poistamista lapsilisistä.

Monella naisella on uusi mies, joten hyvä, jos poistetaan.

Millähän vtulla tuon valtionvarainminsiteriönkin saisi katsomaan peiliin ja omia kustannuksiaan?

Demokratian työkalupakista ei taida löytyä keinoja tähän.

Vierailija
334/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Leskeneläkettä ei ole mitenkään turha. Kun kaksi pieinituloista vanhusta elää yhdessä, he tulevat niukin nautin toimeen. Kun toinen kuolee, leskeneläke auttaa häntä selviämään, ilman sitä hän ei pärjäisi lainkaan. Yleensä se jäljelle jäänyt ei enää edes elä kauan. 

Mitenkähän minä olen pienipalkkaisena ja nyt pieneläkeläisenä naisena oikein selvinnyt hengissä kun olen eronnut pitkälti noin 30 vuotta sitten ja en saa mitään leskeneläkettä? Tuo on aivan turha peruste, ettei pärjää yksin kun mies kuolee. Jos on niin pienet tulot saa Kelan etuuksia. Jos suuremmat, niin silloin pitää vain pärjätä. Onhan kuitenkin ollut kaksi ihmistä maksamassa  kuluja siihen saakka. Säästöön pitäisi ollut jäänyt ja asunto ym. 

Leskeneläke on siitä huono ratkaisu, että sitä saavat kaikki, riippumatta varallisuudesta vaikkei olisi tarvettakaan. Reilumpaa olisi silloin, että puolison kuoltua pienituloiset saisivat hänelle kuuluvat Kelan etuudet, kuten muutkin ihmiset. Ei mitään avioliiton kautta tulevaa ikuista eläkettä, kuten on ollut. Nythän on tulossa, että uudet leskeneläkkeet ovat määräaikaisia, sekin jo hiukan parannusta. Tuo on aivan järjetöntä, että vanhasta liitosta saa edelleen leskeneläkettä vaikka on uuden kanssa naimisissa. 

Nyt on jo voimassa että 1975 ja sen jälkeen syntyneet saavat leskeneläkettä määräaikaisesti 10 vuotta. 
Nyt voitte alkaa valittamaan syntymävuodesta.

Noh, ne jotka muutoksen suhmuroivat, ovat varmasti puolisoineen juurikin tuon rajan paremmalla puolella. Tuo ikäräja koskee vain niitä joiden puoliso kuoli muutoksen voimaantulon jälkeen, eli 2022. Määräaika ei siis koske esim 1990 syntynyttä, jos puoliso kuoli ennen muutoksen voimaantuloa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
335/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota Riikkaa vois vaikka purra.

Vierailija
336/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten jos on eronnut mutta yhteisiä lapsia ja isä kuolee 

Lapset saavat aina lapseneläkkeen mutta eronnut ei saa koska ei ole leskikään.

Jos leskeneläkkeeseen oikeutettua ei ole, niin laskennallinen lesken osuus maksetaan lapsille.

Vierailija
337/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä juttu! Onhan se epäreilua, että toiset naiset ovat eriarvoisessa asemassa vain että ovat olleet naimisissa. 

Naimissa oleva  tai eronnut yh ei kuitenkaan yksin tarvitse elättää ja huolehtia lapsesta, sillä lapsi saa elatusmaksut ja tapaamisoikeuden etävanhempaan toisin jos lapsen huoltaja on kuollut. 

 

Nykyään puhutaan perhe-eläkkeestä, ei leskeneläkkeestä. 

 

Purran leikkaukset eivät yllätä, sillä hän vihaa köyhiä ja lapsia, ja lapsiköyhyyteen mahtuu vielä lisää lapsia, eihän niitä ole Suomessa kuin n. 300.000 lasta, joka on noteerattu viimeiksi viime vuonna niin YK:ssa, kuin Eu,ssa ja huonioitu Suomen maakuvassa maailmalla. 

Vierailija
338/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.

Vierailija
339/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."

www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks

Vierailija
340/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä on tietoa mitä kuuluu Hussin maksukattoon ja mitä ei.

www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#mitä-maksukattoon-lasketaan-mu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kaksi yksi