Riikka Purra aikoo viedä leskeneläkkeen, joka on täysin turha jäänne sotavuosilta
Suomi tarvitsee rohkeita leikkauksia jotta pääsemme pinnalle!
Kommentit (381)
Hyvä juttu! Onhan se epäreilua, että toiset naiset ovat eriarvoisessa asemassa vain että ovat olleet naimisissa.
Kyllä se vähävaraisille on tarpeellinen. Tulevat toimeen yhdessä eläessä. Kun toinen kupsahtaa niin toinen on kusessa. Ei työeläke riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se vähävaraisille on tarpeellinen. Tulevat toimeen yhdessä eläessä. Kun toinen kupsahtaa niin toinen on kusessa. Ei työeläke riitä.
Juu. Kyllä se riikallekin on tiukkaa, jos äijänsä delaa ykskaks ja kaikki sijoitusasuntovelat ja terapiaistunnot jäävät yksin maksettaviksi ja kun puoluekin menee alta joka gallupin julkistamisen myötä. #Mutkupersueituuajatelleeksiomallekohdalle.
-winner-
Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.
Vierailija kirjoitti:
Vihdoinkin! Nykyään äidit kasvattaa yksinhuoltajina lapset. Miksi joku nainen saa loppuelämänsä ajan leskeneläkettä-vaikka menee uusiin naimisiinkin! Tiedän, koska ystäväni jäi alle 60 vuotiaanan leskeksi-miehensä oli valtion virkamies-on saanut yli 15 vuotta yli 1000 euroa joka kuukausi elämänsä loppuun asti, meni tosiaan naimisiin 64-vuotiaana rikkaan miehen kanssa.
Tämä on NIIN eriarvoistava eläke.
Paljonkohan sen mies maksoi niitä eläkemaksuja, joista ei saanut takaisin senttiäkään...
Leskeneläkkeestä jauhaminen on turhaa paskapuhetta, kun koko eläkejärjestelmä pitää ajaa alas. Ei nuorilla voi härskisti maksattaa sitä, ettei nykyeläkeläisille maistunut eläkemaksujen maksaminen aikanaan.
Nuoret lähtee täältä vttuun ja Venäjä ottaa aikanaan omansa pois.
Vierailija kirjoitti:
Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.
Siis eri asunnossa tai asunnoton ja poste restante osoite.
Voisi viedä lapseneläkkeen. Siinä ei ole järkeä.
Kyllä sille tulevaisuudessa taas tulee tarvetta, kun sota syttyy.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut yksinhuoltajakorotuksen poistamista lapsilisistä.
Monella naisella on uusi mies, joten hyvä, jos poistetaan.
Valtiovarainministeriö on ehdottanut myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Sitä ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat ovat pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovarainministeriö on ehdottanut myös eläkeläisten siirtämistä yleisen asumistuen piiriin. Sitä ei saa omistusasuntoon ja vuokrarajat ovat pienemmät kuin eläkeläisen asumistuessa.
Rahoitusvastikkeen yhtiölainaosuus ei ole meno toimeentulotuessa.
Vierailija kirjoitti:
Valtiovarainministeriö on ehdottanut yksinhuoltajakorotuksen poistamista lapsilisistä.
Monella naisella on uusi mies, joten hyvä, jos poistetaan.
Millähän vtulla tuon valtionvarainminsiteriönkin saisi katsomaan peiliin ja omia kustannuksiaan?
Demokratian työkalupakista ei taida löytyä keinoja tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leskeneläkettä ei ole mitenkään turha. Kun kaksi pieinituloista vanhusta elää yhdessä, he tulevat niukin nautin toimeen. Kun toinen kuolee, leskeneläke auttaa häntä selviämään, ilman sitä hän ei pärjäisi lainkaan. Yleensä se jäljelle jäänyt ei enää edes elä kauan.
Mitenkähän minä olen pienipalkkaisena ja nyt pieneläkeläisenä naisena oikein selvinnyt hengissä kun olen eronnut pitkälti noin 30 vuotta sitten ja en saa mitään leskeneläkettä? Tuo on aivan turha peruste, ettei pärjää yksin kun mies kuolee. Jos on niin pienet tulot saa Kelan etuuksia. Jos suuremmat, niin silloin pitää vain pärjätä. Onhan kuitenkin ollut kaksi ihmistä maksamassa kuluja siihen saakka. Säästöön pitäisi ollut jäänyt ja asunto ym.
Leskeneläke on siitä huono ratkaisu, että sitä saavat kaikki, riippumatta varallisuudesta vaikkei olisi tarvettakaan. Reilumpaa olisi silloin, että puolison kuoltua pienituloiset saisivat hänelle kuuluvat Kelan etuudet, kuten muutkin ihmiset. Ei mitään avioliiton kautta tulevaa ikuista eläkettä, kuten on ollut. Nythän on tulossa, että uudet leskeneläkkeet ovat määräaikaisia, sekin jo hiukan parannusta. Tuo on aivan järjetöntä, että vanhasta liitosta saa edelleen leskeneläkettä vaikka on uuden kanssa naimisissa.
Nyt on jo voimassa että 1975 ja sen jälkeen syntyneet saavat leskeneläkettä määräaikaisesti 10 vuotta.
Nyt voitte alkaa valittamaan syntymävuodesta.
Noh, ne jotka muutoksen suhmuroivat, ovat varmasti puolisoineen juurikin tuon rajan paremmalla puolella. Tuo ikäräja koskee vain niitä joiden puoliso kuoli muutoksen voimaantulon jälkeen, eli 2022. Määräaika ei siis koske esim 1990 syntynyttä, jos puoliso kuoli ennen muutoksen voimaantuloa.
Tota Riikkaa vois vaikka purra.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten jos on eronnut mutta yhteisiä lapsia ja isä kuolee
Lapset saavat aina lapseneläkkeen mutta eronnut ei saa koska ei ole leskikään.
Jos leskeneläkkeeseen oikeutettua ei ole, niin laskennallinen lesken osuus maksetaan lapsille.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu! Onhan se epäreilua, että toiset naiset ovat eriarvoisessa asemassa vain että ovat olleet naimisissa.
Naimissa oleva tai eronnut yh ei kuitenkaan yksin tarvitse elättää ja huolehtia lapsesta, sillä lapsi saa elatusmaksut ja tapaamisoikeuden etävanhempaan toisin jos lapsen huoltaja on kuollut.
Nykyään puhutaan perhe-eläkkeestä, ei leskeneläkkeestä.
Purran leikkaukset eivät yllätä, sillä hän vihaa köyhiä ja lapsia, ja lapsiköyhyyteen mahtuu vielä lisää lapsia, eihän niitä ole Suomessa kuin n. 300.000 lasta, joka on noteerattu viimeiksi viime vuonna niin YK:ssa, kuin Eu,ssa ja huonioitu Suomen maakuvassa maailmalla.
Toimeentulotukea ei saa, jos omistaa kesämökin tai asuntovaunun. Kaikki lääkkeet ei kuulu maksukattoon.
"Laskutus ei täysin lopu maksukaton täytyttyä. Maksukaton laskennan jälkeen laskutetaan lyhytaikaisesta laitoshoidosta alennetuilla hinnoilla."
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#miksi-sain-laskun-vaikka-maks
Tässä on tietoa mitä kuuluu Hussin maksukattoon ja mitä ei.
www.hus.fi/potilaalle/asiakasmaksut#mitä-maksukattoon-lasketaan-mu
Näistä jutuista kateellisilta aina unohtuu, että niitä eläkemaksuja maksaneelle ei tarvitse maksaa sitä maksamaansa eläkettä sinne hautaan. Jos joku on eriarvoistava niin takuueläke Ahmedin perheyhdistatylle vuohipaimenvaarille ilman sentinkään veron-tai eläkemaksun maksua ikinä Suomelle ja maksu tietysti sinne asumistuella asutettuun sossukämppään