Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Riikka Purra aikoo viedä leskeneläkkeen, joka on täysin turha jäänne sotavuosilta

Vierailija
04.04.2026 |

Suomi tarvitsee rohkeita leikkauksia jotta pääsemme pinnalle!

Kommentit (381)

Vierailija
341/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralla asuvia jotka ei omista mitään uudistus ei haittaa, koska he saavat toimeentulotukea lääkkeisiin ja sairaalalaskuihin. Leskeneläkkeen poisto on huono niille, joilla on omaisuutta kuten omistusasunto tai kesämökki tai asuntovaunu.

Vierailija
342/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän sopisi oikein hyvin Riikka Purran arvomaailmaan, että orvot lapset huutokaupataan työvoimaksi elinkeinoelämälle, niin kuin tehtiin 30-luvun Suomessa. 

 

Olisihan se inhimillisempää kuin Purran fanttasijat siellä junavaunuissa mustista jätesäkistä ja an pumisesta toteutuisi.

 

Sitten Purra voisi uhriutua keskenmenoistaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni leskeneläkkeen saaja on 78-vuotias.

Vierailija
344/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Mitä yh-tuet ovat?

 

Paitsi yh-korotus lapsilisässä, mutta luulisi sen menevän matkakuluihin, hammasharjoihin yms. kun lapsella kaksi kotia. 

Vierailija
345/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin jotain mistä voin olla edes jotenkin samaa mieltä. Työikäisen kuolema on nykyään epätavallinen ja usein ehkäistävissä. Lesken eläke on jäänne ajalta jolloin näin ei ollut ja naisilla ei usein ollut omaa rahaa.

Ai on vai? Sisareni menehtyi äskettäin syöpään, oli vasta 35 vuotias ja jätti jälkeensä 3 alle kouluikäistä lasta ja puolison. Olet siis sitä mieltä että olisi ollut ehkäistävissä eikä puolisolle pitäisi maksaa leskeneläkettä? HV vaan.

Vierailija
346/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Mitä yh-tuet ovat?

 

Paitsi yh-korotus lapsilisässä, mutta luulisi sen menevän matkakuluihin, hammasharjoihin yms. kun lapsella kaksi kotia. 

No, työtön yh -vanhempi saa yleistuen, asumistuen, korotetut lapsilisät, elatustuet ja tarvittaessa toimeentulotukea. Työtön naimisissa oleva vanhempi pelkän 595 yleistuen ja normilapsilisät. Puolison tulot vaikuttavat asumistukeen ja toimeentulotukeen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
347/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ihmiset kannatta että heifän eläkemaksunsa jää eläkeyhtiön voitoksi. Leskeneläkehän on osa vainajan tel-eläkettä.  Siyä maksetaan enintään puolet vainajan eläkkeestä eikä hyvätumoinen leski vli sitä saada vanhanakaan.

Se on kaikille hyväksi että se toimii kuin vakuutus, tietty prosentti kupsahtaa ennen eläkettä mutta etukäteen ei tiedä kuka. Siten maksut pysyvät kaikkien kannalta siedettävämpinä. Se mikä sitä järjestelmää ja sen legitimiteettiä heikentää ovat johtajien ja hallinnoivien poliitikkojen aivan liian korkea posketon palkkiotaso. Se tulisi kitkeä järjestelmästä pois hyvin nopeasti.

Mikä vakuutus on pakollinen? Jos olisikin vappaehtoista maksaa palkastaan eläkevakuutusmaksuja, niin tuo olisi hyväksyttävää, että ne menettää jos ei tarvitsekaan niitä itse.

Autovakuutus on pakollinen. Samoin palovakuutus jos talosi on velan panttina. Kotivakuutus vuokra-asunnoissa.

Mä en ole koskaan maksanut autovakuutusta tai palovakuutusta. Mikään/kukaan ei velvoita omistamaan autoa tai laittamaan taloa velan pantiksi. Ne ei ole mitään elämä perusedellytyksiä. 

Vierailija
348/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisten ei kannata jatkossa mennä naimisiin vaan nostaa yh-tuet, vaikka olisikin lasten isän kanssa yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
349/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tuosta isoja varoja valtion kassaan kerry, laarinpohjia kaivetaan. Mitä pikemmin päästämme valtion virallisesti konkurssiin ja IMF:n pojat puikkoihin, sitä vähemmän kipeää se tekee.

Ai ei isoja ??

Summa o  noi  2 mrd joka vuosi

Vierailija
350/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Siis eri asunnossa tai asunnoton ja poste restante osoite.

Eikö asumistuen saamisen ehtona ole vuokrasopimus ja vuokranmaksu? Näitähän viranomaiset seuraavat. Ja taloyhtiön on ilmpiitettava kuka huoneistossa asuu. 

 

Ja luulisi, ettei vuokra-antajat tyhjästä maksa veroja, jos ei saa vuokratuloja. 

 

Vai mikä sun idea?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
351/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisten ei kannata jatkossa mennä naimisiin vaan nostaa yh-tuet, vaikka olisikin lasten isän kanssa yhdessä.

Tulee paljon kalliimmaksi Suomelle kuin leskeneläke.

Vierailija
352/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kovasti ihmiset kannatta että heifän eläkemaksunsa jää eläkeyhtiön voitoksi. Leskeneläkehän on osa vainajan tel-eläkettä.  Siyä maksetaan enintään puolet vainajan eläkkeestä eikä hyvätumoinen leski vli sitä saada vanhanakaan.

Se on kaikille hyväksi että se toimii kuin vakuutus, tietty prosentti kupsahtaa ennen eläkettä mutta etukäteen ei tiedä kuka. Siten maksut pysyvät kaikkien kannalta siedettävämpinä. Se mikä sitä järjestelmää ja sen legitimiteettiä heikentää ovat johtajien ja hallinnoivien poliitikkojen aivan liian korkea posketon palkkiotaso. Se tulisi kitkeä järjestelmästä pois hyvin nopeasti.

Mikä vakuutus on pakollinen? Jos olisikin vappaehtoista maksaa palkastaan eläkevakuutusmaksuja, niin tuo olisi hyväksyttävää, että ne menettää jos ei tarvitsekaan niitä itse.

Autovakuutus on pakollinen. Samoin palovakuutus jos talosi on velan panttina. Kotivakuutus vuokra-asunnoissa.

Mä en ole koskaan maksanut autovakuutusta tai palovakuutusta. Mikään/kukaan ei velvoita omistamaan autoa tai laittamaan taloa velan pantiksi. Ne ei ole mitään elämä perusedellytyksiä. 

No silloinpa etenkin sinun kannattaa mielihyvällä suhtautua eläkejärjestelmään. Se kuitenkin jonkinlainen turva varhaiselle eläköitymiselle ja vanhuusiässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
353/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisen kerran olen samaa mieltä Purran kanssa. Miksi vidussa muut maksavat siitä, että joku on ollut naimisissa?


Tiedän naisen, joka on ollut jo parikymmentä vuotta  leskenä ja saanut joka kuukausi valtiolta verovaroista leskeneläkettä palkkansa lisäksi. Kyseisen naisen palkka on 4500 €/kk. 

Vainaja on ehtinyt maksaa työeläkemaksuja.

Vierailija
354/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni yh asuu vuokralla ja saa tuet, vaikka on mies, joka saa palkan. On vain paperilla yh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
355/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Moni yh asuu vuokralla ja saa tuet, vaikka on mies, joka saa palkan. On vain paperilla yh.

Ilmankos on rahaa kissaan ja koiraan ja tupakkaan ja oma auto.

Vierailija
356/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela maksaa yh-vanhemmalle korotettua lapsilisää ja elatustukea 300 per lapsi eli kolmesta saa 900. Naimisissa oleva äiti saa vain normaalit lapsilisät. 

Vierailija
357/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten vaan odottelemaan milloin Riikka itse jää leskeksi.

Vierailija
358/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin jotain mistä voin olla edes jotenkin samaa mieltä. Työikäisen kuolema on nykyään epätavallinen ja usein ehkäistävissä. Lesken eläke on jäänne ajalta jolloin näin ei ollut ja naisilla ei usein ollut omaa rahaa.

No tuo on jo hullu peruste, että ”Työikäisen kuolema on nykyään epätavallinen ja usein ehkäistävissä.” 


Vähentääkö se tarvetta jotenkin, että onneksi moni ei tätä joudu kokemaan? Jotenkin hmm… rydmanilainen perustelu. 

Vierailija
359/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin jotain mistä voin olla edes jotenkin samaa mieltä. Työikäisen kuolema on nykyään epätavallinen ja usein ehkäistävissä. Lesken eläke on jäänne ajalta jolloin näin ei ollut ja naisilla ei usein ollut omaa rahaa.

Ai on vai? Sisareni menehtyi äskettäin syöpään, oli vasta 35 vuotias ja jätti jälkeensä 3 alle kouluikäistä lasta ja puolison. Olet siis sitä mieltä että olisi ollut ehkäistävissä eikä puolisolle pitäisi maksaa leskeneläkettä? HV vaan.

Minun ystävä jäi pari vuotta sitten leskeksi 37v ja lapset 1v ja 4v.  Mies kuoli liikenneonnettomuudessa kun rekan perävaunu tuli päällä ja murskasi auton,.kun oli peilikirkas jääkeli. Heillä velkainen asunto ja puoliso vielä perhevapaalla.  Elämä oli mennyt muutamadsa sekunnissa pirstaleeksi. 

 

Luulen, hän varmasti ja niin varmaan moni muukin leski pitäisi mieluimmin sen elävän puolison ja lapselleen vanhemman, kuin nostaisi eläkkeen. 

 

Millainen ihminen on kateellinen leskeneläkkeestä? 

Vierailija
360/381 |
31.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naimisissa oleva ei nosta yh-tukia. Osa saa yh-tukia, vaikka on lasten isän kanssa yhdessä, mies on vain kirjoilla eri työpaikassa.

Mitä yh-tuet ovat?

 

Paitsi yh-korotus lapsilisässä, mutta luulisi sen menevän matkakuluihin, hammasharjoihin yms. kun lapsella kaksi kotia. 

No, työtön yh -vanhempi saa yleistuen, asumistuen, korotetut lapsilisät, elatustuet ja tarvittaessa toimeentulotukea. Työtön naimisissa oleva vanhempi pelkän 595 yleistuen ja normilapsilisät. Puolison tulot vaikuttavat asumistukeen ja toimeentulotukeen.

Elatusmaksu ei ole tuki, vaan sen maksaa lapsen toinen vanhempi, ihan samalla tavalla jaertan kulut ydnperheessä. Jayh-korotus kattaa lapsen kahden kodin menojat, kuten matkat. 

 

Muut tuet ovat kaikkien saatavilla ja perustuvat  ruokakunnan tulotasoon. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi