Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Syitä, miksi parisuhteen päättänyt mies pitää edelleen yhteyttä?

Vierailija
03.04.2026 |

Erosin pitkästä parisuhteesta riidan päätteeksi. Pakkasin käytännössä heti tavarani ja muutin takaisin kotipaikkakunnalleni. Välissä on siis usean tunnin ajomatka, joten emme näe toisiamme ja mitään seksimahdollisuutta ja -motiivia ei ole. Otin alkuun etäisyyttä mieheen ja pidin omalähtöisen kontaktin minimissä. Olen kuitenkin huomannut viikkojen edetessä että mies kommunikoi enemmän ja ahkerammin ja soittaa jos en vastaa muutamaan päivään. 

Mistä voi johtua että mies haluaa olla päivittäisessä yhteydessä ja jutella ja jakaa asioita samalla tavalla kuin parisuhteen aikanakin? Mies ei hirveästi puhu tunteistaan ikinä, eli juttelu on aika arkista mutta tiivistä ja mies pitää keskustelua yllä aktiivisesti. Kyseessä nelikymppinen suomalainen mies. 

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitkäaikainen suhde josta häivyit sekunnissa pois. Teillä ei ilmeisesti ole ollut tapana sopia riitoja? Nyt sitten ihmettelet? 

Millainen retardi riitelee puolisonsa kanssa? Jos tällaista ilmenee niin ei ole riittävän kypsä parittelusuhteeseen alun alkaenkaan. Runkatkoon vaikka koloon seinässä.

Normaaleissa parisuhteissa voi olla myös riitoja. 

Vierailija
62/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, miehillä on ilmeisesti aika vähän ystäviä ja nainen on usein ainoa, jolle mies voi puhella. 

Siksi monet miehet pitävät yhteyttä eksiinsä pitkänkin ajan jälkeen. Sitten voi olla toiveita seksistäkin. Miehille naiset ovat tavallaan käyttöesineitä, eivät usein näe meitä ihmisinä saati persoonina. 

Mun äidillä oli yksi eksä joka piti yhteyttä kymmeniä vuosia eron jälkeen, jutteli äidille kaikki ongelmansa ja parisuhdejututkin, muttei koskaan kysynyt mitä äidille kuuluu, kuinka voi. 

miehille, mies, miehet, miehille

hauska että spermaviemäri vain haukkuu miehiä, kuten muutkin tällä palstalla.

Kukaan ei kehu naarasta kuinka hän on varmasti valloittava persoona ja ihana ihminen johon kuka tahansa haluaa pitää yhteyttä eronkin jälkeen.

Mielummin spermaviemäri keksii tarinoita mitä mies on, vaikka ei ole koskaan edes seurustellut sellaisen vihaamansa otuksen kanssa.

Joku spermaviemäri on sinutkin synnyttänyt. Sieltä olet maailman tullut, ressupieni.

Totta, kaikki naaraat vihaavat miehiä eli ovat pelkkiä spermaviemäreitä. Tämä koskee myös jokaista äitiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulisit. Sano nyt sille, että etsii nyt jokun toisen vaan. Siis jos sua ei enää kiinnosta. Ei varmaan, koska asunkin jo ihan muualla. Taitaa nuo yhteydenotot vähän hivellä sun egoo.

Vierailija
64/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa etäsuhteen sun kanssas?

Vierailija
65/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yrittää päästä sänkyyn? Nyt olis selkeästi pääsiäismunaa tarjolla.

Vierailija
66/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on pillua vailla.

Minäkin parikymppisenä seurustelun puoli vuotta Miehen kanssa, joka lopetti seurustelun kuin seinään, kun kuulemma huomasi, ettei meillä ole yhteistä huumorintajua ja hän halusi etsiä parempaa Seuraa. Hän kuitenkin olisi halunnut tavata minua seksin merkeissä .

Vierailija
67/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No mitäpä luulisit. Sano nyt sille, että etsii nyt jokun toisen vaan. Siis jos sua ei enää kiinnosta. Ei varmaan, koska asunkin jo ihan muualla. Taitaa nuo yhteydenotot vähän hivellä sun egoo.

Olisin itse halukas yrittämään uudelleen mutta aloitteen tulisi tulla mieheltä. Ap

Vierailija
68/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en alkais. Ei menis kuin huonompaan. Sut on jo testattu ja kevyeksi havaittu. Kattele joku muu mieluummin. Paitsi kyllähän Catherinekin pitkään roikkui Williamis ja sit sen saikin. William totes, et eipä parempaakaan löydy. Täytyy tuo nyt sitten ottaa.

Vierailija
69/87 |
04.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet providannut hänelle jotakin mistä hän jääkin nyt paitsi kun et ole hänen kanssaan samassa tilassa. Huomiota todennäköisesti. 

Miehet ovat muuten sitten ihan epärationaalisia apinoita, eli myös "kaveri" eksä käyttäytyy sinusta mustasukkaisesti kännissä ja niin edelleen. 

Älä tuhlaa aikaasi kyseiseen ukkoon, vieroita poika tissistä ja mene eteenpäin. No contact

Vai oikein "providannut"?

Oletko hieman vähälahjainen kun sanastokin on mitä sattuu?

Vierailija
70/87 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö jatkuu?

Vierailija
71/87 |
06.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hänellä ei ole vielä uutta, niin roikkuu sinussa. Ei mies pysty olemaan kokonaan ilman suhdetta. 

Vierailija
72/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan hukun alapeukkuihin, mutta minä ajattelen että se mies kuitenkin kaipaa sinua. Ehkä se erosi pikaistuksissaan, tai jos on vähän sitoutumiskammoa, niin ahdisti. 

Vierailija
73/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille selvisi arvo vapailla markkinoilla?

Käytetty kylänpyörä joka muuttaa takaisin äidilleen. Ei edes työpaikkaa vissiin,

Todellinen aarre naiseksi

Ihanat oletukset :D Muutin ihan omaan vuokrakämppään ja teen töitä etänä joten sijainnilla ei ole väliä. Lähdin entisestä yhteisestä kodista hyvin mielin, jopa suutelimme lähtiessäni. Mies oli kuitenkin sanonut ettei jaksa riitojamme enää ja ero on lopullinen. Ero ei siis johtunut esimerkiksi pettämisestä tai rakkauden loppumisesta kummankaan osalta. Olimme yhdessä kuutisen vuotta. Ap 

Mies kaipaa sinua ja miettii että toimi hätäisesti. Hän ei siinä tilanteessa osannut muuta, mutta ei siis oikeasti halunnut erota sinusta, hän vain halusi että tuollainen turha riitely loppuu  

Vierailija
74/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä mielisairas ketjusta toiseen spermaviemäreistä jankuttaja on? Miten hitossa tuollainen voi olla  avohoidossa?

Vierailija
75/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olisin itse halukas yrittämään uudelleen mutta aloitteen tulisi tulla mieheltä. Ap

Se aloite mieheltä on juuri tuo yhteydenpito. Ei se muuten pitäisi yhteyttä. 

Kuulostaa vähän turhalta riitelyltä, kai te aikuiset nyt tuollaisen olisitte osanneet lopettaa? 

Puhu sen miehen kanssa. 

Se selvästi on avoin juttelemaan kanssasi, koska pitää yhteyttä. 

Kieltämättä tästä ketjusta tulee olo, että sinussa on ollut aika paljon vikaa mitä tuohon riitelyyn tulee. Ei se mies ole sun vihollinen, kun te  olette yhdessä, olette samassa veneessä ja on älytöntä keinuttaa  venettä, jossa itsekin istuu.

Vierailija
76/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me palasimme yhteen. Aloite siihen tuli mieheltä, joka oli se joka halunnut erotakin, sen jälkeen kun olin pyytänyt häntä antamaan minun olla, että pääsen eteenpäin elämässä. 

Yhdessä ollaan edelleen. 

Vierailija
77/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän pyrkii varmistamaan että olet ok. Tajunnut, että sanoi ikävästi ja käytöksestäsi huomaa että olet hajalla. Sulla ehkä taustaa, mikä tämän huolen aiheuttaa? 

Vierailija
78/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me palasimme yhteen. Aloite siihen tuli mieheltä, joka oli se joka halunnut erotakin, sen jälkeen kun olin pyytänyt häntä antamaan minun olla, että pääsen eteenpäin elämässä. 

Yhdessä ollaan edelleen. 

Tuollaisen eroamisen jälkeen jos palaa yhteen jää takaovi aina vähän raolleen, on helppo lähteä seuraavan riidan kohdalla. Jos taas riitatilanteessa sopii riidan lopuksi, jää suhteeseen lujuutta ja varmuutta sitoutumisesta ja luottamus säilyy. Kuuden seitsemän vuoden jaksoissa joka suhteessa tulee aallonpohja, ja jos sen selvittää yhdessä suhde lujittuu. 

Vierailija
79/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen pitää yhteyttä exään, niin se pitää vaan hyväksyä. Mies pitää yhteyttä exään, niin se on vaan epäilyttävää.

Vierailija
80/87 |
07.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Usko tai älä, eron jälkeenkin VOI olla asiallisessa väleissä. En ole koskaan ymmärtänyt tätä että miksi vakio-oletus on se, että ollaan niin rikkinäisissä väleissä että pelkkä ajatuskin toisesta saa aikaan paskamyrskyn.

M43

Olen aivan samaa mieltä. Eroon ei tarvitse liittyä draamaa.

Mutta joskus tulee erotetuksi niin rumalla tavalla, että on vaikeaa olla tekemisissä. Erossa pitää sopia monista yhteisistä asioista, ja kun eron keskeinen elementti on ollut toisen epärehellisyys ja piittaamattomuus, niin asioista on vaikeaa sopia, kun toiseen ei voi luottaa. Varsinkin, kun tietää, että toinen ajaa ainoastaan omaa etuaan.

Eli sopu edellyttää, että molemmat ovat luotettavia, hyväntahtoisia ja järkeviä. Kaikki eivät ole. Erossa ihmisen todellinen minä paljastuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi