Jos aikuisten hammashoito siirtyy pois julkiselta, niin tuleekohan siihen edes mitään poikkeuksia
Esimerkiksi itse joudun perussairauden vuoksi käymään puolen vuoden välein.
Kommentit (95)
Yksityisellä on tullut jos jonkilaista lääkäriä vastaan. Todella epäluotettavaa toimintaa. Sen lisäksi yritetään myydä tarpeettomia toimenpiteitä. Kunnallisella aina ammattitaitoiset lääkärit, hyvä palvelu ja tehdään vain se mitä oikeasti tarvii, ei yritetä myydä lisäpalveluita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse sairauteni vuoksi yksityisellä hammaslääkärillä x 2 vuodessa. Todella kallista. En ole huomannutkaan tuota, että aikuisten hammashoito siirtyisi pois julkiselta. Jos tuo toteutuu, niin monelta jää hampaat hoitamatta ja ollaan jo laajemmissa ongelmissa terveyden suhteen.
Se oli yksi säästöehdotus
Ja vain paluu vanhaan. Aiemminkin julkinen hammashoito oli vain alaikäisille.
Näinhän se oli. Kyllä aikuiset voisivat itse maksaa hammashoitonsa.
🇺🇦🇮🇱
Jos terveydenhuollon palveluita lakkautetaan niin se näkyy sitten varmaan myös verotuksessa?
Vierailija kirjoitti:
Sdp on seuraavassa hallituksessa. Hammashoidossa hoitotakuu kiristyy 3 kuukauteen ja kaikki pääsee ketkä jaksaa paikalle raahautua. Työntekijöitä tai rahaa alalle ei vaan ole tulossa yhtään lisää.
Ensin jonotetaan 3kk aikaa jonka saa 3kk päähän ja jos on toimenpiteitä niitten aika on sitten 3 kk päästä kokonais aikaa meni se 9kk ja hampaat on kunnossa vähän aikaa, sitten uudelle kierrokselle;D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sdp on seuraavassa hallituksessa. Hammashoidossa hoitotakuu kiristyy 3 kuukauteen ja kaikki pääsee ketkä jaksaa paikalle raahautua. Työntekijöitä tai rahaa alalle ei vaan ole tulossa yhtään lisää.
Ensin jonotetaan 3kk aikaa jonka saa 3kk päähän ja jos on toimenpiteitä niitten aika on sitten 3 kk päästä kokonais aikaa meni se 9kk ja hampaat on kunnossa vähän aikaa, sitten uudelle kierrokselle;D
Tai aloitetaan ostopalvelurumba, jossa hyvinvointialue on pakotettu ostamaan palvelut ylihintaan yksityiseltä, jotta hoitotakuu ei ylity
Minulla ei sitten olisi enää varaa hammaslääkäriin, jos hiekkap*llu tällaisen ratkaisun tekisi ennen ulospotkimistaan vallasta takaisin kääntämään hampurilaisia..
Vierailija kirjoitti:
Minulla ei sitten olisi enää varaa hammaslääkäriin, jos hiekkap*llu tällaisen ratkaisun tekisi ennen ulospotkimistaan vallasta takaisin kääntämään hampurilaisia..
Kumpi tästä päättää? Hiekkap*llu vai pikkutyttöjenahdistelijakää_piö?
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käyn itse sairauteni vuoksi yksityisellä hammaslääkärillä x 2 vuodessa. Todella kallista. En ole huomannutkaan tuota, että aikuisten hammashoito siirtyisi pois julkiselta. Jos tuo toteutuu, niin monelta jää hampaat hoitamatta ja ollaan jo laajemmissa ongelmissa terveyden suhteen.
Oletko mahtanut katsoa työttömyyslukuja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Demareidenko?
Ovatko demarit mielestäsi hallituksessa?
Suosittelen seuraamaan innolla kannattamasi hallituksen toimia ja ehdotuksia.
Ei julkisella käy kuin juopot, köyhät tai työttömät. Harva työssäkäyvä julkisella käy kun aika menee aina vuoden päähän. Yksityiselle pääsee viikossa.
Vierailija kirjoitti:
No sitten sulla ei ole varaa käydä hammaslääkärillä. Omapa on asiasi.
Vierailija kirjoitti:
Hampaat hoidetaan kotona. Hammashoitolassa hoidetaan riittämättömän suuhygienian seurauksia, suusairauksia.
Meillä on valtava joukko ihmisiä, jolle tämä asia ei millään mene perille. Hammaslääkäri hoitaa ongelman pois, mutta ei kestä kuin hetki niin ongelmat ovat palanneet koska suuhygienia on edelleen riittämätön.
Jossain vaiheessa aletaan ehkä jotenkin pisteyttää ihmisiä motivaation ja kykyjen mukaan, sillä mihinkään suuriin hoitojaksoihin yhteiskunnan varoilla ei lähdetä yhä uudestaan ja uudestaan jos ihminen ei itse sitoudu hoitoon.
Tekohampaita ei kuitenkaan suostuta antamaan. Hampaita ei suostuta poistamaan vaikka murenevat kaikki. Vanhat amalgaamipaikat irtoilee ja hampaat lohkeilee ja jopa irtoaa pahan parodontiitin takia, mutta hammaslääkäri vaan nauraa että laitetaan vaan uutta paikkaa näihin.
Jo nyt voit pyytää palvelusetelin, se on hiukan kunnallista kalliimpi mutta halvempi kuin yksityinen. Voit valita palvelutuottajan palse.fi
Vierailija kirjoitti:
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko mahtanut katsoa työttömyyslukuja?
Niin. Kuka sen julkisen hammashoidon siis maksaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hampaat hoidetaan kotona. Hammashoitolassa hoidetaan riittämättömän suuhygienian seurauksia, suusairauksia.
Meillä on valtava joukko ihmisiä, jolle tämä asia ei millään mene perille. Hammaslääkäri hoitaa ongelman pois, mutta ei kestä kuin hetki niin ongelmat ovat palanneet koska suuhygienia on edelleen riittämätön.
Jossain vaiheessa aletaan ehkä jotenkin pisteyttää ihmisiä motivaation ja kykyjen mukaan, sillä mihinkään suuriin hoitojaksoihin yhteiskunnan varoilla ei lähdetä yhä uudestaan ja uudestaan jos ihminen ei itse sitoudu hoitoon.
Tapaturman takia katkeneet hampaat? Väkivallan uhrit? Oikomishoidot? Sairauden tai lääkityksen takia haurastuneet hampaat?
Oikomishoitokin keskeytetään jos hoitoon ei sitoudu. Eli jos kojetta ei pidä tai suuhygienia on huono. Oikomishoitoa tehdään lähinnä lapsille, joten se ei tähän keskusteluun edes kuulu.
Hammaslääkäri kyllä tunnistaa tilanteet, joihin ei voi itse vaikuttaa. Silloin tietenkin autetaan.
Nyt on kyse huonosta suuhygieniasta, joka on ylivoimaisesti yleisin syy kaikista hammashoidon käynneistä.
Jo 20 eurolla voi ostaa sähköhammasharjan. Aivan omaa typeryyttä jos ei hoida hampaitaan.
Kaffebulla kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuvitteleeko joku että olisi julkisella ilmaista, ei todellakaan.
Alla yksi googlen esimerkki, suunnilleen tuon verran oli itsellä tarkastuksessa, puoli vuotta jonotusta, kerran kolmessa vuodessa pääsee. Eikä näytä olevan yksityisellä paljoa kalliimpaa.
Sinulla on hammaslääkärin vastaanotto (käyntimaksu 19,10 €), jossa hammaslääkäri tekee sinulle suun perustutkimuksen (27,60 €) ja ottaa kaksi hammasröntgenkuvaa (2 x 12,30 € = 24,60 €). Laskun loppusumma on 19,10 € + 27,60 € + 24,60 € = 71,30 €.
Aikoja jää käyttämättä koska eräät ei välitä
https://www.google.com/url?sa=t&source=web&rct=j&opi=89978449&url=https…
Hoidapa perussairaus kuntoon, lääkärit eivät ole siinä onnistuneet niin kannattaa kääntyä muiden puoleen.
Julkisen etu on se ettei ne todellakaan ehdottele mitään turhia toimenpiteitä. Yksityinen kerää rahat myymällä vaikka mitä tarpeetonta.
Halpaahan se julkinenkaan ei ole ollut enää vuosiin.