Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein uusit vaatteesi?

Vierailija
26.09.2025 |

Siis niin, et ostat tarpeeseen? Mulla oli jossain vaiheessa kaapit täynnä, mutta oon käyttänyt niitä, ja hankkiutunut eroon sellaisista, joita ei tule käytettyä.  Oon siis muutaman vuoden ollut lähes ostolakossa. Mut nyt tuntuu, että ois oikeasti tarve muutamalle uudelle vaatteelle. 

Kuinka kauan yleensä käytätte vaatteitanne, vaikkapa t-paitoja?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
26.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paitoja ehkä 2 vuotta.

Vierailija
2/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin kauan kuin ovat käyttökelpoisia. Virheostokset jäävät käyttämättä kokonaan, vanhin vaatekappale on mummovainaalta peritty yöpaita, jota käytän harvoin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän kunnes tulee reikiä/kyllästyn/lihon etten enää mahdu vaatteeseen. 10 vuodessa paino noussut 45 kilosta 85 kiloon ja vaatekoko vaihtui s:stä xl:ään.

Vierailija
4/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kovin tarkkaan pitänyt kirjaa, mutta jonkinlainen näppituntuma on.

Farkut kestävät keskimäärin vuoden lähes jokapäiväistä käyttöä. T-paita ehkä sata käyttökertaa, kalsarit vähän pidempään. Sukkia pitää ostaa 10 parin paketti ehkä kerran vuodessa, joten jokaista paria tulee käytettyä lähes 40 kertaa. Kevytuntsikka kestää muutaman vuoden, villakangastakki on hyvä vielä vuosikymmenen käytön jälkeen. Jokapäiväsiessä käytössä olevat Adidaksen Superstarit kestävät noin vuoden, eli 5000 kilometrin kävelyn.

Vierailija
5/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan vasta jos on pakko. Käytän ihan loppuun, tavalla tai toisella. Olen yli 50 ja vanhimmat pukeutumiskäytössä olevat vaatteet ovat lukioajoilta.

Vierailija
6/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostan joka vuosi joitakin vaatteita, mutta monet käytössä olevat vaatteet ovat 10 tai 20 vuotta vanhoja.

7/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä käytän kanssa vaatteet loppuun asti. Eli kun tulee reikiä tai haalistuu värit, niin heitän pois. Enoo ostanu varmaan 5 vuoteen muita kun sukkia ja boksereita. 

Vierailija
8/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enimmäkseen ostan uutta kun vanha on niin kulunut, että näkyy liikaa läpi, tai on niin reikäinen että on jo hankala käytössä, kun tarttuu kiinni kaikkialle. 

1-2 vaatetta vuodessa ostan "huvikseni" eli haluan vaan jotain uutta nättiä päälle. Uusia vaatteita säästelen erikoistilanteisiin, kun vaaditaan siistiä ulkonäköä, esim. edustustilanteet. Sitten ne siirtyy ensin arkityövaatteeksi ja kuluttuaan liikaa kotiarkivaatteeksi, sitten "remppavaatteeksi", mikä on kattotermi kaikelle sotkuiselle. 

En halua ostaa kertakäyttövaatteita, joten välttelen huonoa laatua.

Vierailija
9/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä kysymys? :D Käytän puhkija kun menee rikki niin en käytä enää. Pikkareita olis tarve ostaa asap 🙈🙈 

Vierailija
10/10 |
27.09.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

T-paitoja käytän niin kauan kuin ne kestää kulutusta eli joko ratkeavat tai tulee reikiä. Toki palkkaamalla saa vähäksi aikaa lisättyä käyttöikää vaatteille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän