Miksi miehet eivät ole enää herrasmiehiä?
Ärsyttää ja turhauttaa. Ritarillisuus on kuollut!
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko suomalainen mies sitten joskus ollut "herrasmies", ehkä vain silloin kun pimppu haisee tai tekee mieli.
Yleensä ottaen on, ei noita ulkomaan ihmeitä ole täällä ollut montaa vuosikymmentä sota-ajan saksalaisia lukuunottamatta. Pyccat eivät vihojen aikaan olleet herrasmiehiä ja muutenkin taitaa ulkomaalaisille olla eri standardit. Mitä, jos käyttäytyisit suomalaisia miehiä kohtaan samalla lailla kuin olettamiasi ulkomaalaisia herrasmiehiä kohtaan?
Millä tavalla eri standardit? Oma kokemus finskimiehistä on karu. Tyytyväinen saa olla, jos ei tule turpaan. Perhearvoja ei ole ja nainen on kotitöitä varten. Ei ne edes pane mielellään. Ulkkarimies on kohtelias, haluaa perheen ja lapsia. Kohtelee naista kunnioittavasti ja hemmottelee. Ja paneekin vielä.
Tämä justiin. Kaikki suomalaiset ja kaikki ulkomaalaiset.
Miehet ei tarjoa kuulemma treffeillä, koska tasa-arvo. Kuule tässä teille tasa-arvoa; nainen laittaa hirveän määrän eroja kampaajaan (leikkaus, väri), naiselliset vaatteet ja korkokengät, meikit, ehkä jopa alusvaatteet sen miehen vuoksi ennen treffejä. Siitä joku kahvikuppi on mitätöntä. Miten panostaa mies? Tulee treffeille kuin suoraan puskametsästä. Mut sitten ei kuitenkaan kelpaisi lenkkari tuulipukuLeenakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vastavuoroisuus puuttuu. Kauniisti ja hyvin käyttäytyvät naiset ovat harvinaisuus.
Koska viimeksi ap olet vastannut kohteliaisuuteen katsomalla silmiin, hymyilemällä ja sanomalla kiitos?
Miksei miehet ymmärrä, että painu vi ttuun on nykyään kiitos?
Oletko ap itse perinteinen nainen? Jos et, niin sinulla ei ole oikeutta vaatia mieheltäkään perinteisen sukupuoliroolin mukaista käytöstä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me naisetkaan emme ole enää leidejä. Olen viisikymppinen ja nuorempana kaipasin kyllä sellaista herrasmiesmäistä käytöstä ja ihailua, mutta toisaalta tuntui, että pitää pärjätä itse ja kyllä mä jaksan sitä ja tätä. Nykyisin olen vain imarreltu, jos joku mies auttaa takin päälle tai päästää ovesta ensin. Mutta kyllä itsekin käyttäydyn paremmin. Olisinpa ollut nuorena vähän viisaampi.
Kaipasit ihailua? Annoitko ihailua vastavuoroisesti miehille, vai olitko vain odottaen saamapuolella?
Sitä juuri tarkoitin, että olisinpa ollut viisaampi silloin. Jotenkin sellainen ns. naisellinen käytös, passaaminen, ihailu oli vain yök yök ja epätasa-arvoista, sellaista piti hävetä. Mutta kummasti moni tyttö toivoi, että mies kumminkin pitäisi kuin kukkaa kämmenellä. Kyllä se oli tosi ristiriitaista.
Näin. Minullakin veri huutaa suonissa että pidä naista hyvänä mutta samalla feministi kuiskaa korvaan että naista tulee kohdella tasa-arvoisesti kuten kohtelen miehiä.
Kohtelen kuten miehiä.
Tasa-arvo tarkoittaa, että mies ja nainen ovat yhtä arvokkaita eivät samanlaisia. Ymmärrätö käsitteiden eron saman arvoinen ei ole synonyymi samanlaisuudelle?
Vierailija kirjoitti:
Miehet ei tarjoa kuulemma treffeillä, koska tasa-arvo. Kuule tässä teille tasa-arvoa; nainen laittaa hirveän määrän eroja kampaajaan (leikkaus, väri), naiselliset vaatteet ja korkokengät, meikit, ehkä jopa alusvaatteet sen miehen vuoksi ennen treffejä. Siitä joku kahvikuppi on mitätöntä. Miten panostaa mies? Tulee treffeille kuin suoraan puskametsästä. Mut sitten ei kuitenkaan kelpaisi lenkkari tuulipukuLeenakaan.
Kyllä miehetkin kuule käyttää vaatteisiin, hygieniaan, hiustenleikkuuseen rahaa vaikka tällä palstalla muuta aina väitetäänkin. Luetellaanko tähän sitten vielä se miehen netto-omaisuus, omistusasunto, auto, koulutus jne. deittailun kuluiksi, kun et sinä olisi edes hänestä ilman noita kiinnostunut?
Ja minä luulin, että naiset meikkaavat, kaunistavat itseään ja pukeutuvat vain itsellään. Ainakin näin on sanottu.
Vierailija kirjoitti:
Miksi herrasmiesmäisyys kytkeytyy siihen että naisen pitäisi olla vanhanaikainen nainen? Eikö naisille ovenavaaminen yms ole peruskäytöstapoja? Kyllä minäkin naisena avaan oven vanhukselle tai lapselle.
Suomalainen mies ei koskaan avaa ovea tai auta kantamaan painavia laukkuja rappusissa tms. Suomalainen mies kokee sen tasa-arvokysymykseksi.
Aha. Mä kyllä tykkään availla ovia kaikille ikään, etniseen taustaan ja sukupuoleen katsomatta. Uskon, että pienillä teoilla on merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Mitä mitä mitä naisethan on vuosi huutanut että nainen oukeutuu ja laittautua vain itseään varten. Ja väitätkö tosiaan että miehelle ei synny mitään kuluja siittä että laittautua treffeille järjestää ne treffit ja hakee ja kuljettaa naisen niille treffeille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä me naisetkaan emme ole enää leidejä. Olen viisikymppinen ja nuorempana kaipasin kyllä sellaista herrasmiesmäistä käytöstä ja ihailua, mutta toisaalta tuntui, että pitää pärjätä itse ja kyllä mä jaksan sitä ja tätä. Nykyisin olen vain imarreltu, jos joku mies auttaa takin päälle tai päästää ovesta ensin. Mutta kyllä itsekin käyttäydyn paremmin. Olisinpa ollut nuorena vähän viisaampi.
Kaipasit ihailua? Annoitko ihailua vastavuoroisesti miehille, vai olitko vain odottaen saamapuolella?
Sitä juuri tarkoitin, että olisinpa ollut viisaampi silloin. Jotenkin sellainen ns. naisellinen käytös, passaaminen, ihailu oli vain yök yök ja epätasa-arvoista, sellaista piti hävetä. Mutta kummasti moni tyttö toivoi, että mies kumminkin pitäisi kuin kukkaa kämmenellä. Kyllä se oli tosi ristiriitaista.
Näin. Minullakin veri huutaa suonissa että pidä naista hyvänä mutta samalla feministi kuiskaa korvaan että naista tulee kohdella tasa-arvoisesti kuten kohtelen miehiä.
Kohtelen kuten miehiä.
Tasa-arvo tarkoittaa, että mies ja nainen ovat yhtä arvokkaita eivät samanlaisia. Ymmärrätö käsitteiden eron saman arvoinen ei ole synonyymi samanlaisuudelle?
Uittuilu ei edistä ritarillisuutta.
-eri
Vierailija kirjoitti:
Minusta miehet ovat pääsääntöisesti edelleen herrasmiehiä. Tosin teen töitä akateemisessa ympäristössä ja pukeudun itse klassisen naisellisesti.
Pelaat tätä peliä eri säännöillä kuin palstanaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtelen kuten miehiä.
Käsitätkö pieni feministipaska että miesten silmissä toiset miehet ovat täysin arvottomia, tällaista tasa-arvoa saatte. Ymmärrätkö jo miksi aatteesi on sairas ja johtaa tuhoon?
Vierailija kirjoitti:
Naiset sen herrasmiesmäisyyden lakkauttaa omalla käytöksellään ja miesvihallaan. Miksi kukaan mies olisi enää herrasmies kun siittä saa ainoastaa vihaa ja syytöksiä kiitokseksi?
Luulen, että taustalla on suomalaisten halveksunta kaikkea naisellisuutta kohtaan. Ei nainen arvosta herrasmiesmäisyyttä, koska ei ole saanut arvostaa omaa naisellisuuttaan. Parikymppisenä aloitin samassa työpaikassa toisen samanikäisen naisen kanssa, joka oli todella kaunis ja sievästi laittautunut. Hän oli lisäksi oikein mukava ja ystävällinen, mutta se ei häntä pelastanut: kaikki paikan naiset minua lukuun ottamatta vihasivat häntä syvästi. Ihan vain siksi, että hän oli kaunis. Ehkä ystävällisyys ärsytti vain lisää. Ei Suomessa ole helppoa olla naisellinen nainen tai herrasmies.
Olen treffannut Hgissä asuvia Eurooppalaisia miehiä. Yksi belgialainen mies ei vaan suostunut uskomaan ettei täällä kaikki miehet tarjoa illallista naiselle jos pyytää treffeille. Kun saahan miehet yleisesti parempaa palkkaa ja hänestä ois epämiehekästä ja kiusallista jos nainen maksaisi omansa. On niitä herrasmiehiä siis kyllä edelleen.
Tasa-arvo ja hyvät käytöstavat ovat kaksi eri asiaa. Mutta Suomessa tätä ei ole ymmärretty. Suomalaisilla on huono kotikasvatus ja siksi myös huonot käytöstavat, yhteiskuntaluokasta riippumatta.
Määritelkää tämän ajan herrasmies, myös entisajan herrasmies. Tiedetään sitten kirjoitella samasta aiheesta. Mihin ja miksi centleman katosi vaatii vastausta.
Vierailija kirjoitti:
Olen treffannut Hgissä asuvia Eurooppalaisia miehiä. Yksi belgialainen mies ei vaan suostunut uskomaan ettei täällä kaikki miehet tarjoa illallista naiselle jos pyytää treffeille. Kun saahan miehet yleisesti parempaa palkkaa ja hänestä ois epämiehekästä ja kiusallista jos nainen maksaisi omansa. On niitä herrasmiehiä siis kyllä edelleen.
Se parempi palkka on pelkkä feministinen valhe jonka tilastotkin tulevat lähivuosina paljastamaan. Feministit tulee tappaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kohtelen kuten miehiä.
Käsitätkö pieni feministipaska että miesten silmissä toiset miehet ovat täysin arvottomia, tällaista tasa-arvoa saatte. Ymmärrätkö jo miksi aatteesi on sairas ja johtaa tuhoon?
Kävisit koulusi ja opettelisit lukemaan kunnolla, ymmärtäisit ehkä joskus vielä myös abstrakteja käsitteitä.
Mun miesystävä on herrasmies. Hänellä onkin hyvin feministiset arvot ja arvostan häntä hirveästi arvomaailmansa vuoksi. Olemme aina todella kohteliaita toisiamme kohtaan.
Itse pyrin olemaan ritarillinen naiselle, joka sen ansaitsee. Eli ei ole hapannaamainen kaikesta loukkaantuja. Ja tarkoitan todellakin kaikesta!