Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi miehet eivät ole enää herrasmiehiä?

Vierailija
01.04.2026 |

Ärsyttää ja turhauttaa. Ritarillisuus on kuollut! 

Kommentit (122)

Vierailija
61/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä me naisetkaan emme ole enää leidejä. Olen viisikymppinen ja nuorempana kaipasin kyllä sellaista herrasmiesmäistä käytöstä ja ihailua, mutta toisaalta tuntui, että pitää pärjätä itse ja kyllä mä jaksan sitä ja tätä. Nykyisin olen vain imarreltu, jos joku mies auttaa takin päälle tai päästää ovesta ensin. Mutta kyllä itsekin käyttäydyn paremmin. Olisinpa ollut nuorena vähän viisaampi.

Kaipasit ihailua? Annoitko ihailua vastavuoroisesti miehille, vai olitko vain odottaen saamapuolella?

Sitä juuri tarkoitin, että olisinpa ollut viisaampi silloin. Jotenkin sellainen ns. naisellinen käytös, passaaminen, ihailu oli vain yök yök ja epätasa-arvoista, sellaista piti hävetä. Mutta kummasti moni tyttö toivoi, että mies kumminkin pitäisi kuin kukkaa kämmenellä. Kyllä se oli tosi ristiriitaista. 

Näin.  Minullakin veri huutaa suonissa että pidä naista hyvänä mutta samalla feministi kuiskaa korvaan että naista tulee kohdella tasa-arvoisesti kuten kohtelen miehiä.  

Kohtelen kuten miehiä.

Vierailija
62/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehet ovat pääsääntöisesti edelleen herrasmiehiä. Tosin teen töitä akateemisessa ympäristössä ja pukeudun itse klassisen naisellisesti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä miehiä syytä ja syytä oikeaa kohdetta eli metoo liikettä ja miesvihaa joka tappoi Herrasmies ajattelun kun perus herrasmiesmäisyydet ahdistaa joitain naisia ja näiden takia syyttää miestä ahdistelusta samalla kun jotkut toiset naiset triggeröityy Herrasmies toiminnasta ja alkaa haukkumaan miestä koska vihaa miehiä 

Vierailija
64/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olemme vanha pari niin mies on yhä 35 vuoden jälkeen herrasmies. Avaa oven, kantaa ostokset, maksaa ravintolassa ja tuo kukkia ym ym. Mutta en olisi mitään junttia valinnutkaan. Kaiken lisäksi on perhekeskeinen ja hyvä isä. 

Sama paitsi, että omani ei ole syntynyt Suomessa.

Mun mieheni on nykyaikainen eli tämän ajan herrasmies. Hän ei ole suomalainen.

Vierailija
65/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää jaksa olla naisille mitenkään erityisen ritarillinen, kun ihan tavallisesta ystävällisyydestäkin naiset luulee että heitä yritetään iskeä.

Kaksi esimerkkiä viime kuulta. Toisessa avasin naiselle kerrostalomme alaoven ja kysyin, voinko auttaa hissiin hänen ostoskassien kanssa?

Toisella kertaa olin menossa baaritiskille, siinä tiskillä seisoi nainen jolla oli jo juoma, katseemme kohtasivat ja sanoin jotain yleistä lätinää tyyliin: "moi, melko vähän porukkaa täällä, eipä oo jonoa, hyvä hyvä" ja tilasin baarimikolta juoman.

En siis kummankaan kanssa ajatellut mitenkään jäädä jutulle mutta mielestäni kohdatessa on ihan asiallista muutama sana vaihtaa, eikä töllöttää vain suu auki.

Ja mitä vastasivat nämä naiset?

"Öötotanoinniin, eiku mun mies tulee ihan kohta"

Siis mitä vïttua, ettekö te saa puhua tuntemattomille miehille vai mikä juttu tää on?

Vierailija
66/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen herrasmies AINA. Oli kyseessä sitten ventovieras nainen junassa, naapurin rouva, vaimoni tai hänen äitinsä. Vien kukkia vaimoni äidille aina kun näemme. Tavaksi on myös tullut kerätä ulkoa kukkia omalle kullalle kesäisin.. :) 

Kehun naapurin keski-ikäisen rouvan hiuksia kun on laittanut ne usein aamuisin. Kuljemme samaan suuntaan töihin samalla junalla, saman aikaan. Olen sähköasentaja ja jos asiakkaani on nainen, autan häntä kenties viemään painavia ostoksia portaita ylös. Jos  siis satun vielä olemaan työnteossa kun hän saapuu kotiin kaupan kautta.

Mulla on itseäni vanhempi lääkärinainen ja silläkin uhalla että kuulostan turhan itsetietoiselta, herrasmiesmäisyys oli yksi asia mihin kihlattuni rakastuikin. Ei se ainakaan tää sähkärin palkka ollut :D Sama herrasmiesmäisyys kuuluu sänkypuuhiinkin. Vaimo tykkää..

Ei ole paljoa pyydetty perus käytöstavat mielestäni. Minä isona miehenä voin sen verta olla naisille apuna että avaan ovia ja päästän itseni edelle.

Kihlattusi taisi ihastua ennen kaikkea pituuteesi (jos isolla miehellä tarkoitat sitä) eikä ritarilliseen käytökseesi vaikka ei tuskin siitä haittaakaan oli. Tiedän paljon miehiä jotka käyttäytyvät hyvin, mutta kun ovat keskipituisia tai lyhyempiä niin rahassa saavat olla naisten ihailulta. Sori nyt kun tuon vähän realismia siirappiseen runoiluusi.

Vierailija
67/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävit deitin kanssa syömässä ja mies ei maksanut sun laskua? 

Vierailija
68/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kuollut, on paljon ihania  miehiä! Ei minulle tarvitse hattua nostaa ja poikani saa tulla ruokapöytään lippalakki päässä jos tahtoo👦 

Miksi ihmeessä olet opettanut pojallesi, että lippis päässä saa tulla pöytään? Suuri karhunpalvelus hänelle. Nyt joutuu sitten kärsimään juntti-leimasta naisten keskuudessa. 

Vierailija
69/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä ole kuollut, on paljon ihania  miehiä! Ei minulle tarvitse hattua nostaa ja poikani saa tulla ruokapöytään lippalakki päässä jos tahtoo👦 

Miksi ihmeessä olet opettanut pojallesi, että lippis päässä saa tulla pöytään? Suuri karhunpalvelus hänelle. Nyt joutuu sitten kärsimään juntti-leimasta naisten keskuudessa. 

Tämä.  Taas yksi sika lisää kasvatettu haukuttavaksi.  Tällaisia äitejä pitäisi lyödä päähän Judith Butlerin kootuilla teoksilla.

Vierailija
70/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olemme vanha pari niin mies on yhä 35 vuoden jälkeen herrasmies. Avaa oven, kantaa ostokset, maksaa ravintolassa ja tuo kukkia ym ym. Mutta en olisi mitään junttia valinnutkaan. Kaiken lisäksi on perhekeskeinen ja hyvä isä. 

Sama täällä. Ja he tekevät kotitöitä, ilman pyytämistä ja monelle kunnia-asia kantaa vastuu perheestään ja tuon ikäluokan miehille oli 90-luvulla koti-isyys yleistä ja se näkyy myös tilastoissa. 

Moni tämän päivän mies on kuin keskenkasvuinen kakara. En ymmärrä, mitä nykynaiset heissä näkevät. Jo pelkästään se kielenkäyttö ja muiden kohtelu kuvottavaa. 

Tervetuloa katsomaan mun ikisinkun poikamiesasuntoon kuinka kotityöt hoituu, ilman naista.

Ei pakosta, vaan siksi että haluan asua siistissä ja puhtaassa ympäristössä. 

Tottakait miehissä on helmiä, mutta on myös niitä, jotka kohtelevat naisia huonosti. 

Karua luettavaa tämän päivän naisten kokemasta naisvihasta, nuoremmat uhrit alakouluikäisiä.

https://www.is.fi/hyvaolo/art-2000011886244.html

Vierailija
71/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö naiset ole kunnon tolkun impineitejä  avioon asti

Vierailija
72/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset sen herrasmiesmäisyyden lakkauttaa omalla käytöksellään ja miesvihallaan. Miksi kukaan mies olisi enää herrasmies kun siittä saa ainoastaa vihaa ja syytöksiä kiitokseksi?

Vierailija
73/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykymiehet ovat ihan hukassa, siksi paljon ongelma. 

Ennen miehet teki miesten työt perheessä ja olivat herrasmiehiä. Isäni toi joka ikinen perjantai äidilleni ja isoäidilleni kukkakimpun. Merkkipäivät miehet muistivat lahjoin. 

Sitten kun perinteiset miesten työt, kuten puiden teko, veden kanto vesipostista, talojen lämmitys, lumityöt, pelto- ja metsätyöt, kasvimaay  jne. teknologia tuli apuun, miehet siirtyivät kotitöihin ja ruuanlaittoon.

Moni nykymies on vapaamatkustaja ja yksi lapsi lisää perheessä, eikä osallistu kotitöihin ja lastenhoitoon ja maksattaa jopa lapsensa kulut naisella. 

Osaatteko te naiset mitään muuta kuin valittaa miehistä? Ehkä kannattaisi joskus katsoa peiliin ja miettiä mistä se johtuu 

Vierailija
74/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat ne muissa maissa, mutteivät Suomessa. Suomalaiset ovat huonotapaisia ja juntteja. Kaikissa naapurimaissa miehet ovat herrasmiehiä. 

Vierailija
75/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vastavuoroisuus puuttuu. Kauniisti ja hyvin käyttäytyvät naiset ovat harvinaisuus.

Koska viimeksi ap olet vastannut kohteliaisuuteen katsomalla silmiin, hymyilemällä ja sanomalla kiitos?

Jos ei ole komea niin katson vain tympeästi.

Komealle hymyilen.

Vierailija
76/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennen miehet teki miesten työt perheessä ja olivat herrasmiehiä. Isäni toi joka ikinen perjantai äidilleni ja isoäidilleni kukkakimpun. Merkkipäivät miehet muistivat lahjoin. 

Sitten kun perinteiset miesten työt, kuten puiden teko, veden kanto vesipostista, talojen lämmitys, lumityöt, pelto- ja metsätyöt, kasvimaay  jne. teknologia tuli apuun, miehet siirtyivät kotitöihin ja ruuanlaittoon.

Moni nykymies on vapaamatkustaja ja yksi lapsi lisää perheessä, eikä osallistu kotitöihin ja lastenhoitoon ja maksattaa jopa lapsensa kulut naisella. 

Osaatteko te naiset mitään muuta kuin valittaa miehistä? Ehkä kannattaisi joskus katsoa peiliin ja miettiä mistä se johtuu 

Miksi vaivautua kun voi itsetarkastelun sijaan perustaa vihaideologian ja ulkoistaa kaiken vastuun miehille vaatien heitä korjaamaan kaiken.

Vierailija
77/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä miehiä syytä ja syytä oikeaa kohdetta eli metoo liikettä ja miesvihaa joka tappoi Herrasmies ajattelun kun perus herrasmiesmäisyydet ahdistaa joitain naisia ja näiden takia syyttää miestä ahdistelusta samalla kun jotkut toiset naiset triggeröityy Herrasmies toiminnasta ja alkaa haukkumaan miestä koska vihaa miehiä 

Niin, naisten syytähän se, jos saa turpaansa...

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010825708.html

Vierailija
78/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos naisten miehistä valittamiseen käytetty energia saataisiin valjastettua jotenkin niin tulevaisuuden energiakriisit olisivat jo ratkaistu.

Vierailija
79/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nainen on tasavertainen.

Tekeekö nainen enää naisten työt?

Mies tekee ne vähäiset miesten työt ja entiset naisten työt jaetaan tasan.

Vierailija
80/122 |
01.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään syytä olla herrasmies. Siinä vain häpäisee itsensä. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän yhdeksän