Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietittekö koskaan että mitä niistä koulun kilteistä pojista tuli?

Vierailija
31.03.2026 |

Ja että olisiko heillä asiat paremmin, jos olisivat saanut myös kokea sen kaikkein kauneimman?

Kommentit (121)

Vierailija
101/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Koska aloittajaa ei kiinnosta, kuin omat saamattomuutensa ja nimenomaan niiltä jänniltä tytöiltä, siitäkin huolimatta, etteivät mitään olleet valmiita tekemään asian eteen, vaan sekin oli suorastaan jännien tyttöjen velvollisuus, ja koska näin ei käynyt, katkeruus kalvaa päätä aina kirstun kalahdukseen asti. "

Aika surullista aikuiselta juuttua johonkin kouluaikojen draamoihin.

Surullinen tapaushan tuo ap on. Samanlainen jankkaaja, kuin muutama muukin. 

Vierailija
102/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän koulun kilteistä pojista kasvoi menestyviä miehiä. Mutta he olivatkin oikeasti kilttejä ja mukavia poikia, joilla oli kavereita ja jotka osasivat pitää hauskaa muita vahingoittamatta, eivät jotain patologisen ujoja tai elämänpelkoisia nyhveröitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun luokan kilteistä pojista on tullut orkesterimuusikko, lääkäri, koodaaja ja yliopiston professori. 

"Koviksista" yksi pelasi jääkiekkoa jossain Italiassa tms. ei-niin-jääkiekkomaassa, edelleen roikkuu tuon harrastuksen äärellä, mutta kotipaikkakunnallaan, yksi jatkaa kännäilyelämäänsä, luulin häntä isäkseen kun näin, oli niin vanhentunut, yksi on tapettu. 

Huvittavaa on se, että kun Frendeissä joku oli teininä ihastunut johonkin poikaan ja näki sen aikuisena, ja tämä oli edelleen sellainen kuin teininä, niin pätee tosi hyvin näihin minun luokan koviksiin :D Että jos kattoo nyt jotain yläkoululaista rääväsuuta, niin vähän sääliksi käy, että tuo ei välttämättä tuosta mihinkään muutu, parinkymmenen vuoden päästä on vain lisänä viinanhaju ja rähjäisyys.

Vierailija
104/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt puhutaan kilteistä ja kilteistä. Eli kivoista ja hyvin sosiaalistetuista pojista vs. jostain kou lu ampujista. Toinen on lämmin ja tulee hyvin ihmisten kanssa toimeen, toinen on hikinen manifestiä kyhäävä kummallinen misogyyni, kaltaistensa marttyyri.

Vierailija
105/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt puhutaan kilteistä ja kilteistä. Eli kivoista ja hyvin sosiaalistetuista pojista vs. jostain kou lu ampujista. Toinen on lämmin ja tulee hyvin ihmisten kanssa toimeen, toinen on hikinen manifestiä kyhäävä kummallinen misogyyni, kaltaistensa marttyyri.

Ei nuo jälkimmäiset ole millään tasolla kilttejä

Vierailija
106/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luokan ns kiltistä pojasta tuli melko hyvätuloinen it-tyyppi. Opiskeli diplomi-insinööriksi kuten minäkin. Itse olin näkymätön nörttityttö, joiden koko olemassaolo useimmiten kiellettiin 90-luvulla.

Ei tyttöjä ja naisia syrjitä. Olen vain erittäin harvoin nähnyt näin tapahtuvan. Kaikki yksittäistapauksia.

Sanoisin, että tyttöjä ja naisia syrjitään jopa enemmän. Sinä vain ilmeisesti olet sille sokea. 

Joopa joo. Muuten vaan kouluissa on eniten naisopettajia ja tutkitusti naisopettajat antavat tyttöoppilaille parempia arvosanoja kuin pojille (tämähän on korruptiota ja syrjintää). Naiset myös saavat enemmän kaikessa tukea, apua ja myös vastaanottavat keskimäärin paljon enemmän tulonsiirtoa verojen kautta kuin miehet. Nainen saa Tinderissäkin n. 100 kertaa enemmän tykkäyksiä kuin mies. Ja länsimaissa nykyään opiskelupaikkoihin otetaan järjestelmällisesti enemmän naisia kuin miehiä ja DEI-käytäntöjen (viralliset ja epäviralliset) avulla naisia myös palkataan yrityksiin töihin huonommillakin ansioilla. Näille asioille löytyy paljon lähteitä jos vain on tarpeeksi ahkera etsimään. Minä olen näitä asioita tutkinut, sinä näköjään et.

Vierailija
107/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mieti. 

Vierailija
108/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin kiltti nuorena miehenä, eikä naiset kiinnostuneet minusta lainkaan. Sitten rupesin ryyppäämään ja rellestämään ja naisia oli lopulta jonoksi asti. Kiltit miehet eivät saa mitään. Viina ja tupakka tuo naiset miehen luokse. Tämä on luonnonlaki.

Varmaan fiksuja naisia se jono täynnä...

Vierailija
109/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koska minusta tuli pahis ilman miettimistä.

Vierailija
110/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä kiltit pojat olivat niitä suosituimpia. Kovikset ja sosiaalisesti oudot erakot olivat epäsuosittuja. 

Ao varmaankin tarkoittaa kiltillä jotain sosiaalisesti omituista nurkassa kyhjöttäjää? Eihän sellaisesta voi tietää, että onko kiltti vaiko ei, kun mitään kontaktia ei saa. Eivätköhän kouluampujatkin ole tällaisia olleet. Pelottavia tapauksia. 

Ne sosiaalisesti oudot nurkassa kyhjöttäjät olivat sellaisia, koska muut heitä syrjivät ja eivät edes yrittäneet ottaa kontaktia. Älä nyt valehtele netissä. Ei nyt kukaan olisi syrjitty, jos ei häntä aktiivisesti taikka passiivisesti syrjittäisi. Mutta ihmiset aina jaksavat valehdella näistä ja muistakin asioista. Taisit ottaa piikit...

Ei se, että joku kyhjöttää nurkassa tarkoita sitä, että olisi syrjitty. Jotkut vain ovat sellaisia, itsekin joskus haluan olla siellä nurkassa kyhjöttämässä, sosiaaliset tilanteet joskus kuormittavat. Meillä kutsuttiin mukaan kaikki, ja kaikkien kanssa oltiin kavereita, mutta jotkut vain eivät osanneet tai halunneet joukossa olla ja toimia. 

Joopa joo. Taas tommosta soopaa. Tai sitten olet jostain pieneltä paikkakunnalta. Itse olin yläasteella kiusattu ja lukiossa sitten syrjitty. Ei kyllä kutsuttu mihinkään koskaan, enkä koskaan ollut yhdessäkään semmoisessa teinibileessä. Kyllä te jotkut kognitiivisessa dissonanssissa olevat ihmiset valehtelette jatkuvasti, ei pelkästään muille, vaan myös itsellenne. Ja sit syytätte niitä joita tavalla tai toisella on syrjitty. Kyllä se nuoruus muovaa ja kasvattaa ihmisestä sit sellaisen mitä ovat kokeneet. Itse kasvoin sellaiseksi ihmiseksi, joka pyrkii minimoimaan veronmaksun ja maksimoimaan voitot. Sitä saa mitä tilaa. :)

Ihan Helsingissä olen koko ikäni asunut. En kiellä, etteikö kiusaamista ja syrjintää olisi, tietysti sitä on. Ei kuitenkaan läheskään kaikkien hiljaisten ja syrjään vetäytyvien kohdalla. Meillä kyllä otettiin kaikki halukkaat mukaan aina bileisiin ja menoihin, vasta lukiossa oikeastaan alkoi enemmän eritymään porukat. Toisaalta sitten taas yliopistossa oli kaikki halukkaat aina taas tervetulleita mukaan. 

Eri kouluissa ja luokissakin varmasti on eroja. 

Ao ei puhu kiusatuksi tulemisesta mitään, joten hänen kohdallaan ei tule olettaa että olisi ollut kiusattu. Jos olisi ollut, niin sitten ap varmasti kyselisi, että olisiko ollut hyvä ottaa niitä kiusattujakin mukaan. Se keskustelu olisi todennäköisesti aika eri näköinen. 

Kiusatut ja kiltithän ei mitenkään automaattisesti ole sama joukko niilläkään luokilla, joilla ei olla yhtä valmiita ottamaan kaikkia mukaan kuin teillä. Kiusattuja on niin kilttejä kuin koviksiakin, niin ujoja kuin rohkeitakin.

Vierailija
111/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun luokan ns kiltistä pojasta tuli melko hyvätuloinen it-tyyppi. Opiskeli diplomi-insinööriksi kuten minäkin. Itse olin näkymätön nörttityttö, joiden koko olemassaolo useimmiten kiellettiin 90-luvulla.

Ei tyttöjä ja naisia syrjitä. Olen vain erittäin harvoin nähnyt näin tapahtuvan. Kaikki yksittäistapauksia.

Sanoisin, että tyttöjä ja naisia syrjitään jopa enemmän. Sinä vain ilmeisesti olet sille sokea. 

Joopa joo. Muuten vaan kouluissa on eniten naisopettajia ja tutkitusti naisopettajat antavat tyttöoppilaille parempia arvosanoja kuin pojille (tämähän on korruptiota ja syrjintää). Naiset myös saavat enemmän kaikessa tukea, apua ja myös vastaanottavat keskimäärin paljon enemmän tulonsiirtoa verojen kautta kuin miehet. Nainen saa Tinderissäkin n. 100 kertaa enemmän tykkäyksiä kuin mies. Ja länsimaissa nykyään opiskelupaikkoihin otetaan järjestelmällisesti enemmän naisia kuin miehiä ja DEI-käytäntöjen (viralliset ja epäviralliset) avulla naisia myös palkataan yrityksiin töihin huonommillakin ansioilla. Näille asioille löytyy paljon lähteitä jos vain on tarpeeksi ahkera etsimään. Minä olen näitä asioita tutkinut, sinä näköjään et.

"Naiset myös saavat enemmän kaikessa tukea, apua..."

Tuo on ihan selvää puppua ja osoittaa, ettet oikeasti ole perehtynyt asiaan. Pojat saavat enemmän tukiopetusta ihan jo siellä kokulussa, jonka väität suosivan tyttöjä.

Vierailija
112/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lol. Näköjään et ole tutkinut kovinkaan tarkasti. Naisia syrjitään paljon enemmän sekä työelämässä, että myös sosiaalisissa tilanteissa. 

Samat tuet ja avut ovat tarvittaessa tarjolla myös miehille, miehet vain hakevat niitä vähemmän. Naistentaudit ovat alihoidettuja. 

Vierailija
113/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiltti mies ei naisille kelpaa...

Vierailija
114/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiltti mies ei naisille kelpaa...

Kyllä kelpaa jos on oikeasti kiltti eikä kiltiksi naamioitunut mulkvisti.

Vierailija
115/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Määritellään nyt ensin kuitenkin se kiltti poika:

- ei ryyppää

- ei sekoile

- on omissa oloissaan, harrastaa jotain sosiaalisesti epähyväksyttyä: videopelit, anime, tieteiskirjallisuus

- huono/kömpelö liikunnassa, tulee 99% ajasta valittuna viimeiseksi

- tytöt eivät kiinnostuneet, esim. kouludiskoissa ei koskaan tanssinut hitaita (yleensä myös oman uskaltamattomuuden takia)

- introvertti ja hiljainen

- YH-äidin kasvattama

- vähän tai ei ollenkaan kavereita

- jollain asteella koulukiusattu

- lätkänpelaajajuntteja sun muita amistason koulukiusaajia intellektuellimpi

- vapaa-ajasta suurin osa kotona tietokoneen tms äärellä

Ei toi lista kuvaa kilttiä ollenkaan. Näistä korkeintaan kahdella ensimmäisellä on jotain tekemistä kiltteyden kanssa (ja ryyppääväkin periaatteessa voi olla kiltti, jos ei tule viinasta aggressiiviseksi vaan sellaiseksi hyväntahtoiseksi känniseksi). Joku liikunnallinen kömpelyys, kiusatuksi joutuminen, kavereiden tai tyttöystävien puute tai epähyväksytyt harrastukset ei liity mitenkään kilttiyteen, niitä on ihan yhtä paljon kusipäillä kuin kilteilläkin. (Esim. meidän luokalla kaikkein häijyin ja kusipäisin koulukiusaajapoika oli tosi huono liikunnassa.) Puhut jostakin ihan täysin muusta kuin kiltteydestä.

Lisäksi listasta puuttuvat kokonaan olennaisimmat kiltteyttä määrittävät asiat: on ystävällinen muita kohtaan, auttaa mielellään muita tarvittaessa, ei kiusaa, ei ilkeile, ei nauti toisten vaikeuksista tai pahasta mielestä, nauttii voidessaan tehdä muut iloisiksi, puolustaa heikompia.

Vierailija
116/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän luokan kiltti poika tappoi vaimonsa.

Vierailija
117/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajattelee vaikka meidän ala-asteen isoa poikavoittoista luokkaa, koulu aloitettiin ysärin alussa, niin kilteistä on tullut ihan tavallisia työmiehiä, perheenisiä, yrittäjiä. Toki muutaman elämästä ei mitään tietoa, ei varmaan kaikilla ole mennyt niin hyvin. Mutta samoin on mennyt niillä silloisilla häiriköillä ja hulivileillä, oppivat aikanaan olemaan, osa ennemmin osa myöhemmin, parisuhteet ei näillä vaan oikein kestä, ydinperheet hajonneet.

Vierailija
118/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä ollut mitään kilttiä poikaa koulussa.  Ihan perus poikia oli. 

Vierailija
119/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on kiltti poika? Ne pojat jotka olivat jo alakoulussa kivoja, ovat nyt aikuisenakin kivoja ja menestyneitä. Vähiten pidin niistä riehuvista tulevista elämäm koululaisista. 

Vierailija
120/121 |
31.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ällö pillunvonkaaja ap on? 🤮 

Mikä vika pillunvonkaajissa on?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme viisi